Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Hey juppekes.

    Hier in Oostende is vandaag ook maar koud en grijs, amper 11°C, maar wel droog voorlopig.



    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ja die planten zullen al serieus droog gestaan hebben

    grts
    Sieg
    Wij mogen hier niet veel klagen van de regen hoor.
    Het is dan soms ook wel koud en grijs, maar van neerslag is hier niet veel sprake.
    En de planten in potten op de koer geraken wel rap droog als het zonnig is en geen regen valt.
    Bootjes

    Comment


    • Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Gisteren mooie lentedag hier, maar we moeten het al bekopen: potdicht grijs en koud...
      Overdag inderdaad een heel aangenaam weertje gehad, maar ‘s avonds een fameus onweer met wolkbreuk gehad omgeving Mons.
      Bij ons thuis is het droog gebleven, een paar kilometer verder heeft het ‘s avonds ook goed geregend.
      Al bij al aangenaam dat men overdag eens kan genieten van aangenaam weer. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Intussen heeft de zon toch alles kunnen opruimen, heerlijk weertje.
        Maar de straalstroom zit nu al ergens boven Noord Afrika, voorspelt niet veel goeds...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Aangenaam weertje, tegen de avond wel snel veel kouder maar een ganse dag droog. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Na de middag is bij ons de zon erdoor gekomen, het was lekker weertje achter glas
            Deze namiddag een lange wandeling gedaan, maar ijskoude noorderwind die over de polders blies
            Véél te koud voor de tijd van het jaar en morgen weeral eens regen

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Gisteren hier wel 2 meikevers gespot in de tuin, was al véél jaren geleden dat ik er nog eens eentje gezien had.
              Last edited by nete; 15 mei 2023, 12:05.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Het is hier nu vrij zonnig onder een gesluierde hemel.
                17° maar deze morgen heb ik 10° gezien.
                Ook gisteren is het snel opgewarmd.
                Geen regen gezien noch te bespeuren...

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Hier regen, potdicht grijs en WINTER temperatuur van 13°

                  Wie dit nu nog altijd normaal vindt
                  Geef er mij dan maar minstens 15° bij de volgende 4 maanden

                  Nooit gedacht, toen we twee jaar terug airco plaatsten, dat die voor 95% van de tijd ging dienen voor VERWARMING.
                  Last edited by nete; 15 mei 2023, 12:02.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Gans de dag regen, het is nu net niet gestopt maar zal van korte duur zijn
                    Zwaar bewolkt, grijs, mistroostig, triestig voorjaar was het tot nu toe

                    En ongelofelijk, volgens de weerman wordt het een schitterend verlengd weekend (blijkbaar is dat zo opeens verandert)
                    Hopelijk heeft hij gelijk, doch spreekt hij nu ook alweer van een véél te koude NO wind, dus tjah het stopt maar niet

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Hier is de temperatuur (ik zou beter schrijven "de koude") al OPgelopen tot 12°
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Hier is de temperatuur (ik zou beter schrijven "de koude") al OPgelopen tot 12°
                        Nete, te diep in de frigo gezeten ? Gekeken ?
                        Je spreekt dat de temperatuur al is OPgelopen tot 12° en om 12:57 schrijf je zelf: Hier regen, potdicht grijs en WINTER temperatuur van 13°

                        In mijne wiskunde is temperatuur die van 13°C naar 12°C zakt, dalend en niet oplopend ...

                        Maar ook ik worstel met te lage temperaturen ... De planten ook in de hof en de insecten laten zich voorlopig niet echt zien. Nog geen vlinders gespot, ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Gisteren hadden wij bezoek. Enkel voor het middageten binnen gezeten, vanaf het dessert en tot de avond buiten op het terras (ligt wel +/- volledig zuid gericht)
                          Zelfs de zonnewering op het terras gebruikt. Enkel een paar "oudjes" (ik bedoel mensen nog vééél ouder dan ikzelf ) zaten graag met hun rug in de zon.

                          Deze voormiddag wat buiten gewerkt... tot het water, ondanks mijn regenkledij, in mijn schoenen stond.
                          Dan maar gestopt, warm doucheke gepakt en binnengebleven door de rest van de dag.
                          Het is nog maar een uurtje gestopt met regenen en het is nog altijd maar 11,2°C (we haalden wel 13,4°C om 10u32)

                          Maar er is hoop.

                          Wij trekken wel zuidwaarts over een paar weken.
                          Daar waar we naartoe gaan is het nu rond de 25°C maar wel ook regelmatig regen, en dat zelfs voor nog een paar weken als ik MeteoFrance kan geloven)
                          Last edited by Guest49; 15 mei 2023, 17:44. Reden: MeteoFrance

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Hier is het pas in de late namiddag beginnen regenen, tot halfeen scheen de zon nog.
                            Ben tussen 2 en 3 nog met de fiets een boodschap gaan doen (20km) er waren redelijk veel fietsers langs de vaart.

                            Het gaat blijkbaar in Zuid-Frankrijk de volgende veertien dagen veel natter zijn - de "goutte froide" vanwege de straalstroom is wel degelijk present - dan hier in België , waar vanavond de laatste regen valt.
                            Morgen 5h zon, weliswaar koud door de noorderwind, maar dat stoort niet binnen of uit de wind.
                            Verwarmen hoeft hier ook niet meer, ik lees 22° binnen en 10° buiten (en dan zie ik nu pas dat de Velux op de 2e verdieping nog wagewijd open stond).

                            PS: Météo-France is zo mogelijk nog pessimistischer dan het KMI, de betrouwbaarheid 2 weken vooruit is ook maar 10-20%...
                            Last edited by palombian; 15 mei 2023, 20:31. Reden: Météo-France, goutte froide

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Verwarmen hoeft hier ook niet meer, ik lees 22° binnen en 10° buiten (en dan zie ik nu pas dat de Velux op de 2e verdieping nog wagewijd open stond).
                              Eigenaardig, waar haal jij uw warmte vandaan dan ? misschien dan toch dankzij de buren want een andere verklaring is moeilijk te vinden toch ?

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Wim, die OP in hoofdletters zegt toch genoeg dat ik er mee zit te lachen ?

                                Zelfs de weermannen werpen stilaan de handdoek in de ring: er komt nog nauwelijks meer uit dan TE KOUD, TE KOUD...
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X