Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Guido Westerwelle (FDP en liberaal) en Ursula von der Leyen (CDU)
    hebben zelfs voorgesteld dat de Duitse werklozenuitkeringen NIET mochten
    gebruikt worden om bier en sigaretten te kopen....
    Awel, dat vind ik verstandiger dan de Nederlandse fietsbelastingplaatjes voor werklozen, met een gat erin, omdat die op zon- en feestdagen niet mochten fietsen.
    De werklozen in de kroeg betalen dat sowieso van hun zwartwerk. Waar zouden ze het geld anders wel halen?
    Maar voor mijn kraam, veralgemeen Ik liever het uniek geval van een failliet famillielid die zeer weidbeens de restaurants binnenstapt om meer plaats te krijgen, om vervolgens minstens een bestansminimum te verorberen, terwijl zijn chaufeur rond de blok moet blijven rijden. Dat geeft tenmiste nog iets theatraals voor een kunstenaarsforum. Hij weegt 150 kilo, maar vooral de grandeur waarmee hij tekens "Ik betaal" proklameert, is een foto waard.
    Hij is van Berchem, niet van Hasselt.
    Last edited by Poza; 14 september 2011, 14:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Met minder personeel hetzelfde werk doen?

Tuurlijk, hoe zou je zelf zijn als je met je rug tegen de muur wordt gezet.

Code:
      En dat de sociale verworvenheden een recht zijn en geen plicht blijf ik met klem verdedigen. Wie niet werkt of niet gewerkt heeft moet toch "geen levenslange" steun genieten.
      Tja, excessen zullen er altijd zijn en mogen mijn part bestreden worden maar dan op alle niveaus en niet enkel bij de lagere klasse.

Code:
      We weten allemaal hoe het hier gaat met onze vrienden, burgers van andere origine. Maar dat potje gaan we hier maar bedekt laten.
      Wat je nu doet is het deksel van het potje even lichten, jouw "maatschappelijk" gedacht hebt mogen spuien en nu iedereen zwijgen. Zo heb je altijd gelijk!

Je kan hier misschien wel onbeperkt in tijd stempelen, maar de vergoeding die je krijgt is wel degressief. Als niet kost-winner tot ca EUR 450,00.

Misschien verwoord je het niet correct, maar ik begrijp niet hoe iemand geld kan krijgen van het ziekenfonds dat hem niet toekomt?

Zie ik hier ook Pol en maar goed, anders hadden die café's nog minder klanten.
      Enkel spijtig dat het niet altijd de beste betalers zijn. Vraag maar eens naar het boek waarin de openstaande schulden van deze klanten staan vermeld.

Hier vermelden dat je fooien geeft die voor mij grotesk zouden kunnen blijken te zijn, klinkt zéér hautain. En neen, ik benijd jou niet dat jij dat kan. Ten andere, wat is een hoge fooi? EUR 10 is voor sommigen in verhouding met hun inkomen meer dan EUR 1000 voor anderen.
      Als ik aan een patiënt die het financieel moeilijk heeft een getuigschrift aflever en mij pas laat betalen als die heeft teruggetrokken van de mutualiteit en als die patiënt mij achteraf niet betaalt zijn dit toch centen die voor mij bestemd waren en niet voor de patiënt in kwestie. Sociaal meeleven noemt men dat.Maar een mens leert nog bij aan zijn gevorderde leeftijd. M.a.w. geen meeleven meer in de toekomst...

Je mag van mij gerust jouw gedacht kwijt van wat in dat potje zit, alleen het zal niet lang duren of er komt een slotje op.

Ik ben absoluut niet hautain, ik kom zelf uit een midden van noeste West Vlaamse werkers en nederige mensen die het met hun handen verdiend hebben. En het eerste wat ze mij geleerd hebben is respect te hebben voor "de werkende". Maar hier moet je soms zaken vertellen die je liever niet zou doen om sommigen te overtuigen van je goeie intenties.
      Als zelfstandige met 40jaar dienst is mijn dagtaak er nog steeds één van 7 tot 19u en dat zal, indien mijn gezondheid dit toelaat, nog wel enkele jaren duren.
      Last edited by enero; 14 september 2011, 16:07. Reden: d/t foutje
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Als ik aan een patiënt die het financieel moeilijk heeft een getuigschrift aflever en mij pas laat betalen als die heeft teruggetrokken van de mutualiteit en als die patiënt mij achteraf niet betaald zijn dit toch centen die voor mij bestemd waren en niet voor de patiënt in kwestie. Sociaal meeleven noemt men dat.Maar een mens leert nog bij aan zijn gevorderde leeftijd. M.a.w. geen meeleven meer in de toekomst...

Je mag van mij gerust jouw gedacht kwijt van wat in dat potje zit, alleen het zal niet lang duren of er komt een slotje op.

Ik ben absoluut niet hautain, ik kom zelf uit een midden van noeste West Vlaamse werkers en nederige mensen die het met hun handen verdiend hebben. En het eerste wat ze mij geleerd hebben is respect te hebben voor "de werkende". Maar hier moet je soms zaken vertellen die je liever niet zou doen om sommigen te overtuigen van je goeie intenties.
        Als zelfstandige met 40jaar dienst is mijn dagtaak er nog steeds één van 7 tot 19u en dat zal, indien mijn gezondheid dit toelaat, nog wel enkele jaren duren.
        Pol, daar hebben we het al ooit over gehad en we waren het eens.
        Ik heb een oude lieve tante (nu toch ) die me erop heeft gewezen dat het maar eens
        moest gedaan zijn om alles gratis te doen.
        Je weet wel wat ik bedoel.
        Wat ook is dat je niet erg meer moet rekenen op dankbaarheid als je ne keer iets doet
        voor de medemens.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Als ik aan een patiënt die het financieel moeilijk heeft een getuigschrift aflever en mij pas laat betalen als die heeft teruggetrokken van de mutualiteit en als die patiënt mij achteraf niet betaald zijn dit toch centen die voor mij bestemd waren en niet voor de patiënt in kwestie. Sociaal meeleven noemt men dat.Maar een mens leert nog bij aan zijn gevorderde leeftijd. M.a.w. geen meeleven meer in de toekomst...
          OK, nu begrijp ik het wel en is absoluut note-done.

Dan had je beter het potje niet vermeld en is er zowiezo geen kans op een slotje.

Ik heb nergens gezegd dat jij hautain bent, wel dat het me hautain over komt.

Ik wens je een goede gezondheid toe en nog vele jaren werkplezier, en dit is niet sarcastisch bedoeld.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het is hier al vermeld dat de kosten van immigratie maar een voetnoot zijn in de sociale zekerheid. En daar kwam geen slotje op, omdat het een cijfer betrof en geen louter rasistisch '"weten we toch allemaal" van wie het nog steeds niet wil weten. De selectieve verontwaardiging over zo een klein bedrag terwijl er elders miljarden worden verspilt werd ook terecht, ongestraft, en tot in den treure aan de kaak gesteld. De enige maatregel die er nog lijkt te resten is het afsluiten van de account die wederrechtelijk publiceert. Racisme is namelijk strafbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              De lonen in België maken nog slechts 49% uit van het bbp. De gemiddelde Belg heeft zijn lot dus minder in handen dan vroeger. Het gemiddelde van ALLE Belgen.
              Dat is waarschijnlijk dat van die uitbuiting die je niet snapt, als je zelf de uitzondering bent, en geen statistieken leest.
              Er zijn in België minder jobs te vinden waar je niet harder wordt uitgebuit dan 40 jaar geleden. Toen kwamen lotgenoten zelf nog op voor hun gezamelijke rechten. Tegenwoordig moet ik dat ook nog voor hun doen.
              Uw plaat geraakt afgedraaid, ik heb dit al minstens 5 keer gelezen.
              Die 51% zijn dus ook zelfstandigen hé, maar ja, die buiten zichzelf uit. En de rest zijn aandeelhouders waarvan jij er waarschijnlijk ook één bent.

Ik ben loontrekkende, en voel me alleen uitgebuit als er van mijn Vakantiegeld of 13de maand minder dan 40% netto over blijft van een kost voor mijn baas van 136%.

Maar ook ik klaag niet, ik heb gekozen om loontrekkend te zijn, en ik weet zeker jobs of activiteiten te vinden waar ik niet uitgebuit wordt.
              Er zijn tekorten aan magazijniers, loodgieters, metsers, stukadoors, dakdekkers, chauffeurs van bussen en vrachtwagens etc. Allemaal jobs waarvoor je geen doctoraat nodig hebt en die je op een redelijke termijn kan leren.
              Een vrachtwagen chauffeur bv die zich uitgebuit voelt kanmorgen bij monstens 0 andere bedrijven beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Uw plaat geraakt afgedraaid, ik heb dit al minstens 5 keer gelezen.
                Die 51% zijn dus ook zelfstandigen hé, maar ja, die buiten zichzelf uit. En de rest zijn aandeelhouders waarvan jij er waarschijnlijk ook één bent.

Ik ben loontrekkende, en voel me alleen uitgebuit als er van mijn Vakantiegeld of 13de maand minder dan 40% netto over blijft van een kost voor mijn baas van 136%.

Maar ook ik klaag niet, ik heb gekozen om loontrekkend te zijn, en ik weet zeker jobs of activiteiten te vinden waar ik niet uitgebuit wordt.
                Er zijn tekorten aan magazijniers, loodgieters, metsers, stukadoors, dakdekkers, chauffeurs van bussen en vrachtwagens etc. Allemaal jobs waarvoor je geen doctoraat nodig hebt en die je op een redelijke termijn kan leren.
                Een vrachtwagen chauffeur bv die zich uitgebuit voelt kanmorgen bij monstens 0 andere bedrijven beginnen.
                Spijtig dat je hier iets 5 keer moet zeggen alvorens iemand reageert.
                In die 51% zit niet het loon dat zelfstandigen zichzelf toekennen. En de belastingen zijn er ook al afgetrokken.
                Ik ben trouwens zelf niet de Marxist uit dat slap woordenboekske. Mijn perceptie van uitbuiting is dat de rijksten een meer dan zevenvoud verdienen van de armen. Niemand kan zoveel waard zijn.
                Werken voor een baas die daaraan meer verdient dan alle werknemers samen, is derhalve beschamend, dom en dwaas,... om het voor de afwisseling met het Simplisties Verbond te zeggen.
                Titel van de plaat: Werken voor een baas.
                Last edited by Poza; 15 september 2011, 09:03.

Comment

Oplossing van het probleem is simpel: wordt zelfstandige!
                  En ik ken geen bedrijf waar de baas meer verdient dan alle werknemers samen, trouwens, waar haal je dat?

Comment

Oplossing van het probleem is simpel: wordt zelfstandige!
                    En ik ken geen bedrijf waar de baas meer verdient dan alle werknemers samen, trouwens, waar haal je dat?
                    De baas in de vernoemde cijfers is die 51%% pure bedrijfswinst.
                    Ik heb trouwens geen aandelen in bedrijven die hun werknemers niet betalen. En het product moet ook zinvol zijn: geen oorlogstuig, geen vuile energie, geen charletannerie,... geen BEL 20, dus.
                    Laat me omdat in dit forum de krant HLN nogal overtuigingskracht heeft, daar speciaal voor you gewoon het eerste kiezen uit de duizende berichten die me bevestigen: hln: Lonen-stijgen-veel-minder-dan-bedrijfswinsten-in-ons-land.dhtml. Je moet het artikel wel lezen want de titel zegt het niet helemaal letterlijk.
                    Mogelijke zoekwoorden zijn: loonmassa, bruto binnenlands product,...
                    Ik koop bijvoorbeeld zelfs geen kiwis in de winkel, als de terugvracht bestaat uit wapens voor een land in een oorlog waar ik niet achter sta.

ps: ik kreeg per mail hierover de opnerking dat we moeten wedijveren met de lonen in China. Ik zie echter niet in waarom China zich niet aan mijn pricippes te houden zou hebben.
                    Last edited by Poza; 15 september 2011, 12:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Heb ooit een paar documentaires gezien op tv.
                      Ging ook over dergelijke praktijken.

Er blijven ook toeristen weg in Spanje, dat klopt dus.
                      Maar het aantal toeristen wordt daarom niet minder.
                      Veel mensen blijven weg uit bijv. Andalusië omdat het er veel te heet is...

In Marbella heb ik ooit een fantastische vakantie beleefd
                      Toch wel Theo, het aantal toeristen daalt. Ik heb het dan vooral over het Spaans nationaal toerisme, aangezien ik steeds in hotels ga die hoofdzakelijk met Spaanse toeristen werken. Het zijn dus niet alleen sommige buitenlanders die wegblijven.
                      Er is dit jaar misschien een lichte verplaatsing geweest vanuit Noord-Afrikaanse landen omwille van de onlusten en op het laatst vanuit Griekenland maar dat is dan vooral voor wat de buitenlanders betreft.
                      Als ik je vertel dat ik dagelijks ging lunchen in een klein Spaans restaurantje waarvan ik de eigenaar goed ken en wij er soms de enige klanten waren, dan zegt dit wel genoeg zeker. De man moest hulpeloos toezien, maar gaf de moed niet op. Zijn reactie was : "la crisis compañero, la crisis...."
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        De baas in de vernoemde cijfers is die 51%% pure bedrijfswinst.
                        Ik heb trouwens geen aandelen in bedrijven die hun werknemers niet betalen. En het product moet ook zinvol zijn: geen oorlogstuig, geen vuile energie, geen charletannerie,... geen BEL 20, dus.
                        Laat me omdat in dit forum de krant HLN nogal overtuigingskracht heeft, daar speciaal voor you gewoon het eerste kiezen uit de duizende berichten die me bevestigen: hln: Lonen-stijgen-veel-minder-dan-bedrijfswinsten-in-ons-land.dhtml. Je moet het artikel wel lezen want de titel zegt het niet helemaal letterlijk.
                        Mogelijke zoekwoorden zijn: loonmassa, bruto binnenlands product,...
                        Ik koop bijvoorbeeld zelfs geen kiwis in de winkel, als de terugvracht bestaat uit wapens voor een land in een oorlog waar ik niet achter sta.

ps: ik kreeg per mail hierover de opnerking dat we moeten wedijveren met de lonen in China. Ik zie echter niet in waarom China zich niet aan mijn pricippes te houden zou hebben.
                        Je vergeet dat veel van dit soort bedrijven niet in handen zijn van 1 persoon maar van aandeelhouders, directieraden, ....Er is altijd wel een CEO maar dat maakt hem nog geen baas.
                        Breng geen oud ijzer naar het containerpark, men zou er wel eens een geweer kunnen van maken, koop geen producten uit het Oosten of Westen want dit alles komt binnen met containers en waar deze van vertrekken vanuit België hebben we het raden.
                        Over de afgelopen maanden meer als 150 containers gelost in Saoedie-Arabië. Wat zou daar ingezeten hebben op de terugweg????
                        Nu maar even realistisch gaan doen graag.

Comment

Toch wel Theo, het aantal toeristen daalt. Ik heb het dan vooral over het Spaans nationaal toerisme, aangezien ik steeds in hotels ga die hoofdzakelijk met Spaanse toeristen werken. Het zijn dus niet alleen sommige buitenlanders die wegblijven.
                          Er is dit jaar misschien een lichte verplaatsing geweest vanuit Noord-Afrikaanse landen omwille van de onlusten en op het laatst vanuit Griekenland maar dat is dan vooral voor wat de buitenlanders betreft.
                          Als ik je vertel dat ik dagelijks ging lunchen in een klein Spaans restaurantje waarvan ik de eigenaar goed ken en wij er soms de enige klanten waren, dan zegt dit wel genoeg zeker. De man moest hulpeloos toezien, maar gaf de moed niet op. Zijn reactie was : "la crisis compañero, la crisis...."
                          Ik was dit jaar ook op vakantie in Spanje (ca 40km voorbij Barcelona), en heb daar niet veel van gemerkt.

Huurprijs vakantiewoning was behoorlijk hoog.
                          Ik had een groene gids van de streek (dit jaar gekocht), en moest bij musea meestal 50% meer betalen dan wat in de gids stond. Voorbeeld was de Sagrada. In de gids stond 8€, en wij betaalden 12€.

Pleinen, winkels en restaurantjes zaten overal goed vol.
                          Ondergronds parkeren is er 2 keer zo duur als hier, en pintjes of tapas zijn niet echt goedkoop te noemen.

Wat ik wel zag was dat er veel woningen te koop stonden, en ook recenter gebouwde vakantiewoningen. Ik zou dan verwachten dat die ook in de verhuur gegooid worden tijdens de vakanties. Daar vang je makkelijk 1000€ per week voor, en het zou de huurprijzen doen zakken.
                          Nu ken ik wel iemand die een woning in Marbella gekocht heeft en slechts de helft van de prijs die het 2 jaar geleden stond betaalde, maar dat was dan ook in het topsegment (>2 mio€), en zelfs niet in mijn huurbudget voor een paar dagen.

Ik denk dat die crisiseffecten nogal lokaal spelen. Drukke lokaties houden hun bezoekers, kalmere plaatsen worden nog kalmer...

Comment

Ah ja, dat is te begrijpen.
                            Wel fijn zo'n klein restaurant van een plaatselijke familie.
                            In Puerto is dat allemaal verdwenen.
                            Ik keek daar altijd naar uit: soort garnaaltjes met look en pan, warm opgediend natuurlijk ...
                            Gewoonlijk was er dan 's zondags redelijk wat lokaal volk.
                            En geen toeristen: die zaten allemaal ergens duur en ingewikkeld te eten
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ik was dit jaar ook op vakantie in Spanje (ca 40km voorbij Barcelona), en heb daar niet veel van gemerkt.

Ik had een groene gids van de streek (dit jaar gekocht), en moest bij musea meestal 50% meer betalen dan wat in de gids stond. Voorbeeld was de Sagrada. In de gids stond 8€, en wij betaalden 12€.

Ondergronds parkeren is er 2 keer zo duur als hier, en pintjes of tapas zijn niet echt goedkoop te noemen.

Wat ik wel zag was dat er veel woningen te koop stonden, en ook recenter gebouwde vakantiewoningen. Ik zou dan verwachten dat die ook in de verhuur gegooid worden tijdens de vakanties. Daar vang je makkelijk 1000€ per week voor, en het zou de huurprijzen doen zakken.
                              Nu ken ik wel iemand die een woning in Marbella gekocht heeft en slechts de helft van de prijs die het 2 jaar geleden stond betaalde, maar dat was dan ook in het topsegment (>2 mio€), en zelfs niet in mijn huurbudget voor een paar dagen.

Ik denk dat die crisiseffecten nogal lokaal spelen. Drukke lokaties houden hun bezoekers, kalmere plaatsen worden nog kalmer...
                              Dus Tommie?
                              Weg blijven uit die toeristenvallen he
                              Toch wat de kosten aangaat.
                              Natuurlijk als je die zaken graag een keer wil zien dan is daar niets mis mee.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

OK, de streek van Barcelona en de stad zelf zijn inderdaad zal allicht een uitzondering zijn. Deze stad blijft voor velen een topper en de prijzen blijven er dan ook naar. In de grote steden zal er inderdaad weinig te voelen zijn aan de prijzen. Madrid, Barcelona, Valencia.
                                Maar wat "de bouw" betreft, dit is een heel andere zaak, je ziet er maar weinig ijver. En inderdaad vele eigendommen te koop en vele in aanbouw zijnde appartementsblokken bijven halverwege staan. Voor wie zou willen investeren, misschien een opportuniteit. Je kan nu eigendommen kopen aan de helft van de vroegere prijs.
                                Persoonlijk ga ik steeds in de streek van Alicante meer bepaald Villajoyosa. In de urbanisatie waar het hotel zich bevindt waar wij verblijven zijn er veel in aanbouw zijnde gebouwen stilgevallen en uiteraard is er veel bestaande vastgoed te koop.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X