Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tax on Web

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Lezen we dit goed?
    Heb ik ooit al beweerd dat ik zonder fouten ben ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Heb ik ooit al beweerd dat ik zonder fouten ben ?
      Neen ... maar je haalt wel graag aan dat anderen er maken.
      Iedereen maakt fouten nete, iedereen!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes

Yep

Vorig jaar stond het half november al op mijn rekening

Nu moet ik nog mijn brief krijgen

Maar alle andere jaren kreeg ik toch maar mijn brief in januari om in maart op mijn rekening te hebben.

Dus eigenlijk was vorig jaar een uitzonderlijke vroege teruggave, nu zal het weer zijn zoals vroeger.
        En ongeveer dezelfde aangifte als vorig jaar ?
        Last edited by nete; 22 december 2011, 13:22.

Comment

Hey juppekes

En ongeveer dezelfde aangifte als vorig jaar ?
          Yep, identiek hetzelfde
          Bootjes

Comment

Ik heb nieuws, helaas geen super goed:

Nog eens naar de persoon in Brussel gebeld, die heeft even gekeken en je gelooft het niet, mijn dossier is in behandeling. Maar over de termijn van afhandelen heeft hij totaal geen zicht.
            Helaas is de mevrouw die in Gent mijn aangifte controleert een part-time werkneemster wist hij te vertellen. .
            Niet moeilijk dat het dan een processie van Echternach wordt. Maar dat zal wel de logica van de dienst zijn zeker.
            Ik vrees dat het dus geen kerstcadeau zal worden, eerder een paasei.
            Maar we leven in hoop.
            Last edited by nete; 23 december 2011, 13:16.

Comment

Helaas is de mevrouw die in Gent mijn aangifte controleert een part-time werkneemster wist hij te vertellen. .
              En nog niet snappen dat ze u gezaag wat beu zijn en u extra zullen laten wachten zolang ze het kunnen rekken?
              Is het nu zo moeilijk om die mensen hun werk te laten doen en te wachten zoals een ander?
              Het is misschien niet plezant (geef ik toe) maar er zijn nog duizenden mensen aan het wachten en die kunnen ze toch niet opzij zetten om u plezier te doen?
              En wat die parttime betreft ... de persoon dat u dat gezegd heeft maakt een grove fout!
              Dit is inbreuk op die bediende haar privacy want het gaat niemand aan welk uurrooster dat die doet!
              En uw dossier in behandeling? Natuurlijk! Al sinds dat ze het de eerste keer bekeken hebben en u een brief gestuurd hebben staat het in behandeling, dat zal zo blijven tot het afgewerkt is!
              Trouwens wel héél straf dat die persoon in Brussel u dat allemaal kan of mag zeggen! Dat is tegen al de regels in!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hier ook mijn bijdrage :
                elec. ingediend : 27/05/2011
                berekening aanslagbiljet verzonden : 27/10/2011
                uitbetaling : voor eind volgende week.
                Nikon D610

Comment

En uw dossier in behandeling? Natuurlijk! Al sinds dat ze het de eerste keer bekeken hebben en u een brief gestuurd hebben staat het in behandeling, dat zal zo blijven tot het afgewerkt is!
                  Nee hoor, eerst stond het op "aangifte neergelegd" (in TOW hier thuis nog altijd), dan stond het op "inzamelen bewijzen" en nu waarachtig op "in behandeling".
                  Verseg, overdrijf je nu niet een beetje ivm de privacy ?

Comment

en u extra zullen laten wachten zolang ze het kunnen rekken?
                    Lijkt dat we daar regelrecht op afstevenen.
                    3de brief gekregen, "slechts" drie weken na de tweede, dit keer wijziging van aangifte voor dit jaar én vorig jaar. Ik heb blijkbaar ten onrechte de bijdrage van de Vlaamse zorgverzekering als aftrekbare onkost aangegeven. Scheelt 7,5 euro belasting voor mijn aanslag van 2009 en 0,0 euro dit jaar. De staat geeft dus al meer uit aan die aangetekende zendingen. Waarom er gevraagd wordt om een telefoonnummer te vermelden is me een raadsel.
                    Twee jaar terug had ik dat ook al aangegeven, die herziening zal waarschijnlijk voor een 4de brief zijn einde januari .
                    Er wordt wel geschermd met 10% belastingsverhoging wegens mijn "overtreding". , alhoewel erbij staat dat er geen opzet was om de belasting te ontduiken
                    Ik probeer vruchteloos telefonisch contact te nemen met de controledienst om heel de zaak ineens samen uit te klaren, maar het algemene nummer wordt niet opgenomen en op het nummer van de controleur krijg ik een antwoordapparaat. Kan natuurlijk te wijten zijn aan de kerstperiode.
                    Ik schat dat ik nu toch al meer dan 40 aangiftes heb gedaan in mijn leven, meerendeel met teruggaves, en vrijwel nooit enig probleem.
                    Ik HAD dus een zeer hoge dunk van die diensten....

Comment

• Re: Tax on Web

Ik HAD dus een zeer hoge dunk van die diensten....

En zij van u

De belastingdiensten zijn al jaren gesloten tussen Kerst en Nieuwjaar. Schijnt enorm te besparen op elektriciteit en verwarming.
                      Alhoewel ik dacht wel dat de strenge winters dan ook wat vorstschade opleverden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        De belastingdiensten zijn al jaren gesloten tussen Kerst en Nieuwjaar.
                        Lijkt me een logische beslissing, maar waar vind je die info ?

Comment

Lijkt dat we daar regelrecht op afstevenen.
                          3de brief gekregen, "slechts" drie weken na de tweede, dit keer wijziging van aangifte voor dit jaar én vorig jaar. Ik heb blijkbaar ten onrechte de bijdrage van de Vlaamse zorgverzekering als aftrekbare onkost aangegeven. Scheelt 7,5 euro belasting voor mijn aanslag van 2009 en 0,0 euro dit jaar. De staat geeft dus al meer uit aan die aangetekende zendingen. Waarom er gevraagd wordt om een telefoonnummer te vermelden is me een raadsel.
                          Je moet weten hoe de rijksboekhouding werk. Jaren geleden heb ik nog consulting werk gedaan bij de Vlaamse Gemeenschap. Men was er een nieuw systeem aan het implementeren en het liep daar goed fout.
                          De rekeningplichtige (den boekhouder) heeft de plicht en op eigen verantwoordelijkheid, tot op x euro na zijn rekeningen te laten kloppen en dit kost wat kost. Indien er een tekort is, mag hij uit eigen portefeuille bijpassen.
                          Vroeger nam men al eens een gommetje om de euro's en de euro centen te laten kloppen. Dit ging niet meer bij de indienstneming van een informatica systeem . Dus alles liep in het honderd en de salarissen van vb de leerkrachten konden pas met 2 maanden vertraging uitbetaald worden.

Dus: alles moet kloppen tot de laatste cent en een post kleine betalingsverschillen bestaat - in principe - niet.
                          Last edited by Nickon; 31 december 2011, 14:01.
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

@ nete : Waarschijnlijk in dezelfde persberichten als die waarin geschreven staat dat de banken sluiten op 2e Kerstdag en .... ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht

Dus: alles moet kloppen tot de laatste cent en een post kleine betalingsverschillen bestaat - in principe - niet.
                              200 % akkoord.

Comment

Algemene vraag: kan een beambte een vraag om contact te nemen botweg weigeren ?

Op mails krijg ik geen antwoord, als ik het algemene nummer bel vraagt men mijn nummer en gaan ze het direct aan haar doorgeven. Dus is ze blijkbaar wel aan het werk.
                                Maar totaal geen reactie en op haar rechtstreeks nummer een eeuwig antwoordapparaat.

Nochtans op de maandelijkse aangetekende brief een voetnoot met allerlei manieren om aanvullende info te krijgen.....

Lijkt stilaan een rondje pesten te worden.

Comment

Working...
                                X