Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Gratis overuren doen is jezelf en je werk niet respecteren. Punt.

En dan heb ik het niet over eens dat éne overuur of functies met bijhorende verloning waar een zekere hoeveelheid overuren bij verwacht worden (overuren zitten dan al mee in het loon).
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      12 hr werken voor minder loon gaat toch al sterk in de richting van uitbuiting. Sociale verworvenheden zijn er niet voor niets gekomen. Dat zou jij als iemand uit de witte sector toch wel moeten weten.
      Goed lezen aub., ik heb niet gezegd dat er moet gewerkt worden voor minder loon.
      Met snoeien in de lonen bedoel ik niet werken voor minder loon, maar wel afdankingen. En zoals ik al zei deze mensen klagen niet, ze zijn blij dat ze er nog zijn. Dus als zij het niet als een uitbuiting aanvoelen, welk recht hebt u dan om dit te doen.
      En dat de sociale verworvenheden een recht zijn en geen plicht blijf ik met klem verdedigen. Wie niet werkt of niet gewerkt heeft moet toch "geen levenslange" steun genieten. We weten allemaal hoe het hier gaat met onze vrienden, burgers van andere origine. Maar dat potje gaan we hier maar bedekt laten.
      In Spanje heeft iedereen recht op 6 maanden werkloosheidssteun per jaar dat ze gewerkt hebben. Misschien eens goed om over na te denken.
      En na 40 jaar witte sector weet ik heel goed waar het profitariaat zit in de sociale verworvenheden. Heb persoonlijk meegemaakt dat een patiënte haar ziekenkastussenkomsten die haar niet toekwamen gebruikte om haar schulden af te betalen. Omdat ik de goedheid had patiënt, zonder mij eerst te betalen en om haar terwille te zijn, een getuigschrift had afgeleverd dat ze ten gelde kon maken bij haar ziekenfonds.

Klopt, maar dan enkel voor het overblijvende cliënteel. De werkende mens zal geen tijd meer hebben om op café te gaan, of te moe.
      Nogal lachwekkend. Ik zie hier in mijn omgeving nogal wat cafégangers met een uitkering.

Als ik je goed begrijp gaat jouw bezorgdheid meer naar de klanten dan naar het pesoneel uit?
      Zullen we dan maar dadelijk het "ancien régime" herinvoeren?
      En dat de interesten niet meer groeien is zeker niet de verantwoordelijkheid van de werkende mens, maar de "geldhandelaren".
      En die 12 hr werkende mens met daarbij een lager loon, heeft geen hotel nodig, zal het zich niet meer kunnen veroorloven en dan zal de horeca sector nog meer reden van klagen hebben.
      Nee meneer, mijn bezorgheid gaat naar het personeel dat ons verzorgd gedurende onze korte en welverdiende vakantie. Ik denk niet dat er veel klanten zijn die nog fooien geven van de omvang die wij geven.Ik ga hier geen bedragen noemen want dat zou voor u ondermeer al te grotesk overkomen. Maar wij doen dat juist uit repect voor het harde en onberispelijk werk dat deze mensen leveren. En elkeen komt aan bod zonder onderscheid, van onderhoudspersoneel over restaurantpersoneel tot receptie enz... want ik ben ervan overtuigd dat wij het beter hebben. En dat is zeer graag gedaan.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Als een Spanjaard zegt dat hij van 07:00 tot 19:00 of van 08:30 tot 20:30 werkt, vergeet hij er vaak bij te zeggen dat hij voor de lunch (zo tussen 13:00 en 17:00 uur) naar huis gaat. Die uren tellen natuurlijk niet mee als werktijd.

Nu weet ik natuurlijk niet of dat hier het geval is, maar voor de meeste Spanjaarden geldt dit wel. Vrijwel alle winkels zijn die tijd ook dicht. Wel weet ik dat dit vaak niet opgaat voor o.a. Zuid-Amerikanen die bijv. in de horeca werkzaam zijn of voor mensen in de bouw, vaak afkomstig uit Oost-Europa.

Bedrijven kunnen ook in Spanje forse boetes krijgen als de werktijden overschreden worden - zelfs (of juist?) in deze moeilijke tijden.
        Ik heb het hier wel over het personeel van een hotel.
        En ik ken de gewoonten van de Spanjaard heel goed. Hij of zij gaan nl. pas lunchen vanaf 14uur en dat tot ruim 16u30.De spanjaard gaat eerst aperitieven met de fameuze tapas, nadien gaat die eten en neemt dan zijn siesta.
        In het hotel waar wij vertoeven is het restaurant 's middags pas open om 13u30 tot 16u30. Het hotel werkt trouwens voor 80% op een Spaans publiek. En je kan er daarenboven ook de ganse dag eten verkrijgen naar wellust. Veel rusten zal er bijgevolg in de namiddag voor het personeel niet meer inzitten.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
          Gratis overuren doen is jezelf en je werk niet respecteren. Punt.

En dan heb ik het niet over eens dat éne overuur of functies met bijhorende verloning waar een zekere hoeveelheid overuren bij verwacht worden (overuren zitten dan al mee in het loon).
          Leerzame conclusie !
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Goed lezen aub., ik heb niet gezegd dat er moet gewerkt worden voor minder loon.
            Met snoeien in de lonen bedoel ik niet werken voor minder loon, maar wel afdankingen. En zoals ik al zei deze mensen klagen niet, ze zijn blij dat ze er nog zijn. Dus als zij het niet als een uitbuiting aanvoelen, welk recht hebt u dan om dit te doen.
            Zeg dat dan tegen die uitbater in Spanje die kon kiezen tussen "snoeien in de lonen of afdanken". Ge moet niet aan ons vragen wat wij het beste vinden.
            In het Europees onderzoek dat ik heb gelezen beweren de meeste Belgen uitdrukkelijk dat ze onbetaalde overuren doen uit schrik hun job te verliezen. Of ze daar het label "uitbuiting" opplakken werd niet gevraagd.
            In mijn "marxistisch" woordenboek is uitbuiting de economische vaststelling waaruit blijkt dat niet de ganse waarde van de arbeidskracht aan de arbeiders vergoed wordt.
            Misschien moet ge hun zo'ns een boekske geven ipv van een tip.

Comment

Ik had mij verwacht aan die reactie van uitbuiting Theo. Uitbuiting, dit is een woord dat men te gemakkelijk gebruikt vanuit onze eigen bekrompen visie in een land waar het al jaren goed gaat (ging), waar de sociale verworvenheden als een plicht worden beschouwd, maar niet meer als een recht. Wij zijn luxepaarden vergeleken met die mensen ginder. Ik heb ermee gesproken en heb het goed begrepen.
              Je stelling als zou de Horeca moeten stoppen als ze geen meerwaarde meer betekent voor de werkgelegenheid is nogal kortzichtig. Heeft horeca dan geen enkele sociale en culturele meerwaarde te bieden misschien.
              De zaak waarover ik het hier had in Spanje (Hotel) heeft omwille van de crisis moeten kiezen, ofwel was het sluiten, ofwel was het snoeien in de lonen of afdanken van personeel. Wat is dan het beste ..? De klanten kwamen (komen) niet meer als vroeger. Die categorie van mensen die hun spaarcenten met een ordentelijke intrest "zagen" groeien zijn er niet meer, en dat waren er heel wat. De gevolgen zijn te zien en te voelen...
              Zeer kort door de bocht Theo..., je verrast mij..
              Sorry voor die verrassing
              Het is niet mijn bedoeling om ons uit elkaar te drijven ook als we van mening of
              opvatting verschillen. Het gaat idd. over andere realiteiten.

Sinds eind jaren '70 kom ik al in Spanje.
              (Zuid-Spanje en Tenerife)
              De werkloosheid is daar altijd nooit minder geweest dan 10%.
              En die is blijven dalen tot die op 15% stond (of nog meer).

't Is een lang verhaal.
              Vanaf Franco en Asnar tot nu.
              Kijk ook eens naar hun sociale instellingen.
              En ja idd. hier is het niet slecht maar daar hebben we zelf voor moeten vechten
              samen met (Vlaamse) politici.

Er is ook een enorm verschil tussen de toeristische regio's, de grote steden en het
              binnenland.
              In die toeristische streken is het nooit anders geweest dan uitbuiting op grote schaal.
              Kijk ook eens naar de eigenaars van al die hotels en andere dergelijke zaken.
              Mallorca bijv. is een puur Duitse aangelegenheid.
              Marbella is voor de Arabieren en nu ook al de Russen.

Het is nog niet zolang geleden dat bij het minste protest tegen het regime je gewoon
              in de bak verdween.
              De Basken zijn "terroristen"....is wat OT maar het speelt allemaal mee.

Ik wil maar zeggen dat alles nog wordt gedicteerd door Madrid en door het
              buitenlands kapitaal.
              En dat kapitaal laat daar NIKS achter.
              (die "zuigen" enkel)
              Of zorgen ze toch voor werkgelegenheid?
              Neen, dus, hetzelfde als hier: minder personeel en langer en harder werken.

Wat doet Madrid aan de werkgelegenheid?
              Waarom is het land al lang in moeilijkheden.
              Mensen werken er al van 's morgens tot 's avonds.
              En? Heeft het geholpen. Is het nu beter?

En ook daar zijn er een paar grote projecten gestart met medeweten en toelating
              van plaatselijk besturen en die projecten zijn totaal in de mist gegaan.
              Het ging over een groot nieuw dorp, aanleg van wegen en weeral hotels.
              Corruptie tot en met. De grondeigenaars zijn de winnaars.
              Resultaat is dat gans die streek rot en droog is geworden.
              De boeren waar dus zeer content
              Dus in die regio is alles naar de knoppen.

Pol, ik heb héél veel respect voor al die mensen die in die sector werken.
              Ik heb poetsploegen aan het werk gezien in "mijn" hotel...
              Gelukkig voor hen waren het Spanjaarden en (nog) geen Polen bijv.
              Het klinkt ook fantastisch he, mensen die willen werken, die vooruit willen,
              die "voor" de zaak zijn. Wie wordt er beter van?
              Dat ze "moeten" en dat ze niet anders kunnen is dat dat we willen?
              Wat ik weet is simpel: gans Europa wil graag naar België komen
              Ik heb hier niet over alle soorten misbruiken maar wel over onze instellingen.

(ben niet zo content van mijn schrijfsel= beetje holderdebolder)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Zo is dat.

Ben ook niet alleen in dit soort denken.
                Meer dan 25 jaar geleden werd me dit ooit gezegd door een "bezorgde" burgervader
                van een respectabele Limburgse gemeente niet zo ver van gelegen van Hasselt.
                Jawel Theo, Hasselt hé...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het kredietratingagentschap Moody’s heeft de rating van de Franse banken Société Générale en Crédit Agricole met een niveau verlaagd.

Daar gaan we....

BNP komt er voorlopig langs.
                  Last edited by theokus; 14 september 2011, 12:00.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Sorry voor die verrassing
                    Het is niet mijn bedoeling om ons uit elkaar te drijven ook als we van mening of
                    opvatting verschillen. Het gaat idd. over andere realiteiten.

Sinds eind jaren '70 kom ik al in Spanje.
                    (Zuid-Spanje en Tenerife)
                    De werkloosheid is daar altijd nooit minder geweest dan 10%.
                    En die is blijven dalen tot die op 15% stond (of nog meer).

't Is een lang verhaal.
                    Vanaf Franco en Asnar tot nu.
                    Kijk ook eens naar hun sociale instellingen.
                    En ja idd. hier is het niet slecht maar daar hebben we zelf voor moeten vechten
                    samen met (Vlaamse) politici.

Er is ook een enorm verschil tussen de toeristische regio's, de grote steden en het
                    binnenland.
                    In die toeristische streken is het nooit anders geweest dan uitbuiting op grote schaal.
                    Kijk ook eens naar de eigenaars van al die hotels en andere dergelijke zaken.
                    Mallorca bijv. is een puur Duitse aangelegenheid.
                    Marbella is voor de Arabieren en nu ook al de Russen.

Het is nog niet zolang geleden dat bij het minste protest tegen het regime je gewoon
                    in de bak verdween.
                    De Basken zijn "terroristen"....is wat OT maar het speelt allemaal mee.

Ik wil maar zeggen dat alles nog wordt gedicteerd door Madrid en door het
                    buitenlands kapitaal.
                    En dat kapitaal laat daar NIKS achter.
                    (die "zuigen" enkel)
                    Of zorgen ze toch voor werkgelegenheid?
                    Neen, dus, hetzelfde als hier: minder personeel en langer en harder werken.

Wat doet Madrid aan de werkgelegenheid?
                    Waarom is het land al lang in moeilijkheden.
                    Mensen werken er al van 's morgens tot 's avonds.
                    En? Heeft het geholpen. Is het nu beter?

En ook daar zijn er een paar grote projecten gestart met medeweten en toelating
                    van plaatselijk besturen en die projecten zijn totaal in de mist gegaan.
                    Het ging over een groot nieuw dorp, aanleg van wegen en weeral hotels.
                    Corruptie tot en met. De grondeigenaars zijn de winnaars.
                    Resultaat is dat gans die streek rot en droog is geworden.
                    De boeren waar dus zeer content
                    Dus in die regio is alles naar de knoppen.

Pol, ik heb héél veel respect voor al die mensen die in die sector werken.
                    Ik heb poetsploegen aan het werk gezien in "mijn" hotel...
                    Gelukkig voor hen waren het Spanjaarden en (nog) geen Polen bijv.
                    Het klinkt ook fantastisch he, mensen die willen werken, die vooruit willen,
                    die "voor" de zaak zijn. Wie wordt er beter van?
                    Dat ze "moeten" en dat ze niet anders kunnen is dat dat we willen?
                    Wat ik weet is simpel: gans Europa wil graag naar België komen
                    Ik heb hier niet over alle soorten misbruiken maar wel over onze instellingen.

(ben niet zo content van mijn schrijfsel= beetje holderdebolder)
                    De werkloosheid in Spanje is nog het laatste jaar gestegen tot 20%.
                    Ik sprak op één van mijn vakanties in Spanje met een Engelsman die een grote villa had gebouwd aan één van de costa's. De man was het daar beu en heeft zijn eigendom maar verkocht. Maar met zijn centen kon die niet weg uit Spanje. Nu kan hij alleen elk jaar enkele keren ermee op hotel gaan en de rest ter plaatse opdoen. Dit komt dus wel weer terug naar de Spanjaard, het is daar ook niet meer zoals vroeger Theo.
                    Ik heb zeer goeie vrienden in Almeria die ooit over 270ha. grond beschikten langs de Costa. Aangeschaft door de ouders in de jaren 70 en ooit allemaal bouwgronden. De kinderen zijn er naartoe getrokken om een deel van de gronden te exploiteren. Niks van dat Theo, nada.., want ze werden beschouwd als vreemden met zogezegd veel geld en werden gepest in al hun projecten. Een vb. : een project om van een oudere eigendom van hen tot hotel om te vormen werd afgekeurd zonder meer. De eigendom werd dan maar verkocht aan de burgemeester van de bewuste gemeente die kandidaat koper was. Na enige tijd kwam er een hotel op met als eigenaar de bewuste burgemeester.
                    Om maar te zeggen dat de tijd van de buitenlandse investeringen al heel drastisch is veminderd en sterk aan banden is gelegd.
                    Marbella, ja dat is een ander verhaal. Maar wie kan er tegen al dat geweld van de oliedollars iets doen ?
                    Last edited by enero; 14 september 2011, 12:05.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het kredietratingagentschap Moody’s heeft de rating van de Franse banken Société Générale en Crédit Agricole met een niveau verlaagd.

Daar gaan we....

BNP komt er voorlopig langs.
                      Een blik op de beurs zegt dat het voorlopig nog vrij rustig blijft. Het is nog groen als boventoon.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De Gemeentelijke Holding is niet in staat om op 2 oktober een lening van Dexia terug te betalen. Ook andere schulden blijken niet zomaar herfinancierbaar.

En dan toch goed nieuws voor het energieverbruik (alhoewel we steeds meer blijken te betalen).

Comment

De werkloosheid in Spanje is nog het laatste jaar gestegen tot 20%.
                          Ik sprak op één van mijn vakanties in Spanje met een Engelsman die een grote villa had gebouwd aan één van de costa's. De man was het daar beu en heeft zijn eigendom maar verkocht. Maar met zijn centen kon die niet weg uit Spanje. Nu kan hij alleen elk jaar enkele keren ermee op hotel gaan en de rest ter plaatse opdoen. Dit komt dus wel weer terug naar de Spanjaard, het is daar ook niet meer zoals vroeger Theo.
                          Ik heb zeer goeie vrienden in Almeria die ooit over 270ha. grond beschikten langs de Costa. Aangeschaft door de ouders in de jaren 70 en ooit allemaal bouwgronden. De kinderen zijn er naartoe getrokken om een deel van de gronden te exploiteren. Niks van dat Theo, nada.., want ze werden beschouwd als vreemden met zogezegd veel geld en werden gepest in al hun projecten. Een vb. : een project om van een oudere eigendom van hen tot hotel om te vormen werd afgekeurd zonder meer. De eigendom werd dan maar verkocht aan de burgemeester van de bewuste gemeente die kandidaat koper was. Na enige tijd kwam er een hotel op met als eigenaar de bewuste burgemeester.
                          Om maar te zeggen dat de tijd van de buitenlandse investeringen al heel drastisch is veminderd en sterk aan banden is gelegd.
                          Marbella, ja dat is een ander verhaal. Maar wie kan er tegen al dat geweld van de oliedollars iets doen ?
                          Heb ooit een paar documentaires gezien op tv.
                          Ging ook over dergelijke praktijken.

Er blijven ook toeristen weg in Spanje, dat klopt dus.
                          Maar het aantal toeristen wordt daarom niet minder.
                          Veel mensen blijven weg uit bijv. Andalusië omdat het er veel te heet is...

In Marbella heb ik ooit een fantastische vakantie beleefd
                          Last edited by theokus; 14 september 2011, 12:24.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Met snoeien in de lonen bedoel ik niet werken voor minder loon, maar wel afdankingen.
                            Met minder personeel hetzelfde werk doen?

En zoals ik al zei deze mensen klagen niet, ze zijn blij dat ze er nog zijn. Dus als zij het niet als een uitbuiting aanvoelen, welk recht hebt u dan om dit te doen.
                            Tuurlijk, hoe zou je zelf zijn als je met je rug tegen de muur wordt gezet.

Code:
                            En dat de sociale verworvenheden een recht zijn en geen plicht blijf ik met klem verdedigen. Wie niet werkt of niet gewerkt heeft moet toch "geen levenslange" steun genieten.
                            Tja, excessen zullen er altijd zijn en mogen mijn part bestreden worden maar dan op alle niveaus en niet enkel bij de lagere klasse.

Code:
                            We weten allemaal hoe het hier gaat met onze vrienden, burgers van andere origine. Maar dat potje gaan we hier maar bedekt laten.
                            Wat je nu doet is het deksel van het potje even lichten, jouw "maatschappelijk" gedacht hebt mogen spuien en nu iedereen zwijgen. Zo heb je altijd gelijk!

In Spanje heeft iedereen recht op 6 maanden werkloosheidssteun per jaar dat ze gewerkt hebben. Misschien eens goed om over na te denken.
                            Je kan hier misschien wel onbeperkt in tijd stempelen, maar de vergoeding die je krijgt is wel degressief. Als niet kost-winner tot ca EUR 450,00.

En na 40 jaar witte sector weet ik heel goed waar het profitariaat zit in de sociale verworvenheden. Heb persoonlijk meegemaakt dat een patiënte haar ziekenkastussenkomsten die haar niet toekwamen gebruikte om haar schulden af te betalen. Omdat ik de goedheid had patiënt, zonder mij eerst te betalen en om haar terwille te zijn, een getuigschrift had afgeleverd dat ze ten gelde kon maken bij haar ziekenfonds.
                            Misschien verwoord je het niet correct, maar ik begrijp niet hoe iemand geld kan krijgen van het ziekenfonds dat hem niet toekomt?

Nogal lachwekkend. Ik zie hier in mijn omgeving nogal wat cafégangers met een uitkering.
                            Zie ik hier ook Pol en maar goed, anders hadden die café's nog minder klanten.
                            Enkel spijtig dat het niet altijd de beste betalers zijn. Vraag maar eens naar het boek waarin de openstaande schulden van deze klanten staan vermeld.

Nee meneer, mijn bezorgheid gaat naar het personeel dat ons verzorgd gedurende onze korte en welverdiende vakantie. Ik denk niet dat er veel klanten zijn die nog fooien geven van de omvang die wij geven.Ik ga hier geen bedragen noemen want dat zou voor u ondermeer al te grotesk overkomen. Maar wij doen dat juist uit repect voor het harde en onberispelijk werk dat deze mensen leveren. En elkeen komt aan bod zonder onderscheid, van onderhoudspersoneel over restaurantpersoneel tot receptie enz... want ik ben ervan overtuigd dat wij het beter hebben. En dat is zeer graag gedaan.
                            Hier vermelden dat je fooien geeft die voor mij grotesk zouden kunnen blijken te zijn, klinkt zéér hautain. En neen, ik benijd jou niet dat jij dat kan. Ten andere, wat is een hoge fooi? EUR 10 is voor sommigen in verhouding met hun inkomen meer dan EUR 1000 voor anderen.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

In België kan men beter geen betalende overuren doen als arbeider. Het loont gewoonweg niet als men een extraatje wil verdienen zonder dat vadertje staat de kas passeert. Ik ben gewoonweg zelfstandig moeten worden om de job te willen doen die ik graag deed. Dat ik hierdoor een ander zijn job heb moeten ontzeggen door de overuren te doen die ik nu doe is van de pot gerukt.
                              Er zijn verdorie tientallen knelpuntberoepen waar men niemand voor vind. Het zou bij wet verboden moeten worden om bepaalde opleidingen nog aan te bieden voor X aantal jaar. Ik noem zoiets als geschiedenis, archeologie, ...
                              Hoe onverantwoord is het om een studierichting te kiezen waar enkel "a happy few" werk kunnen vinden in hun branche? Erg om zoiets voor te stellen hoor ik u denken? Een bachelor geschiedenis die geen werk vind in zijn vakgebied zal echt niet geneigd zijn omscholing te doen naar pakweg een technische richting of al helemaal geen job aanvaarden waar de handen van vuil worden.
                              Er wordt inderdaad een grotere flexibiliteit gevraagd van de werknemers maar hoe moet een landje als het onze het redden tegen het Gele geweld of landen als Indonesië met hun 230 miljoen inwoners die aan een economische inhaalbeweging bezig zijn (lage loonlanden, weet je nog wel)? Zelf spendeer ik maanden per jaar in deze regio en zie met eigen ogen dat België het moet hebben van zijn productiviteit, zijn innoverende producten, ... Hoe wil je concurreren als pakweg een plastic extrusiebedrijf tegen Aziatische landen waar de energie goedkoper is, de werknemers, de bedrijfslasten, ...

Dat men het hier nog steeds als het grote profetariaat ziet als er een overuur moet geklopt worden is, voor mij, een teken van wereldvreemdheid. Ja, je kan het hele economische systeem de schuld geven maar daar ga jij toch niks aan veranderen, het wordt boven onze hoofden beslist. Zie het als een (bijna) oneindige achtbaan die op volle snelheid is: niet te stoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Zie ik hier ook Pol en maar goed, anders hadden die café's nog minder klanten.
                                Enkel spijtig dat het niet altijd de beste betalers zijn. Vraag maar eens naar het boek waarin de openstaande schulden van deze klanten staan vermeld.
                                Guido Westerwelle (FDP en liberaal) en Ursula von der Leyen (CDU)
                                hebben zelfs voorgesteld dat de Duitse werklozenuitkeringen NIET mochten
                                gebruikt worden om bier en sigaretten te kopen....
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X