Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
    ... "Al zou de klimaatactivist in mij gewoon hier blijven en genieten van de koelte. Voor je het weet is het hier bloedheet en snakken we naar dagen als deze"
    ... binnen een dikke twee weken trekken we zuidwaarts, waar het nu toch beter weer is. En we hopen dat tegen dat we terugkeren het hier ook zomert .
    Idem hier.
    En zo te zien valt er waar we naartoe gaan ook nog genoeg regen zodat we uitkijken naar klaterende beekjes in groene bergweiden vol bloemen en vlinders zoals vroeger .
    35-40° zoals vorig jaar juni hoeft voor mij niet.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Hola, al kwart na twaalf en er is nog geen druppel van het vocht gevallen dat we zo dringend nodig hebben.
      Een mens zou er ontwenningsverschijnselen van krijgen

      Update: ze hebben mijn regendans aanhoord: rond half twee valt de broodnodige nattigheid eruit
      Last edited by nete; 10 mei 2023, 12:38.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Hola, al kwart na twaalf en er is nog geen druppel van het vocht gevallen dat we zo dringend nodig hebben.
        Een mens zou er ontwenningsverschijnselen van krijgen
        Jij slaapt nog of zit in het buitenland? [emoji23]
        Het is hier nog geen minuut gestopt met regenen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Jij slaapt nog of zit in het buitenland? [emoji23]
          Het is hier nog geen minuut gestopt met regenen.
          Hier ook nog geen druppel regen tot nu om 14u. Het kwam een paar keer dreigend donker, maar er viel niks uit.
          Daarnet kwam de zon er zelfs even door piepen .

          Ze voorspelden weer heel veel regen, maar bepaalde delen van het land ontsnappen er aan. Wij zijn bij diegenen die het (vermoedelijk) droog gaan houden .

          Het is ondertussen 16,1°C.

          Update om 14u12 : gelukkig schreef ik 'vermoedelijk', want op dit eigenste ogenblik valt er zowaar weer wat regen . Hopelijk slechts een korte bui.
          Daarnet sla, rode biet, bladpeterselie en stengelui gezaaid.... zaad zal wel weer goed vast zitten na die bui .
          Last edited by Guest49; 10 mei 2023, 13:15.

          Comment


          • Het weer weer.

            Als ik de animatie zie van de buienradar op KMI, dan zitten wij net in een zone waar de bewolking gewoon blijft hangen. [emoji848]
            Andere delen van het land zullen er beter voor komen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Dat heb ik gisteren gedaan, ik had het weerbericht voor de volgende dagen gezien, en dat zag er niet echt goed uit om te maaien.
              Ik heb dan vandaag late voormiddag/op de middag kunnen maaien. 't Was hoogstnodig, en het gras was nog wat nat, maar 't is toch gelukt!
              Volgens het KMI-appje had het al tweemaal moeten regenen vandaag, maar op de wolkenbeelden te zien, valt mijn locatie blijkbaar net buiten een grote doortocht van regenwolken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Ganse dag regen gehad weeral maar eens, met als bonus in de namiddag enkele wolkbreuken
                Ik was juist op de weg en moest stoppen langs de kant, geen steek te zien en de wegen stonden blank (hmmm, mag dat woord nog ?)
                Heeft toch een half uurtje geduurd en het water stroomde hier langs de zijkant van de wegen als ware het beekjes, niet normaal meer.
                Zo zijn er enkele gepasseerd deze namiddag.

                En wat ik ook niet snap is dat men altijd maar zegt dat het zo droog is in het zuiden, gisteren met een bewoner van zuid frankrijk aan het chatten geweest
                Er is daar redelijk wat regen gevallen en de maximum temperatuur die ze tot nu toe gehad hebben was 26°, volgens hem dus ook redelijk wat minder dan andere jaren.
                En blijkbaar is dat bijna voor de ganse zuidelijke regio zo, behalve dan het uiterste zuidelijk gelegen tipje van Spanje waar het al heel erg warm is geweest voor korte tijd.

                Als je kijkt naar Italië bvb, daar zie je ook niks anders dan regen, zelfs meren die uit hun oevers treden, dus ik snap al die heisa niet meer ...
                Ik volg zowat de Giro in Italië, ook echt wel slecht weer dat ze daar al gehad hebben, dus tjah wie of wat moet men dan nog geloven ...

                wat de huidige temperatuur betreft, 14° lijkt me niet echt normaal in deze tijd, iedereen zie je hier lopen met dikke truien en dikke vesten aan, vandaag nog eens extra op gelet.
                Dit jaar, en we zijn al de vijfde maand, nog geen enkele keer t-shirt weer geweest (toch niet voor "normale" mensen ...)
                Dat is verdomd lang geleden, de meeste mensen die ik spreek hebben zelfs geen weet dat dit al eens is voorgevallen.
                Maarja, de klimaatactivisten springen altijd wel ergens op, al zijn ze dit jaar wel erg op de achtergrond ...

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Eindelijk eens wat droger vandaag, dan vooral na de middag en zowaar, de zon probeert door de dikke bewolking te komen
                  ...... maar het lukt haar niet

                  Voelt wel nog frisjes aan maar gelukkig is de Noorder wind ietsje vermindert, zoals de weerman zei, te koud voor de tijd van het jaar

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Het valt er met bakken uit, precies een wolkbreuk.
                    Ook hagel ertussen.
                    Een geluk, binnen een goede maand korten de dagen al en komen we korter bij de herfst, daar past dat weer beter bij dan bij de lente of de zomer. [emoji1785]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het valt er met bakken uit, precies een wolkbreuk.
                      Ook hagel ertussen.
                      Een geluk, binnen een goede maand korten de dagen al en komen we korter bij de herfst, daar past dat weer beter bij dan bij de lente of de zomer. [emoji1785]
                      héhé, dat is hetgeen wat ik gisteren hier over mij gekregen heb, ik zat toen net op de baan, geen lachertje

                      Inderdaad, nogal een geluk dat de dagen dan beginnen korten, maakt toch niks uit (toch niet zoals het weer nu is

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Het weer weer.

                        Ondertussen fameus onweer en het valt er nog meer uit dan daarnet.
                        Logisch na die hitte van de laatste weken. [emoji848]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hey juppekes.

                          Vanmiddag de ganse dag buiten gezeten.
                          Genoten van het zonnetje met af en toe een wolkje.
                          Zelfs vanavond de planten op terras water gegeven.
                          Nu zitten we hier nog altijd volop in het zonnetje.
                          Bootjes

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Ganse dag regen gehad weeral maar eens, met als bonus in de namiddag enkele wolkbreuken
                            Ik was juist op de weg en moest stoppen langs de kant, geen steek te zien en de wegen stonden blank (hmmm, mag dat woord nog ?)
                            Heeft toch een half uurtje geduurd en het water stroomde hier langs de zijkant van de wegen als ware het beekjes, niet normaal meer.
                            Zo zijn er enkele gepasseerd deze namiddag.

                            En wat ik ook niet snap is dat men altijd maar zegt dat het zo droog is in het zuiden, gisteren met een bewoner van zuid frankrijk aan het chatten geweest
                            Er is daar redelijk wat regen gevallen en de maximum temperatuur die ze tot nu toe gehad hebben was 26°, volgens hem dus ook redelijk wat minder dan andere jaren.
                            En blijkbaar is dat bijna voor de ganse zuidelijke regio zo, behalve dan het uiterste zuidelijk gelegen tipje van Spanje waar het al heel erg warm is geweest voor korte tijd.

                            Als je kijkt naar Italië bvb, daar zie je ook niks anders dan regen, zelfs meren die uit hun oevers treden, dus ik snap al die heisa niet meer ...
                            Ik volg zowat de Giro in Italië, ook echt wel slecht weer dat ze daar al gehad hebben, dus tjah wie of wat moet men dan nog geloven ...

                            wat de huidige temperatuur betreft, 14° lijkt me niet echt normaal in deze tijd, iedereen zie je hier lopen met dikke truien en dikke vesten aan, vandaag nog eens extra op gelet.
                            Dit jaar, en we zijn al de vijfde maand, nog geen enkele keer t-shirt weer geweest (toch niet voor "normale" mensen ...)
                            Dat is verdomd lang geleden, de meeste mensen die ik spreek hebben zelfs geen weet dat dit al eens is voorgevallen.
                            Maarja, de klimaatactivisten springen altijd wel ergens op, al zijn ze dit jaar wel erg op de achtergrond ...

                            grts
                            Sieg
                            Ik vrees dat je na het zien van het Nieuws deze avond op VRTéén, je mening toch een beetje zal moeten bijstellen. Volgens U is het enkel in het uiterste zuidelijk gelegen tipje van Spanje te droog.
                            Wel, volgens mijn mening liggen Catalonië en Barcelona nog altijd niet in het uiterste zuidelijk gelegen tipje van Spanje (sommige stuwmeren zijn daar slechts voor 7 % gevuld !!).
                            En al zeker Girona niet, dat bijna in het uiterste noordelijke tipje van Spanje ligt, daar moeten ze de vissen uit de rivieren redden omdat die droog komen te staan.

                            Italië, het is niet omdat het een paar dagen regent waar de Giro voor het ogenblik rondtoert (vandaag was het echter reeds één en al zon), dat het in andere delen van dit land niet kurkdroog is. De Po heeft nog nooit zo laag gestaan als nu. Ook het Gardameer staat op z'n laagste stand ooit, en zowel de Po als het Gardameer zijn in het noorden van Italië gelegen.

                            Het is niet omdat het bij ons kletsnat is, dat het elders ook zo is hé . Die landen zijn allemaal een "klein beetje" groter dan België, en het weer kan hier bij ons al zoveel verschillen vertonen op die kleine oppervlakte van ons landje.

                            Deze namiddag om de haverklap een ferme bui gekregen, die gelukkig telkens niet lang duurde. Er viel dan ook "slechts" 7,1 liter regen per m².
                            We haalden max 16,7°C vandaag.
                            Last edited by Guest49; 11 mei 2023, 18:30.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Wij hebben een droge dag gehad, niet echt met 'blakende zon', en ook niet zo heel warm. Maar best 'te doen'.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Hier al 60,71 mm en het is nog niet gedaan, veel wateroverlast in de omgeving.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X