Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht




    Ik woon nu éénmaal niet in één van die "andere" landen maar in Bananenrepubliek België,
    wanneer ik ooit de kans krijg ben ik hier onmiddellijk weg en ga ik in een land wonen waar het zovéél beter is...
    Als ik mag vragen, geef me eerst 5 landen. Zomaar.
    Geef me dan 5 landen waarnaartoe je kan emigreren zonder bewijs van taalbeheersing, werkgelegenheid, gezondheidstoestand en diploma.
    Met een gelijke ziekteverzekering als bij ons.
    Laat ons zeggen : binnen de twee jaar, dat lijkt me redelijk

    PaulM

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht


      wanneer ik ooit de kans krijg ben ik hier onmiddellijk weg en ga ik in een land wonen waar het zovéél beter is...
      Kan je me een paar voorbeelden geven van die "beloofde landen" ? Ik verwens het klimaat hier nogal eens.
      En dat voortdurend moeten wisselen van banden (enfin, mochten ze het verplichten).

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

      wanneer ik ooit de kans krijg ben ik hier onmiddellijk weg
      Wat heb jij op je kerfstok, dat je het land niet uit mag ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Als ik mag vragen, geef me eerst 5 landen. Zomaar.
        Geef me dan 5 landen waarnaartoe je kan emigreren zonder bewijs van taalbeheersing, werkgelegenheid, gezondheidstoestand en diploma.
        Met een gelijke ziekteverzekering als bij ons.
        Laat ons zeggen : binnen de twee jaar, dat lijkt me redelijk

        PaulM
        Ik denk dat er niet veel landen zijn met een gelijkaardige ziekteverzekering .In Amerika zijn ze er zelfs tegen, dit leunt naar egoisme.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zelfs bij +5°C kan er een dik pak sneeuw vallen ... toch zo onnuttig on te strooien hé, het is toch een positieve temperatuur.
          En hoe lang blijft die sneeuw liggen aan 5°C ? Aan dergelijke temperaturen is het volledig onnodig om te strooien. Het is zelfs zinloos : het smeltwater spoelt gewoon dat zout van de weg...
          Hier in West-vlaanderen heeft het echt zwaar gesneeuwd aan die +2°C (was echt al een hele tijd geleden dat ik nog zo'n grote sneeuwvlokken had gezien). Die sneeuw heeft op geen enkel moment een laag gevormd. Er is wel een sneeuwpapje gevormd, dat na een uur volledig verdwenen was.
          En daarvoor moeten ze komen strooien ? Het was zondermeer geen probleem om daar aan normale snelheden door te rijden, zelfs op zomerbanden.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Ik woon nu éénmaal niet in één van die "andere" landen maar in Bananenrepubliek België,
            wanneer ik ooit de kans krijg ben ik hier onmiddellijk weg en ga ik in een land wonen waar het zovéél beter is...
            En wil je me eens een voorbeeld geven van een land waar het beter is dan hier ? Ik ken er zelf geen...
            Maar zagen en klagen is beter, hé : we moeten toch ergens onze dagen mee vullen.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              En wil je me eens een voorbeeld geven van een land waar het beter is dan hier ? Ik ken er zelf geen...
              Maar zagen en klagen is beter, hé : we moeten toch ergens onze dagen mee vullen.
              Het gras is altijd groener aan de overkant hé
              En als je ergens op vakantie bent is het daar altijd beter... maar éénmaal je er woont...

              Er is maar één paradijs op aarde... Utopia
              Jean Pierre.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Maar zagen en klagen is beter, hé : we moeten toch ergens onze dagen mee vullen.
                Spreek voor uzelf hé Polle...

                Oostenrijk, Duitsland, Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Nederland, etc.

                in de meeste van deze landen kom je niet binnen zonder geldige papieren, een deftige kennis van de moedertaal en bewijzen van alles en nog wat...

                kan hier allemaal zonder problemen, je hoeft alleen het woord OCMW deftig uit te spreken, en ze nemen jou met open armen in ontvangst...
                vandaar dat ik hier spreek over een Bananenrepubliek.

                om nog maar te zwijgen over de toestanden op onze Belgische wegen, verlichting is er overtollig aanwezig maar dan zijn we ook uitgepraat...
                putten en bulten vaak 10 x opgevuld met een tijdelijk lapmiddeltje... van een degelijke asfaltlaag aanleggen hebben ze in België heel duidelijk geen kaas gegeten...
                Last edited by kirsten_dl; 8 maart 2012, 01:13. Reden: typfouten aangepast/verbeterd
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Spreek voor uzelf hé Polle...

                  Oostenrijk, Duitsland, Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Nederland, etc.

                  in de meeste van deze landen kom je niet binnen zonder geldige papieren, een deftige kennis van de moedertaal en bewijzen van alles en nog wat...

                  kan hier allemaal zonder problemen, je hoeft alleen het woord OCMW deftig uit te spreken, en ze nemen jou met open armen in ontvangst...
                  vandaar spreken ik hier over een Bananenrepubliek.

                  om nog maar te spreken over de toestanden op onze Belgische wegen, verlichting is er overtollig aanwezig maar dan zijn we ook uitgepraat...
                  putten en bulten vaak 10 x opgevuld met een tijdelijk lapmiddeltje... van een degelijke asfaltlaag aanleggen hebben ze in België heel duidelijk geen kaas gegeten...
                  Je kan ook zelf in de politiek gaan en dan word alles beter.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                    Je kan ook zelf in de politiek gaan en dan word alles beter.
                    Zelfs het weer?

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Zelfs het weer?
                      Neen het weer niet want als Kirsten daar moet voor zorgen dan sneeuwt het het hele jaar door zodat we verplicht met winterbanden moeten rijden.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Oostenrijk, Duitsland, Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Nederland, etc.
                        Hier zitten echt fantastische landen tussen...
                        Sarlkozy heeft het nog maar net gezegd... we hebben teveel buitenlanders
                        In Italië spoelen de vluchtelingen vaker aan dan de golven zelf...

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        om nog maar te zwijgen over de toestanden op onze Belgische wegen, verlichting is er overtollig aanwezig maar dan zijn we ook uitgepraat...
                        putten en bulten vaak 10 x opgevuld met een tijdelijk lapmiddeltje... van een degelijke asfaltlaag aanleggen hebben ze in België heel duidelijk geen kaas gegeten...
                        Volledig juist... maar het zwaar verkeer uit jouw lijstje 'betere landen' raast hier dan ook dagelijks door... misschien moeten we ze net als de illegalen gewoon terug sturen naar het land van herkomst.
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                          Neen het weer niet want als Kirsten daar moet voor zorgen dan sneeuwt het het hele jaar door zodat we verplicht met winterbanden moeten rijden.
                          Als Kirsten het voor het zeggen heeft zouden we niet alleen verplicht zijn om met winterbanden te rijden... maar ook om dan 130 per uur te rijden bij hevige sneewval/dichte mist. Het zou nogal vooruit gaan...
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Spreek voor uzelf hé Polle...

                            Oostenrijk, Duitsland, Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Nederland, etc.

                            in de meeste van deze landen kom je niet binnen zonder geldige papieren, een deftige kennis van de moedertaal en bewijzen van alles en nog wat...

                            kan hier allemaal zonder problemen, je hoeft alleen het woord OCMW deftig uit te spreken, en ze nemen jou met open armen in ontvangst...
                            vandaar dat ik hier spreek over een Bananenrepubliek.

                            om nog maar te zwijgen over de toestanden op onze Belgische wegen, verlichting is er overtollig aanwezig maar dan zijn we ook uitgepraat...
                            putten en bulten vaak 10 x opgevuld met een tijdelijk lapmiddeltje... van een degelijke asfaltlaag aanleggen hebben ze in België heel duidelijk geen kaas gegeten...
                            allé : ze is weer goed bezig ... Waarom niet zagen over het feit dat je langs die wegenwerken die er blijkbaar nergens zijn, meestal maar 70 km./h mag rijden...
                            En van mij mag men onmiddellijk dat autowegenvignet invoeren (voor de buitenlanders, wij betalen het nu al). Maar bij de laatste poging waren die 2 nederlanders die dagelijks een stukje over Belgisch grondgebied moeten om thuis te geraken tegen. En dus was dat terug afgevoerd. Het mag in Oostenrijk en Zwitserland (blijkbaar je favorieten) : waarom niet in België ? Misschien dat België dan terug 5 frank heeft om die wegen die voornamelijk de buitenlanders in friet rijden, op te lappen.
                            Last edited by polleke_cgc; 8 maart 2012, 11:40.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Nog efkes en 't is terug winter...dan kunnen jullie opnieuw beginnen, want dan is iedereen toch al alles vergeten van dat geleuter.....
                              Spannende lectuur voor koude winteravonden
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                allé : ze is weer goed bezig ... Waarom niet zagen over het feit dat je langs die wegenwerken die er blijkbaar nergens zijn, meestal maar 70 km./h mag rijden...
                                En van mij mag men onmiddellijk dat autowegenvignet invoeren (voor de buitenlanders, wij betalen het nu al). Maar bij de laatste poging waren die 2 nederlanders die dagelijks een stukje over Belgisch grondgebied moeten om thuis te geraken tegen. En dus was dat terug afgevoerd. Het mag in Oostenrijk en Zwitserland (blijkbaar je favorieten) : waarom niet in België ? Misschien dat België dan terug 5 frank heeft om die wegen die voornamelijk de buitenlanders in friet rijden, op te lappen.
                                Geef ju nu Kirsten niet gelijk?

                                ze vind het beter in Oostenrijk en Zwitserland,
                                ze vind het ok dat er een wegenvignet is, om zo onderhoud aan de banen te financieren?

                                (persoonlijk vind ik, dat buitenlanders die onze wegen gebruiken hier voor mogen betalen... er zijn zoveel landen die vignetten/peages en dergelijke hebben).
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X