Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Als ik hem aangaande geloofwaardigheid dan toch nog ff niet het voorbeeld van een a-politieke Titus Paulus maar dat van een Mahatma Gandi mag voorleggen, die eerst aan het geld en dan aan zijn ambt verzaakte om het echte werk te doen.
    .... en daar gaan we weer (de beurs).
    De banken op kop
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Theo, ik vrees dat we pas de voordelen van de Euro zullen merken als we hem niet meer hebben.
      Natuurlijk waren zowel de europese "eenmaking" als de Euro politieke keuzes en volgens mij ook correcte keuzes. Er zijn echter zeer grote fouten gemaakt.
      Er zijn landen bij betrokken die er absoluut niet klaar voor waren, ik hoor Verhofstadt nog bezig. En Reynders die toegaf dat hij en z'n collega's wisten dat Griekenland bij de Euro werd gehaald op basis van leugens over de financiele toestand.
      De limiet van de begrotingstekorten is losgelaten toen Duitsland en Frankrijk er niet meer aan konden voldoen zonder pijnlijke saneringen. Net die landen die nu om het luidst de anderen verketteren omdat ze hetzelfde doen.
      De Euro is wél voor de mensen maar idd niet van de mensen, opnieuw omdat het hemd nader is dan de rok. In de communicatie is nooit de nadruk gelegd op de voordelen. Echter, de nadelen op nationaal vlak zijn wel altijd naar de mensen gecommuniceerd als schuld van Europa. Nee, niet de schuld van de nationale politici maar stelselmatig Europa. Zo is er automatisch door de nationale politiek zelf een negatief gevoel tov Europa gecreëerd.
      Komt nog bij dat et een liberaal-economisch project is zonder enig oog voor het sociale (zoals blijkt uit de verarming in Duitsland, zoals je zelf aanhaalt).
      De veel te hoge weddes, logge bureaucatie, de lobbycultuur, enorme en ondoorzichtige subsidiestromen doen de rest. En wie weet nog iets over de corruptie die jaren geleden al vastgesteld werd ?
      Ik vraag me af of en hoe men er nog zal uitgeraken. Navelstaarders ? Alle nationale leiders met Merkel en Sarko op kop zijn navelstaarders en zolang ze dat blijven zal het verder de dieperik in gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        Theo, ik vrees dat we pas de voordelen van de Euro zullen merken als we hem niet meer hebben.
        Natuurlijk waren zowel de europese "eenmaking" als de Euro politieke keuzes en volgens mij ook correcte keuzes. Er zijn echter zeer grote fouten gemaakt.
        Er zijn landen bij betrokken die er absoluut niet klaar voor waren, ik hoor Verhofstadt nog bezig. En Reynders die toegaf dat hij en z'n collega's wisten dat Griekenland bij de Euro werd gehaald op basis van leugens over de financiele toestand.
        De limiet van de begrotingstekorten is losgelaten toen Duitsland en Frankrijk er niet meer aan konden voldoen zonder pijnlijke saneringen. Net die landen die nu om het luidst de anderen verketteren omdat ze hetzelfde doen.
        De Euro is wél voor de mensen maar idd niet van de mensen, opnieuw omdat het hemd nader is dan de rok. In de communicatie is nooit de nadruk gelegd op de voordelen. Echter, de nadelen op nationaal vlak zijn wel altijd naar de mensen gecommuniceerd als schuld van Europa. Nee, niet de schuld van de nationale politici maar stelselmatig Europa. Zo is er automatisch door de nationale politiek zelf een negatief gevoel tov Europa gecreëerd.
        Komt nog bij dat et een liberaal-economisch project is zonder enig oog voor het sociale (zoals blijkt uit de verarming in Duitsland, zoals je zelf aanhaalt).
        De veel te hoge weddes, logge bureaucatie, de lobbycultuur, enorme en ondoorzichtige subsidiestromen doen de rest. En wie weet nog iets over de corruptie die jaren geleden al vastgesteld werd ?
        Ik vraag me af of en hoe men er nog zal uitgeraken. Navelstaarders ? Alle nationale leiders met Merkel en Sarko op kop zijn navelstaarders en zolang ze dat blijven zal het verder de dieperik in gaan.
        Klare taal en goed uitgelegd.
        Ben ik het ook mee eens
        Jouw laatste paragraaf: beste bewijs dat er geen echte Europese eenheid is.
        Tegenwoordig hoor je zoveel "oplossingen": je wordt er hoorndol van.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ondertussen lijkt de Euro in vrije val tegenover de Dollar.
          http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph30.html
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Ondertussen lijkt de Euro in vrije val tegenover de Dollar.
            http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph30.html
            Staat vandaag ook in onze media: ze willen onze euro niet meer.
            Ja we staan er goed voor

En onze regering gaat Dexia een LAATSTE keer helpen....
            (de Gemeentelijke Holding)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Even terug van weggeweest. Ondertussen deze morgen mijn intensies met Stop Limiet op een aandeel afgeblazen. En goed ook, want er is terug een serieuze duik naar beneden op alle Europeese beurzen.Dit is blijkbaar nog veeel te vroeg op terug in stappen. We gaan dit voorlopig overlaten aan diegenen die met de rappe PC's zitten en op zeer korte termijn hun spelletjes spelen. De goede huisvader doet er beter aan zijn beetje cash "veilig' () te parkeren voor de toekomst en ondertussen de gokkers hun werk te laten doen.
              De Europese draak blijft vuur spuwen naar al wat beweegt. Ik denk dat wij in de final count down zitten. Wie ziet hier nog licht branden ?
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Om te besparen hebben ze zelfs het licht aan het eind van de tunnel uitgedaan.

Ik denk ook dat 't nog te vroeg is om in te stappen.
                En als je instapt, dan mondjesmaat, zeker niet ineens.

Zoals ik eerder zei, lage limieten in de markt leggen cfr de 5- en 10 jarige koersgrafieken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Even terug van weggeweest. Ondertussen deze morgen mijn intensies met Stop Limiet op een aandeel afgeblazen. En goed ook, want er is terug een serieuze duik naar beneden op alle Europeese beurzen.Dit is blijkbaar nog veeel te vroeg op terug in stappen. We gaan dit voorlopig overlaten aan diegenen die met de rappe PC's zitten en op zeer korte termijn hun spelletjes spelen. De goede huisvader doet er beter aan zijn beetje cash "veilig' () te parkeren voor de toekomst en ondertussen de gokkers hun werk te laten doen.
                  De Europese draak blijft vuur spuwen naar al wat beweegt. Ik denk dat wij in de final count down zitten. Wie ziet hier nog licht branden ?
                  Als Griekenland opgelost geraakt weten we meer.
                  Natuurlijk blijven er nog een paar gelijkaardige landen over en daarover bestaat er
                  ook grote onzekerheid.
                  Probleempje is zeker het financiële maar de politiek wil ook géén gezichtsverlies lijden.
                  In de privé was het al lang over and out met Griekenland.

Op school beweerde een leraar dat een (of de) staat nooit kan failliet gaan
                  't Kan verkeren zei dien Hollander

Weet je wat goed doet en er zullen er zeker zijn die het niet met mij eens zijn
                  maar het is nog niet zo slecht in ons landje he.
                  En dan moet je de vergelijking eens maken met ALLE andere Europese landen.
                  Wij hebben iets wat andere landen niet hebben en dat moet zo blijven.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Er is nogal veel belang bij het NIET goedkomen van Griekenland. De Franse grootbanken hebben nogal wat Grieks staatspapier in handen en er hebben nogal wat mensen belang bij een vermindering van de waarde daarvan.

Als er geld verdient kan worden uit het verminderen van de waarde van zaken, kan het bijna niet anders dat het mis loopt.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      Er is nogal veel belang bij het NIET goedkomen van Griekenland. De Franse grootbanken hebben nogal wat Grieks staatspapier in handen en er hebben nogal wat mensen belang bij een vermindering van de waarde daarvan.

Als er geld verdient kan worden uit het verminderen van de waarde van zaken, kan het bijna niet anders dat het mis loopt.
                      Ja juist.
                      De zwaarste klappen zullen vallen bij drie Franse banken - BNP Paribas, Société
                      Générale en Crédit Agricole - aangezien hun gezamenlijke aandeel in de Italiaanse
                      overheidsschuld ongeveer 37 miljard euro bedraagt en in de Griekse staatsschuld bijna 6
                      miljard.
                      Terwijl kredietbeoordelaar Moody's hun rating deze week zou kunnen
                      verlagen "heeft zich een discussie ontsponnen rond de vraag of de Europese banken, die
                      op hun balansen leningen hebben staan aan de zwakke landen in de eurozone, wel
                      genoeg kapitaal hebben". En of de staten hen al dan niet te hulp moeten schieten.

Maar het Spaanse dagblad Público schrijft dat drie jaar na het omvallen van de bank
                      Lehman Brothers "de reddingsoperaties van banken al 2000 miljard euro hebben gekost"
                      aan directe steun van de lidstaten. Daar bovenop komt nog de 3000 miljard euro
                      (waarvan 500 miljard van de ECB) die de centrale banken hebben geïnjecteerd om het
                      wereldwijde financiële systeem meer armslag te geven. "De huidige terugval laat zien
                      dat de regeringssteun aan banken er niet voor heeft gezorgd dat de economie uit het
                      slop is getrokken", meent Público. De krant vraagt zich dan ook af "wat voor nut het
                      heeft gehad om het wereldwijde banksysteem te redden over de rug van de
                      belastingbetaler".

Hopelijk, vooral voor de Fransen keert het tij in Italië..... 37 miljard is meer dan
                      zes keer.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        En dan moet je de vergelijking eens maken met ALLE andere Europese landen.
                        Wij hebben iets wat andere landen niet hebben en dat moet zo blijven.
                        Geen regering Theo.
                        Toen ik een paar weken geleden in Spanje aankwam in het hotel waar wij al enkele jaren klant zijn zei de manager mij dat wij het nog niet slecht doen zonder regering. Beter geen regering dan een slechte wist de man mij te vertellen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

En ook de Duitsers doen een goeie zaak aan de fin. crisis aangezien zij nog geld kunnen lenen aan het laagste tarief.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja juist.
                            De zwaarste klappen zullen vallen bij drie Franse banken - BNP Paribas, Société
                            Générale en Crédit Agricole - aangezien hun gezamenlijke aandeel in de Italiaanse
                            overheidsschuld ongeveer 37 miljard euro bedraagt en in de Griekse staatsschuld bijna 6
                            miljard.
                            Terwijl kredietbeoordelaar Moody's hun rating deze week zou kunnen
                            verlagen "heeft zich een discussie ontsponnen rond de vraag of de Europese banken, die
                            op hun balansen leningen hebben staan aan de zwakke landen in de eurozone, wel
                            genoeg kapitaal hebben". En of de staten hen al dan niet te hulp moeten schieten.

Maar het Spaanse dagblad Público schrijft dat drie jaar na het omvallen van de bank
                            Lehman Brothers "de reddingsoperaties van banken al 2000 miljard euro hebben gekost"
                            aan directe steun van de lidstaten. Daar bovenop komt nog de 3000 miljard euro
                            (waarvan 500 miljard van de ECB) die de centrale banken hebben geïnjecteerd om het
                            wereldwijde financiële systeem meer armslag te geven. "De huidige terugval laat zien
                            dat de regeringssteun aan banken er niet voor heeft gezorgd dat de economie uit het
                            slop is getrokken", meent Público. De krant vraagt zich dan ook af "wat voor nut het
                            heeft gehad om het wereldwijde banksysteem te redden over de rug van de
                            belastingbetaler".

Hopelijk, vooral voor de Fransen keert het tij in Italië..... 37 miljard is meer dan
                            zes keer.
                            En de Belgische regering heeft vandaag ook nogal een patat gekregen als belangrijke aandeelhouder van BNP.
                            Dat zal ook moeten ingecalculeerd worden in de begroting.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              En de Belgische regering heeft vandaag ook nogal een patat gekregen als belangrijke aandeelhouder van BNP.
                              Dat zal ook moeten ingecalculeerd worden in de begroting.
                              Heel zeker
                              Ze zijn op zoek naar "dik" 8 miljard.
                              Goed 3/5 de zouden ze al gevonden hebben
                              Zoals minder groei in de gezondheidssector.
                              ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++
                              Tip... Ik zou aandelen kopen van Belgacom, die smijten met geld.
                              klik
                              Last edited by theokus; 13 september 2011, 06:34.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Tip... Ik zou aandelen kopen van Belgacom, die smijten met geld.
                                klik
                                Zolang deze spelletjes blijven doorgaan, vraag ik mij af hoelang dit land nog zijn schulden de baas kan. Jan modaal moet het steevast ontgelden en de machtigen doen maar hun goesting. En zeggen dat dit geen alleenstaand geval is
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X