Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Voor mij mag het in de zomer zomeren, liefst tussen 25 en 30°, maar als er een koudeinval komt met rond de 15° dan liever een paar +30-ers. Voor alles boven 35° pas ik liever.
    Maar een "lente" (maart, april, mei), zoals dit jaar: brrrr... was voor mij een verlengde winter.

    Deze eindeloze noord-oost stroming herinnert me een beetje aan 1976, DE legendarische schitterende zomer. Toen kreeg je de wind van in het voorjaar ook met geen stokken uit die hoek.
    Last edited by nete; 1 juni 2023, 12:03.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Met temperaturen tot 24,5°C en gisteren zelfs 27,7°C is het anders niet echt slecht om lente te zijn. [emoji6]
      Toch al veel zon gehad de laatste dagen en overdag heel aangename temperaturen.
      Gisteren tot 21:30 buiten gezeten, daarna was de wind plots forser en frisser.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Met temperaturen tot 24,5°C en gisteren zelfs 27,7°C is het anders niet echt slecht om lente te zijn. [emoji6]
        Toch al veel zon gehad de laatste dagen en overdag heel aangename temperaturen.
        Gisteren tot 21:30 buiten gezeten, daarna was de wind plots forser en frisser.
        Vandaag is de meteorologische zomer begonnen.
        Ronny

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht
          Vandaag is de meteorologische zomer begonnen.
          Ronny
          Dan is er hier aan de kust nog niets van te merken met een strakke NO wind en amper 14° gelukkig wel zon.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
            Het blijft hier (buurt Cahors) maar zomeren. Overdag temperaturen tegen de 30°C, met elke avond gerommel, maar geen regen.
            Wij hebben zopas ons verblijf hier nog verlengd. Wij waren dat half en half van plan op voorwaarde van redelijk weer... en het is meer dan redelijk.
            Overal zie je sproei-installaties op de velden van de landbouwers.

            Ik zie dat de temperatuur thuis ook rond de 20°C blijft draaien (ik zie zelfs twee dagen 24°C)
            Wel nog altijd ONO wind, tenzij mijn windmeter vast staat .
            Dat laatste heb ik vorig jaar gehad, mijn druivelaar had er zich rond gewikkeld, en er waren reeds een paar dagen voorbij voor ik het merkte .
            Nu zal het nog niet het geval zijn, gezien de druivelaar pas goed aan het uitlopen was toen wij vertrokken.
            Je hebt dan blijkbaar geluk want bijna al de rest van zuidelijk Frankrijk krijgt continu regen de laatste twee weken (niet alleen Frankrijk maar ook Spanje, Italië, enz.. alles wat zuidelijk ligt)
            Zo zie je maar dat enkele km's een groot verschil kunnen maken ginds

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 1 juni 2023, 20:31.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Met temperaturen tot 24,5°C en gisteren zelfs 27,7°C is het anders niet echt slecht om lente te zijn. [emoji6]
              Toch al veel zon gehad de laatste dagen en overdag heel aangename temperaturen.
              Gisteren tot 21:30 buiten gezeten, daarna was de wind plots forser en frisser.
              Hier liggen de temperaturen een héél pak lager met een stevige koude NO wind, nog altijd geen weer om in t-shirt te lopen
              Dus voor jou is het mss een zonnige lente geweest, voor de ganse westelijke kant is het tot 9 à 10° kouder dan wat jij hier schrijft, en aan de kust amper 15°, (dus zeker geen lente daar)
              Tevens maakt die verdomde stevig waaiende NNO wind het gevoelsmatig nog veel kouder
              Voor de zonnepanelen is het ideaal, ze worden goed gekoeld, al waait het meeste van de wind erover uiteraard (panelen op het zuiden, wind uit het noorden)

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Hier liggen de temperaturen een héél pak lager met een stevige koude NO wind, nog altijd geen weer om in t-shirt te lopen
                Dus voor jou is het mss een zonnige lente geweest, voor de ganse westelijke kant is het tot 9 à 10° kouder dan wat jij hier schrijft, en aan de kust amper 15°, (dus zeker geen lente daar)
                Tevens maakt die verdomde stevig waaiende NNO wind het gevoelsmatig nog veel kouder
                Voor de zonnepanelen is het ideaal, ze worden goed gekoeld, al waait het meeste van de wind erover uiteraard (panelen op het zuiden, wind uit het noorden)

                grts
                Sieg
                Temperatuur kan uiteraard fors variëren, voor vandaag hadden ze ook kouder voorspeld voor het westen van het land.
                Als ik de temperaturen van de laatste dagen hier bij ons bekijk, dan vallen die toch heel goed mee.
                De wind is uiteraard met momenten fris maar zeker niet permanent.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Temperatuur kan uiteraard fors variëren, voor vandaag hadden ze ook kouder voorspeld voor het westen van het land.
                  Als ik de temperaturen van de laatste dagen hier bij ons bekijk, dan vallen die toch heel goed mee.
                  De wind is uiteraard met momenten fris maar zeker niet permanent.
                  Ja maar ik vermoed aan je temperaturen te zien dat jij helemaal niet in het westen van het land woont ;-)

                  In verband met de wind, hier waait deze continu stevig uit de Noord kant, soms eens naar het NO maar dan keert hij weer terug
                  Steeds met een windkracht 5, en regelmatig wat heviger windstoten erbij, in de polders is het nog erger

                  Ik denk dat ik moet verhuizen naar de Kempen of Limburg om het wat warmer te hebben
                  Daarnet de verwarming weer aangezet, redelijk koude avond vandaag en zeer zwaar bewolkt ook nog eens
                  De wolken vliegen voorbij door de hevige wind

                  Ik zou zeggen, doe eens een uitstapje naar ons kanten, maar neem wel een dikke trui en fleece mee

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Volgens het maandelijks rapport van weerstation Kempen (Beerse) hebben we hier in mei normale temperaturen gehad, maar 27°C hebben we hier niet gehaald https://www.weerstationkempen.be/web...lijks-rapport/ .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Brrrrrrrrrrrrr.... Lijkt terug winter vanmorgen vroeg: 11°, potdicht grijs en een ijskoude wind.
                      Wat een verschil met gisteren
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Brrrrrrrrrrrrr.... Lijkt terug winter vanmorgen vroeg: 11°, potdicht grijs en een ijskoude wind.
                        Wat een verschil met gisteren
                        Hier wordt het "koeler" de komende dagen, "slechts" 27°C ipv 30°C .
                        Gisterenavond toch eens een onweer pal boven ons hoofd, met als gevolg een deugddoende stortbui van een halfuurtje.
                        Elke avond tijdens het gerommel in de verte, zien we op buienradar tal van kleine onweerskernen die telkens ten noorden of ten zuiden van ons voorbijschoten... tot gisterenavond.
                        Nu om 10 u is het hier één en al blauwe hemel met zon en 18°C en geen wind. De vooruitzichten zijn de komende dagen rond de 27°C en vanaf dinsdag as. weer 30°C en plus. Vanaf zondag 11 juni zou het gaan regenen... voor wat het waard is zo ver vooraf.

                        Ik zie dat het thuis nu 12,2°C is bij een Oostenwind van 7.2 tot 11,1 km/u. Gene vetten dus.
                        Als het thuis beter wordt tegen dat we over enkele weken naar huis komen zijn wij content .
                        Verlengen kunnen we niet meer gezien de gîte dan weer door anderen gehuurd is .

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Vanmorgen was het in de Turnhoutse kempen flink kouder (± 12°C) dan de vorige dagen; vooral een scherpe wind, maar na de middag is het zonnig en, hoewel nog steeds winderig, liggen de temperaturen al rond de 17-18°C. Niet meteen 'terrasjesweer', tenzij achter glas of windscherm, maar best 'te doen'.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Vandaag droog en warm met 26,9°C, daarmee weer warm genoeg.
                            In elk geval toch liever dit dan wat er in Lyon gebeurde. [emoji848]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Vandaag droog en warm met 26,9°C, daarmee weer warm genoeg.
                              In elk geval toch liever dit dan wat er in Lyon gebeurde. [emoji848]
                              Ja het is daar erg de laatste weken in het zuiden, eerst Italië veel wateroverlast dan Spanje en ook al een tijdje bezig in Frankrijk
                              Zo zie je maar hoe het kan verkeren tegenover een maand terug.

                              Hier bij ons vandaag ook een mooie dag met zalig weer, maar toch nog altijd een hele stevige NO wind die het wat koeler laat lijken.
                              Het waaide hier bij ons zelfs zo hard dat we besloten hadden om een flinke wandeling te maken in de bossen, zodat we geen wind hadden.
                              Voor mij mag het gerust nog een hele zomer zo blijven maar dan wel een tikje warmer en een licht briesje uit het zuiden, ideaal dan om nog in de tuin te werken, fietsen of wandelen

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Is het nu warm genoeg voor iedereen ?
                                Vanmorgen was het nog te doen op de (elektrische) fiets, maar na de middag was het daarvoor zelfs te warm.
                                Ik heb hier de ramen weer afgeschermd om de hitte zoveel mogelijk buiten te houden.
                                Last edited by Black B@ndit; 9 juni 2023, 17:49.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X