Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen webhosting tegenwoordig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen webhosting tegenwoordig

    Ik zat vroeger voor even bij one.com voor mij webhosting en sinds 2011 zit ik bij neostrada.
    In 2013 dus 10 jaar geleden betaalde ik voor 1 jaar webhosting + domeinnaam samen 29 euro per jaar. Dit jaar krijg ik een factuur van 252 euro voor 1 jaar.
    Ik begrijp wel dat alles duurder wordt maar 252 euro vind ik er als hobbyist toch wat over.
    1 maand voordat je contract verlengd wordt heb je de kans om je abonnement bij hen op te zeggen maar ze vertellen er niet bij hoeveel je nieuwe abonnement voor het volgende jaar zal zijn.

    Zijn er goedkopere alternatieven ? Bij wie zitten jullie en wat betaal je daarvoor?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Zelfde probleem bij Combell, komt ook elke keer een heel pak bij en nu gaan ze bepaalde tarieven nog met 15 tot 20 procent verhogen.
    Echter zo goed is de service ook niet en veel wat je vraagt om te corrigeren moet je eerst vooraf betalen ook al ligt de fout bij hun.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Smugmug is de laatste jaren ook heel wat duurder geworden.
      Ik heb een paar maanden geleden 247,54 Euro (+ 5,2 Euro wisselkosten) betaald voor twee jaar.
      Als ik voor 2 jaar betaalde was er een kleine korting, daarom heb ik dat gedaan (dan heb ik volgend jaar al geen last van een prijsstijging).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Dus als ik het hier zo lees is het overal zoveel duurder geworden. Ik heb hier nog een nas van synology liggen. Misschien eens overwegen om deze te gebruiken om mijn website op te zetten. Maar dan moet ik eerst bij telenet aan een vast ip adres geraken.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Dus als ik het hier zo lees is het overal zoveel duurder geworden. Ik heb hier nog een nas van synology liggen. Misschien eens overwegen om deze te gebruiken om mijn website op te zetten. Maar dan moet ik eerst bij telenet aan een vast ip adres geraken.

          mir
          Komt ook doordat velen zelf geen servers hebben en gewoon een pakket kopen bij een grote hostingprovider en dit doorverkopen.
          Gaat de prijs bij de eerste omhoog, dan ook bij de andere die daar afnemen.
          En wat vast IP-adres betreft, bij Telenet al jaren hetzelfde hier.
          Enige reden dat het ooit veranderd is, dat was bij een nieuwe modem en een nieuw abonnement.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Ik ben al meer dan 15 jaar bij het franse OVH.com.
            Om één of andere redenen kennen ze België niet (meer) maar de prijzen zijn nog altijd in de orde van grootte die mir gewoon was.
            De betrouwbaarheid is 100%, nooit of nooit enig probleem mee gehad.



            PS: ik betaal altijd voor 3 jaar met een keer kwestie van prijsverhogingen voor te zijn
            Last edited by palombian; 11 april 2024, 20:37.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik ben al meer dan 15 jaar bij het franse OVH.com.
              Om één of andere redenen kennen ze België niet (meer) maar de prijzen zijn nog altijd in de orde van grootte die mir gewoon was.
              De betrouwbaarheid is 100%, nooit of nooit enig probleem mee gehad.



              PS: ik betaal altijd voor 3 jaar met een keer kwestie van prijsverhogingen voor te zijn
              Wat bedoel je met kennen ze Belgie niet meer ? Omdat het niet meer bij de taalkeuze staat ? IK hang nu nog 1 jaar vast aan Neostrada maar volgend jaar stap ik over, en misschien wel naar OVH de prijzen zien er inderdaad betaalbaar uit.

              Bedankt,

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Bij onze noorderburen vind je nog betaalbare oplossingen voor particulieren. Ik ben tevreden klant bij Strato

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                  Bij onze noorderburen vind je nog betaalbare oplossingen voor particulieren. Ik ben tevreden klant bij Strato
                  Ok ik bekijk ze ook even, Neostrada waar ik nu bij ben zijn ook onze Noorderburen.

                  Mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb hier eens mijn laatste 3 facturen erbij genomen:

                    2022 87 euro
                    2023 186 euro
                    2024 252 euro

                    1 maand voor ze je abonnement verlengen heb je de mogelijkheid om op te zeggen. Maar in die mail staat nergens wat het nieuwe bedrag zal zijn voor het komende jaar. Eens je de factuur gekregen hebt is het natuurlijk te laat om nog op te zeggen. Echte gangster paktijken noem ik dat.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Ik betaal rond de 60 euro voor een reseller hosting+ 1 domeinnaam bij Vimexx
                      Er staan 3 domeinen op de server. De ander domeinnamen host ik bij godaddy.

                      Maar sowieso zijn de prijzen overal een beetje opgeslagen. Vooral bij de domeinnamen dan.

                      Comment


                      • #12
                        Kijk eens naar junda.nl
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #13
                          Easyhost.be ? Zitten in Gent en hebben nog een telefoonnummer voor technische vragen
                          Last edited by nete; 15 april 2024, 12:54.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Ik betaal rond de 60 euro voor een reseller hosting+ 1 domeinnaam bij Vimexx
                            Er staan 3 domeinen op de server. De ander domeinnamen host ik bij godaddy.

                            Maar sowieso zijn de prijzen overal een beetje opgeslagen. Vooral bij de domeinnamen dan.
                            Voor de website die ik onderhoud voor de zaak van mijn zuster hebben we ook webhosting en de domeinnaam via Vimexx een aantal jaren en naar grote tevredenheid. Een keer moeten beroep doen op de back-up service na de installatie van een niet 100% compatibele WP module (foutje van de module-ontwikkelaar, niet van Vimexx) en dat verliep probleemloos.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment

                            Working...
                            X