Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Het laatste beeld dDe stroken in Duitsland waar de snelheid onbeperkt is liggen er van langsom dunner gezaaid.
    Het is een kwestie van relatief korte tijd voor het helemaal opgedoekt wordt.
    Valt een beetje te bezien waar je in Duitsland gaat rondrijden, beroepshalve rij ik de laatste jaren zeer regelmatig richting Leipzig en Berlijn , het stuk tussen pakweg vanaf Bielefeld ( met een stuk beperking in de buurt van Hanover ) en Berlijn kan je dus toch nog een kleine 400km goed doorperen , ik rij ook bijna uitsluitend buiten de spits ( meestal vertrek ik pas halfweg de namiddag bvb ) en ik stel vast dat zeker vanaf Maagdenburg er soms nauwelijks een auto voor of achter mij te zien is, met dergelijke verkeersdichtheid duw ik dan ook wel stevig door, m’n wagen heeft daar ook totaal geen probleem mee.
    Is het druk verkeer dan zal ik NOOIT op die manier rijden, het risico is me dan net te groot dat er zich eentje plots op de linker rijstrook zet ( kun je de mensen ook niet altijd kwalijk nemen, snelheid inschatten van een aankomende snelle wagen op het linkervak is niet steeds even evident ).
    Nog een lesje na 15 jaar veelvuldig rijden in Duitsland die ik al heb geleerd is dat ik nooit in een file ga staan ( want er zijn er wel eens door wegwerkzaamheden daar ) op de linker rijstrook… , ik heb jaren terug eentje met een zware BMW zien vanop de andere rijrichting waar ze aan 200 doorpeerden terwijl wij zo goed als stilstonden over de middenberm zien gaan met als gevolg dodelijke slachtoffers ook in de stilstaande wagens , als ik dus file merk dan nestel ik me liever iets meer naar rechts…
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

      Mocht ik in Duitsland rondtoeren, dan zou ik er ook absoluut geen probleem mee hebben om, waar het toegelaten en verantwoord is, mijn 340 Pk's eens goed los te laten. En ja.. , "verantwoord is", waarom niet... Ik kan natuurlijk ook begrijpen dat dit hier in België absoluut niet mogelijk is. De infrastructuur, en hier mag je gerust ook de erbarmelijke toestand van onze autosnelwegen bijrekenen, laat dat niet toe in ons klein landje. In een groot land als Duitsland is dat dus niet te vergelijken.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Ik kan natuurlijk ook begrijpen dat dit hier in België absoluut niet mogelijk is.
        .../...
        In een groot land als Duitsland is dat dus niet te vergelijken.
        De infrastructuur is misschien wel anders maar een paal, vangrail of brugpijler is in Duitsland toch even hard om tegen te knallen als in België?
        De rechte stukken snelweg zijn er groter, klopt volledig, maar op een trage voorligger knallen komt even hard aan als hier, harder zelfs mits het snelheidsverschil groter is.

        Het is vooral de mentaliteit dat anders is, bij ons is het om het hardst wringen, om het meest overtredingen begaan en om het meest een ander c**lioneren.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De infrastructuur is misschien wel anders maar een paal, vangrail of brugpijler is in Duitsland toch even hard om tegen te knallen als in België?
          De rechte stukken snelweg zijn er groter, klopt volledig, maar op een trage voorligger knallen komt even hard aan als hier, harder zelfs mits het snelheidsverschil groter is.

          Het is vooral de mentaliteit dat anders is, bij ons is het om het hardst wringen, om het meest overtredingen begaan en om het meest een ander c**lioneren.
          Een tiental jaar geleden, een één uur durende reportage gezien van een ongeval op een stuk autoweg in Duitsland waar de snelheid ongelimiteerd was.

          Een testrijder van Daimler-Chrysler mocht een Mercedes CL 600 wagen meenemen naar huis (waarschijnlijk om hem eventjes te testen op de autoweg). Toen hij 's anderendaags terug naar z'n werk reed, moet hij tegen een heel hoge snelheid een voorligger genaderd zijn, dat die toen ze die auto aan zo'n snelheid zag naderen, zo verschrikkelijk schrok dat ze met een ruk naar rechts stuurde en in de berm tegen een boom belandde.
          De vrouwelijke bestuurster van die klein wagen samen met haar tweejarig dochtertje kwamen ter plaatse om.

          De man vervolgde zijn weg maar kon door verklaringen van ooggetuigen later toch gevat worden.
          Alhoewel de testrijder in feite "niks" verkeerd had gedaan, zijn snelheid kon niet bewezen worden, had de voorligger niet geraakt enz... werd hij toch volledig verantwoordelijk geacht en veroordeeld voor dit ernstige ongeval. Er waren zowel pro's als contra's voor de verantwoordelijkheid/veroordeling, maar de man had in elk geval prijs.

          De reportage is nog steeds integraal op Youtube te bekijken onder de titel (zoals op ARD uitgezonden) 'Der Tag, als ich zum „Todes-Raser“ wurde'

          Ondertussen ook nog een stukje op wiki gevonden van dit voorval :



          Aan zij die zo graag doorperen in Duitsland, bezint maar eer ge begint door te peren, ook al kan de wagen er tegen en denk je een uitstekend bestuurder te zijn... die testrijder zal dat ook wel geweest zijn, en de wagen alleszins. Het zal jouw vrouw, dochter, kleinkind ... enz maar overkomen, benieuwd hoe men dan zou reageren.

          Tenzij het mensenleven van een ander je niks waard is natuurlijk.
          Last edited by Guest17; 7 oktober 2015, 16:06.

          Comment


          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

            Kan daar maar één ding op antwoorden.
            Het verschil tussen 120 en 180 km/h mag dan groot zijn, het verschil tussen 200 en 230 km/h is énorm, en zeker nog eens in remafstand.

            Ik controleer mezelf door bij vertrek mijn GSM naast me op de zetel te leggen.
            In >95% van de gevallen ligt die bij aankomst nog altijd op de zetel, en niet ergens onder het dashboard.

            Punt is, als je wat sneller rijdt, dan moet je ook ver vooruitzien, en als er 2 van de 3 vakken vol zitten, dan ga je niet aan >200 doorscheuren op het 3de rijvak, dan volg je.
            Je zal me ook nooit aan een bumper zien hangen, en als er iemand aan mijn bumper hangt, dan ga ik opzij.

            Natuurlijk is het gevaarlijker aan 200, maar als er plaats is, dan moet dat kunnen.

            Comment


            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Kan daar maar één ding op antwoorden.
              Het verschil tussen 120 en 180 km/h mag dan groot zijn, het verschil tussen 200 en 230 km/h is énorm, en zeker nog eens in remafstand.

              Ik controleer mezelf door bij vertrek mijn GSM naast me op de zetel te leggen.
              In >95% van de gevallen ligt die bij aankomst nog altijd op de zetel, en niet ergens onder het dashboard.

              Punt is, als je wat sneller rijdt, dan moet je ook ver vooruitzien, en als er 2 van de 3 vakken vol zitten, dan ga je niet aan >200 doorscheuren op het 3de rijvak, dan volg je.
              Je zal me ook nooit aan een bumper zien hangen, en als er iemand aan mijn bumper hangt, dan ga ik opzij.

              Natuurlijk is het gevaarlijker aan 200, maar als er plaats is, dan moet dat kunnen.
              Het moet inderdaad kunnen, en laat me duidelijk zijn, zolang die laagvliegers enkel zichzelf doodrijden zonder er derden bij te betrekken, dan heb ik er zelfs geen enkel probleem mee.
              Last edited by Guest17; 7 oktober 2015, 17:45.

              Comment


              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Kan daar maar één ding op antwoorden.
                Het verschil tussen 120 en 180 km/h mag dan groot zijn, het verschil tussen 200 en 230 km/h is énorm, en zeker nog eens in remafstand.

                Ik controleer mezelf door bij vertrek mijn GSM naast me op de zetel te leggen.
                In >95% van de gevallen ligt die bij aankomst nog altijd op de zetel, en niet ergens onder het dashboard.

                Punt is, als je wat sneller rijdt, dan moet je ook ver vooruitzien, en als er 2 van de 3 vakken vol zitten, dan ga je niet aan >200 doorscheuren op het 3de rijvak, dan volg je.
                Je zal me ook nooit aan een bumper zien hangen, en als er iemand aan mijn bumper hangt, dan ga ik opzij.

                Natuurlijk is het gevaarlijker aan 200, maar als er plaats is, dan moet dat kunnen.
                Last edited by Guest42; 7 oktober 2015, 18:13.

                Comment


                • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Kan daar maar één ding op antwoorden.
                  Het verschil tussen 120 en 180 km/h mag dan groot zijn, het verschil tussen 200 en 230 km/h is énorm, en zeker nog eens in remafstand.

                  Ik controleer mezelf door bij vertrek mijn GSM naast me op de zetel te leggen.
                  In >95% van de gevallen ligt die bij aankomst nog altijd op de zetel, en niet ergens onder het dashboard.

                  Punt is, als je wat sneller rijdt, dan moet je ook ver vooruitzien, en als er 2 van de 3 vakken vol zitten, dan ga je niet aan >200 doorscheuren op het 3de rijvak, dan volg je.
                  Je zal me ook nooit aan een bumper zien hangen, en als er iemand aan mijn bumper hangt, dan ga ik opzij.

                  Natuurlijk is het gevaarlijker aan 200, maar als er plaats is, dan moet dat kunnen.
                  Hier wordt nog steeds met veel succes gebruik gemaakt van de Coyote. Zo weet ik perfect aan hoeveel ik overal mag rijden.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                    Ik vind het toch zorgwekkend wanneer ik lees hoeveel er hier, op het forum alleen al, zijn die alle gevoel voor verantwoordelijkheid verliezen eens ze een gaspedaal onder hun rechtervoet hebben.
                    Ik vraag me dan af, zijn dit allemaal (klein)kinderloze, familieloze, vriendenloze mensen die enkel inzitten met en/of denken aan ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken !?
                    Het moet wel, een andere verklaring kan ik echt niet vinden.
                    Jammer, maar misschien moeten we verwijzen naar een Bijbelse uitspraak "Vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen", want het zullen wel de snuggersten niet zijn ook .

                    Comment


                    • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                      maar hoe zit het nu met jullie verbruik ??
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                        Djivan, ik volgde je mening vroeger ook. Maar één keer per jaar ga ik ook naar Duitsland met de persmoto Kawasaki 1400GTR. Het verbruik stijgt dan tot meer dan 10 liter per 100 km en er is een nuance aan snel rijden: Bij traag rijden moet je ook het verkeer van achter je in het oog houden, met de moto of een Audi RS of zeker die Bugati, heb je bij het accelereren enkel nog voor je te kijken en vernauwt je gezichtsveld tot heel weinig graden. Heel je lichaam, je adrenaline, alles verandert en je komt in een moment dat deels vergelijkbaar is met een 25 meter sprint in het zwembad in crawl waarbij je stopt met ademen en anaeroob ultieme prestaties neerzet. Dat materiaal is er ook op gemaakt, in Duitsland zijn hier echt uiterst weinig ongevallen mee, en de omnium dekt je eigen risico trouwens niet meer boven de 130 km/h (velen weten dat niet).

                        Ik dacht vroeger net als jou, maar dit zijn geen onverantwoorde mensen, Einstein was geen mens die anders was dan de andere, topsporters kunnen dit soort prestaties aan. En de meesten van ons hebben antislipcursussen gevolgd, terwijl je de 'gewone' motards en anderen hun remlichten al in de Ardennen of in stadsbochten ziet aangaan waar onze remlichten NIET aangaan bij normaal rijden en wij nooit het gevoel hebben in een bocht "oei, deze nam ik te snel". Integendeel, sinds ik dat heel af en toe doe, heb ik de behoefte niet meer om snel te rijden.

                        Ik ben integendeel iemand waar anderen zich aan ergeren omdat ik met mijn camionette 90 km/h tussen de camions grote afstanden afleg op cruise control.

                        Als je zegt dat niemand rap mag rijden waar het mag, dan moet je kerstboomverbrandingen afschaffen voor de vervuilingen, en elk godsdienstig of verjaardagsfeest afschaffen want dat is ook je reinste verspilling. Moet je feesten hoedanook afschaffen, moet je alcohol en sigaretten definitief afschaffen, moet je chocolade en vetten en suikers aan banden leggen. Moet je de ramadan voor iedereen invoeren en mag je nooit genieten zonder mate.

                        Twee boekhoudklanten kregen van mij als boekhouder een 'fiat' (figuurlijk dus) voor een Tesla van meer dan 90.000 EUR en kregen deze beide de laatste maanden binnen. Fiscaal voordeliger dan een Mercedes of BMW in de prijsklasse van 35.000 à 40.000 EUR, onvoorstelbaar. De Tesla van mijn klant in Waregem gaat in 4 seconden naar 100 km/h, waanzin ook. Alles is dus erg relatief. En hij heeft zogezegd 0,00 aan stofuitstoot. Bull ****, complete bull ****. Die batterijen zijn stik...kestof vervuilend bij latere recuperatie en ze rijden best op kernenergie want wij halen in de winter toch ons tekort aan elektriciteit uit Frankrijk...

                        Mundus vult decipi. Maar oudere hardrijders zijn zeer verantwoorde mensen die hun snelrijdend materiaal samen met hun ouders zelf terecht verdiend hebben en als dat in Duitsland mag, hoeft er daar niemand kritiek op te hebben omdat dat hier in België op onze cutwegen met meer afritten en putten en rondslingerend vuil op de weg gewoon weg niet verantwoord is...

                        Ik rij 90% van de tijd normaal tot traag en verbruikte tot 2012 minder dan 9 liter diesel per 100 km, dit 60.000 km per jaar en met een gemiddelde van bijna 70 km/h). Tussen 2012 en 2015 minder dan 7,5 liter diesel per 100 km met een gemiddelde van meer dan 60 km/h).
                        Sinds verleden maand lijkt dat onder de 6 liters gemiddeld per 100 km te duiken, met als prognose 80.000 km per jaar en een gemiddelde snelheid van 50 km/h (een stuk meer tijd in de wagen dus, is ook gevaarlijker dus). Als er nog meer files komen, zal elk onzer gemiddelde snelheid onder de 50 km/h zakken.

                        Tegen 2033 zullen we wellicht niet meer te snel kunnen rijden en zal de auto zelf wel zijn snelheid begrenzen. Tenzij we tussenin een oorlogje krijgen. En het zal niet met Duitsland zijn...

                        Dus ja, ook nu nog rij ik af en toe heel snel en verbruik ik dan nog maar 8 à 9 liter benzine ipv diesel op 100 km/h voor niet zo veel kilometers. In Nederland verbruikt diezelfde moto maar 4 liter/100 km.

                        Maar moeders en vaders die plots te laat hun kinderen moeten ophalen, let daar voor op! En ook zij hebben hun redenen...

                        Als u in dat geval zit, zult u hier niet komen zeggen dat u even erg onmilieuvriendelijk gereden hebt. Een 'zaagouder' is de grootste bedreiging voor elk (kind)milieu overigens... +je
                        Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

                        Comment


                        • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          maar hoe zit het nu met jullie verbruik ??
                          golf 4 van 1999 1.9TDI rond de 5.3liter effectief verbruik gemeten op een gemiddelde van 15 000km dit jaar
                          mijn nissan Z32 van 1990 zit rond de 15 a 16 liter effectief verbruik gemeten op een gemiddelde van 5000km dit jaar
                          de skoda fabia 1.6 tdi 2011 van mijn werk zit rond de 5.1 liter effectief verbruik gemeten op een gemiddelde van 55 000km dit jaar

                          Comment


                          • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                            Dat is een brug te ver.
                            Als je aan 150 km/h zo ingehaald wordt op een 2vaks baan op een manier dat je de auto die voorbijgaat niet eens kan herkennen is er iets mis.
                            Als ik dit inschat, dan gaat die kort bij de 300 km/h.

                            Comment


                            • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik vind het toch zorgwekkend wanneer ik lees hoeveel er hier, op het forum alleen al, zijn die alle gevoel voor verantwoordelijkheid verliezen eens ze een gaspedaal onder hun rechtervoet hebben.
                              Ik vraag me dan af, zijn dit allemaal (klein)kinderloze, familieloze, vriendenloze mensen die enkel inzitten met en/of denken aan ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken !?
                              Het moet wel, een andere verklaring kan ik echt niet vinden.
                              Jammer, maar misschien moeten we verwijzen naar een Bijbelse uitspraak "Vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen", want het zullen wel de snuggersten niet zijn ook .
                              Op een 3 vaks baan met rechts 2 vrachtwagens in het zicht en verder niks is rijden aan 200 km/h echt niet zo gevaarlijk als jij wil geloven.

                              Er gebeuren in Duitsland minder dodelijke ongevallen dan in België (vergeleken per bevolkingsgrootte).

                              Comment


                              • Re: Het echte verbruik van jouw auto

                                Dat klopt, maar als er ongevallen zijn dan zie ik dat dit dikwijls toch nogal eens serieus is… Ik heb 15 jaar geleden ( toen mocht je nog op heel veel stukken onbeperkt ) eens een project gedaan in de luchthaven van Frankfurt die iets meer dan een jaar heeft gelopen, ik reed toen zondagavond op, kwam dinsdagavond nog naar huis ( na 20u altijd ) , donderdagmorgen rond 3u vertrok ik terug om de zaterdagmorgen vroeg terug huiswaards te trekken, ik heb dit toen een dik jaar gedaan en op den duur begin je ook hard mee te rijden ook al was er toen wel wat verkeer rondom mij… ik ben daar nu toch veel voorzichtiger in geworden, van zodra ik teveel verkeer rond mij heb loop ik toch niet te hard van stapel meer…
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                                Comment

                                Working...
                                X