Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

    Denk nu niet dat ik jaloers ben op jouw deftige auto hoor. Van mij mag je je klanten zelfs bezoeken met een Bentley, daar zal ik geen boterham minder voor moeten eten.
    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Bij de baas die de brandstoffacturen volledig inbrengt als bedrijfsonkosten.
    Niet jaloers ?....

    Trouwens , het ging hier duidelijk over personenwagens, jou schoonzoon heeft blijkbaar alleen bedrijfswagens die allen lichte vracht zijn... wij hebben zowel bestelwagens ( lichte vracht) als personenwagens voor ons personeel, ik zou zeggen vooraleer je meningen komt ventileren over in kosten brengen/aftrekposten informeer je eerst even goed, anders zwijg je beter.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

      Dit is een BMW Media information n.a.v. de International North American international Autoshow te Detroit. Diezelfde wagen die ik ondertussen heb besteld wordt hier eveneens voorgesteld te Brussel tijdens het komend autosalon.
      Mocht ik dit geloven, dan ben ik meer dan een dwaas. Hoe kan je dergelijke performante eigenschappen verzoenen met zo'n laag aangegeven verbruik. Ik heb ervaring met dit type wagens en je mag het verbruik dat men hier vermeld, gemiddeld met 1 tot 3 liter verhogen. Doe je korte afstanden, dan is 5 liter realistisch. Maar het geeft wel een vertekend beeld van de realiteit. Hoe men trouwens tot dergelijke waarden komt weet ik niet, maar die daar inloopt is meer dan lichtgelovig. Nu.., de US is wel iets meer gewoon dan wij hier en schrikken daar van grote verbruikers, hun brandstof is daar ook stukken goedkoper. Ik ben benieuwd hoe men dit hier in Europa zal aanpakken.

      "BMW Media information 12/2015 Page 4
      The new BMW M2 Coupe: a high-performance sports car with spine-tingling performance. Back in the early 1970s, the BMW 2002 turbo was already causing heads to turn and hearts to flutter. Indeed, the compact high-performance sports car perfectly encapsulated BMW’s resolution to deliver outstanding dynamics, agility and car control. And now, over 40 years on, BMW M GmbH is unveiling the new BMW M2, as if to demonstrate once again that this commitment is alive and well. With its high-performance six-cylinder in-line engine, rear-wheel-drive agility, lightweight aluminium M Sport suspension and extrovert styling, the new BMW M2 Coupe has all the ingredients to deliver the last word in driving pleasure. The newly developed three-litre six-cylinder in-line unit powering the BMW M2 uses state-of-the-art M TwinPower Turbo technology to develop 272 kW/370 hp at 6,500 rpm and, in so doing, lays down a marker in the high-performance compact sports car segment. The same applies to power delivery. Peak torque of 465 Nm (343 lb-ft) can be increased to as much as 500 Nm (369 lb-ft) in short bursts under overboost, all of which enables the new BMW M2 with optional seven-speed M Double Clutch Transmission (M DCT) and Launch Control to accelerate from rest to 100 km/h (62 mph) in just 4.3 seconds. Top speed is electronically limited to 250 km/h (155 mph), or 270 km/h (168 mph) if the M Driver’s Package is specified. Yet, with its M DCT transmission, fuel consumption of just 7.9 litres* per 100 km (35.8 mpg imp) and CO2 emissions of only 185 g/km*, the car is also keen to emphasise its outstanding efficiency. And even greater driving pleasure is on the cards when the Dynamic Stability Control system’s M Dynamic Mode (MDM) is activated. MDM allows wheel slip and therefore moderate, controlled drifts on the track.

      * Fuel consumption figures calculated on the basis of the EU test cycle, may vary depending on the tyre format specified.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

        Waarom zou ik jaloers zijn op iemand die zal moeten werken tot hij bijna sterft ? Ik krijg zelfs bijna medelijden.
        Ik ben gestopt op 60 jaar en geniet nu met volle teugen onder de Spaanse zon (nee, niet in Benidorm).
        Het is hier vandaag weer 24° http://www.yourweather.co.uk/weather...RI-1-4519.html
        En à propos, ik hoef mij niet te verantwoorden waarom ik hier rondrij met auto's die respectievelijk 18" en 20" aluminium velgen hebben.

        Maar het ging hier over brandstofverbruik en het wordt weer een scheldpartij van azijnpissers en mierenneukers die zich tekortgedaan voelen en beroofd worden door de belastingsontvanger.
        Dus terug to the point voor het een maatschappelijke discussie wordt.

        auto 1
        2.0 diesel 190pk
        opgegeven verbruik 6.2
        echt verbruik 6.9 (enkel secundaire wegen en stad)

        auto 2 (met VW/Porsche sjoemelsoftware)
        3.0 diesel 262pk
        opgegeven 6,8
        echt verbruik 11,5 (secundaire wegen en stad)

        auto 3
        4.4 benzine 550pk
        opgegeven 11,1l
        echt verbruik tijdens de 200 eerste km : 17,5 waarvan de helft secundaire wegen 60 tot 90kmh, en de andere helft in de bergen.

        We zijn ze daarstraks gaan voltanken . Diesel kost hier nu 0,881€ en benzine 1,022€.

        Comment


        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

          Ik zeg wel op autostrade bij constante snelheid:constant op zelfde toerental draaien in een veel te lange zesde versnelling,die acceleren afstraft met een piek in verbruik.Dus:geen afremmanoeuvres door mensen die 110 rijden en voorbij steken, of 120 menen te rijden en dus het derde baanvak als hun eigendom beschouwen,geen vrachtwagens die hetzelfde menen te moeten doen etc.Omstandigheden die in dagelijks gebruik quasi nooit voorkomen.Maar het kan.
          Dus jouw bewering 1 tot 3 liter,en zelfs tot 5 liter en meer op korte afstanden is een zeer realistische inschatting.
          Mijn wagen verbruikt 0 liter als hij in de garage staat.Bij starten zie ik mijn verbruiksmeter rustig naar 30-35 liter gaan.(Dacht eerst dat het de automatische zoekfunctie van mijn radio was die de frequenties aan het scannen was.)

          Comment


          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Waarom zou ik jaloers zijn op iemand die zal moeten werken tot hij bijna sterft ? Ik krijg zelfs bijna medelijden.
            Ik ben gestopt op 60 jaar en geniet nu met volle teugen onder de Spaanse zon (nee, niet in Benidorm).
            Het is hier vandaag weer 24° http://www.yourweather.co.uk/weather...RI-1-4519.html
            En à propos, ik hoef mij niet te verantwoorden waarom ik hier rondrij met auto's die respectievelijk 18" en 20" aluminium velgen hebben.

            Maar het ging hier over brandstofverbruik en het wordt weer een scheldpartij van azijnpissers en mierenneukers die zich tekortgedaan voelen en beroofd worden door de belastingsontvanger.
            Dus terug to the point voor het een maatschappelijke discussie wordt.

            auto 1
            2.0 diesel 190pk
            opgegeven verbruik 6.2
            echt verbruik 6.9 (enkel secundaire wegen en stad)

            auto 2 (met VW/Porsche sjoemelsoftware)
            3.0 diesel 262pk
            opgegeven 6,8
            echt verbruik 11,5 (secundaire wegen en stad)

            auto 3
            4.4 benzine 550pk
            opgegeven 11,1l
            echt verbruik tijdens de 200 eerste km : 17,5 waarvan de helft secundaire wegen 60 tot 90kmh, en de andere helft in de bergen.

            We zijn ze daarstraks gaan voltanken . Diesel kost hier nu 0,881€ en benzine 1,022€.
            't is hier ondertussen ook een Belgische zomer.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Mijn wagen verbruikt 0 liter als hij in de garage staat.Bij starten zie ik mijn verbruiksmeter rustig naar 30-35 liter gaan.(Dacht eerst dat het de automatische zoekfunctie van mijn radio was die de frequenties aan het scannen was.)
              Da's een goeie!
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                In theorie verbruikt hij geen 30 of 35l/100km, maar oneindig liter/km. Sommige auto's schakelen bij stilstand over naar een indicatie die liter/uur aangeeft.
                Zo kon ik zien dat de airco op vollast het stationair verbruik van 2 naar 4,5 liter/uur deed stijgen.
                Starten en stationair laten draaien tot de tank leeg is geeft bijvoorbeeld 70 liter/nul km. Omdat er over delen door nul nogal lastig wordt gedaan .....

                Comment


                • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  't is hier ondertussen ook een Belgische zomer.
                  Niet alleen in België is het warm. In Chamonix was het vanmiddag 14°. Zelfs geen nachtvorst of neerslag van belang meer aldaar in 2015.

                  We're dreaming of a white Christmas ......

                  Snel die winterbanden er weer af

                  Comment


                  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Niet alleen in België is het warm. In Chamonix was het vanmiddag 14°. Zelfs geen nachtvorst of neerslag van belang meer aldaar in 2015.

                    We're dreaming of a white Christmas ......

                    Snel die winterbanden er weer af
                    Ik probeer alleen de goegemeente wijs te maken dat alles niet zomaar kan in onkosten gebracht kan worden.En alles er niet zo rooskleurig uitziet als algemeen aanvaard wordt.
                    BTW:ik wist niet dat Chamonix in Spanje lag.

                    Comment


                    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Waarom zou ik jaloers zijn op iemand die zal moeten werken tot hij bijna sterft ? Ik krijg zelfs bijna medelijden.
                      Ik ben gestopt op 60 jaar en geniet nu met volle teugen onder de Spaanse zon (nee, niet in Benidorm).
                      Het is hier vandaag weer 24° http://www.yourweather.co.uk/weather...RI-1-4519.html
                      En à propos, ik hoef mij niet te verantwoorden waarom ik hier rondrij met auto's die respectievelijk 18" en 20" aluminium velgen hebben.

                      Maar het ging hier over brandstofverbruik en het wordt weer een scheldpartij van azijnpissers en mierenneukers die zich tekortgedaan voelen en beroofd worden door de belastingsontvanger.
                      Dus terug to the point voor het een maatschappelijke discussie wordt.

                      auto 1
                      2.0 diesel 190pk
                      opgegeven verbruik 6.2
                      echt verbruik 6.9 (enkel secundaire wegen en stad)

                      auto 2 (met VW/Porsche sjoemelsoftware)
                      3.0 diesel 262pk
                      opgegeven 6,8
                      echt verbruik 11,5 (secundaire wegen en stad)

                      auto 3
                      4.4 benzine 550pk
                      opgegeven 11,1l
                      echt verbruik tijdens de 200 eerste km : 17,5 waarvan de helft secundaire wegen 60 tot 90kmh, en de andere helft in de bergen.

                      We zijn ze daarstraks gaan voltanken . Diesel kost hier nu 0,881€ en benzine 1,022€.
                      Wat voor een kakreactie is dat hier nu.
                      Wat weet jij nu hoe lang ik wil, moet of ga werken... Ken je de stand van mijn bankrekening ook al?

                      Eerst beweren niet jaloers te zijn, en dan beginnen te stoefen over een dik autopark met arrogant grote velgen, en er fijntjes aan toevoegen dat je op je 60e gestopt bent en nu in de spaanse zon ligt.
                      Waarschijnlijk gebrek aan vrienden en familie.

                      Doet me denken aan de reportage over de voetballer Dufour. Zat in Portugal met zijn lief, en ze toonden ook een GL 63 AMG.
                      Aan centen overduidelijk geen gebrek, maar voor de rest verveelde die kerel zich steendood. Lag iedere avond saai in zijn zetel naar zijn oversizede TV te kijken.

                      Comment


                      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        BTW:ik wist niet dat Chamonix in Spanje lag.
                        Dat wist ik ook niet. Heb ik dat misschien ergens geschreven ?

                        Ik heb een mailtje gekregen van kennissen die daar nu zijn.
                        'k Zal speciaal voor jou eens vragen in welk land ze nu eigenlijk zijn .
                        Vroeger kon je dat tenminste nog zien aan de postzegels op de ansichtkaartjes, maar tegenwoordig bestaan er geen zekerheden meer.
                        Last edited by notex; 20 december 2015, 02:02.

                        Comment


                        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Mocht ik dit geloven, dan ben ik meer dan een dwaas. Hoe kan je dergelijke performante eigenschappen verzoenen met zo'n laag aangegeven verbruik. Ik heb ervaring met dit type wagens en je mag het verbruik dat men hier vermeld, gemiddeld met 1 tot 3 liter verhogen. Doe je korte afstanden, dan is 5 liter realistisch. Maar het geeft wel een vertekend beeld van de realiteit. Hoe men trouwens tot dergelijke waarden komt weet ik niet, maar die daar inloopt is meer dan lichtgelovig.

                          Yet, with its M DCT transmission, fuel consumption of just 7.9 litres* per 100 km (35.8 mpg imp) and CO2 emissions of only 185 g/km*, the car is also keen to emphasise its outstanding efficiency.
                          Je geeft zelf ook wel een vertekend beeld op deze cijfers denk ik.

                          Als ik de specificaties bekijk welke BMW zelf opgeeft voor een dergelijke wagen, dan staat er 7,9 als "gemiddeld verbruik", voor bebouwde kom (meer vergelijkbaar voor korte afstanden) geven ze 10,5 op.

                          Als je uw hoog verbruik op korte afstand vergelijkt met wat BMW zelf opgeeft, dan ligt het verschil al 50% lager dan wat je eerder aanhaalde met die 5 liter.
                          Maar ik ben er toch wat van overtuigd dat je dan al redelijk sportief aan het rijden bent.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Je geeft zelf ook wel een vertekend beeld op deze cijfers denk ik.

                            Als ik de specificaties bekijk welke BMW zelf opgeeft voor een dergelijke wagen, dan staat er 7,9 als "gemiddeld verbruik", voor bebouwde kom (meer vergelijkbaar voor korte afstanden) geven ze 10,5 op.

                            Als je uw hoog verbruik op korte afstand vergelijkt met wat BMW zelf opgeeft, dan ligt het verschil al 50% lager dan wat je eerder aanhaalde met die 5 liter.
                            Maar ik ben er toch wat van overtuigd dat je dan al redelijk sportief aan het rijden bent.
                            Met mijn 135i kom ik momenteel aan 12,5 à 13,5 l gezien de korte afstanden die ik normaal doe. Woon-praktijk verplaatsing 7km en stadsverkeer (huisbezoeken), daarbij nog wat intercity afstanden. Dit is natuurlijk voor geen enkele wagen de ideale situatie, maar goed, het is nu éénmaal zo. Nu.., ik moet wel toegeven dat ik nog steeds graag goed optrek, slechte gewoonte, maar het nut van zoveel pk's kan je om langs om minder aanwenden. Dus dit wil niet zeggen dat ik voortdurend in overtreding rij, je moet opletten wat je hier zegt hé. Met de wagen van mijn vrouw, idem, of misschien nog slechter. Auto's zijn blijkbaar niet meer gemaakt voor korte afstanden. Ik zei het onlangs nog ergens, recent mijn katalysator moeten laten reinigen en men raadde mij bij de dealer aan eens goed open te zetten op een autostrade en zekere een paar honderd km te rijden.
                            Last edited by enero; 20 december 2015, 11:53.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                              tja, voor korte afstanden zijn de benenwagen en de (elektrische)fiets uitgevonden
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment


                              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                                tja, voor korte afstanden zijn de benenwagen en de (elektrische)fiets uitgevonden
                                Inderdaad, om uw boodschappen te doen enkele kilometers verderop en een volle kar mee te sleuren is de fiets aangewezen.
                                En om huisbezoeken te doen zeker en vast.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X