Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tax on Web

dubbel
    Last edited by T.Trapper; 1 december 2011, 09:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      30 november: niks, nada, rien de knots, dus toch de loterij, of misschien bewust de TOW aangiftes met investeringen NA al de papieren aangiftes.
      Nog steeds niet te laat, is dag van incohiering dat telt en niet dag van verzending of toekomen.
      Heb ook al eens het document ontvangen rond de tiende van een maand maar toch was de incohiering nog de maand ervoor gebeurd (staat op uw document als ge het krijgt) ... dus eigenlijk nog steeds niet te laat om eind januari geld te kunnen ontvangen.
      Nu ja, als ge erop wacht om terug te trekken duurt het altijd lang ... zeker dat er ook mensen zijn waarvoor het niet lang genoeg kan duren.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Nog steeds niet te laat, is dag van incohiering dat telt en niet dag van verzending of toekomen.
        Heb ook al eens het document ontvangen rond de tiende van een maand maar toch was de incohiering nog de maand ervoor gebeurd (staat op uw document als ge het krijgt)
        Dat weet ik wel hoor, en tot dit jaar ben ik steeds tevreden geweest over de service van de belastingsdiensten.
        Als het nog lang duurt ga ik, denk ik, toch met tegenzin terug een papieren aanslag aanvragen, dan hebben ze ineens ook alle bewijzen mee.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als het nog lang duurt ga ik, denk ik, toch met tegenzin terug een papieren aanslag aanvragen, dan hebben ze ineens ook alle bewijzen mee.
          En had je die ingescand en bijgevoegd, dan hadden ze die ook direct.

En niet willen toegeven hé.
          Het is waar dat je ze niet MOET maar MAG toevoegen ... maar wat logica vertelt u toch dat ze willen weten waarvoor ze betalen?
          Last edited by VerSeg; 1 december 2011, 11:30.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En had je die ingescand en bijgevoegd, dan hadden ze die ook direct.

En niet willen toegeven hé.
            Het is waar dat je ze niet MOET maar MAG toevoegen ... maar wat logica vertelt u toch dat ze willen weten waarvoor ze betalen?
            Geen kwestie van niet willen toegeven.
            Wat zou het elektronisch meesturen opgelost hebben ? Tenslotte heeft men mijn dossier voor het eerst eens "bekeken" eind oktober.
            In het allerbeste geval had men eind oktober, toen men mijn dossier voor het eerst (en het laatst, zie verder) bekeek, tevreden geweest met die elektronische bewijzen en had ik mijn aanslag al gehad.
            In het andere, meer waarschijnlijke geval, had men toch de papieren bewijzen opgevraagd en stonden we even ver als nu.....

Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn zeer algemene vraag aan het ministerie van financiën ivm de "normale" termijnen voor zo'n "lastige" TOW aangifte. Ik heb de persoon in kwestie gebeld en die kon enkel bevestigen dat mijn dossier nog op "opvragen van inlichtingen" staat, m.a.w. men heeft er na zes weken nog geen vinger naar uitgestoken.
            Hij ging nu zelf even informeren in Gent, met natuurlijk het risico dat men daar nu gepikeerd gaat reageren.

Vandaar steeds mijn conclusie: het is en blijft een loterij.
            Last edited by nete; 1 december 2011, 13:22.

Comment

Het blijft toch moeilijk hé?

Stel je nu eens voor dat jij daar werkte, 12.000 aangiften moet verwerken en controleren voor 30 juni waarvan 40% vóór eind september (Dit zijn fictieve cijfers die ik hier en nu uitvind. Ik weet echt niet welk tempo men aanhoudt, maar de werkdruk is wel op die manier opgelegd) Welke vat je eerst aan?

Als je dossier dus in orde was geweest, was het behandeld vóór de dossiers die niet in orde zijn. Simpeler kan ik het echt niet zeggen hoor.

Comment

Wat zou het elektronisch meesturen opgelost hebben ? Tenslotte heeft men mijn dossier voor het eerst eens "bekeken" eind oktober.
                En u de documenten gevraagd die ze niet hebben.

In het allerbeste geval had men eind oktober, toen men mijn dossier voor het eerst (en het laatst, zie verder) bekeek, tevreden geweest met die elektronische bewijzen en had ik mijn aanslag al gehad.
                En waren we hier van dat gezaag vanaf.

In het andere, meer waarschijnlijke geval, had men toch de papieren bewijzen opgevraagd en stonden we even ver als nu.....
                Waarom zouden ze een papieren "kopij" vragen als je een elektronische "kopij" geeft?
                Tenzij per vergissing zoals bij mij maar dat na één telefoontje opgelost was.

Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn zeer algemene vraag aan het ministerie van financiën ivm de "normale" termijnen voor zo'n "lastige" TOW aangifte. Ik heb de persoon in kwestie gebeld en die kon enkel bevestigen dat mijn dossier nog op "opvragen van inlichtingen" staat, m.a.w. men heeft er na zes weken nog geen vinger naar uitgestoken.
                Tenzij je daar iemand persoonlijk kent ga je toch niet denken dat het ministerie uw dossier gaat opvolgen zeker?

Hij ging nu zelf even informeren in Gent, met natuurlijk het risico dat men daar nu gepikeerd gaat reageren.
                Heb jij gedronken?

Vandaar steeds mijn conclusie: het is en blijft een loterij.
                Met zoals op veel plaatsen ... hoe meer je ze ambeteert, hoe langer het blijft liggen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Tenzij je daar iemand persoonlijk kent ga je toch niet denken dat het ministerie uw dossier gaat opvolgen zeker?
                  Blijkbaar wel, hij contacteert me zelf, met de vraag om mijn rijksregisternummer door te geven. Heeft dan direct op PC gaan kijken en beloofde me contact op te nemen met het controlekantoor.

Comment

Blijkbaar wel, hij contacteert me zelf, met de vraag om mijn rijksregisternummer door te geven. Heeft dan direct op PC gaan kijken en beloofde me contact op te nemen met het controlekantoor.
                    Normaal krijg je standaard het antwoord dat je het lokaal kantoor moet contacteren ... als die dat voor iedereen moeten doen is het schoon.
                    Dan ben je toch op iemand gevallen dat de mensen ten dienste wil zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

@ Verseg: Ik heb misschien alles bij elkaar in mijn leven 2 of 3 keer het controlekantoor gecontacteerd.
                      Herlees ook eens je post #2 hier, je mening is sindsdien na een goeie ervaring helemaal gewijzigd.

@ nabi: #50

Maar we dwalen in feite af, mijn initiële vraag was eigenlijk hoe het bij andere TOW indieners zit met de afwerking van hun dossier.

Comment

Herlees ook eens je post #2 hier, je mening is sindsdien na een goeie ervaring helemaal gewijzigd.
                        Ik weet het ... heb het nadien ook aangehaald dat ik een negatieve kijk had op het geheel maar na een aanvaardbare uitleg een andere kijk gekregen heb op het geheel.
                        Is dus zoals met een helpdesk van een provider ... het is niet omdat er ene niet goed is dat iedereen zo is.
                        Wat niet wil zeggen dat daarom alles plots perfect is ... perfectie zal er nooit komen.
                        Misschien zit ik volgend jaar weer wat te vloeken op de belastingsdienst ... wie weet?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

@ nabi: #50

Ja, en?

Comment

Bij TOW wordt je er wel op gewezen dat je alle bewijsstukken moet behouden voor mochten deze opgevraagd worden.
                            Tel maar dat dit juist is ! Maar het hoeft ook niet onmiddellijk. De belastingen hebben nog een hele tijd na het terugbetalen of innen om je aangifte grondiger te bekijken.
                            Trouwens het best van al is bij je aangifte via Tax-On-Web de hele heisa aan documenten in te scannen en erbij te voegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                              Trouwens het best van al is bij je aangifte via Tax-On-Web de hele heisa aan documenten in te scannen en erbij te voegen.
                              Is wat ik al een hele tijd probeer wijs te maken aan nete.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Is wat ik al een hele tijd probeer wijs te maken aan nete.
                                "Ik"? "Wij"!

Comment

Working...
                                X