Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    De A hoogste uitkering is veel hoger dan een leefbaar minimumloon: De bedoeling is blijkbaar dat de redelijk verdieners snel ziek worden, terwijl het de B suggelaars wordt ontraden op een manier die ze echt voelen.
    A Da's normaal en zo hoort het. In België is het ziekteVERZEKERING en werkloosheidsVERZEKERING. Je inkomen is verzekerd, dus krijgen mensen die meer verdienen een hogere uitkering dan mensen die minder verdienen. Dat is de Bismarck/Beveridge discussie over sociale zekerheid. De ene gaat uit van een verzekeringsprincipe dat werkt met behoud van levensstandaard. De andere gaat uit van een aalmoesprincipe dat werkt met bescherming tegen armoede. Het is dat verzekeringsprincipe dat in de werkloosheidsverzekering België overeind heeft gehouden in de ergste periode van de crisis in 2008-2009.

B Wordt aan gewerkt. Je kan er aan meewerken als je naar de volgende betoging over dat onderwerp gaat. Alle hulp is welkom.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

B Wordt aan gewerkt. Je kan er aan meewerken als je naar de volgende betoging over dat onderwerp gaat. Alle hulp is welkom.
      Wat de zieken betreft die gelijkgesteld zijn met degenen die nooit gewerkt hebben, heb ik hier al cijfers van de Christelijk Mutualiteiten gebruikt. Weet niet meer precies hoeveel kinderen van invaliden in hun petitie geteld waren, en wat het slechts zou kosten om tenmiste degene met kinderen ten laste de nodige 100 euro bij te passen.
      Die petitie werd aan Leterme afgegeven, die veel stemmen haalde in zijn arme streek, nadat hij op rerum novarum de hemel had beloofd. Eens aan de macht bleek hij echter een van de hevigste tegenstanders van zelfs dat kleinste bedrag, terwijl hij met zijn schijncompromis in het vastgelopen sociaal overleg, kwistig rondstrooide naar de werkgevers.
      Van andere acties heb ik geen weet. Heb niet de indruk dat er voor hun ooit iemand op straat komt, integendeel. Hoe zouden zei trouwens bijvoorbeeld weten dat aan de invaliditeitsaftrek na de vakantie plots een voorwaarde van opnieuw aan 't werk bleek gekoppeld. Weten zij dat invaliden geldelijk solidair moeten zijn met hun lotgenoten, terwijl de solidariteit van de anderen in feite een verzekering is voor hun enige eigen ik. De goegemeente denkt ook dat ze busticketjes uitdelen zonder te moeten bewijzen dat men die bus niet kan nemen...
      Last edited by Poza; 30 augustus 2011, 13:32.

Comment

. Heb niet de indruk dat er voor hun ooit iemand op straat komt, integendeel.
        We (gemeenschappelijk vakbondsfront) zijn daar al een paar keer voor op straat gekomen, met een eisenbundel die alle vormen van uitkeringen verenigde. De laagste uitkeringen zijn daardoor via het IPA 2007-2008 we een paar procenten verhoogd.

De vakbonden zijn er in die gevallen wel heel sterk in om enkel in eigen geledingen op te roepen. Er zijn tal van organisaties die mee op de kar gesprongen zouden zijn.

Ik ken geen enkel politicus die zo sterk als Leterme zich bij de Christelijke links-progressieven aanvleide om stemmen te vinden en na zijn verkiezing heel duidelijk rechts-reactionaire kaarten trok. Ik ben heel blij dat hij de politiek vaarwel zegt. Misschien kan hij met al zijn capaciteiten wel de kwakjes gaan opkuisen in de peepshow aan Brussel Noord. (Ik weet sinds Belgicum van Van Fleteren dat er daar een is)
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ok Pol
          Al die voordelen die ze NU hebben is wel fijn maar hoe zit dat later met hun pensioen
          alhoewel jong mensen daar niet van wakker liggen (?)
          Zodra je inkomen een beetje boven de middelmaat uitstijgt maakt het allemaal niks uit, dan zit je tegen het plafond, en dat plafond ligt in B niet echt hoog.

Mensen die een firmawagen krijgen zijn meestal niet mensen die voor een minimumloon werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Zodra je inkomen een beetje boven de middelmaat uitstijgt maakt het allemaal niks uit, dan zit je tegen het plafond, en dat plafond ligt in B niet echt hoog.

Mensen die een firmawagen krijgen zijn meestal niet mensen die voor een minimumloon werken.
            Ok
            Ik zocht een andere reactie of ik heb mijn vraag niet goed geformuleerd.

Voordelen die je nu krijgt van de werkgever zie ik als een stuk(je) van het loon maar die
            komen dus niet op het loonbriefje te staan.

De werkgever betaalt een gewoon loon (?) MAAR zegt die, je krijgt dit en je krijgt dat enz.
            (auto, gsm, laptop enz. enz., tankkaart)

Enkel het loonbriefje telt voor het pensioen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

OT een paar beursgezegden:

Go away in may - but remember to go back in september.

Elke beurshausse beklimt een muur van zorgen.

Comment

Ik heb eerst een krot gekocht voor de prijs van een middenklasse auto.
                Met een kolenkot, een fornuis onder enkel glas, en een gat in wat voor een tuintje moest doorgaan, om door te kakken.
                Ook stroom moeten leggen, ramen, deuren gestoken.. en een goede premie gekregen voor een badkamer.
                Dan het geluk gehad van twee kopers die het prachtig vonden.
                Houten ramen, ge moet er voor zijn, he.
                De zoon van een vriendin heeft er z'n job van gemaakt Poza
                Ik ken die sinds die klein was.
                In 2006 was ik er om Nieuwjaar te vieren.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht

aha... eindelijk weer eens on topic.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ok
                    Ik zocht een andere reactie of ik heb mijn vraag niet goed geformuleerd.

Voordelen die je nu krijgt van de werkgever zie ik als een stuk(je) van het loon maar die
                    komen dus niet op het loonbriefje te staan.

De werkgever betaalt een gewoon loon (?) MAAR zegt die, je krijgt dit en je krijgt dat enz.
                    (auto, gsm, laptop enz. enz., tankkaart)

Enkel het loonbriefje telt voor het pensioen
                    Zodra er een 2500-3000 € Bruto op je loonbriefje staat, dan zit je al aan het maximum voor je pensioen. Ik denk dat de meerderheid met een firmawagen wel aan die lonen geraakt tegen dat ze 30 zijn.
                    Dan wordt het véél belangrijker om een goed extra legaal pensioen vast te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht

Zie hier vanuit ons vakantieoord in Spanje de beurzen weer goed stijgen. September, jawel.. vorig jaar was het ook van dat. Misschien tijd om weer in te stappen. Morgens nog eens de zaken bekijken.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En vandaag kelderen ze weer. Bel 20 een dikke 2% eraf momenteel... Dax nog slechter, zit er een recessie aan te komen ?
                        Nikon + glasbak
                        Failure is always an option...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DucBlade Bekijk bericht
                          En vandaag kelderen ze weer. Bel 20 een dikke 2% eraf momenteel... Dax nog slechter, zit er een recessie aan te komen ?
                          Tja, wat wilt ge he
                          Gans de wereld heeft schulden....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DucBlade Bekijk bericht
                            't Is 't moment om te investeren. Als je enkele 1000en euro's kan missen (kan ik dus niet) voor 10 jaar kan je een mooie opbrengst verwachten. Als je kijkt naar bv. het dexia aandeel... veel dieper kunnen die toch niet meer zakken, anders geven ze ze gratis weg.
                            Nikon D5100 + 18-105mm VR
                            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                              't Is 't moment om te investeren. Als je enkele 1000en euro's kan missen (kan ik dus niet) voor 10 jaar kan je een mooie opbrengst verwachten. Als je kijkt naar bv. het dexia aandeel... veel dieper kunnen die toch niet meer zakken, anders geven ze ze gratis weg.
                              Hopelijk, want we zijn er nu nog niet uit
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

En vandaag weer allemaal kommer en kwel. De financials worden weer belaagd.
                                En de heer Coucke (Omega Pharma) is aan het proberen met een overnamebod van 36€ de overgrote meerderheid (95%) van de aandelen in handen van de private beleggers te verkrijgen om zo uit de beurs te kunnen stappen. De man heeft allicht snode plannen voor de toekomst. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de flamboyante Gentenaar een iets beraamt. Maar als dat zal lukken is maar de vraag. Ben benieuwd of 36€ genoeg zal zijn.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X