Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Goeie tip, Robert! Ik ga zeker 'ns zien wat de mogelijkheden zijn. Feit is wel dat onze meldkamer ons in principe op de hoogte brengt van een stroompanne (na zo'n 2-3u), maar als wij op dat moment ver van huis zijn, en geen afspraak gemaakt hebben met de buren...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      12°C en helder.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Stopcontact voor de aardlekschakelaar aansluiten. Mag wel niet, maar we hebben jaren geleefd zonder en zo dikwijls heb ik geen diepvries gehad die onder spanning stond. Wel zorgen voor een goede aarding.
        Volgens mij zegt hij dat de hoofdschakelaar afslaat ... is volgens mij nog niet de verliesstroomschakelaar!
        Een stopcontact plaatsen vóór de hoofdschakelaar zou ik toch niet echt aanraden.
        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Tja... onze elektrische installatie staat wel erg nauw afgesteld, bij de minste bliksem in de buurt gaat onze hoofdschakelaar uit.
        Last edited by VerSeg; 24 oktober 2011, 00:20.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Brrrrr.... tis maar 4 graden.
          maar wel helder weer.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Brrrrr.... tis maar 4 graden.
            maar wel helder weer.
            grt,bouk.
            Hier ook.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Volgens mij zegt hij dat de hoofdschakelaar afslaat ... is volgens mij nog niet de verliesstroomschakelaar!
              Een stopcontact plaatsen vóór de hoofdschakelaar zou ik toch niet echt aanraden.
              Je hebt gelijk: het is de hoofdschakelaar die bij de minste bliksem in de naaste omgeving uitgaat.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                4°C en zonnig.
                * Veel lawaai in het kot vandaag > dakwerken en vervangen video-parlofoons
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  4°C en zonnig.
                  * Veel lawaai in het kot vandaag > dakwerken en vervangen video-parlofoons
                  sterkte.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Volgens mij zegt hij dat de hoofdschakelaar afslaat ... is volgens mij nog niet de verliesstroomschakelaar!
                    Een stopcontact plaatsen vóór de hoofdschakelaar zou ik toch niet echt aanraden.
                    Ik heb nooit meegemaakt dat bij onweer de hoofdschakelaar afsloeg, wel de verliesstroomschakelaar. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Ik heb nooit meegemaakt dat bij onweer de hoofdschakelaar afsloeg, wel de verliesstroomschakelaar. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan.
                      De differentieelbeveiliger (-ing)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        De differentieelbeveiliger (-ing)
                        Is een andere benaming van verliesstroomschakelaar, ook al eens balansschakelaar genoemd.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Ik viel bijna van de koude van mijn scooter toen ik op weg was naar de lente. Ik was op
                          weg naar de zon en de zee. Meisjes dragen dikke jassen en wollen kousjes. De jongens
                          lopen rond met de handen diep in hun broekzakken. En de terrasjes liggen in het zonlicht
                          als een bevroren weide, terwijl de wind met een affiche van een toneelstuk speelt.
                          Vroeger zeiden ze dat dit gezond weer was. Dat we moesten gaan voetballen. Maar vroeger
                          zeiden ze zoveel. En bijna allen zijn dood. Het bleke licht lacht om hen. Nu heb ik het koud
                          en zelfs bij de kachel ril ik. De lente lijkt me niet meer haalbaar.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            11°C en zwaar bewolkt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Stopcontact voor de aardlekschakelaar aansluiten. Mag wel niet, maar we hebben jaren geleefd zonder en zo dikwijls heb ik geen diepvries gehad die onder spanning stond. Wel zorgen voor een goede aarding.
                              Een differentieelschakelaar (iemand vroeg naar een andere naam) is bij een gekeurde installatie steeds verzegeld met een loodje. Dit openbreken en circuits buiten de beveiliging leggen is waanzin. Ja, er zijn nog installaties zonder aardlekschakelaars maar wat als iemand geëlektrocuteerd wordt ... Niet enkel is hier dan sprake van aansprakelijkheid maar ook een crimineel feit. Handjes af zou ik zeggen.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                nog wat bewolkt, maar het belooft beter te worden.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X