Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Die vergoeding wordt bij sommige werkgevers nogal eigenaardig berekend.
    Ik had het geluk maar 4 Km van mijn werk te wonen, maar de berekening was gebaseerd op bus trajecten.
    zo kreeg ik dagelijks een vergoeding van bijna 2€ voor 8 Km
    Hoe of met wat je kwam speelde geen rol.
    Waar ik gans mijn loopbaan gewerkt heb was het nog anders.
    De bedienden niks, van hoe ver ze ook soms kwamen.
    De arbeiders kregen een vergoeding berekend 'in vogelvlucht'... Afstand gemeente waar ze woonden tot gemeente waar bedrijf gevestigd was.
    Ik zie de secretaresse nog staan meten met een koordje op de wegenkaart om dat over te zetten op een meetlat om het aantal km in vogelvlucht te berekenen.
    Zelfs mocht ik er recht op gehad hebben, ik had er toch nooit naar gevraagd, als je anders goed betaald wordt... .

Comment

Vandaag met mijn benzine 6 cilindertje een reisje gemaakt heen en terug naar Amsterdam. Verbruik bij de voorgeschreven snelheden en op 99% autosnelwegen : 7,7 l/100km. Toch niet zo slecht voor een 340 Pk'tje dacht ik.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Vandaag met mijn benzine 6 cilindertje een reisje gemaakt heen en terug naar Amsterdam. Verbruik bij de voorgeschreven snelheden en op 99% autosnelwegen : 7,7 l/100km. Toch niet zo slecht voor een 340 Pk'tje dacht ik.
        Als je steeds de voorgeschreven snelheden hebt aangehouden, en geen kick-downs hebt gedaan, heb je nog niet de helft van je 340pk aangesproken.
        En wanneer je bandenmaat 215 of minder had opgelegd, zou je nog een liter minder verbruikt hebben. Maar dan is natuurlijk alle lol eraf.

Comment

Met de Challenger RT 5.7L Hemi V8, heb ik netjes 12l/100km vebruikt, tijdens een ritje van 3000miles. En dan was het nog leuk ook;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            En wanneer je bandenmaat 215 of minder had opgelegd, zou je nog een liter minder verbruikt hebben. Maar dan is natuurlijk alle lol eraf.
            Dat is dus helemaal niet de bedoeling.
            Maar wat ik wel heb vastgesteld is dat de Nederlanders zeer gedisciplineerd rijden en dat, van zodra je België weer binnenkomt, het opnieuw een echte heksenketel is. En dit heeft vooral met de zeer agressieve rijstijl van sommige chauffeurs te maken, maar ook met de zeer lamentabele toestand van het wegdek.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er staat in Nederland dan ook achter elke hoek, en bij elke tweede km paal een radar of trajectcontrole.

Vind anders niet dat ze zo gedisciplineerd rijden hoor, en zeker niet als ze in België onderweg zijn.

Comment

Nederland is toch ontspannen rijden, net zoals Duitsland. Veel camera's, inderdaad, maar het weggedrag van de andere chauffeurs en de staat van het wegdek zijn véél beter.

Gedragsverandering: inderdaad, heel goed te zien op de E314 net aan de grens. Eens de Maas overgestoken gaat de rechtervoet naar beneden. Tot Maasmechelen, daar staat dan de flitser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Er staat in Nederland dan ook achter elke hoek, en bij elke tweede km paal een radar of trajectcontrole.

Vind anders niet dat ze zo gedisciplineerd rijden hoor, en zeker niet als ze in België onderweg zijn.
                  Geef toe, het is toch verbeterd Tommy, in Frankrijk waren het vroeger ook nogal dikwijls Nederlanders
                  die rechts inhaalden en veel te snel reden of andere toeren uithaalden, sinds een paar jaar hebben ze blijkbaar veel bijgeleerd.
                  Hoe zou dat komen ?

Comment

Tja, omdat ze weten dat de boetes nu ook door komen zeker.

Als je in Nederland tijdens de spits onderweg bent, valt het me toch nog op dat ze met een auto van 5m in een gat van 4,5m duiken.
                    Als je daar met adaptive cruise onderweg bent, dan wordt er behoorlijk veel voor je neus ingevoegd.

De autostrade tussen Amsterdam en Utrecht vind ik niet zo aangenaam. Op sommige plaatsen is die tot 5 vakken breed, maar toen ik er was altijd zeer druk bezet.
                    Ik heb daar meerdere keren echt sterk moeten remmen omdat ze voor mij collectief hun ankers uit gooiden.

In Duitsland vind ik het zeker niet ontspannen rijden.
                    Zelfs als je 150-180 rijdt, dan pushen ze je regelmatig bijna van de weg.
                    Het is daar continu versnellen, remmen,...
                    Mijn laatste rit op de A2: gemiddelde snelheid: 113 km/h - verbruik 8l (gas waar het mocht en kon, pieken tot >200 km/h, maar ook werken)
                    Daarna bij het binnenrijden van NL de BC gereset. Gemiddelde over 150 km: 116km/h, verbruik 6,2l (ACC op 130 km/h, weinig verkeer).

Comment

Ja.., daar zeg je zoiets. Of hoe mensen metamorfoseren (oei,oei, ik verschiet van mijn eigen woorden) als ze voet of wiel zetten op een ander grondgebied.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zalig rijden toch in Duitsland.

Comment

Tja, omdat ze weten dat de boetes nu ook door komen zeker.

Als je in Nederland tijdens de spits onderweg bent, valt het me toch nog op dat ze met een auto van 5m in een gat van 4,5m duiken.
                          Als je daar met adaptive cruise onderweg bent, dan wordt er behoorlijk veel voor je neus ingevoegd.

De autostrade tussen Amsterdam en Utrecht vind ik niet zo aangenaam. Op sommige plaatsen is die tot 5 vakken breed, maar toen ik er was altijd zeer druk bezet.
                          Ik heb daar meerdere keren echt sterk moeten remmen omdat ze voor mij collectief hun ankers uit gooiden.

Het is daar continu versnellen, remmen,...
                          Mijn laatste rit op de A2: gemiddelde snelheid: 113 km/h - verbruik 8l (gas waar het mocht en kon, pieken tot >200 km/h, maar ook werken)
                          Daarna bij het binnenrijden van NL de BC gereset. Gemiddelde over 150 km: 116km/h, verbruik 6,2l (ACC op 130 km/h, weinig verkeer).
                          De stroken in Duitsland waar de snelheid onbeperkt is liggen er van langsom dunner gezaaid.
                          Het is een kwestie van relatief korte tijd voor het helemaal opgedoekt wordt.

Het laatste beeld dat ik heb van zo'n laagvlieger is er eentje van een paar jaar terug in Duitsland.
                          In een hééél lichte bocht op de autoweg was het heerschap (denk ik toch, want je kon het niet meer zien) gewoon rechtdoor gevlamd tegen een brugpeiler.
                          Je zag hem nog zitten, de handen netjes rond het stuur, of wat daar van restte, geklemd.... maar wel helemaal verkoold omdat het boeltje in brand stond.
                          Misschien had hij moeten uitwijken voor eentje die te traag tegen 130 km/u reed... maar dat weet je als je gaat vliegen op een autoweg.

Het viel toch op dat de volgende tientallen km er precies geen laagvliegers meer reden op dat stuk autobahn .

Comment

Ik zie hoe langer hoe minder "laagvliegers" in Duitsland. Het feit dat er gecontroleerd op de staat van je auto (remmen, banden,...) en dat je zelf verantwoordelijk bent (lees "niet verzekerd") bij ongevallen zal ook wel helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Je ziet en weet dus ook dat je niet ENKEL een tussenkomst krijgt als je met de auto komt. Collega's met het openbaar vervoer (dat is al langer niet enkel de trein hoor) kregen ook een vergoeding.
                              Mijn eerdere reactie was op een kilometervergoeding voor wie met de fiets komt ... daarop had ik gereageerd dat een dergelijke kilometervergoeding in principe enkel was als je met de auto kwam.
                              Nooit beweerd dat men geen vergoeding krijgt als men met het openbaar vervoer komt ... mijn reactie was enkel in de context van wat ik gequoted had.
                              Misverstandje op basis van interpretatie dus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                                Ik zie hoe langer hoe minder "laagvliegers" in Duitsland. Het feit dat er gecontroleerd op de staat van je auto (remmen, banden,...) en dat je zelf verantwoordelijk bent (lees "niet verzekerd") bij ongevallen zal ook wel helpen
                                Er bestaat ook het gezegde dat je niet verzekerd bent als je harder rijdt dan 130 op plaatsen zonder snelheidsbeperking.
                                Een Belg is in Duitsland tegen 220km/u onder een vangrail door gegaan na een uitwijkmaneuver, auto perte totale en heel wat schade.
                                Verzekering heeft alles gewoon betaald, zowel zijn BA als omnium.
                                Zelfs geen boete gekregen mits geen verkeersovertreding (geen snelheidsbeperking op die plaats).
                                Verder kan ook hier een verzekering de kosten terugeisen als uw voertuig technisch niet in orde was wegens gebrek aan onderhoud ... ook bij een ongeval aan 20km/u.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X