Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

De nieuwe top mac pro's zijn duur ... heel duur.
    maar zoek eens een echte top windows pc die , kwestie prestatie's niet moet onderdoen tegenover een top mac pro . en kijk eens wat die kosten !

ik bedoel dus meer zoiets .

Twee 2,93-GHz 6-core Intel Xeon "Westmere" (12 cores)
    6 GB (6x1 GB)
    1-TB seriële ATA-schijf van 7200-rpm, 3 Gb/s harde schijf
    ATI Radeon HD 5770 1 GB
    One 18x SuperDrive
    Magic Mouse
    Apple Keyboard

kan je 4 HD's in steken enz...

De nieuwe Mac Pro is het ultieme werkstation, met de krachtigste chip van Apple ooit en enorm veel mogelijkheden om uit te breiden via PCIe.

De nieuwe Mac Pro is het ultieme werkstation, met de krachtigste chip van Apple ooit en enorm veel mogelijkheden om uit te breiden via PCIe.

het besturings systeem van mac ( snowleopard momenteel) doet meer met minder, als je begrijpt wat ik bedoel.
    of windows 7 moet echt wel heel goed zijn tegenwoordig .

eu.. virussen .. wat is dat ?

ik haal op de Geekbench een score van + 10000 met mijn Imac.
    eens met een windows pc proberen, en indien je ongeveer hetzelfde scoort of meer , dan moet je eens eerlijk zeggen hoeveel die pc MET scherm gekost heeft .
    een iMac is tenslote ook computer+ scherm ... allee eigenlijk scherm met ingebouwde computer 27 " in mijn geval .
    Last edited by am-staff; 18 februari 2011, 13:47.
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
      maar zoek eens een echte top windows pc die , kwestie prestatie's niet moet onderdoen tegenover een top mac pro . en kijk eens wat die kosten !
      Doen we !

Optie 1 :
      # Twee 2,93-GHz 6-core Intel Xeon "Westmere" (12 cores)
      # 12 GB (6x1 GB)
      # 2-TB seriële ATA-schijf van 7200-rpm, 3 Gb/s harde schijf
      # ATI Radeon HD 5770 1 GB
      # One 18x SuperDrive
      # Apple LED Cinema Display (27-inch flat-panel)
      # Magic Mouse
      # Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (Belgisch) & Gebruikershandleiding (Frans/Nederlands)

prijskaartje ... 9250 Euro !

Optie 2 - Dell Precision T7500 :
      Legitieme Windows® 7 Professional (64-bits besturingssysteem) incl. herstel-dvd - Nederlands
      Twee Intel® Xeon® X5670 (Six Core, 2.93 GHz, 12MB Cache, 6.40 GT/s Intel® QPI)
      Trend Micro Worry-Free Business Security Services, 15-maanden
      Microsoft® Office Starter 2010 ( Excel Starter 2010, Word Starter 2010)
      12GB DDR3 1333MHz ECC-RDIMM (6x2GB) vereist 64 Bit OS
      2 TB Serial ATA II (7200RPM) with NCQ and 64MB DataBurst Cache
      1 GB NVIDIA Quadro 2000 - 2 DP, 1 DVI(1 DP-DVI, 1 DVI-VGA adapter)(MRGA17L)
      Nederlands - Dell Standard QuietKey USB-toetsenbord (zwart, QWERTY)
      Dell Optical (Not Wireless), Scroll USB (3 buttons scroll) Zwart Muis
      16X DVD+/-RW Station met PowerDVD en Roxio Software inbegrepen
      Monitor : Dell U2711 Ultrasharp 27"
      prijskaartje : 8000 Euro ...

VERSCHIL : 1250 Euro ... pakweg 15% verschil, netjes hoor, daar betaal ik al een mooi stuk van mijn Adobe CS5 Design Premium van ... en de grafische kaart in de Dell machine is zelfs nog beter ook ... de DVD lezer is wel ietsjes trager, maar of je dat ooit gaat merken ?

Dus kom niet af dat een top PC zoveel kost als een top Mac hoor ... je verliest altijd ... ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere hé, maar bottomline ben je met een Mac altijd duurder uit, daar kan toch niemand omheen

En verder ga ik slimmer zijn ... en mij hier niet meer in bemoeien ... ik heb twee PC's thuis en ik weet perfect waarom ... en ik heb een HP portable en een MacBook Pro 17" ... en die laatste neem ik altijd mee op een shoot ... en ik weet ook perfect waarom
      Last edited by LamboCars; 18 februari 2011, 14:01.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht

ik bedoel dus meer zoiets .

Twee 2,93-GHz 6-core Intel Xeon "Westmere" (12 cores)
        6 GB (6x1 GB)
        1-TB seriële ATA-schijf van 7200-rpm, 3 Gb/s harde schijf
        ATI Radeon HD 5770 1 GB
        One 18x SuperDrive
        Magic Mouse
        Apple Keyboard

kan je 4 HD's in steken enz...

het besturings systeem van mac ( snowleopard momenteel) doet meer met minder, als je begrijpt wat ik bedoel.
        of windows 7 moet echt wel heel goed zijn tegenwoordig .

eu.. virussen .. wat is dat ?

ik haal op de Geekbench een score van + 10000 met mijn Imac.
        eens met een windows pc proberen, en indien je ongeveer hetzelfde scoort of meer , dan moet je eens eerlijk zeggen hoeveel die pc MET scherm gekost heeft .
        een iMac is tenslote ook computer+ scherm ... allee eigenlijk scherm met ingebouwde computer 27 " in mijn geval .
        Ik heb de oefening gedaan adhv die specs van de mac pro die je hier gepost hebt.
        Ik kom op ruwweg 3600€ incl. BTW, neem nog 4000€ omdat ik ergens iets over het hoofd gezien heb, dan nog scheelt het meer dan 800€.

Dus in 't vervolg beter eerst wat onderzoek doen vooraleer je hier stellingen poneert.

Die geekbench zal ik vanavond eens testen.. welke imac heb je overigens?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Ik heb de oefening gedaan adhv die specs van de mac pro die je hier gepost hebt.
          Ik kom op ruwweg 3600€ incl. BTW, neem nog 4000€ omdat ik ergens iets over het hoofd gezien heb, dan nog scheelt het meer dan 800€.
          Je hebt de 'zwaardere' processors vergeten nemen, die dual 2.93 6-core tellen enorm door hoor ! En ik heb er gelijk de schermen maar bijgeteld, anders beginnen ze daar weer over ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Je hebt de 'zwaardere' processors vergeten nemen, die dual 2.93 6-core tellen enorm door hoor ! En ik heb er gelijk de schermen maar bijgeteld, anders beginnen ze daar weer over ...
            Correct, sorry..

4208€ incl.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

als je voor dergelijke configuratie nodig hebt

wil dit ook zeggen dat 800€ (voor bedrijven en dergelijke) een peulschil is

voor een gewone particulier scheelt dan een slok op de borrel waar wat is 800 € als investering op een bedrijf

als een Ferrari nodig hebt of bewust koopt ga je toch ook geen BARUM banden opleggen om 800€ te besparen
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik ben ondertussen eens aan 't zoeken op Geekbench naar een iMac die meer dan 10000 punten haalt...

Gevonden!
                Last edited by Destn; 18 februari 2011, 14:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  als je voor dergelijke configuratie nodig hebt

wil dit ook zeggen dat 800€ (voor bedrijven en dergelijke) een peulschil is

voor een gewone particulier scheelt dan een slok op de borrel waar wat is 800 € als investering op een bedrijf

als een Ferrari nodig hebt of bewust koopt ga je toch ook geen BARUM banden opleggen om 800€ te besparen
                  Sorry Devid, maar hier gaat het niet over. Amstaff zet zijn stelling, Lambo en ik zijn de uitdaging aangegaan...

Trouwens je vergelijking met een ferrari klopt niet he. Met die banden bedoel je dan de PC?
                  We zijn hier top notch configs aan het vergelijken. Dus een Ferrari met een Lamborghini als je wil...

Comment

Klopt niet helemaal vind ik, het is niet omdat je een PC koopt dat je ineens met een b-klasse band gaat rijden hé.

Ik zou het eerder vergelijken met iemand die tussen een Ferrari 458 Italia en een Lamborghini LP570-4 Superleggera moet kiezen ... er zit een prijsverschil op, maar een echte Bull liefhebber zal NOOIT een Ferrari kopen ... en omgekeerd ... er zijn mensen die de Italia bijzonder mooi vinden ... ik vind de Superleggera stukken mooier en vooral veel indrukwekkender ... hier komt persoonlijke smaak naar boven, net zoals bij het kopen van een nieuwe computer.

De discussie PC vs Mac is juist hetzelfde ... beide zijn goed, beide zijn duur ... en dan speelt 'gevoel' een rol vind ik ... maar als je op prijs gaat letten dan is 1250 Euro verschil voor een bedrijf toch ook genoeg ... zeker als het over meerdere systemen gaat.

Als je zo 10 systemen zou kopen heb je er bij Dell twee bijna gratis in vergelijking met Mac ... en wat is de ROI ? Identiek hoor ... bij ons mogen de Mac systemen zelfs niet meer op het golable netwerk gezet worden, maar mogen enkel op ons support netwerk geplaatst worden

@Destn ... blijkbaar waren we gelijktijdig aan het tikken ... ik heb er iets langer over gedaan ... lol
                    Last edited by LamboCars; 18 februari 2011, 14:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Sorry Devid, maar hier gaat het niet over. Amstaff zet zijn stelling, Lambo en ik zijn de uitdaging aangegaan...

Trouwens je vergelijking met een ferrari klopt niet he. Met die banden bedoel je dan de PC?
                      We zijn hier top notch configs aan het vergelijken. Dus een Ferrari met een Lamborghini als je wil...
                      nee met banden bedoel ik geen pc
                      maar dat je soms een keuze maakt die meer is puur apples met peren te vergelijken

om verder te gaan met de vergelijking en mijn stelling te verduidelijken:

je gaat gaat op je Lamborghini niet op banden/velgen/type radio/ .... besparen om goedkoper te zijn dan Ferrari of omgekeerd

als de noodzaak er is alsook het budget maak je gewoon je keus

net zoals bij auto's zijn naast de topsnelheid ook design, vermogen, rijcomfort ook parameters
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

nee met banden bedoel ik geen pc
                        maar dat je soms een keuze maakt die meer is puur apples met peren te vergelijken

om verder te gaan met de vergelijking en mijn stelling te verduidelijken:

je gaat gaat op je Lamborghini niet op banden/velgen/type radio/ .... besparen om goedkoper te zijn dan Ferrari of omgekeerd

als de noodzaak er is alsook het budget maak je gewoon je keus

net zoals bij auto's zijn naast de topsnelheid ook design, vermogen, rijcomfort ook parameters
                        Ah ok, dan had ik het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Nu kan ik er wel mee akkoord gaan, al blijf ik er bij dat een bedrijf 800€ wel belangrijk gaat vinden.

Nogmaals je werkt met topmateriaal in beide gevallen, dan is het inderdaad je gevoel (en je budget) die mee beslissen.

Comment

... bij ons mogen de Mac systemen zelfs niet meer op het golable netwerk gezet worden, maar mogen enkel op ons support netwerk geplaatst worden

@Destn ... blijkbaar waren we gelijktijdig aan het tikken ... ik heb er iets langer over gedaan ... lol
                          dit zegt meer over de onkunde van de it afdeling dan over de mac.
                          Geef ne keer 1 objectieve reden waar het gevaar voor het netwerk zou zitten.
                          Of is dat de straf omdat ze meer kosten?
                          Vergeet ook niet eens de DB meter naast de toestellen te zetten.

Comment

Een algemene opmerking.
                            Nadat het onderwerp terug was gebracht naar software, toch het onderdeel waar we hier inzitten, weer het cijfertjes gedoe van hardware.
                            Probeer ik me te houden aan de stickies en zie ik het weer afgleiden.....

Neen ik trek niks of niemand in twijfel, ik stel enkel vast.

Comment

Doen we !

Optie 1 :
                              # Twee 2,93-GHz 6-core Intel Xeon "Westmere" (12 cores)
                              # 12 GB (6x1 GB)
                              # ATI Radeon HD 5770 1 GB
                              # One 18x SuperDrive
                              # Magic Mouse
                              # Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (Belgisch) & Gebruikershandleiding (Frans/Nederlands)

prijskaartje ... 9250 Euro !

Optie 2 - Dell Precision T7500 :
                              Legitieme Windows® 7 Professional (64-bits besturingssysteem) incl. herstel-dvd - Nederlands
                              Twee Intel® Xeon® X5670 (Six Core, 2.93 GHz, 12MB Cache, 6.40 GT/s Intel® QPI)
                              Trend Micro Worry-Free Business Security Services, 15-maanden
                              Microsoft® Office Starter 2010 ( Excel Starter 2010, Word Starter 2010)
                              12GB DDR3 1333MHz ECC-RDIMM (6x2GB) vereist 64 Bit OS
                              1 GB NVIDIA Quadro 2000 - 2 DP, 1 DVI(1 DP-DVI, 1 DVI-VGA adapter)(MRGA17L)
                              Nederlands - Dell Standard QuietKey USB-toetsenbord (zwart, QWERTY)
                              Dell Optical (Not Wireless), Scroll USB (3 buttons scroll) Zwart Muis
                              16X DVD+/-RW Station met PowerDVD en Roxio Software inbegrepen
                              Monitor : Dell U2711 Ultrasharp 27"
                              prijskaartje : 8000 Euro ...

VERSCHIL : 1250 Euro ... pakweg 15% verschil, netjes hoor, daar betaal ik al een mooi stuk van mijn Adobe CS5 Design Premium van ... en de grafische kaart in de Dell machine is zelfs nog beter ook ... de DVD lezer is wel ietsjes trager, maar of je dat ooit gaat merken ?

Dus kom niet af dat een top PC zoveel kost als een top Mac hoor ... je verliest altijd ... ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere hé, maar bottomline ben je met een Mac altijd duurder uit, daar kan toch niemand omheen

En verder ga ik slimmer zijn ... en mij hier niet meer in bemoeien ... ik heb twee PC's thuis en ik weet perfect waarom ... en ik heb een HP portable en een MacBook Pro 17" ... en die laatste neem ik altijd mee op een shoot ... en ik weet ook perfect waarom

Waarom tel je bij de mac pro twee 27 " schermen , en bij de dell slechts één ?
                              of ben ik abuis ? mijn verontschuldigingen in dat geval .
                              een 27 " apple scherm kost tenslotte 1099 euro als ik me niet vergis .

ik zeg niet dat top windows bakken duurder zijn he .
                              maar je hoort dikwijls van : amai die macpro is duur ....
                              als je een top windows bak wil, dan betaal je ook . misschien wat minder, maar toch .

ikzelf heb een 27 " i7 iMac , vorig model . ondertussen zijn de laatste nieuwe iMac's weer beetje sneller geworden.
                              Last edited by am-staff; 18 februari 2011, 15:16.
                              2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                                altijd mooi maar waar blijven ze in de real world? mij interesseert het maar matig wat theoretisch mogelijk is. sinds 87 op mac en nog nooooooooit 1 virus gehad.

Dat is geen argument. Ik kan hetzelfde zeggen dat mijn PC perfect virus-vrij blijft. De "real world" is wat breder dan ons eigen bureaublad. Iedereen die ietwat wegwijs is in computers kan het perfect vermijden.
                                Deze link is een paar jaar oud http://www.ehow.com/how_2128387_remo...horse-mac.html maar je had gelijk een aantal personen die posten met deze besmetting.

Incidentally, sinds Macs op Intel draaien voert de CPU code op dezelfde manier uit, op basisniveau wil dat zeggen dat er meer volk is dat zonder extra studie virussen kan schrijven. Virussen maken voor OS X is technisch niet moeilijker, dat hebben we al vastgesteld. Het aantal gerapporteerde "virussen" voor OS X neemt sinds 2007 snel toe. Weliswaar ver achter PC virussen, maar de logica daarvan is duidelijk. Het percentage "slaagkans" dat iemand zijn computer besmet is ongeveer gelijk tussen PC en Mac gezien het op dezelfde manier moet gebeuren.

Het allereerste "virus" dat op home computers verscheen begin jaren '80 was a propos op Macintosh DOS

Is dit alles nog relevant in de discussie? Volgens mij zijn we ondertussen aan het discussieren om te discussieren. 1 verschil : ik argumenteer dat PC en Mac als platform grotendeels gelijkwaardig zijn met hun eigen sterke en zwakke punten, de Mac kant kan blijkbaar niet minder aanvaarden dan superioriteit (blijkbaar gebaseerd op gevoel en geen feiten)
                                Last edited by JCviggen; 18 februari 2011, 15:25.

Comment

Working...
                                X