Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    20.000 respondenten is nu niet bepaald een klein enquête te noemen die we maar effe mogen negeren.
    Dus qua representativiteit zit het wel goed, rest alleen de vraag wààr die enquêtes werden afgenomen, in welk kader en hoe het zit met de kwaliteit v/d vraagstelling.

Bwa opiniemaker is veel gezegd. Had het onderzoek een ànder resultaat, was het ook gepubliceerd. Het moet alleen een opvallend resultaat zijn. Op die manier is de krant een gatekeeper, en minder een opiniemaker.

En altijd een tegensprekende onderzoek... klopt ook niet helemaal hé, anders kunnen we veel van onze gecumuleerde wetenschappelijke kennis in de vuilbak gooien.
    20.000 is idd. veel.
    Ik weet het niet meer precies maar een aantal van 1250 zou representatief zijn.
    Mensen die in de marketing werken kunnen ons dit precies vertellen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Misschien niet rechtstreeks van toepassing hier (IPhone) en aangezien het IPad onderwerp afgesloten is hier toch maar een linkje :

Waarschijnlijk geschreven door anti-Apple-ist
      Of hier

Dit is leuker:
      Mac-gebruikers zijn kritisch
      Leuk om te weten: Mac-gebruikers hebben meer kritiek op de tablet van Apple dan
      Windowsgebruikers. Die laatste groep wordt als het minst geeky beschouwd en valt
      bijgevolg eerder onder de gemiddelde technologiegebruiker. Een criticus is doorgaans
      jong, mannelijk en heeft meestal geen kinderen of interesse in het gezinsleven.

Klopt. Voor mij toch Behalve: ik ben niet meer jong en ik heb geen Mac.
      Kinderen en een gezinsleven zie ik wel graag, op andere plaatsen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        20.000 is idd. veel.
        Ik weet het niet meer precies maar een aantal van 1250 zou representatief zijn.
        Mensen die in de marketing werken kunnen ons dit precies vertellen
        Het aantal, de steekproef is compleet afhankelijk van de heterogeniteit van de doelgroep, hoe willekeurig de steekproef uitgevoerd wordt, hoe betrouwbaar je de steekproef wilt zien en de totale omvang van de doelgroep (populatie). Daar kan je dus nooit een vast getal op plakken dat àltijd goed is

Bijv, de gemiddelde mening meten van "de Belg" over een issue, dan kom je met 1250 meningen niet toe. Wil je een onderzoek doen op een gemiddelde campus of universiteit, dan komt je wél toe met 1000 respondenten.

Er bestaat daar een formule van, waar ze ook nog rekening houden met betrouwbaarheid en foutmarges.

Statistiek en methodologie, twee zeer sexy vakken

Comment

Het aantal, de steekproef is compleet afhankelijk van de heterogeniteit van de doelgroep, hoe willekeurig de steekproef uitgevoerd wordt, hoe betrouwbaar je de steekproef wilt zien en de totale omvang van de doelgroep (populatie). Daar kan je dus nooit een vast getal op plakken dat àltijd goed is

Bijv, de gemiddelde mening meten van "de Belg" over een issue, dan kom je met 1250 meningen niet toe. Wil je een onderzoek doen op een gemiddelde campus of universiteit, dan komt je wél toe met 1000 respondenten.

Er bestaat daar een formule van, waar ze ook nog rekening houden met betrouwbaarheid en foutmarges.

Statistiek en methodologie, twee zeer sexy vakken
          Oe ja, heel sexy
          Op het "middelbaar" heb ik ooit over die dingen en cijfers horen spreken.

Juist op WDR > info over de iPhone4.
          De accu blijkt een zwak punt... de moderator&presentator heeft dit zelf ondervonden.
          Goede alternatieven HTC - Samsung Wave en een Nokia.
          Had ook begrepen dat je bij de iPhone de accu niet kunt verwisselen.
          Last edited by theokus; 30 juli 2010, 18:20.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

En altijd een tegensprekende onderzoek... klopt ook niet helemaal hé, anders kunnen we veel van onze gecumuleerde wetenschappelijke kennis in de vuilbak gooien.
            Ik denk dat je meer van je "kennis" in de vuilbak mag gooien dan je zelf beseft.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Ik denk dat je meer van je "kennis" in de vuilbak mag gooien dan je zelf beseft.
              Op wat slaat dat nu weer.
              Even al de menselijke kennis minimaliseren.... door een krantenartikel?

Ben je creationist? Lid van Scientology? Alles dat niet in de Bijbel staat is heidens?

Comment

Op wat slaat dat nu weer.
                Even al de menselijke kennis minimaliseren.... door een krantenartikel?

Ben je creationist? Lid van Scientology? Alles dat niet in de Bijbel staat is heidens?
                Euh, nee, alleen een beetje teleurgesteld in al wat we ons hebben laten wijsmaken in het verleden, en wat we ons vandaag nog steeds laten wijsmaken. Ik heb het in het verleden al eens gezegd, dus ik ga het niet opnieuw herhalen, maar ik geloof niet meer zomaar wat er in de krant staat. De krant is tegenwoordig niet meer dan een kopieerapparaat dat klakkeloos de grootste onzin overneemt zonder te controleren waar het vandaan komt en of het allemaal wel klopt. Nog niet zo lang geleden kwam het uit dat die enquetes die gewoon overgenomen werden "als waarheid" van Woestijnvis kwamen, of ben je dat al vergeten?

Om nog maar te zwijgen van alles wat ze gewoon uit blogs kopieren, en er een sensationele titel op plakken om lezertjes te lokken.

De krant wordt niet meer betaald door de lezer, maar door de sponsor, en sorry aan iedereen die gelooft dat de krant 'onafhankelijk' is, want niemand bijt in de hand die hem voedt.

Vergeet Scientology, of de Kerk. De nieuwe godsdienst heet Media, en al wie niet geloofd in wat er wordt verkondigd wordt afgeschilderd als "ketters". Godzijdank kun iedereen vandaag zelf zijn mening uiten aan wie er geinteresseerd is, zonder de grote Media.

Dave
                pixelpusher

Comment

Euh, nee, alleen een beetje teleurgesteld in al wat we ons hebben laten wijsmaken in het verleden, en wat we ons vandaag nog steeds laten wijsmaken. Ik heb het in het verleden al eens gezegd, dus ik ga het niet opnieuw herhalen, maar ik geloof niet meer zomaar wat er in de krant staat. De krant is tegenwoordig niet meer dan een kopieerapparaat dat klakkeloos de grootste onzin overneemt zonder te controleren waar het vandaan komt en of het allemaal wel klopt. Nog niet zo lang geleden kwam het uit dat die enquetes die gewoon overgenomen werden "als waarheid" van Woestijnvis kwamen, of ben je dat al vergeten?

Om nog maar te zwijgen van alles wat ze gewoon uit blogs kopieren, en er een sensationele titel op plakken om lezertjes te lokken.

De krant wordt niet meer betaald door de lezer, maar door de sponsor, en sorry aan iedereen die gelooft dat de krant 'onafhankelijk' is, want niemand bijt in de hand die hem voedt.

Vergeet Scientology, of de Kerk. De nieuwe godsdienst heet Media, en al wie niet geloofd in wat er wordt verkondigd wordt afgeschilderd als "ketters". Godzijdank kun iedereen vandaag zelf zijn mening uiten aan wie er geinteresseerd is, zonder de grote Media.

Dave
                  Dat ene voorbeeld met Woestijnvis, is wel redelijk uitzonderlijk. Ja natuurlijk moet je kritisch blijven, maar om nu te insinueren dat elke media een hidden agenda heeft en ons iets voorspiegelt, tot onze wetenschappelijke kennis toe.... dan heb je toch wat te veel films gezien.

Kranten moeten meer & meer lezers lokken inderdaad, maar eenmaal door die pulp op de eerste pagina's, vind je nog steeds deftig journalistiek werk.

Wees blij dat je niet in de VS woont.

Comment

maar om nu te insinueren dat elke media een hidden agenda heeft en ons iets voorspiegelt, tot onze wetenschappelijke kennis toe.... dan heb je toch wat te veel films gezien.
                    Neen, je hebt me niet goed begrepen. De media kopieren gewoon klakkeloos de "press releases" over die de bedrijven spuien alsof het de waarheid zelve is, zonder controle. Media = marketing, en deftige journalistiek heb je niet meer in Belgie. Enkel nog wat sensatiepers in Humo of De Morgen ofzo, maar de fundamentele vragen worden niet meer gesteld.

Maar goed, 't wordt te maatschappelijk...

Dave
                    pixelpusher

Comment

Neen, je hebt me niet goed begrepen. De media kopieren gewoon klakkeloos de "press releases" over die de bedrijven spuien alsof het de waarheid zelve is, zonder controle. Media = marketing, en deftige journalistiek heb je niet meer in Belgie. Enkel nog wat sensatiepers in Humo of De Morgen ofzo, maar de fundamentele vragen worden niet meer gesteld.

Maar goed, 't wordt te maatschappelijk...

Dave
                      Er wordt ook veel overgenomen van het agentschap Belga.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

En toch moet ik GroovBird gelijk geven.
                        Maar buiten het feit dat de media , gewild of ongewild, hun bronnen niet meer verifieren is er het grote gevaar dat teveel media geconcentreerd raakt in een paar handen.
                        Radio, TV en kranten in 1 hand, dat kan nooit goed gaan. En de voorbeelden zien we dagelijks.
                        bv Berlusconi in Italie en korter bij huis, de hype rond bepaalde politieke figuren de laatste 2 verkiezingen.

Er wordt ook veel overgenomen van het agentschap Belga
                        Minder en minder vrees ik Theo.

En bij on-line krantenartikels is het nuancering al helemaal zoek.Enkel de titel die zo choquerend mogelijk moet zijn telt nog.
                        Ooit al eens de site van HLN bezocht.
                        Gemaakt voor debielen die maar slikken wat hen voorgekauwd wordt. Lees de reacties maar eens.
                        Last edited by Jo; 31 juli 2010, 22:06.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                          En toch moet ik GroovBird gelijk geven.
                          Maar buiten het feit dat de media , gewild of ongewild, hun bronnen niet meer verifieren is er het grote gevaar dat teveel media geconcentreerd raakt in een paar handen.
                          Radio, TV en kranten in 1 hand, dat kan nooit goed gaan. En de voorbeelden zien we dagelijks.
                          bv Berlusconi in Italie en korter bij huis, de hype rond bepaalde politieke figuren de laatste 2 verkiezingen.

Minder en minder vrees ik Theo.

En bij on-line krantenartikels is het nuancering al helemaal zoek.Enkel de titel die zo choquerend mogelijk moet zijn telt nog.
                          Ooit al eens de site van HLN bezocht.
                          Gemaakt voor debielen die maar slikken wat hen voorgekauwd wordt. Lees de reacties maar eens.
                          Elke dag lees ik even de internet-kranten.
                          Dat van die titels klopt.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Mja je moet wel realistisch zijn, als een bedrijf in een persbericht verkondigt dat het een middel tegen AIDS heeft gevonden en blijkt dat dit een leugen was... dan wordt dit ten eerste breed uitgesmeerd in de media (bad publicity !) en is de kans klein dat er ooit nog een persbericht van dat bedrijf in de krant wordt opgenomen (no publicity !).

Ik zou dus zelf ook wat genuanceerder doen..

Geef eens 5 recente cruciale nieuwsberichten die achteraf gedeeltelijk en volledig verzonnen bleken te zijn? En gebruik niet weer Woestijnvis als voorbeeld.

Maar om toch on-topic te blijven. De problemen met de iPhone zijn een duidelijk voorbeeld van de macht en impact van het internet. Mensen met problemen kunnen nu direct een kanaal vinden om dit direct te communiceren naar miljoenen anderen. Blogs, fora, sociale netwerksites, video-sites... dit is de grote macht van de massa maar bedrijven zijn hier niet zo zot van (cf. de censuur door Apple) maar gebruiken het natuurlijk zelf ook met hun virale en buzz marketing. Het mes snijdt aan twee kanten.

En het staat natuurlijk ook open voor misbruik (domino-effect op basis van foute info)

Comment

Mja je moet wel realistisch zijn, als een bedrijf in een persbericht verkondigt dat het een middel tegen AIDS heeft gevonden en blijkt dat dit een leugen was... dan wordt dit ten eerste breed uitgesmeerd in de media (bad publicity !) en is de kans klein dat er ooit nog een persbericht van dat bedrijf in de krant wordt opgenomen (no publicity !).

Ik zou dus zelf ook wat genuanceerder doen..

Geef eens 5 recente cruciale nieuwsberichten die achteraf gedeeltelijk en volledig verzonnen bleken te zijn? En gebruik niet weer Woestijnvis als voorbeeld.

Maar om toch on-topic te blijven. De problemen met de iPhone zijn een duidelijk voorbeeld van de macht en impact van het internet. Mensen met problemen kunnen nu direct een kanaal vinden om dit direct te communiceren naar miljoenen anderen. Blogs, fora, sociale netwerksites, video-sites... dit is de grote macht van de massa maar bedrijven zijn hier niet zo zot van (cf. de censuur door Apple) maar gebruiken het natuurlijk zelf ook met hun virale en buzz marketing. Het mes snijdt aan twee kanten.

En het staat natuurlijk ook open voor misbruik (domino-effect op basis van foute info)
                              Correct.
                              Vroeger stond de consument machteloos.

Misbruik bestaat. Bedrijven betalen bijv. studenten om positieve reviews te publiceren
                              op het internet.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Mijn ervaring … het is niet de vraag of er mankementen zijn aan een smartphone maar hoeveel en kan ik er mee leven.
                                Ooit begonnen met de palm heb ik ondertussen al een dozijn smartphones gehad. Bijna allemaal windows mobile en de laatste toestellen bijna allemaal van HTC.
                                Ik vind WM zalig wat betreft harmony met office (outlook) en windows maar voor de rest matig tot miserabel. Telkens zou het volgende toestel wel doen wat beloofd wordt en eindelijk vlot werken... ben die wortel voor mijne neus nu echt wel beu.
                                De iphones die ik al heb vast gehad waren zonder meer veel vlotter … maar vindt Apple net een soort paradijs waar alles fantastisch is zolang je maar in dat gesloten paradijsje blijft. Vb: Steve jobs heeft ambras met adobe en voila geen flash ondersteuning op de iphone discussie gedaan… en de gebruiker … tja … brute pech.
                                Volg nu al een tijdje android en dat lijkt me wel wat. Heb de Samsung galaxy 9000 ff getest en dat was zonder meer wow.
                                Kom je natuurlijk in het google paradijs terecht wat ook niet meteen kosher is behalve … android is open source en andere fabrikanten kunnen dit gebruiken voor hun eigen toestellen …
                                Heeft er iemand ervaring met android ?

Comment

Working...
                                X