Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Onze ontslagnemende regering zal straks werk maken van een begroting waar nog maar eens 8 miljard extra inkomsten moeten gevonden worden in een land waar we nu al het hoogst van allemaal belast worden, zelfs als we er het bijltje bij neer leggen komt vadertje staat aankloppen om een deel van het gespaarde vermogen op te eisen (waar men reeds belastingen en taxen allerhande voor betaald heeft),
    In de cijfers van de belastingsdruk wordt nergens gewag gemaakt van de return of investment. Tel die mee en België daalt onmiddellijk heel wat plaatsen.

Kijk naar een Amerikaan. Die betalen heel weinig belastingen. De helft van wat ze betalen gaat naar militaire uitgaven, een ander groot deel aan steun aan bedrijven die die steun niet nodig hebben,... Misschien is hun belastingsdruk uiteindelijk wel hoger.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Raar eigenlijk, hè, als je dit allemaal leest, dat we het hier met z'n allen nog nooit zo goed gehad hebben als nu? We hebben meerdere computers, een iPad en een iPhone, gaan meerdere keren per jaar op vakantie, hebben dure fotoapparatuur waar de profs zich niet voor zouden schamen, een leuke auto of twee voor de deur maar desondanks, ach, ach, ach, wat heeft de 'gewone werkmens' het toch moeilijk...

Ik ben blij dat de mensen hier met "veel kennis van zaken" aan wal en niet aan het roer staan.
      Geef die gewone werkmens maar een huis in plaats van een iPad. Feit is dat hij al 40 jaar steeds harder moet werken voor een steeds kleiner wordend deel van de koek. De lonen in Belgie stijgen wel, maar niet zo snel als de waarde van het geleverde werk. Ze maken nog slechts minder dan de helft uit van het bnp. Veel gaat naar investeerders om daarmee bellen te blazen op de beurs.
      En maar onbetaalde overuren maken. We zijn de Europeese koplopers.
      Last edited by Poza; 13 september 2011, 15:09.

Comment

Raar eigenlijk, hè, als je dit allemaal leest, dat we het hier met z'n allen nog nooit zo goed gehad hebben als nu? We hebben meerdere computers, een iPad en een iPhone, gaan meerdere keren per jaar op vakantie, hebben dure fotoapparatuur waar de profs zich niet voor zouden schamen, een leuke auto of twee voor de deur maar desondanks, ach, ach, ach, wat heeft de 'gewone werkmens' het toch moeilijk...
        En gij denkt dat dit allemaal betaald is?

Ik ben blij dat de mensen hier met "veel kennis van zaken" aan wal en niet aan het roer staan.
        Vergis u niet he
        Anderzijds hebben sommige buitenstaanders een beter zicht op de zaken dan degenen
        die erin zitten.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Dan ken je toch andere Spanjaarden dan deze die ik ken.
          Lijkt mij waarschijnlijk...

En dan verwondert zijn dat men al eens klaagt ...
          Ik ben niet verwonderd, ik kijk meewarig toe...

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Geef die gewone werkmens maar een huis in plaats van een iPad.
          Geven? Dat zijn toch eigen keuzes?

Feit is dat hij al 40 jaar steeds harder moet werken voor een steeds kleiner wordend deel van de koek. De lonen in Belgie stijgen wel, maar niet zo snel als de waarde van het geleverde werk. Ze maken nog slechts minder dan de helft uit van het bnp. Veel gaat naar investeerders om daarmee bellen te blazen op de beurs.
          En maar onbetaalde overuren maken.
          Natuurlijk, natuurlijk. Ik krijg bijna tranen in m'n ogen...

Comment

Iedere werkmens doet met zijn geld wat hij wilt, dat is dus juist.

Natuurlijk, natuurlijk. Ik krijg bijna tranen in m'n ogen...
            Ik ook als ik zie en hoor wat die werkmens met zijn centen aanvangt.
            ================================================== ==================
            Het kleurt weer groen op de beurzen
            Last edited by theokus; 13 september 2011, 15:51.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hehehe , als ik daarmee de massa kan wakkermaken wil ik dit offer best brengen

Maar ze kunnen eigenlijk gerust zijn , de massa is zoet en slaapt toch rustig verder , of kijkt naar de voetbal.

Brood en Spelen hadden we 2000 jaar geleden ook al en Romeinse slogans zijn nog steeds heel hip.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Eindelijk nog eens een medemens die durft te refereren naar deze interessante documentaire.. Het eerste half uurtje is eigelijk een beetje teveel blabla...maar dan wordt het interessant.
              Wel opletten hé kerel...de staatsveiligheid heeft u nu zeker opgenomen in de lijst van gevaarlijke Belgen Link naar ondertitelde versie
              Last edited by dekoningg; 13 september 2011, 16:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Maar leeft onze maatschappij niet boven zijn stand ? Idem zoals de Verenigde Staten.
                Kunnen we het ons wel veroorloven om zo verder te doen ? De signalen lijken met de dag duidelijker en pijnlijker te worden.
                More Americans fell below the poverty line last year, according to U.S. Census Bureau data released Tuesday.
                The nation's poverty rate rose to 15.1% in 2010, up from 14.3% in 2009 and to its highest level since 1993.

Last year marked the third year in a row the rate increased. All told, 46.2 million people
                are considered in need. In addition, real median household income last year was $49,445,
                2.3% decline, the Census Bureau reported.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Kies dan zelf een ipad ipv een huis, maar betaal een eerlijk loon.

Comment

Kies dan zelf een ipad ipv een huis, maar betaal een eerlijk loon.
                    Ik weet niet wie je denkt voor je te hebben, maar ik ben je werkgever niet hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      More Americans fell below the poverty line last year, according to U.S. Census Bureau data released Tuesday.
                      The nation's poverty rate rose to 15.1% in 2010, up from 14.3% in 2009 and to its highest level since 1993.

Last year marked the third year in a row the rate increased. All told, 46.2 million people
                      are considered in need. In addition, real median household income last year was $49,445,
                      Inderdaad Theo, 11 september heeft meer dan 2 torens doen ineenzakken.
                      De VS houden de schijn hoog, maar de glans is er al lang af.
                      Europa volgt, zoveel is duidelijk.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik weet niet wie je denkt voor je te hebben, maar ik ben je werkgever niet hoor.
                        Mevrouw Wroet, ik refereer naar de persoon in uw bericht. Allez, lees het nog eens opnieuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

van waar komen die cijfers?

In de EU wordt armoede gedefinieerd als een inkomen dat onder de 60% van het mediaan inkomen ligt. Zo krijgt men een relatieve definitie van armoede: men is arm in vergelijking met de middenmoot en kan daardoor geen deel nemen aan de welvaart die de samenleving voortbrengt. Volgens die maatstaf zijn er in de VS 43% van de mensen arm. In België zitten we 15-17%.
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Mevrouw Wroet, ik refereer naar de persoon in uw bericht. Allez, lees het nog eens opnieuw.
                            Een vreemde manier van communiceren.

Sent from my iPad.

Comment

Een vreemde manier van communiceren.
                              Sent from my iPad.
                              Ach, nu dat? Of ik al dan niet werknemer ben van een "Wroet vrouw" (uw beroep), was al naast uw kwestie over wie "aan het roer" hoort te staan.
                              Zo gaan we er niet geraken. Een volgende keer, misschien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                van waar komen die cijfers?

In de EU wordt armoede gedefinieerd als een inkomen dat onder de 60% van het mediaan inkomen ligt. Zo krijgt men een relatieve definitie van armoede: men is arm in vergelijking met de middenmoot en kan daardoor geen deel nemen aan de welvaart die de samenleving voortbrengt. Volgens die maatstaf zijn er in de VS 43% van de mensen arm. In België zitten we 15-17%.
                                Libertatea.ro bericht vandaag dat "The federal government considers a family of four with annual earnings of less than $22,314 to be poor." Ik vrees dat veel Roemenen daar geen medelijden mee zullen hebben.
                                Mijn Roemeense schoonzus in Londen, echter, keek vies op toen ze merkte welk deel van haar loon aan huur en schoolgeld opging.

60% van 49 445 = $29 667
                                46,2 milj mensen in 9,2 miljoen gezinnen = 5,02 in een doorsnee arm gezin. Kinderarmoede, dus.
                                Last edited by Poza; 13 september 2011, 21:45.

Comment

Working...
                                X