Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
    Winterbanden verhogen de veiligheid bij gewoon gebruik.
    Iets anders is hier nooit beweerd



    Zeg ik ook niet, mijn 'sommigen' slaat meer op dat kieken met zijn 'ik heb nochtans winterbanden' ... tenzij je je aangesproken voelt natuurlijk
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Hier was er jaren geleden ook ene die winterbanden had gestoken en die kwam als een zot uit de straat gevlogen met als resultaat dat die bij mij naast de gevel stond.
      In plaats van haaks om ging hij door zijn veel te hoge snelheid zo goed als rechtdoor.
      Je zal er altijd kiekens tussen hebben zitten die denken dat met sneeuw banden alles kan maar dat ze bij normaal gebruik zeker beter zijn dan zomerbanden is zo goed als zeker.
      Wat ik bovendien ook gevaarlijk vind is dat er veel truckers voorbij steken.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
        Winterbanden verhogen de veiligheid bij gewoon gebruik.
        Iets anders is hier nooit beweerd
        Kort en bondig en 100% correct.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          Winterbanden verhogen de veiligheid bij gewoon gebruik.
          Iets anders is hier nooit beweerd
          Er Is er hier nochtans ene die beweert dat je op winterbanden aan 70 km/h even veilig rondrijdt als op zomerbanden aan 40 km/h op glad winters wegdek. Met zo'n stellingen heb ik redelijk problemen...

          Grip van banden wordt voornamelijk bepaald door de normaalkracht op het oppervlak en de wrijvingscoëfficient tussen band en wegdek. De snelheid heeft daar niet echt veel invloed op. Vandaar dat de remkracht die je kan overbrengen redelijk snelheidsongevoelig is.
          De kinetische energie van een wagen is wel kwadratisch met de snelheid van je wagen. Aan bv. 70 km/h is die dus 4 keer groter dan aan 35 km/h. De remweg bij 70 km/h is ook ongeveer 4 keer groter dan die bij 35 km/h.

          Met de stelling dat winterbanden veiliger zijn dan zomerbanden in deze winterse condities heb ik langs geen kanten problemen... Mocht ik met een leasingauto rijden, waar die winterbanden in verwerkt zitten (zoals bij mijn zus), zou ik die dingen ook laten monteren. Maar met dat beetje km. die ik afleg zie ik er het voordeel niet van in.

          PS : mijn zomerbanden zijn wel behoorlijk nieuw. Met "slicks' zou je me nu ook niet op de weg zien.

          PPS : winterbanden met een profieldiepte kleiner dan 4 mm. worden eigenlijk geclasseerd als "zomerbanden". Die dingen rijdt je dan ook beter op tijdens de warmere maanden (want dan mag je gaan tot een profiel van in theorie 1.6 mm. (maar neem toch maar wat meer)).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Ik WIL winterbanden laten plaatsen maar ze kunnen mij er GEEN leveren. Ze zijn gewoon niet te krijgen.
            Van die "rommelmerken " uit die verre landen liggen er wel in Auto5 maar een degelijke Michelin is niet te krijgen.
            Mijn maat 195 60R15 88H

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Ik WIL winterbanden laten plaatsen maar ze kunnen mij er GEEN leveren. Ze zijn gewoon niet te krijgen.
              Van die "rommelmerken " uit die verre landen liggen er wel in Auto5 maar een degelijke Michelin is niet te krijgen.
              Mijn maat 195 60R15 88H
              Mijn winterbanden had ik bijna direct na bestelling, de velgen daarentegen, daar wacht ik nog steeds op, merk winterbanden : Uniroyal 205
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Je grootste nachtmerrie...


                Was passieren ist in Amerika bei starke Winter??? Schau selbst an....



                Realistische beelden:

                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.



                straf:
                Last edited by Dirk007; 5 december 2010, 10:39.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Mijn winterbanden had ik bijna direct na bestelling, de velgen daarentegen, daar wacht ik nog steeds op, merk winterbanden : Uniroyal 205
                  Velgen zijn idd minstens een even groot probleem aan het worden... Een tweetal weken terug zou ik m'n wieltjes laten wisselen ( ik had een set bij m'n dealer liggen van vorig jaar, één winter mee gereden). Aangezien ik sinds een maand of 2 een nieuwe wagen heb ging ik ( en mijn bandenboer ) er van uit dat aangezien het terug een Audi is dat die zouden passen... niks van dus... ander centergat en dan nog een bijkomend probleem dat door de grotere remschijven en zadels van m'n nieuwe wagen een 16" winterband er niet opgaat ( normaal rij ik met 18" - 245 maar in de winter hou ik het liever smaller en kleiner ).
                  M'n zo goed als nieuw setje met Pirrelli's dan maar aan m'n moeder geschonken anders liggen ze daar toch maar. ( m'n vrouw heeft er ook al )
                  Dan maar vlug gekeken voor een 17" 225 set , banden had ik onmiddellijk, ik kon zelfs nog kiezen tussen bepaalde merken maar wegens goede ervaringen met pirelli's terug de Sotozero's genomen, ik dacht , tja gewoon een setje stalen velgen bestellen , bijna 2 weken aan het wachten geweest om tot de vaststelling te komen dat de distributeur niet kan zeggen wanneer ze zullen binnenkomen , dan maar naar enkele goedkope alu alternatieven beginnen kijken, niks meer... Uiteindelijk na veel rondbellen door m'n dealer aan een mooie tweedehands Audi setje geraakt, geen dag te vroeg ( eigenlijk al te laat.... )
                  Bij de bandencentrale hadden ze deze week meer dan 1300 winterbanden geleverd, volgende week terug 800 op de agenda . Voor wie bvb bang is van Nokian omdat het minder gekend is, niet twijfelen, op m'n vrouw haar wagen zo'n setje geplaatst en de wegligging is top !
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Zo zie je maar hals over kop verplichten zou nogal wat miserie opleveren.

                    Ik hoor jullie hier al klagen: ik kreeg geen afspraak bij de bandencentrale om mijn winterschoeisel te steken, en nu heb ik een boete ...

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Zo zie je maar hals over kop verplichten zou nogal wat miserie opleveren.

                      Ik hoor jullie hier al klagen: ik kreeg geen afspraak bij de bandencentrale om mijn winterschoeisel te steken, en nu heb ik een boete ...
                      Hals over de kop hoeven ze dit niet te doen, zie maar naar Duitsland, van mij mag het direct, dan hoef ik geen 3.5uur over 125km te doen wanneer er een beetje sneeuw valt door sukkelaars die amper nog vooruit komen...
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        ... Neen, niet omdat de baan er zo slecht bij lag als het maar kon zijn maar omdat er panikeurkes tussen zitten met hun zomerbanden dat dan helemaal niet meer durven rijden!
                        Zelfs met winterbanden zouden er veel nut hebben bij het volgenen van wat aangepaste rijlessen: http://www.audi.be/minisite/iceexperience/

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Toeval of niet de dochter van mijn overgebuur heeft hare nieuwe auto in elkaar gereden op een van onze zo goed als niet gestrooide wegen een paar km hier vandaan.
                          Ze zou geslipt zijn en op een electrikpaal gereden zijn, ze zou een hersenschudding hebben en nog wat verwondingen.
                          Met winterbanden was het misschien niet gebeurt.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Wat ik bovendien ook gevaarlijk vind is dat er veel truckers voorbij steken.
                            Is dat niet omdat de auto die voorbijgestoken wordt overdreven traag rijd? Er zijn er echt die denken dat je met sneeuw niet sneller mag rijden van 20km/u.
                            Ik rijd momenteel op zomerbanden (niet inbegrepen in contract) en kan mij meestal nog tegen ongeveer de max toegelaten snelheid verplaatsen.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Daarstraks in een bocht van 90° een klein zig-zagje gedaan mét winterbanden, én voorzichtig gereden
                              Moraal: ook met winterbanden rij ik voorzichtig.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Is dat niet omdat de auto die voorbijgestoken wordt overdreven traag rijd? Er zijn er echt die denken dat je met sneeuw niet sneller mag rijden van 20km/u.
                                Ik rijd momenteel op zomerbanden (niet inbegrepen in contract) en kan mij meestal nog tegen ongeveer de max toegelaten snelheid verplaatsen.
                                Dus als het aan het sneeuwen is rij jij met je zomersloffen overal de max toegelaten snelheid , dat wil ik nog wel eens zien , enfin , ik hoop eigenlijk dat ik dan niet te dicht in je buurt ben...
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                                Comment

                                Working...
                                X