Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Jawel, maar dat is nu éénmaal één van de eigenschappen van politici. Brand in het achterhuis en toch blijven schreeuwen op de stoep dat er niks aan de hand is.
    jammer dat die niet op hun fouten worden afgerekend
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Beleggers verlaten de beurzen.
      "Speculanten" verrijken zich aan de besluiteloosheid van de Europese leiders met als gevolg dat het de economiën (= de staten) fataal wordt. De gewone belegger en allicht heel binnenkort ook de spaarder wordt hier de dupe van.
      Beleggers en spaarders worden dagelijks met massa's opgelicht en er gaan miljarden aan euros verloren. Zouden de Europese verantwoordelijken nu eens eindelijk willen optreden in het belang van de burger ... of ben ik een doemdenker.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
        jammer dat die niet op hun fouten worden afgerekend
        Noemen ze dat dan niet : "politieke onschendbaarheid".
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En nog eentje die de staatskassen moet helpen bijvullen: "Vetbelasting". Toen ik het hoorde dacht ik eerst aan "vetmestbelasting".
          Middelen om de sociale zekerheid te helpen in stand houden of "de vervuiler betaalt". Mooi principe, inderdaad .., ongezonde leefgewoontes zoals roken, drinken, vet eten enz... belasten serieus de ziekteverzekering. Maar is het niet zo dat indien je deze redenering verder trekt en vanuit realistisch standpunt nader bekijkt, die ongezonde leefgewoontes een effect hebben op de levensverwachting van de beoefenaar : dus minder pensioenuitgaven, minder rusthuizen, minder uitkeringen...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
            net gehoord : er zijn nog nooit zoveel bedrijven failliet gegaan in belgie als vorige maand , je hoort alleen onze regering ( interim of niet ) zeggen dat alles goed gaat
            Ze zullen er vertrouwen op hebben dat die morgen, verlost van hun schulden, gewoon opnieuw beginnen onder een ander naam. Politieke partijen doen dat toch ook.

Comment

En nog eentje die de staatskassen moet helpen bijvullen: "Vetbelasting". Toen ik het hoorde dacht ik eerst aan "vetmestbelasting".
              Middelen om de sociale zekerheid te helpen in stand houden of "de vervuiler betaalt". Mooi principe, inderdaad .., ongezonde leefgewoontes zoals roken, drinken, vet eten enz... belasten serieus de ziekteverzekering. Maar is het niet zo dat indien je deze redenering verder trekt en vanuit realistisch standpunt nader bekijkt, die ongezonde leefgewoontes een effect hebben op de levensverwachting van de beoefenaar : dus minder pensioenuitgaven, minder rusthuizen, minder uitkeringen...
              Dat ze in België daar nog niet eerder zijn opgekomen: een vetbelasting.
              Vraag mij dan af hoe ze zoiets verrekenen bij een aftrekbare zakenlunch...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Dat zit al in de BTW.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Dat ze dat maar snel afschaffen.
                  Sparen geldt voor iedereen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

En die mag er nog even bij zeker.., wat hedendaagse realiteit :

Wanneer je in januari 2006 :
                    -voor 1000€ aandelen hebt gekocht van KPB, heb je vandaag nog 45€ over.
                    -voor 1000€ aandelen hebt gekocht van Ahold, heb je vandaag nog 100€ over.
                    -voor 1000€ aandelen hebt gekocht van Fortis, heb je vandaag nog 3,6€ over.
                    -voor 1000€ aandelen hebt gekocht bij UPC, heb je vandaag nog 18€ over.

Wanneer je echter verleden jaar voor 1000€ volle kratten bier hebt gekocht en dus voor 1000€ opgedronken hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van 390€ .
                    Proost !
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Koersbodem Bekaert middel-lange, lange termijn : 12.6 à 12.9 euro.
                      Dream on, zou ik zeggen. Zo laag komt de koers nooit meer, tenzij bij een aandelensplitsing. De boekwaarde ligt zelfs boven de 28€.
                      Colruyt vindt de aandeelkoers ook te laag en heeft vorige week meer dan een half miljoen eigen aandelen ingekocht. Als die op termijn vernietigd worden, stijgt de aandeelhouderswaarde. Doe zo verder, Jef.

Comment

Lauretje Onckelinckx heeft verklaard dat de belasting op koerswinst op aandelen er zeker moet komen en liefst nog hoger moet zijn dan in de eerste nota Di Rupo.
                        Het zal dus voor bedrijven nog moeilijker worden om middelen te vinden om nog te investeren (risicokapitaal).
                        Belasting op koerswinst houdt ook de aftrekbaarheid in van koersverliezen. Dat zal niet plezierig zijn voor de eerste begroting .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                          Lauretje Onckelinckx heeft verklaard dat de belasting op koerswinst op aandelen er zeker moet komen en liefst nog hoger moet zijn dan in de eerste nota Di Rupo.
                          Het zal dus voor bedrijven nog moeilijker worden om middelen te vinden om nog te investeren (risicokapitaal).
                          Belasting op koerswinst houdt ook de aftrekbaarheid in van koersverliezen. Dat zal niet plezierig zijn voor de eerste begroting .
                          Ik heb altijd al gezegd dat ik graag keiveel belastingen betaal. Dat wil ook zeggen dat ik een aardige duit in het zakje krijg.

Je hebt ook nog de dividenden waar je wat mee kan verdienen. Het is voor bedrijven niet echt positief als mensen zitten te hoppen.

Comment

Wanneer je echter verleden jaar voor 1000€ volle kratten bier hebt gekocht en dus voor 1000€ opgedronken hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van 390€ .
                            Proost !
                            heb het even opgezocht als je bv. juplier koopt, dan moet je wel elke dag 5 fleskes drinken ( elken dag ) als je dat alleen op zaterdag en zondag doet , heb je nog 390 euro over, en elke zaterdag en zondag een 16 fleskes en 104 dikke katers gratis gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                              Dream on, zou ik zeggen. Zo laag komt de koers nooit meer,
                              Wie zegt dat ? Toch geen "analisten" zeker ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Wie zegt dat ? Toch geen "analisten" zeker ?
                                Tot de Chinezen een bodje doen...
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X