Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Met mijn 135i kom ik momenteel aan 12,5 à 13,5 l gezien de korte afstanden die ik normaal doe.
    Blijft toch veel, ligt dan toch grotendeels eerder aan de sportieve voet dan de korte afstand.

Maar dat is uw keuze natuurlijk ... ook uw budget.

Hopelijk zal uw M2 wat zuiniger geworden zijn.
    Tussen onze vorige 3 reeks en de huidige is het verbruik ook met meer dan 3 liter afgenomen ... zelfde weg, zelfde manier van rijden.
    Ze verbeteren toch echt op dat niveau.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Blijft toch veel, ligt dan toch grotendeels eerder aan de sportieve voet dan de korte afstand.

Maar dat is uw keuze natuurlijk ... ook uw budget.

Hopelijk zal uw M2 wat zuiniger geworden zijn.
      Tussen onze vorige 3 reeks en de huidige is het verbruik ook met meer dan 3 liter afgenomen ... zelfde weg, zelfde manier van rijden.
      Ze verbeteren toch echt op dat niveau.
      Ik ben ervan overtuigd dat de banden keuze er ook voor iets tussenzit. Ik rij buiten het winterseizoen met Michelin Pilot Super Sport. Vooraan heb ik ipv 215 originele maat, 225 laten monteren. Een iets breder het contactvlak (maar 10mm, maar toch) en dus meer wrijving, dus ook meer weerstand. Ik voel dat zelf heel goed aan de stuurinrichting als ik er mijn winterset heb opstaan, vooraan 205 i.p.v. 225. Dat is al een groter verschil. Ik moet misschien eens in de de winter één en ander meten qua verbruik om dit te bevestigen al lig ik daar niet wakker van, het zal wel aan mijn rijstijl liggen. Aan de airco zal het niet liggen, gezien die bij mij winter en zomer blijft opstaan.
      Mar inderdaad, ik ben toch eens benieuwd voor de M2. Men zou verwachten dat ze op zuinigheid wel een inspanning gaan het doen zijn.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        tja, voor korte afstanden zijn de benenwagen en de (elektrische)fiets uitgevonden
        Korte afstanden dat is dan van hier tot aan de voordeur. Als ik de auto kan gebruiken dan doe ik dat. Auto rijden is mijn hobby en ik heb recht op een hobby.
        Elektrische en andere fietsen zijn voor mensen die zich een fiets kunnen permitteren. Een fiets kopen gaat nog, maar een fiets veilig stallen gaat niet als je op een appartement woont.
        Een Corvette met 6.2 liter V8 is voor mij veel praktischer dan een fiets.
        Last edited by Skitch; 21 december 2015, 00:08.
        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Ik ben ervan overtuigd dat de banden keuze er ook voor iets tussenzit.
          Wees maar zeker dat dit er voor iets tussenzit ! Ik merk in elk geval een meerverbruik met m'n zomerwielen die breder zijn dan m'n winterset. Niets waar ik van wakker lig maar toch een merkbaar verschil.
          Waar ik deze zomer wel behoorlijk van geschrokken ben is het extra verbruik bij het gebruik van een fietsrek achterop de trekhaak , bij onze laatste vakantie in Z Frankrijk heb ik m'n fiets eens meegenomen en ik stelde toch vast dat m'n wagen een liter meer slurpt op de snelweg.
          Nog een fotoke van toen we deze zomer terug kwamen van reis , nog nooit die lange termijn teller gereset, verbruik van 7.4liter op ruim 71 dzd Km ( wagen net 2 jaar oud toen ) wat voor mij meer dan aanvaardbaar is. En dan die gemiddelde snelheid 56 km/u , ik rij dan nog redelijk wat snelwegkm's...om maar te zeggen hoe het tegenwoordig vooruit gaat in het hedendaagse verkeer...

1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Korte afstanden dat is dan van hier tot aan de voordeur. Als ik de auto kan gebruiken dan doe ik dat. Auto rijden is mijn hobby en ik heb recht op een hobby.
            Elektrische en andere fietsen zijn voor mensen die zich een fiets kunnen permitteren. Een fiets kopen gaat nog, maar een fiets veilig stallen gaat niet als je op een appartement woont.
            Een Corvette met 6.2 liter V8 is voor mij veel praktischer dan een fiets.
            Een Corvette (dat geldt ook voor alle andere auto's, maar een Corvette is geen stadswagentje) is in de stad wel wat moeilijker te parkeren dan een fiets, een lichte fiets kan je als het echt niet anders kan ook meenemen in je appartement.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik ben voor Corvettes, Lamboghinis en Porsches.

De eigenaars betalen zo veel BIV en jaarlijkse rijtaks dat ik iedere keer dank U zeg voor de bijdrage aan onze staatsfinanciën.

Aan een fiets verdient de staats niks meer sinds de afschaffing van de taksplaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Een Corvette (dat geldt ook voor alle andere auto's, maar een Corvette is geen stadswagentje) is in de stad wel wat moeilijker te parkeren dan een fiets, een lichte fiets kan je als het echt niet anders kan ook meenemen in je appartement.
                Maar als ik in Leuven rond loop, dan zijn de meeste voetpaden versperd door verkeerd geparkeerde fietsen, tot nu nog nooit een Corvette zien staan op het voetpad.
                Straf want net als parkings voor auto's zijn er ook stallingen voor fietsen.

Men zit dan te kefferen als er eens een auto verkeerd staat, maar nooit op de honderden fietsen die kriskras in de weg staan.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Aan een fiets verdient de staats niks meer sinds de afschaffing van de taksplaat.
                  Toen de taksplaat afgeschaft werd hebben ze de provinciebelasting ingevoerd, het verschil was dat vanaf toen iedereen moest betalen (niet alleen de fietsers), en het bedrag was ook hoger.
                  Op elke taksplaat stond toen de naam van de provincie, het was geen belasting voor de staat, maar wel voor de provincie.
                  Last edited by Black B@ndit; 21 december 2015, 19:31.
                  BD0338BE

Comment

Maar als ik in Leuven rond loop, dan zijn de meeste voetpaden versperd door verkeerd geparkeerde fietsen, tot nu nog nooit een Corvette zien staan op het voetpad.

Men zit dan te kefferen als er eens een auto verkeerd staat, maar nooit op de honderden fietsen die kriskras in de weg staan.
                    Stel je voor dat al die fietsers met de auto in de stad gaan rondrijden om er een parkeerplaatsje te zoeken, dan moeten ze eeuwig blijven rondrijden omdat er toch geen plaats genoeg is.
                    Dan krijg je misschien net zo'n luchtverontreiniging als in India en China (zeker met de diesels die hier het grootste deel va het wagenpark uitmaken). http://www.mo.be/artikel/lucht-smerigst-india-en-china
                    De situatie in Leuven ken ik niet (dat is ver uit mijn buurt), maar als er teveel fietsen in de weg staan, dan vermoed ik dat er op die plaatsen toch niet voldoende fietsenstallingen voorzien zijn.

Vandaag moest ik naar een winkel, zo'n 4km van hier, en ik ben er op de fiets naartoe gereden omdat er daar (zoals op de meeste plaatsen waar er een paar winkels bij elkaar staan) deze tijd van het jaar toch geen plaats meer is om te parkeren.
                    De fiets kon ik daar nog heel gemakkelijk wegzetten zonder dat die voor iemand in de weg stond.
                    Maar ook tijdens de rustigere periodes van het jaar (wat de winkels betreft) rij ik zoveel mogelijk met de fiets naar daar als ik iets nodig heb.
                    Alleen als het weer heel slecht is, of als ik meer moet meebrengen dan wat ik op de fiets kan meenemen gebruik ik de auto voor zo'n korte afstanden.
                    BD0338BE

Comment

Toen de taksplaat afgeschaft werd hebben ze de provinciebelasting ingevoerd, het verschil was dat vanaf toen iedereen moest betalen (niet alleen de fietsers), en het bedrag was ook hoger.
                      Op elke taksplaat stond toen de naam van de provincie, het was geen belasting voor de staat, maar wel voor de provincie.
                      Niet iedereen, wel elke referentiepersoon van een gezin en elk bedrijf.

Soms dus ook dubbel : als referentiepersoon en nog eens als zelfstandige bv.

Soms ook vrijgesteld : als de referentiepersoon een gerechtigde is om verhoogde tegemoetkoming bij de ziekenkas, dan hoeft hij geen provinciale belasting voor gezinnen te betalen.

Comment

Stel je voor dat al die fietsers met de auto in de stad gaan rondrijden om er een parkeerplaatsje te zoeken, dan moeten ze eeuwig blijven rondrijden omdat er toch geen plaats genoeg is.
                        Dan krijg je misschien net zo'n luchtverontreiniging als in India en China (zeker met de diesels die hier het grootste deel va het wagenpark uitmaken). http://www.mo.be/artikel/lucht-smerigst-india-en-china
                        De situatie in Leuven ken ik niet (dat is ver uit mijn buurt), maar als er teveel fietsen in de weg staan, dan vermoed ik dat er op die plaatsen toch niet voldoende fietsenstallingen voorzien zijn.

Vandaag moest ik naar een winkel, zo'n 4km van hier, en ik ben er op de fiets naartoe gereden omdat er daar (zoals op de meeste plaatsen waar er een paar winkels bij elkaar staan) deze tijd van het jaar toch geen plaats meer is om te parkeren.
                        De fiets kon ik daar nog heel gemakkelijk wegzetten zonder dat die voor iemand in de weg stond.
                        Maar ook tijdens de rustigere periodes van het jaar (wat de winkels betreft) rij ik zoveel mogelijk met de fiets naar daar als ik iets nodig heb.
                        Alleen als het weer heel slecht is, of als ik meer moet meebrengen dan wat ik op de fiets kan meenemen gebruik ik de auto voor zo'n korte afstanden.
                        Er word altijd gepraat over de vervuiling van dieselwagens maar geen enkele minister die iets zegt over de vrachtwagens , bij hoge vervuiling moeten dieselwagens 90km/h op de snelweg en de mastodonten mogen blijven rijden, blijkbaar vervuilen zij minder dan personenwagens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Er word altijd gepraat over de vervuiling van dieselwagens maar geen enkele minister die iets zegt over de vrachtwagens , bij hoge vervuiling moeten dieselwagens 90km/h op de snelweg en de mastodonten mogen blijven rijden, blijkbaar vervuilen zij minder dan personenwagens?
                          Nee, bij hoge vervuiling (smogalarm situatie) moeten/mogen ALLE voertuigen max. 90 km/h. rijden op snelwegen, ook de electrische bijvoorbeeld en ook motorfietsen.

Het verbod wordt immers opgelegd door een verkeersbord en dat geldt voor alle voertuigen.

Comment

Bart,
                            Het gaat hem vooral over het feit dat zoveel fietsers alle verkeersregels aan hun laars lappen en dus geen knijt veiliger zijn in het verkeer dan de wel streng gecontroleerde automobilisten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Typisch een reactie van iemand die de fiets niet als nuttig vervoermiddel gebruikt.

Onze geachte Leuvense burgemeester heeft het daar ook moeilijk mee, zo lelijk in zijn mooie stad.
                              Wat is de zin ervan als je even ver moet voor een parkeerplaats zoeken als met de auto ? (ik heb ooit eens aan de ingang van de fietsenstalling onder het stadskantoor gevraagd waar ik een fiets kon huren om naar de plaats te rijden waar de mijne gestald was, ze konden daar niet mee lachen)

Ik denk 10 keer na vooraleer met de auto de Leuvense binnenstad in te rijden, als iedereen dat met de fiets, te voet of met de bus zou doen zou er genoeg plaats zijn om die fietsen te zetten.

Comment

Bart,
                                Het gaat hem vooral over het feit dat zoveel fietsers alle verkeersregels aan hun laars lappen en dus geen knijt veiliger zijn in het verkeer dan de wel streng gecontroleerde automobilisten.
                                Voila;nog iemand die dat vindt.
                                Voorrang van links ja,omgekeerde driehoek(voorrangsteken) op fietspad aan rotondes,niet voor mij;zonder licht rijden ja dat mag,indraaien zonder arm uit te steken en de baan kruisen,ja dat mag etc..Want wij zijn de ZWAKKE WEGGEBRUIKER,met alleen rechten en geen plichten.
                                Dat zijn dus de autobestuurders van morgen.

Comment

Working...
                                X