Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Bij 4mm profieldiepte worden ze hier vervangen.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Theoretisch heeft een band na 5 jaar het beste gehad.Fabricatiedatum vind je op de flank van de band.
      Interessant te weten als je soms banden kunt kopen aan dumpingprijzen.Meestal zitten die over de vijf jaar.
      Souplesse van het rubber neemt af en kans op lekrijden vergroot.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Je hebt toch van die dwarse markeringen, op hoeveel mm staan die, huidige zomerbanden zijn nog niet aan die markering.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Je hebt toch van die dwarse markeringen, op hoeveel mm staan die, huidige zomerbanden zijn nog niet aan die markering.
          Staan op 2 mm.

          Comment


          • Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Die 2 mm is wel het wettelijke minimum,en werkelijk ook HET MINIMUM.
            Onder die 2 mm mag je wagen eigenlijk niet meer de baan op.
            Met 2 mm is aquaplanning quasi zeker bij hevige regenval.Zeer gevaarlijke toestand.Zou beter wat meer 3 of 4 mm zijn.
            In België is de wettelijke minimum voor personenwagens 1,6 mm, ook al is dat inderdaad weinig.

            Edit:


            Had u een afspraak voor uw seizoenswissel? Indien u geen melding krijgt op uw dashboard en uw winterband nog een profieldiepte van minstens 1,6 mm heeft, wordt dit momenteel niet als urgent of prioritair gezien. Wij vragen u vriendelijk om uw afspraak te verplaatsen tot na de isolatieperiode.
            Last edited by VerSeg; 27 maart 2020, 20:07.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              En, heeft die Lidl slagmoersleutel goed gewerkt ?
              Ik heb vandaag de banden gewisseld, ondertussen heb ik ook de Parkside slagmoersleutel van de Lidl ( https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...amp/p100286394 ) getest en die werkt heel goed, alle bouten gingen heel gemakkelijk los (dus ook de vier die in de bandencentrale vastgezet waren).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Bandenwissel wordt "dringende herstelling":

                Het Crisiscentrum heeft zijn FAQ-sectie bijgewerkt, en dat is goed nieuws voor wie nog op zijn winterbanden rijdt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Net probleemloos afspraak kunnen maken voor begin volgende week, wissel winterbanden. Geen sprake van minimum profieldiepte; de banden zijn sowieso pas 1 seizoen gebruikt.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Bij mijn auto komende maandag wissel .
                    Meteen ook dit controleren .
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Zomervelgen gewisseld en volgende week komen er nieuwe banden op. Afspraak maken was geen probleem.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik heb vandaag de banden gewisseld, ondertussen heb ik ook de Parkside slagmoersleutel van de Lidl ( https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...amp/p100286394 ) getest en die werkt heel goed, alle bouten gingen heel gemakkelijk los (dus ook de vier die in de bandencentrale vastgezet waren).
                      Ik heb ene van de HUBO op perslucht, werkt ook goed. Ik hoef de bouten achteraf niet manueel aan te spannen. Gewoon met het pistool is voldoende.
                      Last edited by alex606; 24 april 2020, 19:39.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Ik heb ene van de HUBO op perslucht, werkt ook goed. Ik hoef de bouten achteraf niet manueel aan te spannen. Gewoon met het pistool is voldoende.
                        Uit veiligheid kan je dat anders toch wel best eens controleren. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Ik heb ene van de HUBO op perslucht, werkt ook goed. Ik hoef de bouten achteraf niet manueel aan te spannen. Gewoon met het pistool is voldoende.
                          Het probleem is niet dat de bouten niet vast genoeg kunnen aangedraaid worden met die slagmoersleutel, het probleem is dat ze daarmee meestal vaster worden aangedraaid dan wat de autofabrikant opgeeft voor die wielbouten (of moeren).
                          Daarom zet ik ze lichtjes vast met de slagmoersleutel en draai ik ze met de momentsleutel verder vast.
                          Op die manier vallen de wielen er niet af terwijl ik aan het rijden ben, krijg ik ze onderweg los als dat ooit nodig is, en ben ik er ook zeker van dat de schroefdraad nooit beschadigd wordt.

                          In de bandencentrale moet alles snel gaan (time is money), daarom draaien ze de wielbouten zo vast mogelijk met de slagmoersleutel (perslucht, elektrisch of met accu, dat maakt niet veel uit, ze zijn allemaal veel sterker dan dat de bouten of moeren werkelijk aangedraaid moeten worden).
                          Als in de handleiding van de auto vermeld wordt met welk koppel de bouten of moeren moeten worden aangedraaid, dan respecteer ik dat ook.
                          Toen ik nog met de motor reed deed ik alle onderhoud en reparaties zelf (buiten het synchroniseren van de carburators), toen had ik altijd een werkplaatshandboek bij de hand waarin voor alle kritische bouten en moeren ook het aandraaikoppel was vermeld.
                          Als ik bijvoorbeeld de volledige achter ophanging uit elkaar gehaald had om alle lagers na te zien en opnieuw in te vetten dan voelde ik mij toch een stuk veiliger als alles op de correcte manier aangedraaid was.
                          Ik had werkplaatshandboeken voor de Suzuki GSX 550E, GSX 600F, Bandit 1200, en ook voor de Saab 99/900, voor de Bosch injectie van de Saab 900 EMS en nog een boek over LPG installaties.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Nieuwe afspraak gemaakt nadat de vorige werd geannuleerd ... ten vroegste 28/05. [emoji41]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Ik doe beter! Nieuwe afspraak 4 mei

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Heel juist Bart. Sinds ik ooit eens in een no-mans-land een band van mijn Patrol kapot reed was ik behoorlijk blij dat ik een eind buis bij had. Anders had ik die bouten nooit los gekregen

                                Comment

                                Working...
                                X