Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Bah, ik speel graag in de sneeuw en op het ijs...
    dus dat beetje helpen, brengt altijd een lach op iemand zijn gezicht...
    5tal jaar geleden zelfs nog 20euro gekregen van een madammeke...
    gewoon om te helpen duwen....
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Koen, de verhuizer-wegenwachter
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Koen, de verhuizer-wegenwachter
        Ik ben zoveel meer hoor
        verhuizer-wegenwachter-autodetailer-misluktamateurfotograaf-knoeier1eklas-tofferd
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Mijn zus is trouwens 1 van die mensen die volgens mijn principe geen firmawagen verdienen. Die dingen moeten bollen TIJDENS de werkuren, niet enkel ervoor en erna. Maar als een werkgever zo goedkoop een loonstijging kan geven...
          Mooi om uit te maken of iemand anders dat verdient of niet ... je moet ook het loonverschil eens bekijken dat iemand zonder wagen extra zou hebben.
          Maar soit ... een wagen dat enkel tijdens de diensturen bolt noemen ze dan ook een dienstwagen en daar betaalt niemand belasting op (bestuurder), als je met dat dienstvoertuig ook naar huis mag bollen dan wordt het een bedrijfswagen dat belast wordt.
          Nadeel van deze wetgeving is dat iemand dat jaarlijks 50.000km doet voor zijn job (klantenbezoek) en dus de ganse dag rondbolt met die wagen belasting moet gaan betalen op een firmawagen enkel en alleen omdat hij daarmee naar huis mag bollen.
          Ge kunt hem ook elke avond op de parking gaan zetten natuurlijk en met eigen vervoer naar huis bollen, maar zie je een technieker in de streek van Eupen dat al doen als de hoofdzetel van zijn bedrijf in Oostende gelegen is?
          Enfin, met goede winterbanden zou dat natuurlijk nog wel gaan.
          Last edited by VerSeg; 14 november 2012, 10:19.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Mooi om uit te maken of iemand anders dat verdient of niet ... je moet ook het loonverschil eens bekijken dat iemand zonder wagen extra zou hebben.
            Een firmawagen wordt vandaag bekeken als een goedkope vorm van loonsverhoging. Als dat het doel is, dan mag men die dingen gewoon afschaffen...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Een firmawagen wordt vandaag bekeken als een goedkope vorm van loonsverhoging. Als dat het doel is, dan mag men die dingen gewoon afschaffen...
              Typische reactie van iemand zonder firmawagen. Ik maak me er al lang niet meer druk om en weet dat ik gestudeerd heb om een job te hebben waar de mogelijkheid van een firmawagen in zit (en die ik nu ook heb) Velen in mijn omgeving waren vroeger op 16 op leercontract of op 18 aan t werk en dan maar de grote zwier uithangen omdat ze veel geld hadden tov een arm studentje. Zoveel jaren later lach ik ook mee. Zonder iemand te willen schofferen maar dit is mijn persoonlijke mening.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Een firmawagen wordt vandaag bekeken als een goedkope vorm van loonsverhoging. Als dat het doel is, dan mag men die dingen gewoon afschaffen...
                Met ooglappen op ziet er dat inderdaad zo uit, voor de meeste mensen (niet directeurs maar werkmensen) is een firmawagen een zware klap in hun inkomen geworden.
                Niet iedereen heeft die wagen bovenop een dik loon ... heel veel minder goed betaalde werkers hebben inderdaad een firmawagen, maar ze moeten er ook mee werken of tenminste veel mee op de baan.
                Vaak een job of locatie waar niemand aan begint met een eigen wagen wegens niet haalbaar.

                Maar soit, het heeft niets met winterbanden te maken en het is heel moeilijk om andermans rekening te maken zonder alle details te kennen.
                Last edited by VerSeg; 14 november 2012, 12:52.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Mijn winterbanden liggen er sinds gisteren ook weer op, zeker na het debacle van vorig jaar ben ik blij dat ze er deze keer op tijd op liggen, vorig jaar op zomerbanden naar de garage moeten rijden in een dikke sneeuwlaag, en bibberen van de schrik dat ik heb gedaan, zeker op de autostrade, er was nog niet gestrooid, nadat ze erop lagen naar huis gereden in diezelfde sneeuwlaag . . . tjonge tjonge wat een verschil was dat . . . amper te beschrijven . . . gedaan met bibberen hoor . . . Moet er wel bij zeggen dat mijn zomerbanden 19 duim waren en mijn winterbanden 18 duims velgen.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Met ooglappen op ziet er dat inderdaad zo uit, voor de meeste mensen (niet directeurs maar werkmensen) is een firmawagen een zware klap in hun inkomen geworden.
                    Niet iedereen heeft die wagen bovenop een dik loon ... heel veel minder goed betaalde werkers hebben inderdaad een firmawagen, maar ze moeten er ook mee werken of tenminste veel mee op de baan.
                    Vaak een job of locatie waar niemand aan begint met een eigen wagen wegens niet haalbaar.

                    Maar soit, het heeft niets met winterbanden te maken en het is heel moeilijk om andermans rekening te maken zonder alle details te kennen.
                    Ik moet de eerste nog zien, die een firmawagen weigert omdat zelf een wagen bekostigen goedkoper is. Wie het juiste type wagen kiest, is nu ook nauwelijks duurder uit dan voor de aanpassingen. Dus die ooglappen heb ik helemaal niet nodig.
                    Over die winterbanden is trouwens al alles gezegd, veel meer kan je daar niet meer aan toevoegen...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ik moet de eerste nog zien, die een firmawagen weigert omdat zelf een wagen bekostigen goedkoper is. .
                      Ik dus, aangezien ik deeltijds werk als bediende maar zelfstandig werk in bijberoep was het voordeliger zelf mijn wagen te kopen, nu kan ik 5/7de inbrengen als onkost en wanneer ik een wagen van de zaak had niks, en na verkoop later recupereer ik voldoende...:-)
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Ik moet de eerste nog zien, die een firmawagen weigert omdat zelf een wagen bekostigen goedkoper is. Wie het juiste type wagen kiest, is nu ook nauwelijks duurder uit dan voor de aanpassingen. Dus die ooglappen heb ik helemaal niet nodig.
                        Over die winterbanden is trouwens al alles gezegd, veel meer kan je daar niet meer aan toevoegen...
                        Grappig dat jij weet wat al de rest gaat doen.
                        Ik heb ook geweigerd, op mijn vorige job heb ik gekozen voor geld ipv de wagen...
                        eigen wagen kwam uiteindelijk goedkoper uit...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Je zou wel eens heel verkeerd kunnen zijn wat betreft de werkelijk kostprijs van een auto. http://www.eclecticsite.be/amorti/kostAuto.htm

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Je zou wel eens heel verkeerd kunnen zijn wat betreft de werkelijk kostprijs van een auto. http://www.eclecticsite.be/amorti/kostAuto.htm
                            Vooral als je deze niet als onkost kan inbrengen.....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Je zou wel eens heel verkeerd kunnen zijn wat betreft de werkelijk kostprijs van een auto. http://www.eclecticsite.be/amorti/kostAuto.htm
                              Je zou wel eens heel verkeerd kunnen zijn om mijn prive situatie in te schatten.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Grappig dat jij weet wat al de rest gaat doen.
                                Ik heb ook geweigerd, op mijn vorige job heb ik gekozen voor geld ipv de wagen...
                                eigen wagen kwam uiteindelijk goedkoper uit...
                                Die berekening mag je hier wel eens tonen...
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X