Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tax on Web

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Was je belastingaangifte wel juist ingevuld? Want dat is een reden om wat later te zijn. Of een aangifte die sowieso te controleren valt, zoals wanneer kosten worden bewezen, eerste maal aftrek lening, energiebesparende uitgaven gedaan, ....
    Ik heb hem verzonden op 25 mei, meestal is dat in april, maar ik heb eerst moeten uitzoeken hoe ik een investering voor zonnepanelen moest inbrengen.
    Dat is ook het enige verschil met vroegere aangiftes.

Ik vermoed dat er ook een stukje propaganda achterzit: in augustus dacht ik meer dan een miljoen aanslagen verzenden (en er veel blabla rond maken) en vanaf dan druppelsgewijs...

En mijn familienaam begint met een B.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik heb hem verzonden op 25 mei, meestal is dat in april, maar ik heb eerst moeten uitzoeken hoe ik een investering voor zonnepanelen moest inbrengen.
      Dat is ook het enige verschil met vroegere aangiftes.

Ik vermoed dat er ook een stukje propaganda achterzit: in augustus dacht ik meer dan een miljoen aanslagen verzenden (en er veel blabla rond maken) en vanaf dan druppelsgewijs...

En mijn familienaam begint met een B.

Dat zou het kunnen zijn. Er zou veel fraude zijn met o.a. plaatsing van zonnepanelen e.a. populaire aftrekbare uitgaven. I.v.m. voorfacturatie e.a. trucs om aftrek te kunnen genieten zonder werkelijke plaatsing.

En stel dat het waar is dat er in augustus meer dan 1 miljoen aanslagen zijn verzonden, waarom moet jij er per sé bij zijn? Er zijn er nog 4.999.9999 anderen die wachten (of niet, als ze moeten betalen).

Comment

En stel dat het waar is dat er in augustus meer dan 1 miljoen aanslagen zijn verzonden, waarom moet jij er per sé bij zijn? Er zijn er nog 4.999.9999 anderen die wachten (of niet, als ze moeten betalen).
        Klopt, ik MOET helemaal niet bij dat eerste miljoen zijn, ik vraag me alleen af of er mensen zijn die in de loop van september hun aanslag gekregen hebben, of dat de hele zaak voor maanden stilligt.

Comment

Klopt, ik MOET helemaal niet bij dat eerste miljoen zijn, ik vraag me alleen af of er mensen zijn die in de loop van september hun aanslag gekregen hebben, of dat de hele zaak voor maanden stilligt.
          't Is een beetje naast de zaak hier maar er zijn 700.000 Belgen die hun resultaat al hebben gehad.
          Vind dat toch een vooruitgang i.v.m. verleden jaar.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            .
            Vind dat toch een vooruitgang i.v.m. verleden jaar.
            Kan kloppen,maar mijn vraag was eigenlijk: gebeurt er voorlopig (na augustus) nog iets, of is de hele boel voor een maand of zes stilgelegd ?

Geen fotografen bij de belastingsdiensten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Bijna iedereen dat moet betalen of miniem terugkrijgen heeft zijn aanslagbiljet al gekregen maar die dat veel moeten terugkrijgen zien niets.
              Net als vorig jaar de brief al gekregen (vorige week) en ben bij de gelukkige krijgers. Dus daar ligt het niet aan. Heb ook vrij laat TaxOnWeb ingevuld, in juni pas denk ik, maar ons aanslagbiljest is er wel eentje waar quasi geen werk aan is, misschien ligt het daaraan..
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik moet betalen en ze hebben mij vergeten
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

Comment

Kan kloppen,maar mijn vraag was eigenlijk: gebeurt er voorlopig (na augustus) nog iets, of is de hele boel voor een maand of zes stilgelegd ?

Geen fotografen bij de belastingsdiensten ?

Dat heb ik dan toch niet duidelijk gelezen in de openingspost.
                  Maar op de vraag "gebeurt er nog iets na augustus?" is het antwoord : ja! Iedereen die in november iets terug zal krijgen heeft deze maand september zijn aanslagbiljet gekregen: Calympus, mijn zoon en moeder, .... Lees het topic nog maar eens over.
                  Waaruit besluit jij dat de belastingdiensten stil liggen, minstens niets meer verzenden na augustus?

Comment

Waaruit besluit jij dat de belastingdiensten stil liggen, minstens niets meer verzenden na augustus?
                    Ik besluit niet, ik vroeg me gewoon af.

En jij geeft hier het antwoord op mijn vraag. Ik heb hier en daar dingen over het hoofd gezien in dit topic.

Ik leef dus op hoop.

Comment

Ik besluit niet, ik vroeg me gewoon af.

En jij geeft hier het antwoord op mijn vraag. Ik heb hier en daar dingen over het hoofd gezien in dit topic.

Ik leef dus op hoop.
                      Defenderke ook

Comment

Hier ook: in september aanslag gekregen. In November moet ik een mooi bedrag terugtrekken. Ja, een mooie renteloze lening aan de staat; En neen, niet omdat ik zoveel aftrekposten heb (hypotheeklening en daar kennen ze al 17 jaar elk maandelijks bedrag van). Mijn voorheffing zou met ettelijke 100'den euro's naar beneden mogen.
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                          Hier ook: in september aanslag gekregen. In November moet ik een mooi bedrag terugtrekken. Ja, een mooie renteloze lening aan de staat; En neen, niet omdat ik zoveel aftrekposten heb (hypotheeklening en daar kennen ze al 17 jaar elk maandelijks bedrag van). Mijn voorheffing zou met ettelijke 100'den euro's naar beneden mogen.
                          Dan weet je toch dat jouw afbetaling bestaat uit kapitaal en intrest? En die zijn wel variabel.
                          Maar ja, 't is veel gemakkelijker te schieten op ambtenaren.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Dan weet je toch dat jouw afbetaling bestaat uit kapitaal en intrest? En die zijn wel variabel.
                            Maar ja, 't is veel gemakkelijker te schieten op ambtenaren.
                            En wat denk je dat ik op het moment van aanvang van mijn lening heb ik moeten bijvoegen bij mijn aangifte? Juist: een aflossingstabel t/m de laatste betaling, inclusief kapitaal en intrest bedragen.
                            Ambtenaar zeker? --- Ik begrijp niet waarom je dit op personen terugbrengt. We hebben het over een systeem
                            Last edited by Nickon; 24 september 2011, 12:48.
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              En wat denk je dat ik op het moment van aanvang van mijn lening heb ik moeten bijvoegen bij mijn aangifte? Juist: een aflossingstabel t/m de laatste betaling, inclusief kapitaal en intrest bedragen.
                              Ambtenaar zeker? --- Ik begrijp niet waarom je dit op personen terugbrengt. We hebben het over een systeem
                              Maar toch krijg je elk jaar een attest van de bank met jouw aflossingen van het verlopen jaar!? En omdat je een aflossingstabel hebt mee gestuurd, wil niet zeggen dat je dat ook gaat betalen, denk maar aan variabele intrest die elke 5 jaar kan herzien worden, wanbetaling (niet persoonlijk bedoeld) en misschien vergeet ik nog wel een andere mogelijke reden.
                              En neen, ik ben geen ambtenaar, maar het is wel hij die elke keer de str.nt over zich heen krijgt.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Niks ontvangen, dat wil zeggen vanaf nu ten vroegste eind december mijn centjes terug.
                                Als ze tenminste de aanslag in oktober klaar krijgen.

Comment

Working...
                                X