Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    Bij mijn weten is Apple nog steeds deel van de industrie.Het is de iTunesstore die moeten forceren heeft voor losse nummers te kunnen aanschaffen en dit niet zozeer tegen de platenindustrie in maar tegen de groepen en muzikanten in.

Juist om de "niet tolleranten" geen munitie te geven moet men in zijn acties tegen mistoestanden zeer goed opletten wat men doet en heel percies de lijntjes volgen anders blijven zij de winnaars.
    Denk je dat Apple de enige is die muziek online aanbiedt? En dat ze dat daar mee begonnen zijn zonder eerst naar de noden en verlangens van de doelgroep (= jonge mensen die mp3's willen kunnen downloaden ipv complete dure cd's zoeken en kopen) en te kijken?

Trouwens leg me eens uit hoe stelen van software gaat bijdragen tot een essentiele oplossing van de problemen van de minder bedeelde student? (goed doel, verkeerde middelen)
    Altijd handig om twee dingen die ik totaal niet rechtstreeks link aan elkaar, tóch te linken en dan als vraag naar mij te richten. Je blijft goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Altijd handig om twee dingen die ik totaal niet rechtstreeks link aan elkaar, tóch te linken en dan als vraag naar mij te richten. Je blijft goed bezig.
      Sorry maar dat was het steeds weerkerend argument en verdediging die JIJ gebruikte.
      De arme student die zijn voor studies noodzakelijke software niet kon betalen en dus maar moest stelen. Ik heb dit niet gebruikt enkel antwoord op gegeven.

Comment

Sorry maar dat was het steeds weerkerend argument en verdediging die JIJ gebruikte.
        De arme student die zijn voor studies noodzakelijke software niet kon betalen en dus maar moest stelen. Ik heb dit niet gebruikt enkel antwoord op gegeven.
        Nee toch niet, ik zeg nergens dat dit dé oplossing, die woorden leg jij al de hele tijd in mijn mond.
        Ik zeg dat dit de situatie is nu en één v/d achterliggende reden is waarom er niet altijd de volle pot voor software betaald wordt.

Maar die situatie kan niet blijven duren en zal evolueren naar een betere situatie voor beide kanten. Net als in het MP3 verhaal.

Comment

Beetje erg veel offtopic dit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Beetje erg veel offtopic dit...
            Niet alleen offtopic maar ook erg zwart-wit .
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Nee toch niet, ik zeg nergens dat dit dé oplossing, die woorden leg jij al de hele tijd in mijn mond.
              Ik zeg dat dit de situatie is nu en één v/d achterliggende reden is waarom er niet altijd de volle pot voor software betaald wordt.

Maar die situatie kan niet blijven duren en zal evolueren naar een betere situatie voor beide kanten. Net als in het MP3 verhaal.
              Lees er je eigen postst maar eens op na.

Comment

Lees er je eigen postst maar eens op na.
                Ping pong is altijd leuk. Het balletje gewoon altijd teruggooien ipv te antwoorden.

Nee, jij verwijt mij, dus aub quote mij waar ik zeg dat illegaal downloaden dé oplossing is.

Comment

Ping pong is altijd leuk. Het balletje gewoon altijd teruggooien ipv te antwoorden.

Nee, jij verwijt mij, dus aub quote mij waar ik zeg dat illegaal downloaden dé oplossing is.
                  Eerst en vooral leer eens een ganse discutie te lezen en te plaatsen zou ik zo zeggen.
                  maar ja omdat je toch aandringt en het toch ...

Ziehier de bloemlezing van jouw gebruik van het argument van student (eerst 16 jarige onschuldige jongere) naar arme alleenstaande student om het gebruik van illegale software ( en ja ik blijf het heel cru stellen diefstal , want daar valt het nogaltijd onder) goed te praten.

post 122
                  Software is iets anders dan een auto of een horloge of een GSM. Een auto wordt niet gemaakt door een simpele copy-paste.

k vind en zeker voor studenten, de prijzen voor Photoshop nog veel te hoog. Dus 3/4 van de studenten kan of wil dat niet betalen. Ze hebben dan de keuze tussen géén Photohop kopen, the Gimp gebruiken of illegaal photoshop gebruiken. Bij alledrie de opties verliest Adobe geen geld, want de studenten waren toch niet van plan om PS aan te schaffen, wegens te duur.

post 130
                  Die 16jarige redeneert niét "ik kan kiezen tussen 800 euro neertellen en het gratis the Gimp gebruiken", nee, de keuze is "geen photoshop of iets anders, zoals het gratis Gimp." Maar de situatie is nu dat diezelfde 16jarige met 2 muisklikken een oude versie van Photoshop kan installeren, ipv Gimp. Zou jij in zijn plaats kiezen voor Gimp ipv Photoshop - het programma waarover hij een cursus heeft op school?

Nog een voorbeeld. Ik ken studenten die in hun laatste jaar een opdracht hadden iets in elkaar te steken in Indesign. Vind jij dan dat zijn dan maar dat softwarepakket moeten aanschaffen? Voor de ene opdracht? Ok, op school zijn er medialokalen. Maar niet iedere student zit op kot. En zij dan?

post 138

Maar is dat het geval bij een student of een tiener? Neen, dus die prijzen zijn helemaal niet correct, korting of geen korting.

post 152
                  Die kortingen zijn pure marketing. Dat zijn geen sociale tarieven. Of vind je 300 euro een studentikoze prijs? Niet iedereen heeft het even breed. Ik zie een alleenstaande ouder al 3x 300 euro neerleggen voor zijn/haar 3 studerende kinderen. Zelf voor een zelfstandige student is dat veel geld, reken daar nog eens de uit de pan swingende huurprijzen van studio's en kamers bij en je kan je misschien al wat meer inleven.

Je gebruikt(soms bekruipt me de goesting om te zeggen misbruikt) de student in de verschillende variaties om illegaal downloaden goed te praten als een bijna sociale maatregel.
                  Mijn stelling is en blijft dat dit fundamenteel niks oplost en dat er andere wegen te vinden zijn om deze inderdaad soms schrijnende toestanden voor deze categorie op te lossen.
                  Ter verdere info een photoshop studentenlicentie kost geen 300 euro maar btw inbegrepen € 201,83 (je hebt dan zelf de extended versie.)
                  (bij bedenking, als ik hier reacties volg en lees in het ganse forum vraag ik me af hoeveel arme studenten hier ziten tussen de gebruikers van een illegale copie van photoshop.)

Comment

Ik vind het altijd maar zielig dat mensen zo'n ophef maken over het illegaal gebruiken van software.

Ik zie microsoft het nu niet bepaald slecht doen, met zen CEO die een bankrekening heeft van 60 MILJARD dollar. En hoeveel mensen gebruiken windows en office etc gratis door te downloaden?

Al die bedrijven verdienen nog genoeg met andere dingen. Allemaal zorgen om niks. De wereld draait en zal nog lang blijven draaien zoals nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Ik vind het altijd maar zielig dat mensen zo'n ophef maken over het illegaal gebruiken van software.

Ik zie microsoft het nu niet bepaald slecht doen, met zen CEO die een bankrekening heeft van 60 MILJARD dollar. En hoeveel mensen gebruiken windows en office etc gratis door te downloaden?

Al die bedrijven verdienen nog genoeg met andere dingen. Allemaal zorgen om niks. De wereld draait en zal nog lang blijven draaien zoals nu.
                      Zonder al die bedrijven die toch genoeg verdienen, had jij niks en ik niks.
                      En dan kon je gaan werken vanaf jou 14 de
                      Terug dan maar naar de 19de eeuw of nog vroeger.

Bedrijven zorgen voor lonen.
                      Onze staat heeft ook niks maar "pikt" iets in van onze lonen.
                      (én van diezelfde bedrijven)

Dat anderen méér hebben dan jij en ik is een andere discussie.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

En wie bepaald de grens van wanneer er genoeg verdiend wordt, wie beslist of de rekening van de ceo genoeg gespekt is?
                        (PS Eventueel zou je kunnen weten dat ik zeker geen fan van MS ben maar zelf van die weiger ik illegaal te downloaden)

Comment

Niemand bepaalt dat, automatisch gebeurdt dat, en iedereen accepteerd dat.

Ik hoor voormalig CEO Gates niet klagen.

Comment

Niemand bepaalt dat, automatisch gebeurdt dat, en iedereen accepteerd dat.

Ik hoor voormalig CEO Gates niet klagen.
                            Iedereen?
                            Probleem is dat we er niks tegen kunnen doen.
                            Kijk maar naar de banken?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Eerst en vooral leer eens een ganse discutie te lezen en te plaatsen zou ik zo zeggen.
                              maar ja omdat je toch aandringt en het toch ...

Ziehier de bloemlezing van jouw gebruik van het argument van student (eerst 16 jarige onschuldige jongere) naar arme alleenstaande student om het gebruik van illegale software ( en ja ik blijf het heel cru stellen diefstal , want daar valt het nogaltijd onder) goed te praten.

post 122
                              (...)

post 130
                              (...)

post 138
                              (...)

post 152
                              (...)
                              Ik dacht niet dat je de moeite zou nemen. Maar enfin, nu ziet iedereen dat ik dus nergens zeg dat illegaal downloaden dé ideale oplossing is. Ik geef gewoon verschillenden redenen en situaties waarom het vandaag gedaan wordt, zodat de ongenuanceerde meningen (diefstal! diefstal! profiteurs! profiteurs!) misschien genuanceerder zouden worden. Denk dus niet dat het gelukt is bij iedereen.

In minstens evenveel posts zeg ik dat het een overgangsfase is. Lees die misschien ook nog eens.

Comment

....snip

In minstens evenveel posts zeg ik dat het een overgangsfase is. Lees die misschien ook nog eens.
                                LMAO .. ja die terug opgepakte gevangenen zaten ook in zo'n overgangsfase .. banken beroven als overgang naar het vinden van "vast werk" in Marokko ... misschien zal ik uw auto of uw lief "komen lenen" als overgangsfase tot ik zelf mijn gerief heb of totdat de maatschappij verandert LOVL!
                                Hoe lang denkt ge dat die overgangsfase nog gaat duren? ze is al een tijdje bezig hoor !

Comment

Working...
                                X