Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Maar mijn punt was: die sticker hoeft (in een vrij streng keuringstation) geen 15cm te zijn... dat is verdorie al een serieuze blaft van een sticker...
    En moet dat 15cm zijn?
    Nooit zoiets groot gezien.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En moet dat 15cm zijn?
      Nooit zoiets groot gezien.
      Dit wordt vermoeiend:

      Ik (en jij daarvoor ook al) quoten een post van Notex, waar in hij meldt: "De enige verplichting is dan dat je een sticker van minimum 150mm diameter op je dashboard moet kleven."
      150mm = 15centimeter = Groot.

      Daarop zeg ik: Onze sticker was nog geen 5cm groot (en hing links boven op de voorruit) en was ook voldoende.
      Daarop trek jij in twijfel dat mijn sticker wel nodig was.
      Als dat dan bevestigd wordt, vraag je aan mij waar ik die 15centimer vandaan haal?
      awel: uit die post van Notex ;-)
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Als dat dan bevestigd wordt, vraag je aan mij waar ik die 15centimer vandaan haal?
        awel: uit die post van Notex ;-)
        Sorry, had verplichting sticker gelezen maar zonder die 150mm. [emoji6]

        Maar nooit geweten dat dit 15cm moest zijn, weet enkel dat voertuigen (vracht) die beperkt worden in snelheid achteraan een redelijk grote sticker moeten kleven.
        Heb het vermoeden dat dit ergens gemixt wordt.
        Tenzij ik mij vergis.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Kan allemaal zijn, maar de stickers bij mijn bandenboer waren 15cm. Ik kreeg er een gratis, maar heb hem niet gebruikt.
          Volgens mijn bandenboer was dat de wettelijke afmeting voor op het dashboard, maar hij zal er dan ook niets van kennen want die zijn misschien voor een vrachtwagen.

          Met de snelheidssticker voor winterbanden informeert u de klant bij de montage van winterbanden over de maximaal toegestane snelheid voor het betreffende bandentype. De sticker heeft een diameter van 25mm en is gemaakt van lichtechte en hittebestendige folie. Wordt in de cockpit of op de voorruit bevestigd en kan gemakkelijk en volledig weer verwijderd worden zonder lijmresten achter te laten. Wordt geleverd in een handig dispenserdoosje van 100 stuks, keuze uit de 6 verschillende snelheden (160 km/h, 170 km/h, 180 km/, 190 km/h, 210 km/h, 240 km/h).


          deze stickers zijn slechts 25mm
          Last edited by notex; 17 december 2019, 13:21.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Kan allemaal zijn, maar de stickers bij mijn bandenboer waren 15cm. Ik kreeg er een gratis, maar heb hem niet gebruikt.
            Volgens mijn bandenboer was dat de wettelijke afmeting voor op het dashboard, maar hij zal er dan ook niets van kennen want die zijn misschien voor een vrachtwagen.

            Met de snelheidssticker voor winterbanden informeert u de klant bij de montage van winterbanden over de maximaal toegestane snelheid voor het betreffende bandentype. De sticker heeft een diameter van 25mm en is gemaakt van lichtechte en hittebestendige folie. Wordt in de cockpit of op de voorruit bevestigd en kan gemakkelijk en volledig weer verwijderd worden zonder lijmresten achter te laten. Wordt geleverd in een handig dispenserdoosje van 100 stuks, keuze uit de 6 verschillende snelheden (160 km/h, 170 km/h, 180 km/, 190 km/h, 210 km/h, 240 km/h).


            deze stickers zijn slechts 25mm
            Ik heb al verschillende keren zo'n sticker gekregen van verschillende bandencentrales en er ook mee naar de TC geweest en die waren inderdaad telkens kleiner dan 3 cm diameter.
            Had ook net deze gevonden.
            Met de snelheidssticker voor winterbanden informeert u de klant bij de montage van winterbanden over de maximaal toegestane snelheid voor het betreffende bandentype. De sticker heeft een diameter van 25mm en is gemaakt van lichtechte en hittebestendige folie. Wordt in de cockpit of op de voorruit bevestigd en kan gemakkelijk en volledig weer verwijderd worden zonder lijmresten achter te laten. Wordt geleverd in een handig dispenserdoosje van 100 stuks, keuze uit de 6 verschillende snelheden (160 km/h, 170 km/h, 180 km/, 190 km/h, 210 km/h, 240 km/h).

            Eerlijk gezegd, 15cm dat zou ik niet op mijn voorruit of op het dashboard willen hebben vooral dat het in het zicht van de bestuurder moet staan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Je moet helemaal geen sticker plakken: bij zo goed als alle modern wagens kan je een snelheidslimiet instellen in de boordcomputer. Bij de onze werd in de handleiding zelfs uitgelegd dat dat gebruikt wordt voor winterbanden.

              Onze wagen kan max 250km/u, winterbanden "V" tot 240. Heb dus de waarschuwing ingesteld, maar het is puur theoretisch. Ik rijd zo snel toch niet, zomer of winter.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                Je moet helemaal geen sticker plakken: bij zo goed als alle modern wagens kan je een snelheidslimiet instellen in de boordcomputer. Bij de onze werd in de handleiding zelfs uitgelegd dat dat gebruikt wordt voor winterbanden.

                Onze wagen kan max 250km/u, winterbanden "V" tot 240. Heb dus de waarschuwing ingesteld, maar het is puur theoretisch. Ik rijd zo snel toch niet, zomer of winter.
                Dat is niet wat Goca zegt... https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/banden-ui
                Géén onderscheid tussen moderne of oude wagen... zelfklevend etiket zal je hangen...

                Volgend artikel meld er wel bij dat het ontbreken van een sticker geen reden tot afkeur is, maar wel een opmerking zal opleveren:


                Dus van welke officiele instantie haal jij jouw informatie?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Volg dit al een tijdje,maar reageer niet meer.
                  Behalve nu.
                  Hoe onnozel is het dat je een sticker moet plakken met winterbanden.
                  De max. snelheid is voorlopig in België nog 120 km/h.
                  Er is geen enkele winterband die deze snelheid niet aan kan.
                  In Duitsland moog je misschien wel sneller rijden,maar wat moet de technische controle zich gaan bezighouden met reglementeringen in het buitenland.
                  Omgekeerd gebeurt ook niet.

                  Comment


                  • Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Volg dit al een tijdje,maar reageer niet meer.
                    Behalve nu.
                    Hoe onnozel is het dat je een sticker moet plakken met winterbanden.
                    De max. snelheid is voorlopig in België nog 120 km/h.
                    Er is geen enkele winterband die deze snelheid niet aan kan.
                    In Duitsland moog je misschien wel sneller rijden,maar wat moet de technische controle zich gaan bezighouden met reglementeringen in het buitenland.
                    Omgekeerd gebeurt ook niet.
                    Omdat wagens technisch moeten voldoen aan de specificaties zoals die goedgekeurd zijn en dat is voor Europa.
                    Iedereen kan anderzijds ook met zijn wagen het land verlaten.
                    Snelheid is land-afhankelijk, maar de specificaties zijn voertuig-afhankelijk en daar voldoen de banden niet aan.
                    Puur snelheid bekeken klopt het uiteraard dat het belachelijk is, zie ook mijn eerdere reactie waar de sticker moest op een wagen dat technisch niet eens de snelheid kon halen van de winterbanden.
                    Is een regeltje opgesteld door ene achter een bureau en vlug veralgemeend om er vanaf te zijn. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Volg dit al een tijdje,maar reageer niet meer.
                      Behalve nu.
                      Hoe onnozel is het dat je een sticker moet plakken met winterbanden.
                      De max. snelheid is voorlopig in België nog 120 km/h.
                      Er is geen enkele winterband die deze snelheid niet aan kan.
                      In Duitsland moog je misschien wel sneller rijden,maar wat moet de technische controle zich gaan bezighouden met reglementeringen in het buitenland.
                      Omgekeerd gebeurt ook niet.
                      Kort en goed : raak opgemerkt. Benieuwd wie er hier een antwoord weet op te bedenken.

                      Comment


                      • Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Kort en goed : raak opgemerkt. Benieuwd wie er hier een antwoord weet op te bedenken.
                        Dat heb ik ergens gelezen en de reden is zoals eerder vermeld.
                        De wagen werd goedgekeurd met bepaalde banden en voldoet daar niet meer aan, daarom een waarschuwing.
                        Anders zou men eveneens de vraag kunnen stellen waarom er standaard banden tot 240 (voorbeeld) op moeten staan in landen waar men maar 120 mag.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat heb ik ergens gelezen en de reden is zoals eerder vermeld.
                          De wagen werd goedgekeurd met bepaalde banden en voldoet daar niet meer aan, daarom een waarschuwing.
                          Anders zou men eveneens de vraag kunnen stellen waarom er standaard banden tot 240 (voorbeeld) op moeten staan in landen waar men maar 120 mag.
                          Dat is zeer juist.
                          Aan het uur te zien is dit je midden in de nacht duidelijk geworden .

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Mijn nieuwe zomerbanden worden van de week geleverd in een bandencentrale, mag ik wel op weg daarnaartoe met die halve lockdown maatregelen ? (3km)
                            Ik kan wel wachten om die te laten plaatsen, auto staat toch al 2 weken stil .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Mijn nieuwe zomerbanden worden van de week geleverd in een bandencentrale, mag ik wel op weg daarnaartoe met die halve lockdown maatregelen ? (3km)
                              Ik kan wel wachten om die te laten plaatsen, auto staat toch al 2 weken stil .
                              Enkel dringende herstellingen, dus lekke banden of profiel minder dan wettelijk minimum.
                              Gewone wissel mogen ze niet doen.
                              Ook hier, afspraak werd geannuleerd voor onbepaalde tijd.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Het ziet er naar uit dat ik tijd genoeg zal hebben om de banden van mijn auto te wisselen, vandaag was voorlopig mijn laatste werkdag, wanneer we terug beginnen te werken dat weet ik nog niet.

                                Vorige week heb ik deze aangekregen (besteld in de Lidl webshop): https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...amp/p100286394
                                Die zal ik gebruiken voor de bandenwissel, maar het vastzetten van de bouten zal zoals altijd met de momentsleutel gebeuren (lichtjes vastzetten met de machine en daarna aantrekken met de momentsleutel).
                                Eén van de wielen is ondertussen wel in de bandencentrale vastgezet met een persluchtslagmoersleutel, ik ben benieuwd of de goedkope accuslagmoersleutel van de Lidl die bouten ook gemakkelijk los krijgt.
                                De andere heb ik zelf vastgezet, dat zal zeker geen probleem zijn om die los te krijgen.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X