Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en omdat ze niet meedraaien in de bochten.
    meer wrijving.
    grt,bouk.
    Met draaien bedoel je waarschijnlijk van richting veranderen hé. Maar goed ook want ik denk dat dit zeker niet ten goede van de baanligging zou zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Met draaien bedoel je waarschijnlijk van richting veranderen hé. Maar goed ook want ik denk dat dit zeker niet ten goede van de baanligging zou zijn.
      en die Renault Laguna GT dan...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Rijgenot ? omdat je gemiddeld 5.1 liter verbruikt of wat ? Aan de rest is met alle respect toch niet extreem veel rijgenot volgens mij ?

        Mijn winterbanden gaan er eerstdaags ook op, gisterenmorgen was het toch maar een graadje of 4 hier dus is het de moment aan het worden. Rijgedrag zal er niet op vooruit gaan van zomerrubber in de vorm van Mich Pilotsports 255/40 R19 naar Mich alpins in 225/55 R17 maar wanneer het winteroffensief echt start toch een pak veiliger. Ben benieuwd hoe die Alpins het gaan doen, jaren aan een stuk met Pirrelli Sottozero gereden in de winter en nu eens iets anders.
        Volgens mij geen betere dan Michelin Pilots. Op de Merc.500SL van mijn vrouw liggen die ook en zijn in elk geval stukken beter dan de Goodyears die ik momenteel op mijn BMW heb liggen. De volgende worden zeker ook Alpins.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          en die Renault Laguna GT dan...?
          grt,bouk.
          Oei, daar heb ik nog niet van gehoord. Moet dus dringend eens mijn licht opsteken bij de niet-Duitsers.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Rijgenot ? omdat je gemiddeld 5.1 liter verbruikt of wat ? Aan de rest is met alle respect toch niet extreem veel rijgenot volgens mij ?
            Even inpikken, waarom zou dit geen extreem genot kunnen meebrengen?


            Dit weekend ga ik bij mijn vrouw de velgen wisselen voor haar winterset.
            Voor mijn nieuwe wagen moet ik nog banden bestellen, ik vrees rijkelijk te laat te zijn.
            De stalen velgen van mijn clio met 1 jaar oude banden staan te koop, maar weinig animo op dit moment.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Hier gaan ze er steevast af bij een groefdiepte tussen 3,5 en 4mm, zowel winter als zomerbanden.
              Hier ook zo , zomerbanden hadden nog ongeveer 4mm en deze worden volgend jaar vervangen nu winterbanden met nog 8mm.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                en die Renault Laguna GT dan...?
                grt,bouk.
                Inderdaad : http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=26903
                Artikeltje van 2008, het bestaan van dit systeem met tegendaairende achterwielen onder de 38 Mph km/h kende ik niet.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Inderdaad : http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=26903
                  Artikeltje van 2008, het bestaan van dit systeem met tegendaairende achterwielen onder de 38 Mph km/h kende ik niet.
                  dit is ook een leuke:
                  The Jeep Hurricane is meant to be an extreme vehicle. It's certainly not intended for the average driver. According to Trevor Creed, Senior VP of Chrysler Group Design, "Jeep Hurricane is simply the most maneuverable, most capable and most powerful 4x4 ever built."

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    dit is ook een leuke:
                    The Jeep Hurricane is meant to be an extreme vehicle. It's certainly not intended for the average driver. According to Trevor Creed, Senior VP of Chrysler Group Design, "Jeep Hurricane is simply the most maneuverable, most capable and most powerful 4x4 ever built."

                    grt,bouk.
                    Inderdaad, mooi voor op 'het terrein'.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Hier ook zo , zomerbanden hadden nog ongeveer 4mm en deze worden volgend jaar vervangen nu winterbanden met nog 8mm.
                      Het heeft inderdaad geen zin om te discussiëren over veiligheid als je tot op het min. toegelaten profiel gaat. Veiligheid boven alles en volgens mij is het wettelijk minimum geen veilige optie. Bij zomerse toestanden en droog weer kan ik het nog aannemen, maar in ons klimaat moet je toch slechts om de 10 jaar een zomer als de recente verwachten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Rijgenot ? omdat je gemiddeld 5.1 liter verbruikt of wat ? Aan de rest is met alle respect toch niet extreem veel rijgenot volgens mij ?

                        Mijn winterbanden gaan er eerstdaags ook op, gisterenmorgen was het toch maar een graadje of 4 hier dus is het de moment aan het worden. Rijgedrag zal er niet op vooruit gaan van zomerrubber in de vorm van Mich Pilotsports 255/40 R19 naar Mich alpins in 225/55 R17 maar wanneer het winteroffensief echt start toch een pak veiliger. Ben benieuwd hoe die Alpins het gaan doen, jaren aan een stuk met Pirrelli Sottozero gereden in de winter en nu eens iets anders.
                        Een deel van dat rijgenot haal ik uit het beheersen van het verbruik, niet voor de centen, maar voor mijn persoonlijke voldoening.
                        De rest van het rijplezier komt van een behoorlijk stille wagen (het is en blijft een lichte vracht met een klankkast van 3m³), een erg veilig weggedrag, en een aangenaam schakelende bak.
                        Daarbovenop een erg complete uitrusting, en een praktisch interieur. Plus die grote "koffer", natuurlijk.

                        Ik heb vroeger erg snelle en krachtige wagens gehad, oa Maserati Biturbo, 2 liter/ 225PK, Porsche 911 turbo, BMW... Ik ben vandaag helemaal anders ingesteld, maar ik veroordeel niemand die anders denkt. Als door de bochten scheuren jouw kick is, mij best, zolang je het veilig houdt, natuurlijk.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Oei, daar heb ik nog niet van gehoord. Moet dus dringend eens mijn licht opsteken bij de niet-Duitsers.
                          Honda had ook zoiets, en de Citroën ZX (en dus de andere PSA's op hetzelfde platform) had ook meedraaiende wielen, een systeem met rubber, niet actief. Ik heb daar een jaar of 2 mee gereden, ging prettig de bocht in.
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Honda had ook zoiets, en de Citroën ZX (en dus de andere PSA's op hetzelfde platform) had ook meedraaiende wielen, een systeem met rubber, niet actief. Ik heb daar een jaar of 2 mee gereden, ging prettig de bocht in.
                            Saab 9-5 heeft het ook.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Honda had ook zoiets, en de Citroën ZX (en dus de andere PSA's op hetzelfde platform) had ook meedraaiende wielen, een systeem met rubber, niet actief. Ik heb daar een jaar of 2 mee gereden, ging prettig de bocht in.
                              Blijkbaar wordt het systeem momenteel verlaten. De Duitsers doen daar volgens mijn weten toch niet aan mee. "Voor mij" blijven die op autotechnisch gebied nog steeds de referentie. Anderen mogen daar best anders over denken.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Blijkbaar wordt het systeem momenteel verlaten. De Duitsers doen daar volgens mijn weten toch niet aan mee. "Voor mij" blijven die op autotechnisch gebied nog steeds de referentie. Anderen mogen daar best anders over denken.
                                Mag ik vragen waarom eigenlijk?

                                (Kga geen afbreuk doen aan hun kwaliteiten, maar zie geen reden om hun autotechnisch als 'speciaal' te zien? )
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X