Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick C Bekijk bericht
    Vb: Steve jobs heeft ambras met adobe en voila geen flash ondersteuning op de iphone discussie gedaan… en de gebruiker … tja … brute pech.
    Dit is toch iets te simplistisch voorgesteld, me dunkt. Ken je een smartphone met een deftige Flash implementatie?
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick C Bekijk bericht
      Volg nu al een tijdje android en dat lijkt me wel wat. Heb de Samsung galaxy 9000 ff getest en dat was zonder meer wow.
      Kom je natuurlijk in het google paradijs terecht wat ook niet meteen kosher is behalve … android is open source en andere fabrikanten kunnen dit gebruiken voor hun eigen toestellen …
      Heeft er iemand ervaring met android ?
      Wel Android krijgt nu momentum omdat er inderdaad een aantal fabrikanten dit gebruiken. Maar is dat voldoende? Geen van de grote spelers op de markt stapt over op Android. De reden is niet omdat het slecht is, maar om dat ze dan totaal niet meer kunnen onderscheiden van de andere. Nokia, RIM, Palm en Apple zullen dus niet snel overstappen tenzij ze zich erbij neerleggen om louter nog een HW speler te worden.

En open source is mooi op papier, maar er is geen enkel open source project dat ook al de wereld heeft kunnen overtuigen om massaal over te stappen. Linux en Open Office zijn daar de grootste projecten maar hebben helaas maar een klein marktaandeel weten te veroveren.

Ik denk wel dat Android al verder staat op marktaandeel, dus misschien kan het wel een grote speler worden. Maar dan zit je niet in de MS of Apple vijver, maar in de Google vijver. Hetzelfde gerecht met weer een ander sausje.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

En open source is mooi op papier, maar er is geen enkel open source project dat ook al de wereld heeft kunnen overtuigen om massaal over te stappen. Linux en Open Office zijn daar de grootste projecten maar hebben helaas maar een klein marktaandeel weten te veroveren.
        Jouw wereld is wel vrij klein denk ik.

- Linux heeft de UNIX wereld kunnen overtuigen om massaal commerciele UNIX varianten te laten vallen. De laatste andere grote commerciele UNIX variant, Sun/OS, is ondertussen ook open source.
        - Apache is de meest gebruikte webserver in de wereld.
        - Google gebruikt een aangepaste Red Hat voor z'n zoekmachines.
        - Debian kan wellicht het grootste open source project worden genoemd in aantal mensen dat eraan meewerkt
        - Het besturingssysteem van Apple, OS X, die ook de basis vormt voor iOS, is gebaseerd op Darwin, een open source project.
        - FireFox, nog een project dat mensen massaal heeft overtuigd om af te stappen, ditmaal van Internet Explorer, is open source.
        - Google Chrome, nog een browser dat mensen massaal heeft overtuigd om af te stappen van FireFox, is open source.
        - Zowat alle WiFi routers die er momenteel verkocht worden, zowat alle media players die er momenteel verkocht worden, draaien op een of andere variant van Linux.

Ik kan zo nog even doorgaan.
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Jouw wereld is wel vrij klein denk ik.

- Linux heeft de UNIX wereld kunnen overtuigen om massaal commerciele UNIX varianten te laten vallen. De laatste andere grote commerciele UNIX variant, Sun/OS, is ondertussen ook open source.
          - Apache is de meest gebruikte webserver in de wereld.
          - Google gebruikt een aangepaste Red Hat voor z'n zoekmachines.
          - Debian kan wellicht het grootste open source project worden genoemd in aantal mensen dat eraan meewerkt
          - Het besturingssysteem van Apple, OS X, die ook de basis vormt voor iOS, is gebaseerd op Darwin, een open source project.
          - FireFox, nog een project dat mensen massaal heeft overtuigd om af te stappen, ditmaal van Internet Explorer, is open source.
          - Google Chrome, nog een browser dat mensen massaal heeft overtuigd om af te stappen van FireFox, is open source.
          - Zowat alle WiFi routers die er momenteel verkocht worden, zowat alle media players die er momenteel verkocht worden, draaien op een of andere variant van Linux.

Ik kan zo nog even doorgaan.
          Je noemt nu 2 browsers op en IE heeft vandaag nog altijd 70%, dus sorry maar dan spreek ik nog niet van een massaal success van die andere 2.

En Linux geraakt niet aan 1%, dus dat noem ik ook geen grote speler.

Ik heb ooit een project moeten managen waar we massaal open source hebben ingezet, het was een nachtmerrie. Coderen gaat snel, want je kan veel code vinden, maar het allemaal met elkaar integreren is moeilijk. En het debuggen achteraf bijna onmogelijk want je kent die code niet voldoende. Wij hadden nooit gedacht dat er nog zoveel fouten in die code konden zitten. Maar zoek maar eens naar uw memory leak als 70% Van uw code van het net geplukt is. Dus voor eigen ontwikkeling ben ik nu meer voorstander van eigen SW.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Blah blah blah
            Zoals ik zei, uw wereldje is klein. Uw ervaring met FOSS liep mank, en daarom blijft Linux in uw hoofd bij 1% steken, terwijl ik er zeker van ben dat u op een of andere manier in een of ander toestel bij u thuis momenteel Linux hebt draaien.

Wordt wakker, man.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Massaal, dat merk ik niet hoor. Kritische applicaties blijven bij een "serieuzere" UX flavor, zoals HP-UX en AIX. Ik zie geen business-kritische soft naar linux gaan.

De truuk met de duif van Sun, met name het OS open source maken: allemaal mooi, maar de toekomst moet nog uitwijzen wat die zet oplevert.

Wat kranten betreft, by the way, heb je OVERSCHOT van gelijk. Wat ik persoonlijk niet snap is dat er zoveel mensen dat klakkeloos overnemen en geloven allemaal. De gemiddelde mens is niet erg slim, dunkt me.

Mvg,

J.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Vandaag eens gaan zien naar die iPhone 4 ... enfin, geprobeerd.

Mits die door Mobistar verdeeld wordt dus eens mij Mobistar verdelers binnen geweest.
                Hong er al een papier omhoog "iPhone 4 uitverkocht", dat begon al goed maar toch wel wat verwacht.
                Vraag je inlichtingen over dat toestel : "Zie website" was de enige uitleg.
                Heeft u geen brochure "Neen, zie website".
                Kunnen we eens een demo-toestel zien? "Neen, ge kunt een voorschot betalen en als het toestel geleverd is kan u het afhalen, dan ziet u het ook".
                Wanneer komt het toestel terug binnen? "Er komt geen voorraad op dit moment, enkel levering van gereserveerde toestellen".
                OK, maar als ik een wil bestellen mag ik toch eerst eens een toestel gezien hebben? "Dat gaat nu niet, ge kunt nu enkel bestellen en dan komen afhalen".
                OK, stel dat ik bestel, wanneer heb ik dan een toestel? "Dat kan binnen een week zijn maar evengoed binnen drie weken, drie maand of nog langer".
                Dus ik kan geen verdere info krijgen over dat toestel? "Neen".
                Ik zie daar in een kastje een demo toestel staan, kan ik dat eens zien? "Neen, dat is een niet-werkend toestel en daar mag niemand aankomen".
                Op uw site staat dat ge het ook kunt kopen met een voorschot en 18 betalingen zonder krediet, er staat ook bij dat meer info kan verkregen worden in de Mobistar winkels. "Neen, daar hebben we niets van, info kan je krijgen bij Citibank.
                Ik zie dat bij dat nep-demotoestel staat dat een folder kan verkregen worden aan de balie. "Dat staat er wel op maar we hebben er geen meer want klanten nemen dat mee."
                En komen die folderkes terug binnen? "Dat weten we nooit".

Dus naar tweede winkel van Mobistar en daar eens gaan horen wat ze konden geven van info. Net hetzelfde liedje.

Nu had ik niet verwacht dat ze dat toestel zouden hebben door de grote vraag, maar ze konden toch iets meer info geven hoe ge zoiets kunt kopen "na" het eerst eens gezien te hebben.
                Klantenservice is toch weer ver te zoeken hoor! Ge ziet dat ze geen klanten missen en dan worden ze nonchalant.
                Ze profiteren er ook wat van dat je het nergens anders kan kopen dan bij Mobistar ... ben je niet tevreden, dan kan je nergens elders gaan ... hoogstens een andere Mobistar winkel.
                Last edited by VerSeg; 8 augustus 2010, 00:47. Reden: Typfout gecorrigeerd
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Mits die door Mobistar verdeeld wordt dus eens mij Mobistar verdelers binnen geweest.
                  Hong er al een papier omhoog "iPhone 4 uitverkocht", dat begon al goed maar toch wel wat verwacht.
                  Kunnen we eens een demo-toestel zien? "Neen, ge kunt een voorschot betalen en als het toestel geleverd is kan u het afhalen, dan ziet u het ook".
                  Wanneer komt het toestel terug binnen? "Er komt geen voorraad op dit moment, enkel levering van gereserveerde toestellen".
                  OK, maar als ik een wil bestellen mag ik toch eerst eens een toestel gezien hebben? "Dat gaat nu niet, ge kunt nu enkel bestellen en dan komen afhalen".
                  OK, stel dat ik bestel, wanneer heb ik dan een toestel? "Dat kan binnen een week zijn maar evengoed binnen drie weken, drie maand of nog langer".
                  Ik zie daar in een kastje een demo toestel staan, kan ik dat eens zien? "Neen, dat is een niet-werkend toestel en daar mag niemand aankomen".
                  Op uw site staat dat ge het ook kunt kopen met een voorschot en 18 betalingen zonder krediet, er staat ook bij dat meer info kan verkregen worden in de Mobistar winkels. "Neen, daar hebben we niets van, info kan je krijgen bij Citibank.
                  Ik zie dat bij dat nep-demotoestel staat dat een folder kan verkregen worden aan de balie. "Dat staat er wel op maar we hebben er geen meer want klanten nemen dat mee."

Dus naar tweede winkel van Mobistar en daar eens gaan horen wat ze konden geven van info. Net hetzelfde liedje.

Nu had ik niet verwacht dat ze dat toestel zouden hebben door de grote vraag, maar ze konden toch iets meer info geven hoe ge zoiets kunt kopen "na" het eerst eens gezien te hebben.
                  Klantenservice is toch weer ver te zoeken hoor! Ge ziet dat ze geen klanten missen en dan borden ze nonchalant.
                  Ze profiteren er ook wat van dat je het nergens anders kan kopen dan bij Mobistar ... ben je niet tevreden, dan kan je nergens elders gaan ... hoogstens een andere Mobistar winkel.
                  Daar zou ik dus vanaf nu geen seconde tijd meer insteken.
                  Er zijn andere toestellen en andere merken.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik kan Verseg niet anders dan 100% gelijk geven, 't is triestig gesteld qua service daar.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik kan Verseg niet anders dan 100% gelijk geven, 't is triestig gesteld qua service daar.
                      Daar mag je zeker van zijn. Maar Apple zelf is daar ook niet vreemd aan.
                      Ze houden die hype lekker in stand, als je met een 4 rondloopt, die kan je gewoon niet uit je zak halen zonder dat iemand je vragen erover stelt, het is echt niet normaal.
                      De apple premium resellers hebben al allemaal de melding stan dat ze geen Iphone 4 voilgen, gewoon omdat ze er geen krijgen.
                      En JA, mobistar zijn service is niet het beste wat er is, maar feit is, er zijn er gewoon te weinig, dus er moeten klanten met een nee "afgescheept" worden, en dat is gewoon een rotsituatie, voor winkel + klant.
                      Ik zit seffens in Parijs, ik ga daar misschien nog eens even zien in het Louvre, daar is de apple store op zondag open ;-) en daar hebben ze er misschien wel nog.

Algemeen heb ik kritiek op Apple kwa leveringen, de Imac, heb ik in het begin niet kunnen kopen, schermproblemen, magic mouse is uit de US meegeberacht, Ipad zelf moeten gaan halen, Iphone in Parijs moeten kopen, trackpad nog niet echt leverbaar, camera connection kit voor ipad ook niet... Jongens jongens toch

Comment

In de Fnac in Brussel stond het vorige model toch in de winkelrekken. Vraag me af of de mediamarkt er ook geen had, maar daar ben ik niet zo zeker van. Het zou natuurlijk kunnen dat die er pas krijgen maanden na de release.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          In de Fnac in Brussel stond het vorige model toch in de winkelrekken. Vraag me af of de mediamarkt er ook geen had, maar daar ben ik niet zo zeker van. Het zou natuurlijk kunnen dat die er pas krijgen maanden na de release.
                          Inderdaad, toen ik vorig jaar midden Juli op zoek ging naar mijn iPhone 3GS, had ik in de Mobistar winkel in het shopping center Wijnegem hetzelfde voor. Vermits in de Switch in dat winkelcentrum een gelijkaardig papierke ophing had ik mezelf de moeite bespaard, maar bij Fnac stonden ze gewoon in 't rek.
                          pixelpusher

Comment

Klantenservice is toch weer ver te zoeken hoor! Ge ziet dat ze geen klanten missen en dan worden ze nonchalant.
                            Je durft, Verseg. In een ander topic werd op kritiek op Mobistar gereageerd alsof je een moord had begaan.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Toch heel normaal. Eén of andere pipo bij Mobistar zegt gewoon dat de "procedures" allemaal voorschrijven wat je hier schrijft. Of dat ook in de praktijk haalbaar is zal hem worst wezen, zijn "bonus" zal wel binnen zijn. Allemaal gebakken lucht.
                              Ik heb zo ooit bij mijn werkgever de klucht van ISO 900x meegemaakt. Er werd vooraf geoefend tegen dat de "audit" kwam. Ongelooflijk belachelijk.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Je durft, Verseg. In een ander topic werd op kritiek op Mobistar gereageerd alsof je een moord had begaan.
                                Ik heb geen kritiek op het bedrijf Mobistar als mobiele operator maar op de winkels Mobistar.
                                Het draagt misschien wel dezelfde naam maar het is een heel andere dienst.
                                En de ongedienstigheid in de winkel komt van de persoon die er tewerkgesteld is, niet het bedrijf. Ik denk ook niet dat Mobistar als bedrijf tevreden zou zijn mochten ze weten hoe ongedienstig en negatief deze werknemer (of uitbater) is.
                                Ik maak een groot verschil tussen structurele fouten dat een bedrijf maakt (belachelijke voorwaarden en dergelijke) en de onvriendelijkheid van medewerkers. Laat die medewerker morgen in de Carrefour of Colruyt werken en hij zal ook ongedienstig t.o.v. klanten zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Toch heel normaal. Eén of andere pipo bij Mobistar zegt gewoon dat de "procedures" allemaal voorschrijven wat je hier schrijft. Of dat ook in de praktijk haalbaar is zal hem worst wezen, zijn "bonus" zal wel binnen zijn. Allemaal gebakken lucht.
                                Een bedrijf zal altijd een zakelijke kant prioriteit geven en daar hoort nu eenmaal een maximum omzet bij. Maar ik denk niet dat er ergens in die regeltjes staat dat ge klanten moet wandelen sturen zonder uitleg en de kans dat die iets koopt. Had deze mens wat klantvriendelijker geweest en dus vooral gewillig en vriendelijk, dan had er misschien een kans bestaan dat hij nog een extra toestel in bestelling had. Je denkt toch niet dat iedereen zomaar iets gaat bestellen zonder dat iemand de moeite doet het te "willen" verkopen?
                                Hoe een ander daarmee omgaat maakt mij niet veel uit maar bij mij pakt zoiets niet.
                                Ook al zou het de enigste winkel zijn waar iets op stock is dat ik graag wil hebben, als die verkoper onvriendelijk is dan koop ik het niet!

Ik heb zo ooit bij mijn werkgever de klucht van ISO 900x meegemaakt. Er werd vooraf geoefend tegen dat de "audit" kwam. Ongelooflijk belachelijk.
                                Dit doen ze in elk bedrijf Nete, als ze weten dat er een audit is wordt er extra gelet op correctheid van alles.
                                Hoe was je zelf op school (lang geleden) ... bij examens ging je er toch ook op letten dat je alles extra goed kende?
                                Last edited by VerSeg; 8 augustus 2010, 23:40.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X