Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90km per uur bij smog = pesterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 90km per uur bij smog = pesterij

Gisteren avond zat de buur van mijn ouders ook mee aan tafel voor oudejaar. Deze is toevallig politie-inspecteur en wat die wist te zeggen was de moeite.

Die 90km/h wordt door hen aanzien als extra belastingen!
    Op deze dagen moet ELKE beschikbare flitsauto/container opgesteld worden in de 'smog zone' om zoveel mogelijk PV's te kunnen opstellen! De politiezone die het meest PV's kan uitschrijven krijgt dit jaar extra subsidies!

Hij zegt dat dit puur een geldspel is.

En dit uit de mond van een politieman dus er zal wel waarheid in zitten niet?

Comment

veel tijd verloren door aan 90 km/h te rijden en dan nog meer tijd verliezen door er hier over te zagen
      Flickr één
      Flickr two

Comment

Zolang in België de heilige dieselkoe wordt aanbeden is het hypocriet om andere maatregelen in te voeren. Iemand die een lpg installatie laat inbouwen investeert daarvoor een redelijk bedrag en wordt elk jaar getrakteerd op een extra wegenbelasting van 50 tot 75% van de oorspronkelijke wegenbelasting. En dat terwij bewezen is dat lpg effectief maar één derde vervuilt van wat een gemiddelde diesel uitspuwt. En zo'n diesel wordt nog altijd aangeprezen om z'n goede prestatie/verbruik verhouding. Het gevolg is dat elk huisvrouwtje met een 1.3l diesel nu denkt dat ze bijdraagt aan een goed milieu. Hier wordt echter nooit bijverteld dat een diesel pas rendabel is boven de 25000km/jaar. En hoeveel van de gemiddelde zogenaamde "tweede wagens" denk je komen daar boven uit? Verassend weinig, volgens mij. Apenland, politiestaat, noem het wat je wil maar normaal is het niet.

Comment

Het is bewezen dat de 90km/h beperking voor fijn stof niets uithaalt. De enige officiele reden waarom men deze regel toch nog toepast is omdat men de bevolking er dan bewust van maakt dat er smog is... Ik ben van mening dat in dergelijke gevallen de geflitste bestuurders slechts een minimale boete opgelegd kunnen krijgen: 120kmh rijden op een smog dag brengt niemand in gevaar, je overtreedt enkel een regel. Het is dus misschien niet erg sociaal om 120kmh te rijden maar daar blijft het dan ook bij. Een minimale boete (50€ is het laagste tarief) lijkt mij dus het eerlijkste voor alle overtredingen tussen 90kmh en 120kmh.

Daarenboven kun je van de autobestuurders vragen om in sterk vervuilde zones een beetje trager te rijden. In half Vlaanderen 90kmh zijn mijn inziens draconische maatregelen. 90kmh is ten eerste een slakkengangetje (dat in 4e ipv in 6e rijdt ), en als het om beperkte trajecten gaat kun je je wel even inhouden, maar in Vlaanderen gaat het toch om lange stukken, die dan kort worden afgewisseld met 120kmh stukjes.

Het grootste gedeelte fijn stof komt trouwens van de banden, remmen en gewoon wat vermalen wordt op de grond. Daarenboven komt er een grote hoeveelheid fijn stof gewoon ons land binnengewaaid...

Die 90kmh regel is gewoon een signaal regel die veel volk ergert, geld opbrengt en de indruk geeft dat er iets gedaan wordt... Een typisch voorbeeld van emo-politiek
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hier ook voorgehad de vorige dagen ... op de E40 in Bertem mooi tegen 90 aan het rijden en komt er zo'n dikke oplegger aan uw bumper kleven. Iets later probeert hij u dan tegen 0,1 km/u meer voorbij te steken en blijft dus de ganse tijd naast u rijden omdat het bijna niet lukt. Als hij het zelf beu is komt die gewoon terug naar rechts en kan jij alles dichtgooien om hem er weer tussen te laten.
            Die mannen rijden gewoon tot hun begrenzer en alles wat maar een ietsje stiller rijdt dan hen moet uit de weg.
            Levensgevaarlijk gewoon.
            Als het 90 is voor smog dan zouden vrachtwagens maar 70 mogen doen om dit probleem te voorkomen maar dit zullen ze spijtig genoeg ook nooit respecteren, net als het inhaalverbod bij bepaalde weersomstandigheden.
            Het gevaar moesten er ook begrenzers in auto's komen, is inderdaad dat er waarschijnlijk veel volk gewoon tegen hun begrenzer met minder aandacht gaat gaan rijden...
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              T'is toch allemaal zo erg niet relax Aan 90 km/h zie je meer

mir
              Ik zal mij aan de verkeersregels houden maar, inderdaad, bij 90km op een bijna verlaten autosnelweg begin ik naar de vogeltjes te kijken, de paarden in de wei, de huisjes in de verte, effe mijn stereo tunen, mijn zetel, stuur en hoofsteun wat beter zetten, had ik daar niks onder mijn zetel liggen...
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Ik zal mij aan de verkeersregels houden maar, inderdaad, bij 90km op een bijna verlaten autosnelweg begin ik naar de vogeltjes te kijken, de paarden in de wei, de huisjes in de verte, effe mijn stereo tunen, mijn zetel, stuur en hoofsteun wat beter zetten, had ik daar niks onder mijn zetel liggen...
                Toch wel heel raar dat er dan meteen zwaar met de vinger gewezen wordt naar vrachtwagenchauffeurs als ze even iets doen aan 't stuur of even niet aandachtig genoeg zouden zijn... En die zijn dan nog eens begrensd aan 89, terwijl jij er nog eens per ongeluk over kan gaan....

Mvg,
                Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Toch wel heel raar dat er dan meteen zwaar met de vinger gewezen wordt naar vrachtwagenchauffeurs als ze even iets doen aan 't stuur of even niet aandachtig genoeg zouden zijn... En die zijn dan nog eens begrensd aan 89, terwijl jij er nog eens per ongeluk over kan gaan....

Mvg,
                  Frederic
                  Ik sprak over een verlaten autosnelweg.
                  Als je tijdens het spitsuur, begrensd aan 89, op cruise clontrol, net aan het bellen met de dispatch, papieren voor de neus, en ondertussen de Kennedytunnel binnenrijdt, dan spreken we over een andere situatie...

Comment

Ik sprak over een verlaten autosnelweg.
                    Als je tijdens het spitsuur, begrensd aan 89, op cruise clontrol, net aan het bellen met de dispatch, papieren voor de neus, en ondertussen de Kennedytunnel binnenrijdt, dan spreken we over een andere situatie...
                    Wie zei er dat ik het had over een drukke snelweg...?

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Wie zei er dat ik het had over een drukke snelweg...?

Mvg,
                      Frederic
                      Er stond geen specificatie bij je oorspronkelijk bericht...

Comment

heb net een ritje Sint-Niklaas -->Duinkerke achter de rug en ik heb eigenlijk heel de weg 90 gereden. Vanaf de plek waar je terug 120 mocht (of 130 in Frankrijk) ben ik gewoon 90 blijven rijden omdat ik het eigenlijk wel aangenaam vond, en mijn auto verbruikt dan 2 à 3 liter minder

en die vrachtwagens, die laat ik gewoon voorbij steken, heb ik niet echt last van
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Er stond geen specificatie bij je oorspronkelijk bericht...
                          Daarom bedenk je er zelf ene bij en geef je meteen een oordeel over je eigen specificatie...?

Mvg,
                          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                            Gisteren avond zat de buur van mijn ouders ook mee aan tafel voor oudejaar. Deze is toevallig politie-inspecteur en wat die wist te zeggen was de moeite.

Die 90km/h wordt door hen aanzien als extra belastingen!
                            Op deze dagen moet ELKE beschikbare flitsauto/container opgesteld worden in de 'smog zone' om zoveel mogelijk PV's te kunnen opstellen! De politiezone die het meest PV's kan uitschrijven krijgt dit jaar extra subsidies!

Hij zegt dat dit puur een geldspel is.

En dit uit de mond van een politieman dus er zal wel waarheid in zitten niet?
                            Wist jij dat nog niet??? Het is zelfs zo dat er van elke agent wordt gevraagd om een minimum aantal boetes uit te schrijven op jaarbasis...(en het zijn er een pak)

Comment

Man, man, man, wat een gezaag over die snelheidsbeperking. Net kleine kindjes die hun 120 per uur speeltje wordt afgepakt.

Ik ben vandaag ook met 90 à 100 per uur van Lochristi naar Lier gereden. die 90 is wel vrij traag, maar zo'n drama is het nu ook weer niet.

Wat ik me wel afvraag: ik rijd in 5de 90 per uur à 2000 toeren en in 6de 120 per uur à 2000 toeren. Waar bespaar ik nu op fijn stof uitstoot ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Man, man, man, wat een gezaag over die snelheidsbeperking. Net kleine kindjes die hun 120 per uur speeltje wordt afgepakt.

Ik ben vandaag ook met 90 à 100 per uur van Lochristi naar Lier gereden. die 90 is wel vrij traag, maar zo'n drama is het nu ook weer niet.

Wat ik me wel afvraag: ik rijd in 5de 90 per uur à 2000 toeren en in 6de 120 per uur à 2000 toeren. Waar bespaar ik nu op fijn stof uitstoot ?
                                Door in 6de 1300 tpm te rijden aan 90km/u, natuurlijk

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                                Het is bewezen dat de 90km/h beperking voor fijn stof niets uithaalt. (...)
                                Bron?

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                                Het grootste gedeelte fijn stof komt trouwens van de banden, remmen en gewoon wat vermalen wordt op de grond. Daarenboven komt er een grote hoeveelheid fijn stof gewoon ons land binnengewaaid...
                                Komaan, met "fijn stof" bedoelen ze wel niet wat kleine steentjes of gravel dat vanonder de banden valt. Fijn stof is microscopisch, het wordt in geademd en is zo klein dat het zich vestigt diep in de longen.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fijn_stof
                                Last edited by caleido; 1 januari 2009, 23:49.

Comment

Working...
                                X