Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    De richting dat de wolken uitdrijven is mijn windhaan: als ze naar het zuiden drijven is er veel kans dat ze gestuwd worden door een Noorden of Noord-Oosten wind.
    En als er geen wolken zijn... de natte vinger in de lucht .

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De richting dat de wolken uitdrijven is mijn windhaan: als ze naar het zuiden drijven is er veel kans dat ze gestuwd worden door een Noorden of Noord-Oosten wind.
      Windrichting kan op verschillende hoogtes ook wel anders zijn.
      Nooit bemerkt dat hoge wolken soms een andere richting uitgaan dan lage?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hier tot deze namiddag ook een grijze dag met wind uit het Noorden
        In de namiddag is het beginnen opklaren en nu schijnt hier de zon, welswaar met een nog goed voelbare wind uit het Noorden (tjah ik kan er niks anders van maken dan altijd maar uit het Noorden hier ...)
        Ondertussen is de temperatuur wel opgelopen (ook zo erg dat we dit woord moeten gebruiken deze tijd van het jaar) naar een 17° met nog steeds een Noorderwind die wel wat is afgenomen.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Een half uurtje geleden een wolkenloze azuurblauwe hemel met maar 3 vliegtuigstreepjes. Ik wist niet wat ik zag.
          Momenteel verschijnen de wolken al, aangestuurd door een zacht oostelijk briesje en 18°
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Een half uurtje geleden een wolkenloze azuurblauwe hemel met maar 3 vliegtuigstreepjes. Ik wist niet wat ik zag.
            Momenteel verschijnen de wolken al, aangestuurd door een zacht oostelijk briesje en 18°
            Heb jij geluk zeg. Hier is het om 10 uur nog maar 15°C, bij jou reeds 3°C meer om 9 uur.
            Blauwe lucht met wat wolken, en een lichte wind (9 km/h) uit het ONO.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Hier actueel 19,3° C en 6,9 km/h (max) uit ONO.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Waar wij nu zitten, is het 29 à 30°C (om het makkelijk te maken, ergens ter hoogte van Cahors).
                Nu en dan komt het pikzwart, maar er valt geen regen uit en het blijft drukkend warm.
                Er is ook geen wind, en als er al wind zou zijn dan zal die volgens het weerbericht uit het zuiden komen (dat zien en horen wij hier op TV)

                Ik zie dat het thuis ook 25°C geweest is, en nu nog altijd 22,6°C.
                Wind blijft wel hardnekkig uit het Oosten komen zie ik.
                Last edited by Guest49; 28 mei 2023, 10:39.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Vandaag tot 25,5°C en nog 23,6°C om 20:10.
                  Al bijna te warm in de zon, groot verschil met vorige weken.
                  Uiteraard ook geen neerslag, geen koude wind, geen zware bewolking, geen grijze lucht. [emoji57]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Mooie dag vandaag, lekker weertje rond de 25°, ideaal om in de tuin te werken of een wandeling te maken, een redelijke wind vanuit het oosten, dus minder koud
                    Tegen de avond draaide de wind terug naar het noorden en het verschil was heel goed te merken, vestje kon al weer aan.

                    Nu op het ogenblik een heldere nacht met een zacht briesje uit het noorden, temperatuur bij schrijven is zo'n 12° en dalende, en dit met een luchtvochtigheid van 90%

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Hele dag heel zonnig weer en voor goed te zijn al wat te warm om iets te kunnen doen.
                      We waren naar een evenement geweest en ben eigenlijk al verbrand. [emoji848]
                      Overdag 27,3°C en actueel (21:41) nog 19,1°C al zal het wel snel nog wat frisser worden.
                      Wind komt vanavond ook hier wat meer opzetten waardoor een trui al kan verdragen worden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Ook hier vandaag een dag met heel veel zon, doch een ferme wind vanuit het noordoosten.
                        Vandaag buiten gewerkt in de tuin en moest snel een dikke trui komen halen binnen, ik zat aan de noordkant van het huis, dus geen zon en een koude wind, behoorlijk fris.
                        Na de middag wakkerde de al stevige wind nog meer aan en waaide hier bij ons alles wat los stond rond in de tuin.
                        Qua temperaturen hetzelfde als zaterdag, 25° op het warmste moment, maar vandaag door de harde NO wind voelde het een pak frisser aan
                        Nu is de wind wat aan het vallen en is het ondertussen 16° en dalende, maar de wolken komen opzetten

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier (buurt Cahors) net een klein onweer gekregen, een tiental minuten regen, en volgens buitenradar krijgen we er straks nog eentje.
                          Het blijft echter 27°C, dus dat regentje deed echt deugd, en die geur hier in het bos (wij zitten in the middle of nowhere) is onbeschrijfelijk na die regen.
                          De vorige dagen bleef het bij gerommel zonder regen, vandaag is er wat nat bij.
                          Komende dagen blijft de temperatuur hier tussen de 26 à 30°C schommelen... niet slecht hé, al mag het voor ons gerust wat minder zijn, want het was reeds schaduwzoeken tijdens onze wandeling op de middag.

                          Zie dat het thuis rond de 19°C is maar nog steeds NNO wind... wanneer gaat die eens uit de goede richting komen daar ?

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                            Hier (buurt Cahors) net een klein onweer gekregen, een tiental minuten regen, en volgens buitenradar krijgen we er straks nog eentje.
                            Het blijft echter 27°C, dus dat regentje deed echt deugd, en die geur hier in het bos (wij zitten in the middle of nowhere) is onbeschrijfelijk na die regen.
                            De vorige dagen bleef het bij gerommel zonder regen, vandaag is er wat nat bij.
                            Komende dagen blijft de temperatuur hier tussen de 26 à 30°C schommelen... niet slecht hé, al mag het voor ons gerust wat minder zijn, want het was reeds schaduwzoeken tijdens onze wandeling op de middag.

                            Zie dat het thuis rond de 19°C is maar nog steeds NNO wind... wanneer gaat die eens uit de goede richting komen daar ?
                            Zo zie je maar dat mensen verschillen hé, wij gaan graag naar het uiterste Franse zuiden omdat (waar wij steeds gaan) de temperaturen amper onder de 33° zakken tijdens de periodes dat wij er zijn.
                            Voor ons is dat zalig en vooral genieten, en jawel bij temperaturen van 30° doen wij ook nog wandelingen zonder problemen.

                            Hier bij ons was het vandaag een hele frisse dag met een serieus zware wind uit het NO, die wil maar niet vanuit die kant wegdraaien spijtig genoeg.
                            Waar wij wonen hebben we dan ook meestal nog eens de wind die ze aan de kust ook hebben, dit doordat net boven ons Zeeland ligt.
                            Temperatuur vandaag was ook eigenlijk te koud voor de tijd van het jaar, zo maar opeens 6° kouder dan gisteren en dan nog eens met die koude wind.
                            Ondertussen is de temperatuur al gezakt naar een 12° en dus wordt het een koude nacht met een hoge luchtvochtigheid en de wind neemt nog aan.
                            Moest het rond Sinterklaas zijn dan zou hij van het dak afwaaien

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Zo zie je maar dat mensen verschillen hé, wij gaan graag naar het uiterste Franse zuiden omdat (waar wij steeds gaan) de temperaturen amper onder de 33° zakken tijdens de periodes dat wij er zijn.
                              Voor ons is dat zalig en vooral genieten, en jawel bij temperaturen van 30° doen wij ook nog wandelingen zonder problemen.

                              Hier bij ons was het vandaag een hele frisse dag met een serieus zware wind uit het NO, die wil maar niet vanuit die kant wegdraaien spijtig genoeg.
                              Waar wij wonen hebben we dan ook meestal nog eens de wind die ze aan de kust ook hebben, dit doordat net boven ons Zeeland ligt.
                              Temperatuur vandaag was ook eigenlijk te koud voor de tijd van het jaar, zo maar opeens 6° kouder dan gisteren en dan nog eens met die koude wind.
                              Ondertussen is de temperatuur al gezakt naar een 12° en dus wordt het een koude nacht met een hoge luchtvochtigheid en de wind neemt nog aan.
                              Moest het rond Sinterklaas zijn dan zou hij van het dak afwaaien

                              grts
                              Sieg
                              Tsja ieder zijn keuze zeker qua temperatuur, maar ik hou me liever aan iets koeler en aangenamer temperatuur.
                              Die temperaturen worden trouwens ook aanbevolen door de GGD Leefomgeving.
                              Als het lang boven de 25°C is dan, en ik citeer

                              "worden er elk jaar mensen ziek en overlijden er mensen aan de hitte. Dat zijn vooral mensen die kwetsbaar zijn. Houd kwetsbare mensen daarom extra in de gaten tijdens een hittegolf. Kwetsbare mensen zijn:

                              jonge kinderen
                              ouderen
                              zieken
                              mensen met overgewicht
                              mensen die bepaalde medicijnen gebruiken"


                              En wij herkennen hier wel in elke categorie mensen uit onze familie- of vriendenkring, waarvan wij niet graag zouden hebben dat ze hier reeds 'vertrekken', we houden ze liever nog een tijdje bij en rond ons . Wij zelf rekenen ons ook reeds bij de ouderen, en wij gebruiken medicijnen...

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Het blijft hier (buurt Cahors) maar zomeren. Overdag temperaturen tegen de 30°C, met elke avond gerommel, maar geen regen.
                                Wij hebben zopas ons verblijf hier nog verlengd. Wij waren dat half en half van plan op voorwaarde van redelijk weer... en het is meer dan redelijk.
                                Overal zie je sproei-installaties op de velden van de landbouwers.

                                Ik zie dat de temperatuur thuis ook rond de 20°C blijft draaien (ik zie zelfs twee dagen 24°C)
                                Wel nog altijd ONO wind, tenzij mijn windmeter vast staat .
                                Dat laatste heb ik vorig jaar gehad, mijn druivelaar had er zich rond gewikkeld, en er waren reeds een paar dagen voorbij voor ik het merkte .
                                Nu zal het nog niet het geval zijn, gezien de druivelaar pas goed aan het uitlopen was toen wij vertrokken.

                                Comment

                                Working...
                                X