Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Snel rijden kan gevaarlijk zijn naargelang meer of minder ervaring,maar het GROTE gevaar zit hem in het verschil van snelheid, en het inschatten hiervan.Twee wagens met 130 en 150 km zullen minder gevaar voor mekaar opleveren,dan één tegen 50 km en de andere tegen 100 km per uur.

Comment

Je moet je dure wagen niet altijd in de prak rijden, eventjes wat gas geven is soms al voldoende .

Papa zal wel weer enkele vaatjes meer olie oppompen zeker .
      Last edited by Guest17; 8 oktober 2015, 16:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Snel rijden kan gevaarlijk zijn naargelang meer of minder ervaring,maar het GROTE gevaar zit hem in het verschil van snelheid, en het inschatten hiervan.Twee wagens met 130 en 150 km zullen minder gevaar voor mekaar opleveren,dan één tegen 50 km en de andere tegen 100 km per uur.
        Toen ik nog met mijn bestelwagen reed zat ik op een zeker ogenblik achter een auto die maar tegen 70km/h over de snelweg reed.
        Ik kon niet naar links omdat daar al andere auto's reden, ik moest heel hard remmen om niet achter in die trage wagen te rijden.
        Ik wou er wel zo snel mogelijk voorbij, maar met een 1600 diesel zonder turbo van zo'n 25 jaar geleden (50pk en ook niet zoveel koppel) was dat niet zo simpel terwijl ze op de linker rijstrook allemaal tegen 120km/h voorbij kwamen.
        Uiteindelijk was er na enkele minuten toch voldoende ruimte om naar links te gaan, waarschijnlijk is er toen ook wel een zwarte wolk uit de uitlaat van mijn Renault Express gekomen terwijl ik probeerde om toch maar zo snel mogelijk aan een "normale snelheid" te geraken, want die 70km/h was gewoon levensgevaarlijk. Er was voor zover ik zag ook geen enkele reden waarom die andere automobilist zo traag reed, sommige mensen durven niet sneller te rijden, maar dan moeten ze zeker van de snelweg af blijven.

Veel te traag rijden zonder dat daar een reden voor is kan inderdaad heel gevaarlijk zijn, omdat dan het snelheidsverschil veel te groot wordt.
        Het was die dag mooi weer, en er was nergens een file te zien.

En omdat het hier eigenlijk over het verbruik gaat, die Renault Express 1,6 diesel verbruikte iets minder dan 5L/100km op de gewone weg, op de snelweg verbruikte die bijna 7L/100km tegen 120km/h.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

@ BB : tegen 70 km/u overeen autoweg rijden is inderdaad levensgevaarlijk, maar de betreffende trage rijder was niet eens in overtreding.

In België :

De minimumsnelheid is 70 km/uur.

- Deze minimumsnelheid is niet verplicht:
          . wanneer weersomstandigheden deze snelheid niet toelaten (sneeuw, mist, hevige regen, gladheid van de rijbaan);
          . of wanneer hindernissen zoals wegenwerken deze snelheid niet toestaan;
          . of wanneer de drukte van het verkeer dit niet toelaat (file);
          . of wanneer een C43 bord een maximum toegelaten snelheid van minder dan 70 km/uur oplegt;
          . Voertuigen die een defecte wagen slepen (25km/uur) moeten bij de eerste afrit de autosnelweg verlaten;
          . Ook uitzonderlijk vervoer kan een machtiging bekomen om trager te rijden dan 70 km/uur;

En in Nederland is het nog slechter :

- In Nederland geldt geen minimumsnelheid op de autosnelweg.
          - Je moet de snelheid aanpassen aan de snelheid van de andere voertuigen.
          - Je mag niet onnodig traag rijden zodat u anderen hindert of in gevaar brengt.
          - Bij normale omstandigheden wordt verwacht dat je minstens 60 km/uur rijdt.
          - Het niet altijd mogelijk om deze snelheid te halen, bijvoorbeeld:
          . bij file;
          . bij sneeuwval, ijzel, hevige regen of mist;
          . ongeval

Waarom ze overal die absurd lage snelheid als minimum aanhouden is me ook een raadsel.

En wat "Het echte verbruik van jouw auto" hier mee te maken heeft... niets.

Comment

en ondertussen is dit meer een maatschappelijke discussie aan het worden dan over het werkelijk verbruik van je wagen
            Last edited by gert007; 8 oktober 2015, 18:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              en ondertussen is dit meer een maatschappelijke discussie aan het worden dan over het werkelijk verbruik van je wagen
              Als dit een maatschappelijke discussie is, dan zijn er hier reeds duizenden maatschappelijke discussies gevoerd .
              Als er al niet meer mag gediscussieerd worden over de snelheid op autowegen...
              En als er bovendien niet meer mag afgeweken worden over de originele vraag, dan vrees ik dat je hier nog nooit of zeker uiterst zelden aan deelgenomen hebt, anders zou je beter weten.
              Oeps, zou dit niet maatschappelijk zijn .

Comment

We zijn de winterbanden een beetje beu. Daarom.
                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Auto/verkeer gerelateerde onderwerpen zijn hier steeds hot
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Waarom ze overal die absurd lage snelheid als minimum aanhouden is me ook een raadsel.
                    Dat komt omdat dat de basiseis is voor het voertuig zelf om de snelweg te mogen OPrijden : op vlakke weg een minimumsnelheid van 70 te kunnen halen. De wet schrijft het anders maar is hetzelfde : toegang tot autosnelweg is verboden voor voertuigen die op een vlakke weg geen 70 km./h. kunnen halen.

Als zo'n voertuig op een helling geen 70 kan halen is dat geen overtreding op de minimumsnelheid. Idem bv. voor zware vrachtwagens die sommige hellingen op autostrades omhoog ' kruipen ', vaak amper 35 per uur, ook dat is geen overtreding.

Soortgelijke rariteit : toegang tot autostrades is verboden voor voertuigen die een ander voertuig met een noodkoppeling slepen (dat is dus bij pech). Dat wil niet zeggen dat men zo niet op een autosnelweg mag rijden, dat mag nl. wel, zij het beperkt tot de eerstvolgende afrit. En neen, niet op de pechstrook, wettelijk moet dat op de rijbaan (en dus tegen max. 25 per uur). Uiteraard geen kat die dat zou willen riskeren.

Comment

Tests die ook eens de keerzijde van de medaille tonen. Bewijst nog maar eens dat zuinig echt wel kan mits een lichte voet.
                      De gemeten verbruiken zijn soms zelfs lager dan de door de fabrikant opgegeven verbruiken .

Getest : het werkelijk verbruik van 12 wagens.

Is dit voldoende on topic .
                      Last edited by Guest17; 9 oktober 2015, 10:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        maar hoe zit het nu met jullie verbruik ??
                        Mijn mercedes c-klasse 4,7 l/100 Km ( 200cdi 115pk) wel 50% autostrade.Mercedes B 200cdi ( 136pk ) 5,4 met veel stadsverkeer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          We zijn de winterbanden een beetje beu. Daarom.
                          Is voor binnenkort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Als dit een maatschappelijke discussie is, dan zijn er hier reeds duizenden maatschappelijke discussies gevoerd .
                            Als er al niet meer mag gediscussieerd worden over de snelheid op autowegen...
                            En als er bovendien niet meer mag afgeweken worden over de originele vraag, dan vrees ik dat je hier nog nooit of zeker uiterst zelden aan deelgenomen hebt, anders zou je beter weten.
                            Oeps, zou dit niet maatschappelijk zijn .
                            uw offtopic gedoe ervan nijgt meer en meer richting maatschappelijke draagvlakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Tests die ook eens de keerzijde van de medaille tonen. Bewijst nog maar eens dat zuinig echt wel kan mits een lichte voet.
                              De gemeten verbruiken zijn soms zelfs lager dan de door de fabrikant opgegeven verbruiken .

Getest : het werkelijk verbruik van 12 wagens.

Is dit voldoende on topic .
                              dit gaat niet echt over uw wagen denk ik, zeker al niet uw eigen ervaringen
                              men kan 1000 en een artikelen via internet of andere bronnen zoeken om uw gelijk te krijgen
                              dus ja ........

Comment

uw offtopic gedoe ervan nijgt meer en meer richting maatschappelijke draagvlakken
                                Oei, is al fel afgezwakt, nu is het al nijgen en draagvlakken...

dit gaat niet echt over uw wagen denk ik, zeker al niet uw eigen ervaringen
                                men kan 1000 en een artikelen via internet of andere bronnen zoeken om uw gelijk te krijgen
                                dus ja ........
                                Mijn ervaringen zijn hier reeds hééél lang geplaatst, ook qua verbruik, type wagen ... enfin alles wat je maar wil.
                                En internet en/of andere bronnen worden hier continu opgevoerd, maar misschien is dit je ook nog niet opgevallen ?
                                En wie niet weet dat een zware voet aanleiding is tot groter verbruik... ik ga er maar geen naam op kleven zeker .

Comment

Working...
                                X