Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik zit daar zeker op te wachten.
een motor die na 100.000km begin slijtage te tonen (met elk jaar zijn onderhoud) is mij wat te ver gegrepen...
Onze MB van 14jaar zit nu op 220.000km en die lijkt er nog lang niet mee te stoppen...
dus waarom zou een particulier er niet op wachten?
Ik weet niet hoe graag jij geld uitgeeft, maar ik ga er liever zuinig mee om.
Jij wil,dus 28 jaar met een auto rijden....
Tegen dan heb je al de rest al vervangen, en is de technologie van je auto helemaal voorbijgestreefd.
Nog geen 5% van de autos die afgedankt worden haalt ooit de 200.000km.
Autos worden berekend op een levensduur van 10 jaar. Daarna moet je in principe zelfs je airbags vervangen, maar wie doet dat....
Maar dat betekent natuurlijk niet dan ze in het elfde jaar uit elkaar vallen hé. Dat betekent meestal dat vanaf die tijd enbetrouwbaarheid zakt, zeker als je wat kms rijd. Er zijn zeker uitonderingen. Op het autoforum.mishandelt een student zijn Bora die al 700.000km heeft met het eerste blok en versnellingsbak...
Zoek maar eens op Captain turbo.
Moeten die winterbanden er dan nu al terug af?
Ik wou ze nog even gebruiken tot half - eind april.
Die MOETEN er niet af, maar waarom zou je ze tot half april laten liggen ? Bij normale temperaturen zorgen die dingen voor een slechtere wegligging, en verslijten ze sneller...
Als je deze maand nog naar Duitsland moet bv. dan laat je ze beter liggen (want daar is het verplicht tot eind maart), maar anders hebben die winterbanden nu niet veel nut meer...
Je hoeft echt niet te proberen zunne. Madam wil zelfs geen ESP op haar auto, wat zou ze dan in godsnaam aanvangen met al die andere elektronica in een auto, die er toch maar een onbetrouwbaar ding van maakt ???
Vandaar dat ze zich dus moet beperken tot het rondrijden met oude bakken... Die zijn toch zoveel beter gemaakt, en veel comfortabeler dan de huidige auto's .
En inderdaad : op sneeuw rondrijden op winterbanden aan 200 km./h is perfect veilig. Met winterbanden is de grip op sneeuw toch zoveel groter dan wat zomerbanden bieden op droog wegdek... .
Polleke, gij verstaat het blijkbaar niet hé?!
mijn wagen heeft 357525km op de teller staan en rijdt nog evengoed als op de dag dat hij bij de dealer uit de showroom bolde.
Ik heb alle 90.000km de distributieriem + waterpomp laten vervangen, injectoren wanneer dit nodig was en twee keer is de mazoutpomp
vervangen geweest, verder heeft er aan mijn auto nog nooit iets gemankeerd.
Er werd jaarlijks mee naar de wintersportvakantie gereden, 1600km door het zout + ieder jaar richting zuiden voor de zomervakantie.
Onlangs heb ik enkele koetswerkherstellingen laten doen omdat er kleine roestplekjes te zien waren, voorkomen is beter dan genezen.
Hij dateert van '89 en er mankeert gewoon niks aan, ik monteer ieder jaar voor de winter aanvangt mijn winterbanden en vlieg ermee over de ijskoude
en soms besneeuwd onderlaag.
Zonder technische rommel als ESP, ABS, airbag en het hele circus.
Vorige winter heb ik net als deze winter het voorstel gedaan om eens een vergelijkende test te doen, eentje met (mijn oude roestbak ) tegen eentje zonder winterbanden.
Geen kat die heeft gereageerd, ah nee want allemaal een grote muil opzetten maar als ze vanachter hun anonieme computerschermpje moeten komen schijten ze ter plekke in hun broek.
Want ga dat met uw machogehalte maar eens aan de collega's, vrienden, op de sportclub of aan den toog uitleggen dat ge met uw futuristische wagen op uw ****** hebt gekregen
van een Madame met een oude bak op winterbanden.
amateurke van mijn voeten!
edith zegt; als ik nu over de grens ben gegaan met wat ik hierboven heb geschreven en hiervoor gesanctioneerd wordt dan is dat maar zo,
de Polle hier beste vrienden heeft mij lang uitgedaagd met zijn arrogante en kinderachtige opmerkingen tegenover winterbanden en mijn geliefkoosde wagen.
Bovendien had hij zelfs het lef om uit te halen naar mijn ouders toe, iets wat ik dus niet door de vingers zie en kan toelaten.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Jij wil,dus 28 jaar met een auto rijden....
Tegen dan heb je al de rest al vervangen, en is de technologie van je auto helemaal voorbijgestreefd.
Nog geen 5% van de autos die afgedankt worden haalt ooit de 200.000km.
Dan ben ik een bizarre uitzondering... en mijn familie ook.
De meeste auto's hier hebben +200.000km... (en zijn dan ook nog eens ouder als 10jaar ^^ )
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
De overheid (Belgische en andere, zelfde filosofie) wil dat we regelmatig een nieuwe wagen kopen. Het excuus is ecologie, de reden is natuurlijk economisch, meer fiscale inkomsten, tewerkstelling (Renault, Opel, Ford en andere in Europa), misschien ook een beetje imago, de welvaart van een land zie je oa aan zijn wagenpark.
Ik wil ook even benadrukken dat het ecologische aspect van groene wagens totaal ondergeschikt is aan de wil om onafhankelijk te worden van Arabische olie. Als petroleum "bij ons" zou ontgonnen worden (in voldoende hoeveelheden), dan zou er niet zoveel heisa gemaakt worden rond groene energie. Overigens, er zijn nog nooit zoveel gulzige batterijgevoede apparaten geweest dan nu... ook niet erg ecologisch, want de recyclage van accu's en batterijen is verre van proper. Maar daar wordt een ecotaks op geheven, dus is alles in orde. Ook zo met het afschaffen van de gloeilamp. Ik heb geen spaarlampen (niet waar, één enkele), ik stap direct over op LEDs. De spaarlamp wordt binnen binnen enkele jaren ook naar de eeuwige jachtvelden verbannen, wegens te dure recyclage (kwik). Intussen hebben we allemaal aangepaste verlichtingstoestellen gekocht, die we dan weer kunnen vervangen.
Dit allemaal om te zeggen dat veel wetgeving geschreven is om economische, en niet om ecologische redenen. Economisch, ecologisch, het scheelt maar een lapsus...
Bij normale temperaturen zorgen die dingen voor een slechtere wegligging, en verslijten ze sneller...
Voor iemand dat winterbanden geen goede investering vindt omdat je ze niet kan oprijden is dat toch een goede zaak?
Als je deze maand nog naar Duitsland moet bv. dan laat je ze beter liggen (want daar is het verplicht tot eind maart), maar anders hebben die winterbanden nu niet veel nut meer...
Winterbanden zijn goed bij temperaturen onder de 7°C ... laat ze nu juist voor volgende week een ganse week (en misschien twee) temperaturen voorspellen onder de 7°C met mogelijkheid op winterse buien.
Bandenwissel is gemiddeld het beste rond eind maart, begin april.
mijn wagen heeft 357525km op de teller staan en rijdt nog evengoed als op de dag dat hij bij de dealer uit de showroom bolde.
Ik heb alle 90.000km de distributieriem + waterpomp laten vervangen, injectoren wanneer dit nodig was en twee keer is de mazoutpomp
vervangen geweest, verder heeft er aan mijn auto nog nooit iets gemankeerd.
Er werd jaarlijks mee naar de wintersportvakantie gereden, 1600km door het zout + ieder jaar richting zuiden voor de zomervakantie.
Onlangs heb ik enkele koetswerkherstellingen laten doen omdat er kleine roestplekjes te zien waren, voorkomen is beter dan genezen.
Hij dateert van '89 en er mankeert gewoon niks aan, ik monteer ieder jaar voor de winter aanvangt mijn winterbanden en vlieg ermee over de ijskoude
en soms besneeuwd onderlaag.
Zonder technische rommel als ESP, ABS, airbag en het hele circus.
Vorige winter heb ik net als deze winter het voorstel gedaan om eens een vergelijkende test te doen, eentje met (mijn oude roestbak ) tegen eentje zonder winterbanden.
Geen kat die heeft gereageerd, ah nee want allemaal een grote muil opzetten maar als ze vanachter hun anonieme computerschermpje moeten komen schijten ze ter plekke in hun broek.
Want ga dat met uw machogehalte maar eens aan de collega's, vrienden, op de sportclub of aan den toog uitleggen dat ge met uw futuristische wagen op uw ****** hebt gekregen
van een Madame met een oude bak op winterbanden.
amateurke van mijn voeten!
edith zegt; als ik nu over de grens ben gegaan met wat ik hierboven heb geschreven en hiervoor gesanctioneerd wordt dan is dat maar zo,
de Polle hier beste vrienden heeft mij lang uitgedaagd met zijn arrogante en kinderachtige opmerkingen tegenover winterbanden en mijn geliefkoosde wagen.
Bovendien had hij zelfs het lef om uit te halen naar mijn ouders toe, iets wat ik dus niet door de vingers zie en kan toelaten.
Ten eerste ben jij degene geweest die het nodig vond om er de "nieuwe" auto van je ouders bij te sleuren, een "nieuwe" wagen die BMW al 2 generaties lang niet meer maakt... Ik hou er een andere definitie van nieuw op na.
Daarnaast mag je een auto zo goed onderhouden als je wil : die dingen zijn onderhevig aan slijtage, die al begint vanaf de 1e km. Ik hoop trouwens dat je nu en dan ook eens je vering hebt laten nakijken, want anders mag je al helemaal zwijgen over veiligheid...
En iemand die op besneeuwde wegen rijdt, op dezelfde manier als op een droog wegdek is gewoon moorddadig bezig. De grip op sneeuw is ook met winterbanden vele malen minder dan op een droog wegdek. Dat is gewoon fysica, en daar kan ook je beemer niets aan veranderen.
Daarnaast moet je ook eens leren lezen : ik heb nog nooit gesteld dat winterbanden geen betere grip hebben dan zomerbanden in winterse omstandigheden. Alleen zijn die dingen voor mijn aantal km. in winterse omstandigheden veel te duur om er voordeel te kunnen van ondervinden. Ik weiger om continu 600€ in mijn garage te laten liggen, voor dat kleine voordeel dat het mij kan bieden.
ESP, ABS en airbags zijn een pak nuttiger, maar dat kan jij dan weer niet begrijpen.
Daarnaast : voor jou je geliefkoosde wagen. Ik heb ook vrienden die vroeger nog met een 3 serie gereden hebben (dezelfde serie als die van je ouders). Hun conclusie : de Opel Meriva die ze nu hebben is op alle vlakken veel beter...
Daarnaast : als het niet eens zijn met jou mening arrogant is, dan is dat zo. Kinderachtig ? Ik geef je mijn gefundeerde mening. Ik ben in elk geval niet degene die zich bezighoud met de ander te kleineren, maar je zou geregeld wel "getinkeld" worden om het wel te doen...
Ten eerste ben jij degene geweest die het nodig vond om er de "nieuwe" auto van je ouders bij te sleuren, een "nieuwe" wagen die BMW al 2 generaties lang niet meer maakt... Ik hou er een andere definitie van nieuw op na.
Daarnaast mag je een auto zo goed onderhouden als je wil : die dingen zijn onderhevig aan slijtage, die al begint vanaf de 1e km. Ik hoop trouwens dat je nu en dan ook eens je vering hebt laten nakijken, want anders mag je al helemaal zwijgen over veiligheid...
En iemand die op besneeuwde wegen rijdt, op dezelfde manier als op een droog wegdek is gewoon moorddadig bezig. De grip op sneeuw is ook met winterbanden vele malen minder dan op een droog wegdek. Dat is gewoon fysica, en daar kan ook je beemer niets aan veranderen.
Daarnaast moet je ook eens leren lezen : ik heb nog nooit gesteld dat winterbanden geen betere grip hebben dan zomerbanden in winterse omstandigheden. Alleen zijn die dingen voor mijn aantal km. in winterse omstandigheden veel te duur om er voordeel te kunnen van ondervinden. Ik weiger om continu 600€ in mijn garage te laten liggen, voor dat kleine voordeel dat het mij kan bieden.
ESP, ABS en airbags zijn een pak nuttiger, maar dat kan jij dan weer niet begrijpen.
Daarnaast : voor jou je geliefkoosde wagen. Ik heb ook vrienden die vroeger nog met een 3 serie gereden hebben (dezelfde serie als die van je ouders). Hun conclusie : de Opel Meriva die ze nu hebben is op alle vlakken veel beter...
Daarnaast : als het niet eens zijn met jou mening arrogant is, dan is dat zo. Kinderachtig ? Ik geef je mijn gefundeerde mening. Ik ben in elk geval niet degene die zich bezighoudt met de ander te kleineren, maar je zou geregeld wel "getinkeld" worden om het wel te doen...
want ik weet het verschil tussen
Ik ben geen bmw liefhebber maar een meriva vergelijken met een bmw3 en deze zou op alle vlakke beter zijn , dan moet mijn mercedes B de topklasse zijn .
want ik weet het verschil tussen
Ik ben geen bmw liefhebber maar een meriva vergelijken met een bmw3 en deze zou op alle vlakke beter zijn , dan moet mijn mercedes B de topklasse zijn .
dat is niet mijn mening, maar van die vrienden. Ik ga de historie niet uit de doeken doen, maar laat ik het erop houden dat die achterwielaandrijving hen bv. niet goed is bevallen en dat de betrouwbaarheid BMW niet echt waardig was... Die mensen hebben het wel over die "oude" versie van BMW. De nieuwere zullen het wel beter doen zeker ? Ze hebben in elk geval wel ESP .
Comment