Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tax on Web

Vanmorgen mijn controleur eindelijk aan de telefoon gekregen, en alles in een wip opgelost. Ze had zelfs mijn mail al voldoende geacht als antwoord op de derde brief, om het dossier al af te werken. Centjes zijn dus stilaan in aantocht, zal mooi verjaardagscadeau zijn.
    Wel spijtig dat ze zo moeilijk te bereiken is.
    Dit topic mag dus voor mijn part dicht.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes

Yep

Vorig jaar stond het half november al op mijn rekening

Nu moet ik nog mijn brief krijgen

Maar alle andere jaren kreeg ik toch maar mijn brief in januari om in maart op mijn rekening te hebben.

Dus eigenlijk was vorig jaar een uitzonderlijke vroege teruggave, nu zal het weer zijn zoals vroeger.

Nete heeft mij gevraagd eens navraag te doen. (dat zijn zaak ondertussen is opgelost is niet aan mij te danken - dus als je problemen hebt met de belastingen, ik ben NIET je man !!)

Concreet hebben de belastingdiensten vastgesteld in het verleden dat m.b.t. aftrekken inzake energiebesparende maatregelen (zonnepanelen, isolatie, garagepoorten, ....) veel foute aangiften gebeurden. De ene met opzet, de andere zonder opzet. Niettemin fout. Punt.
      Gevolg is dat deze aangiften in het lopend aanslagjaar worden opzij "gelegd" en sowieso aan een controle onderworpen. (maatregel opgelegd door de Minister en/of zijn diensten)

Concreet voor Nete:
      1e vertraging omwille van specifiek deze maatregel dus als er anderen zijn met energiebesparende investeringen en die geen aanslag hebben gekregen ...
      2e vertraging omdat zijn aangifte foutief en onvolledig was en moest rechtgezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Concreet hebben de belastingdiensten vastgesteld in het verleden dat m.b.t. aftrekken inzake energiebesparende maatregelen (zonnepanelen, isolatie, garagepoorten, ....) veel foute aangiften gebeurden. De ene met opzet, de andere zonder opzet. Niettemin fout. Punt.
        Bij mij was de aangifte echter correct mits het bedrag een overzetting van het jaar voordien was en door hun zelf opgegeven, maar zij maakten een fout door dit als nieuwe onkosten te aanzien.
        Een bug in hun software werd als reden opgegeven.
        Al bij al na één telefoontje was het opgelost en geld ondertussen ontvangen.
        Concreet voor Nete:
        2e vertraging omdat zijn aangifte foutief en onvolledig was en moest rechtgezet
        Maar nete wel de aanzet gaf om te kafferen op de belastingsdiensten.

Nete, ik ben content dat het uiteindelijk opgelost is ... BD zal wat minder belast worden (niet met taksen hé, met tekst).
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar nete wel de aanzet gaf om te kafferen op de belastingsdiensten.
          Had die vriendelijke dame nu in oktober even naar mijn aangifte gekeken, telefoonnummer genoteerd en eventjes gebeld... Had haar minder tijd gekost dan 3 aangetekende brieven sturen en 3 maand tijd verliezen.
          En had ik geen tijd gehad om me te ergeren... , en was de server van BD minder belast.

Comment

Ziezo, vandaag de twee aanslagen gekregen. Voor 2010 moet ik...... 7,49 euro betalen (wegens de herziening van de aanslag).

De andere is leuker, centjes dus te verwachten einde maart.

Comment

Er zijn geen zekerheden meer.....

Ik heb in mijn leven al meer dan 20 keer belastingen teruggekregen, zoals je weet "op het einde van de tweede maand volgend op .....".
              Altijd, maar dan ook altijd stond het geld de 23ste van bewuste maand op mijn rekening.
              Dit jaar nog niks te zien ....

Comment

Nete, al meer dan 20 jaar trekken we elk jaar terug van de belastingen ... elk jaar rond de 28e van de maand proberen ze dit te doen afhankelijk van WE's en feestdagen!
                In principe staat op uw document dat je zal terugkrijgen op het einde van de tweede maand volgend op ... de 23e is niet echt het einde.

28/09/2001
                27/03/2002
                28/05/2003
                28/06/2004
                27/04/2005
                31/07/2006
                26/04/2007
                27/03/2008
                29/12/2008
                29/03/2010
                28/12/2001

Dus nog een dag of vier geduld.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

OK Verseg, ik ben vergeten bij mijn eerste zin te zetten, en ik ben er vrij gerust in hoor.

Maar echt, voordien was het bij mij ALTIJD de 23ste "kermis".
                  Ik vond het zelfs sympatiek dat ik mijn geld steeds opnieuw een week "te vroeg " kreeg.
                  Dus ging ik vanmorgen even piepen op mijn rekening, en

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Maar echt, voordien was het bij mij ALTIJD de 23ste "kermis".
                    ./.
                    Dus ging ik vanmorgen even piepen op mijn rekening, en
                    Misschien hebben ze dan toch nog wel op 23 betaald maar is uw bank er een WE mee weg.

Het heeft wel één voordeel ... het geld is nog niet op, of tenminste nog niet van uw rekening gegaan.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vandaag centjes op mijn rekening.

Zou Verseg er misschien voor iets tussenzitten dat ik opgeschoven ben van de 23ste naar de 28ste ?

Comment

Zou Verseg er misschien voor iets tussenzitten dat ik opgeschoven ben van de 23ste naar de 28ste ?
                        Hij kan veel ...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Dat is spijtig, nu gaat dit topic stoppen tot ... wanneer ge kunt beginnen zagen dat ge uw nieuw aangifte nog niet ontvangen hebt.

Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat is spijtig, nu gaat dit topic stoppen tot ... wanneer ge kunt beginnen zagen dat ge uw nieuw aangifte nog niet ontvangen hebt.
                            Zeker weten

Comment

Ik heb mijn aangifte via Tax-on-Web ingediend op 25 mei.
                              In augustus werd triomfantelijk aangekondigd dat er al een groot gedeelte van de aanslagen verzonden werden. Ik zat daar helaas niet tussen ("helaas" wegens terug te krijgen).
                              En de rest ? Voor in het voorjaar 2012 of zo ?
                              Op de website geraak je ook niet verder dan de vermelding: aangifte ingediend 25 mei.

En er deze keer al bij Wij wel
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Wij gebruiken Tax-on-Web al van het eerste jaar, eerst was het met token, maar daarna rechtstreeks met eID.
                                Dit jaar waren die van ons al ingevuld op 19-4-2012, we hebben ons berekening verleden maand ontvangen en einde september staan ze er dan op de bankrekening.
                                Door dat ik op pensioen ben zijn die van ons al ingevuld, dus alléén maar nakijken en de lening van het huis invullen, maar dat valt volgend jaar weg....ik ben eindelijk eigenaar geworden.
                                Tot hier toe heb ik nog nooit problemen gehad met Tax-on-Web, maar ik vul ze ook niet op het allerlaatste in.
                                Vroeger voor Tax-on-Web, zijn er verschillen de jaren geweest dat we het jaar daarop in mei-juni-juli-augustus maar eerst terug trokken.
                                Last edited by Cois; 17 augustus 2012, 12:46.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X