Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Ik kan je verzekeren dat het bedrijf Mobistar de truken van de foor maar al te goed kent. Voorbeeldje; bij opzegging stuurt men steeds een (betalende!) rappelbrief, terwijl je de eerste brief nooit hebt gezien.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

'Antennagate' kost kop van baas hardware bij Apple.
      De verantwoordelijke voor de hardware van de iPhone verlaat Apple, bevestigt het
      technologiebedrijf aan The New York Times. Het is niet duidelijk of Mark Papermaster
      vrijwillig vertrekt of niet.

Zijn vertrek volgt op de breed uitgemeten problemen met de antenne van de iPhone 4,
      door Apple-topman Steve Jobs 'antennagate' genoemd.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Tijd om me uit te schrijven.
        pixelpusher

Comment

uit te schrijven??
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Een bedrijf zal altijd een zakelijke kant prioriteit geven en daar hoort nu eenmaal een maximum omzet bij. Maar ik denk niet dat er ergens in die regeltjes staat dat ge klanten moet wandelen sturen zonder uitleg en de kans dat die iets koopt. Had deze mens wat klantvriendelijker geweest en dus vooral gewillig en vriendelijk, dan had er misschien een kans bestaan dat hij nog een extra toestel in bestelling had.
            OK, maar die verkoper moet zijn cijfertjes halen, dus zal een "moeilijke" klant als Verseg teveel van zijn tijd in beslag nemen. Hij heeft er natuurlijk veel liever 5 ja-knikkers voor in de plaats.
            Het omgekeerde is ook waar: een kozijn van mij was een tijdlang verkoper in een Belgacom winkel. Komt daar een man van 93 jaar vragen naar een héél eenvoudige GSM. Zijn klein- en achterkleinkinderen vonden dat opa bereikbaar moest zijn.
            Mijn kozijn verkoopt hem een basis GSM met grote toetsen van een goeie 60 euro.

Hij mocht wel op het matje komen: als dat nog eens gebeurde zou hij mogen gaan. Hij had namelijk eerst de allerduurste GSM uit het gama moeten "opdringen" aan die klant.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Komt daar een man van 93 jaar vragen naar een héél eenvoudige GSM. Zijn klein- en achterkleinkinderen vonden dat opa bereikbaar moest zijn.
              Mijn kozijn verkoopt hem een basis GSM met grote toetsen van een goeie 60 euro.

Hij mocht wel op het matje komen: als dat nog eens gebeurde zou hij mogen gaan. Hij had namelijk eerst de allerduurste GSM uit het gama moeten "opdringen" aan die klant.
              Ik geloof er geen knijt van dat hij daarvoor zou mogen vertrekken.
              Een klant is een klant en eenieder weet dat diene mens anders gewoon niets zou gekocht hebben. Dus ten opzichte van zijn werkgever heeft hij nog altijd een goede zaak gedaan, een klant erbij.
              Mocht de klant nu info vragen naar een duur toestel en hij zegt dat de klant daar niets mee kan doen ... dan zit het misschien ak iets anders maar dan nog moet je eerst naar de winstmarges kijken dat ze op die toestellen hebben.

Nu wat mezelf betreft bij Mobistar.
              OK, maar die verkoper moet zijn cijfertjes halen, dus zal een "moeilijke" klant als Verseg teveel van zijn tijd in beslag nemen. Hij heeft er natuurlijk veel liever 5 ja-knikkers voor in de plaats.
              Ik stond daar samen met mijn vrouw wel alleen in die winkel tijdens het gesprek hé, geen wachtenden. Ook raar ... een lege winkel. Zouden de klanten al door hebben dat die ongedienstig is?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Wel, ik kan je uit zeer betrouwbare bron bevestigen dat het toch zo is, de verkopers bij Proximus (en waarschijnlijk ook bij de andere) staan onder een enorme druk, dagcijfers, weekcijfers, en een goedkoop gsm'ke is een mindere verkoop (want deze had misschien wel een duurdere gekocht) Je moet dus omgekeerd denken. Iemand die buiten gaat zonder sale, is een verloren klant. Iemand die iets koopt is normaal. Iemand die een basis gsm koopt, had die zowiezo gekocht. Iemand die een luxe gsm koopt, dat is een echte verkoop.
                Is ook zo in kledingszaken bijvoorbeeld, een kleedje verkopen is normaal (niet goed, maar normaal, en het is pas "goed" als je er nog wat extra's bij kunt verkopen.
                Zo is het nu eenmaal....

Comment

Een klant is een klant en eenieder weet dat diene mens anders gewoon niets zou gekocht hebben. Dus ten opzichte van zijn werkgever heeft hij nog altijd een goede zaak gedaan, een klant erbij.
                  Sorry hoor, maar dat laatste is tegenwoordig bijzaak, hij moet geen goeie zaak doen, hij moet de beste zaak doen.
                  De eerste keer blijft het bij een uitbrander, maar zoiets mag zich niet dikwijls herhalen. Want dan haalt die winkel minder omzet, dus minder marge, dus minder rendabel, dus lager in de rangschikking van de winkels van die groep.

Vraag maar eens uitleg over een toestel dat in superpromotie staat in een grootwarenhuis à la MediaMarkt. Gegarandeerd dat men al heel snel begint van: "maar met dit toestel (een duurder) kan je toch echt wel veel meer....."
                  Die mensen worden niet beoordeeld over de kwaliteit van hun uitleg, maar over het aantal kasticketjes dat hun "rayon" genereert.

Oei, Rudy was me net voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    dagcijfers, weekcijfers
                    Gelukkig hebben de arme "managers" nog enkele mogelijkheden over om statistiekjes te maken: voormiddag en namiddag cijfers, uurcijfers.....

Mar we zijn toch wel "een beetje" off-topic aan het geraken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Mar we zijn toch wel "een beetje" off-topic aan het geraken.
                      Ik denk dat we alles gehad hebben met dit topic, zelfs groovbird volgt het al niet meer

Comment

Wel, ik kan je uit zeer betrouwbare bron bevestigen dat het toch zo is, de verkopers bij Proximus (en waarschijnlijk ook bij de andere) staan onder een enorme druk, dagcijfers, weekcijfers, en een goedkoop gsm'ke is een mindere verkoop (want deze had misschien wel een duurdere gekocht) Je moet dus omgekeerd denken. Iemand die buiten gaat zonder sale, is een verloren klant. Iemand die iets koopt is normaal. Iemand die een basis gsm koopt, had die zowiezo gekocht. Iemand die een luxe gsm koopt, dat is een echte verkoop.
                        Is ook zo in kledingszaken bijvoorbeeld, een kleedje verkopen is normaal (niet goed, maar normaal, en het is pas "goed" als je er nog wat extra's bij kunt verkopen.
                        Zo is het nu eenmaal....
                        Kan ik bewijzen....zelf ondervonden.
                        En dit gebeurt nu "zelfs" bij de gekende VDB-winkel(s).
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Ik denk dat we alles gehad hebben met dit topic, zelfs groovbird volgt het al niet meer
                          Ik kan mis zijn maar die is "weer niet goed geworden" van mijn tekst
                          Was nochtans juist MAAR wellicht oud nieuws (weer).
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Intussen weten de "volgers" dat ik een GSM heb van Nokia. (Express Music).
                            In de Mobistar-winkel (Demerstraat, Hasselt) heeft me een jonge man heel wat uitleg gegeven
                            over het toestel eveneens dat je dus "af en toe" moet bellen of je geraakt het nummer kwijt.
                            (ging er een nieuwe sim-kaart halen)

Het toestel heb ik NIET gekocht via Mobistar he.
                            Last edited by theokus; 10 augustus 2010, 16:26.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Heb me er uiteindelijk toch eentje aangeschaft gisteren. M'n 3G begon echt vreemd te doen.

Ik slaag er absoluut niet in om de "death grip" te doen. EDGE gebied, 3G gebied 2-5 streepjes. Vasthouden heeft geen enkel effect op de ontvangst bij mij. Misschien zijn mijn handen van rubber gemaakt ?

Toestel zelf steekt vééél beter ineen als de 3G. Voelt veel meer "premium" aan. Ik moet wel zeggen dat de 3G beter in de hand ligt.

Snelheid is geweldig ook, de 3G was compleet onbruikbaar geworden met iOS4. De Retina Display is wel mooi maar ik vind het niet ongelofelijk, wauw, onvoorstelbaar. Het is geen feature die mij een iPhone 4 zou doen kopen. Gelukkig zijn er veel andere features die dat wel doen.
                              mijn website

Comment

Zo is het nu eenmaal....
                                De mensen die een gsm-winkel binnenstappen hebben meestal een maximaal budget in gedachten, of nog beter, weten al welk model ze willen (cf. iPhone). Mensen die binnenwandelen en helemaal van niets weten, de waarde van een GSM niet kennen, niet weten wat ze nodig hebben..... zijn echt wel in de minderheid. En van die minderheid is er nog een minderheid die met twee briefjes van 50 euro binnenkomt, maar dan uiteindelijk onder invloed van de "ijverige" verkopen zijn bankkaart neemt en een toestel van 350 euro betaalt...

Comment

Working...
                                X