Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    En het is weer eens niet raar dat net de Amerikanen met hun vele dikke V8 bakken er over zijn gevallen.
    VW Golf en Audi A3 staat gekend om zijn laag verbruik, als je auto maar 4 à 5 liter verbruikt, kan je moeilijk een uitstoot hebben
    gelijk aan een bak die 20 liter verbruikt.
    Ik zeg niet dat VW geen schuld treft, maar ik vrees alleen dat die Amerikanen gewoon hun eigen economie kost wat kost willen optrekken
    ten gunste van alles wat Amerikaans is. Voorbeelden genoeg.
    huh? de vw hebben een hoger verbruik hoor. In USA moet je niet afkomen met een 75pk auto.
    Discover driving perfection in the VW Jetta, a midsize sedan blending style and performance. Elevate every journey with Jetta's refined excellence.

http://www.vw.com/models/golf/ http://pacificwebsites.com/Convert_M...Kilometers.htm
    vergelijk met zelfde type: http://m.ford.com/showroom.html
    Conclusie: Niets verschil qua gebruik.

en het gaat er gewoon om dat ze zowel klanten als de overheid belazerd hebben. Dat heeft niets te maken met protectionistische economie.

Comment

En het is weer eens niet raar dat net de Amerikanen met hun vele dikke V8 bakken er over zijn gevallen.
      VW Golf en Audi A3 staat gekend om zijn laag verbruik, als je auto maar 4 à 5 liter verbruikt, kan je moeilijk een uitstoot hebben
      gelijk aan een bak die 20 liter verbruikt...................................
      ...................................maar ik vrees alleen dat die Amerikanen gewoon hun eigen economie kost wat kost willen optrekken
      Ik ga helemaal mee met jouw redenering.
      As of this month, Volkswagen has sold 5.04 million cars, besting Toyota’s 5.02 million and GM’s 4.86 million.
      Volkswagen, who also manufactures the Jetta and has ownership over the Porsche and Bugatti luxury cars, surpassed its primary competitors to claim the top spot in global vehicle sales for January through June.
      Bron: The Washington Times
      Vanaf nu zal VW het minder goed doen in de USA. Tot het volgende schandaal........
      Je hebt twee soorten concurrentie : de ene wil het beter doen dan de competitie, de andere lapt hem een voetje.
      Vandaar die dikke benzine oceanen slurpende V8's.
      Europese V8's hebben meer vermogen en verbruiken minder.

Ik zeg niet dat VW geen schuld treft, maar ik vrees alleen dat die Amerikanen gewoon hun eigen economie kost wat kost willen optrekken
      Jammer dat de constructeurs, voorall in Europa, (moeten?) vasthouden aan die fictieve verbruiksgetallen om de CO² waarden op te smukken.
      De klant die een auto zoekt te kopen is er ook door misleid.
      Jammer dat VW deze misleidende methode heeft gebruikt, want hun motoren zijn relatief zuinig in het echte dagelijks verkeer.
      Last edited by Skitch; 22 september 2015, 12:45.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
        ze geven het zelf toe dat ze iedereen bedrogen hebben en dat het intern was..
        Ik heb het gelezen ... is dan wel een pijnlijke zaak.
        Gekozen voor de korte pijn dus.
        Nu is de vraag hoe het in de rest van de wereld zal verlopen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Dat betekent dat men voor een VW Golf meer BIV zal moeten betalen omdat de CO2 uitstoot hoger is.
          Als je een VW Golf als firmawagen hebt, zal je persoonlijke bijdrage hoger worden. Of heeft VW die software enkel in de USA gebruikt ?

edit :
          Net gelezen. Het gaat over 500.000 TDI's in de USA, en 11 miljoen TDI's wereldwijd
          Last edited by notex; 22 september 2015, 16:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Dat betekent dat men voor een VW Golf meer BIV zal moeten betalen omdat de CO2 uitstoot hoger is.
            Als je een VW Golf als firmawagen hebt, zal je persoonlijke bijdrage hoger worden. Of heeft VW die software enkel in de USA gebruikt ?
            sommige landen zijn dit aan het onderzoeken. België doet geen officieel onderzoek, dacht ik, alhoewel er een bepaalde vereniging achter vraagt.

Comment

Net gelezen. Het gaat over 500.000 TDI's in de USA, en 11 miljoen TDI's wereldwijd
              Lap... nu dacht ik een goeie keuze te hebben gemaakt met mijn Passat...
              Zo ver had ik dus nog niet gedacht
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Lap... nu dacht ik een goeie keuze te hebben gemaakt met mijn Passat...
                Zo ver had ik dus nog niet gedacht
                BIV heb je al betaald. Als ze hun gemist geld willen zullen ze wel bij de bedrieger gaan aankloppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                  BIV heb je al betaald. Als ze hun gemist geld willen zullen ze wel bij de bedrieger gaan aankloppen.
                  Nee dat is misschien niet het volledige verhaal.
                  Het is een firmawagen en het voordeel alle aard wordt berekend op basis van catalogus prijs en... inderdaad... CO2-uitstoot.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    Nee dat is misschien niet het volledige verhaal.
                    Het is een firmawagen en het voordeel alle aard wordt berekend op basis van catalogus prijs en... inderdaad... CO2-uitstoot.
                    ik zou nog niet te veel panikeren. Ik vermoed dat er nog heel wat zaken moeten worden uitgezocht. Bovendien kan de consument ook zijn schade gaan verhalen bij VW, want ook de klanten zijn natuurlijk bedrogen. Indien het zo ver is zal er een of andere consumentenbond of organisatie een groepsklacht neerleggen waar je je bij kan aansluiten.

Comment

Het moment om Volkswagen aandelen te kopen.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik denk dat het in deze zaak over andere schadelijke stoffen gaat dan CO2.
                        Het gaat dus ook niet over het verbruik, iedereen weet dat het erg moeilijk is om in de buurt van de fabrieksopgave te komen (als ik er wat moeite voor doe, dan zit mijn wagen er heel dicht bij).
                        Maar er zijn nog andere schadelijke stoffen die rechtstreeks een probleem vormen voor de volksgezondheid (die stoffen zorgen voor smog).
                        Last edited by Black B@ndit; 22 september 2015, 21:06.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Als je een VW Golf als firmawagen hebt, zal je persoonlijke bijdrage hoger worden.
                          Ze zullen de software moeten updaten zodat al die systemen altijd werken.
                          Dan voldoet de wagen aan de voorschriften en betaal je geen cent meer.
                          Alleen zal je wagen dan wat minder goed rijden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Het moment om Volkswagen aandelen te kopen.
                            Nog veel te vroeg.
                            Eerst moet de waarheid boven komen, en het zou me verwonderen als er geen andere constructeurs ook betroffen zijn.
                            Ze halen allemaal met gelijkaardige technologie gelijkaardige uitstootniveaus. Of hebben al die anderen wondermiddelen.

Het blijft natuurlijk serieus bedrog....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het zal wel serieus trager rijden zijn, anders had men al die moeite niet gedaan om zo te foefelen.

Uitspraak van Febiac in 2014

Febiac merkt voorts op dat enkel laboresultaten bepalen of een voertuig aan de norm voldoet en verduidelijkt dat die het ook mogelijk maken om vergelijkingen te maken. "Je kan een sector ook niet verwijten dat er producten gemaakt worden die beantwoorden aan de huidige normen", aldus nog Febiac.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ja, en je verliest 20-40 pk. Kan je ineens korting vragen op je verzekering.

Comment

Working...
                                X