Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90km per uur bij smog = pesterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 90km per uur bij smog = pesterij

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    't zou al een succes zijn als je op de Brusselse ring altijd 100km/u zou kunnen halen...

Mvg,
    Frederic
    Tja, maar 02h00 in de week is 120kmh op de teller best traag genoeg... Ik denk dat het gevaar van de ring toch wel serieus overroepen wordt, er gebeuren vrij veel ongevallen in de file, en daar kan een lagere beperking niets aan veranderen...

Eerst de ring vol planten met Flitspalen en dan de beperking omlaag halen naar 100kmh vind ik toch wel machiavellisch gedrag...
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      't zou al een succes zijn als je op de Brusselse ring altijd 100km/u zou kunnen halen...
      Tussen Groenendaal/Waterloo en Ittre bijna alle dagen als je wil. Als je tegen de files in rijdt kan je dat daar zeker doen.
      Da's het eerste stuk van de dagelijkse weg waar ik een beetje kan doorrijden, dus als ze dat nu ook al gaan beletten valt alles weg tot op de E19.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Ik denk dat het gevaar van de ring toch wel serieus overroepen wordt, er gebeuren vrij veel ongevallen in de file, en daar kan een lagere beperking niets aan veranderen...

Eerst de ring vol planten met Flitspalen en dan de beperking omlaag halen naar 100kmh vind ik toch wel machiavellisch gedrag...
        Het probleem is daar niet de snelheid maar de mensen die geen afstand willen houden, overal tussenwringen zonder pinkers te gebruiken en als het wat te traag gaat de pechstrook erbij nemen als privé-rijstrook.
        Tijdens de spits wordt er op de drukste en dus gevaarlijkste plaatsen zelfs geen 120 gereden, hoe kan die snelheid dan de oorzaak zijn?
        De meeste ongevallen gebeuren inderdaad meestal in trage files, die zullen ze echter nooit flitsen want het verkeer is er dan te traag voor die flitspaal.
        Of willen ze de mensen die er in het WE komen ook nog wat kl*ten?
        Het gaat hem zoals in de meeste gevallen om geldklopperij!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Je moet het eens in de zomer gadeslaan. Steeds als de wind uit het oostenen komt (landwind) is er de meeste kans op SMOG. Het Duitse Ruhrgebied zal daar wel een serieuse duit in het zakje doen. Als de wind daarentegen uit het westen komt krijgen we Atlantische stromingen van over Frankrijk en dan zal je geen smog krijgen. In het noorden van Frankrijk heb je trouwens geen zware industrie. Bijna alles lanbdbouw daar.
            "Santé" zou ik zeggen.

Groetjes,
            pol.
            Is maar ten dele juist. Oostenwind of Westenwind. Wij exporteren onze smog. En als er geen wind is en we zitten met een temperatuursinversie, dan blijven we zelf in onze vuiligheid zitten. Het is kortzichtig en wat gemakkelijk om naar buurlanden te wijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Is maar ten dele juist. Oostenwind of Westenwind. Wij exporteren onze smog. En als er geen wind is en we zitten met een temperatuursinversie, dan blijven we zelf in onze vuiligheid zitten. Het is kortzichtig en wat gemakkelijk om naar buurlanden te wijzen.
              Je moet mijn reply eens goed lezen. Ik heb niet gezegd dat wij geen SMOG produceren noch exporteren, maar wel dat onze grotere buur, met name Duitsland, hier wel toe bijdraagt. Het Ruhrgebied is , als het al niet groter is, toch bijna zo groot als België.
              En onze bijdrage zal we veel kleiner zijn. Maar goed, mocht iedereen voor eigen deur vegen, dan waren de problemen wellicht veel gemakkelijker aan te pakken.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je moet mijn reply eens goed lezen. Ik heb niet gezegd dat wij geen SMOG produceren noch exporteren, maar wel dat onze grotere buur, met name Duitsland, hier wel toe bijdraagt. Het Ruhrgebied is , als het al niet groter is, toch bijna zo groot als België.
                En onze bijdrage zal we veel kleiner zijn. Maar goed, mocht iedereen voor eigen deur vegen, dan waren de problemen wellicht veel gemakkelijker aan te pakken.

Groetjes,
                Pol.
                Wel, het probleem is dat het 'buitenland-argument' steeds gebruikt wordt om niet voor eigen deur te vegen.

Bij windstil weer en temperatuursinversie, draagt het Ruhrgebied niet bij tot 'onze' smog. Iedereen zit dan in zijn eigen drek.

Comment

Kan je dan echt niet lezen vriend. Ik heb wel gezegd : "als de wind uit het oosten komt".
                  Je mag wel groen zijn, maar als het tot achter jou oren zit wordt het wel bedenkelijk ...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kan je dan echt niet lezen vriend. Ik heb wel gezegd : "als de wind uit het oosten komt".
                    Je mag wel groen zijn, maar als het tot achter jou oren zit wordt het wel bedenkelijk ...
                    Lezen, dat lukt meestal wel en ook aan vrienden geen gebrek. Die maken dan ook geen verwijten over zaken waar ze niets over afweten.

Maar je hebt gelijk. In een draad over snelheidsbeperking bij wintersmog in januari, had jij het over zomersmog en over wind uit het oosten.

ter info:"De luchtverontreinigde stoffen in Nederland zijn voor 60-80 procent (2007) afkomstig uit het buitenland. Daar staat tegenover dat veel verzurende stoffen van Nederlandse oorsprong in andere landen neerdalen: Nederland 'exporteert' op zijn beurt 66% van de nationale SO2-uitstoot, 91% van NOx-uitstoot en 49% van de NH3-uitstoot"

Comment

Working...
                    X