Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90km per uur bij smog = pesterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 90km per uur bij smog = pesterij

    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    awel, ze zouden dat het ganse jaar mogen invoeren die 90u voor gewone wagens (en vrachtwagens op 75 zetten, dat sommige van die cowboy's ons niet van het eerste rijden).


    Maar ik heb er mijn plezier aan gehad, 300 km gebold vandaag aan 90, en 'k ben nog nooit zo relaxed van de autostrade gekomen . In wet gooien, en gans het jaar verplichten en om de 10km staan flitsen voor degene die een overtreding begaan, laat maar komen
    Vraag mij af of het nog zo relaxed zou zijn mocht het het ganse jaar zo zijn.
    Ik ben er alvast niet voor te vinden.
    Laat men beginnen met al diegenen die met een diesel rijden voor 10.000Km/jaar aan te pakken. Om te beginnen verplichten om een degelijke roetfilter te plaatsen. Dat zou al heel wat veranderen.


    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #47
      Re: 90km per uur bij smog = pesterij

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Als -theoretisch gezien- alle auto's vervangen worden door bussen met roetfilters (die er komen, zoals ik al zei en meer dan 90% uitstoot verminderen) dan gaat er een pak minder smog zijn, daarvoor moet ik geen rekensom maken.
      De smog is maar voor 5% veroorzaakt door wegvervoer ... als daar 90% van verminderd kan worden heb je "misschien" 4% minder smog want volgens dezelfde statistieken neemt smog toe als er minder wagens rijden ... de CO breekt smog af.

      Rij met een moderne Japanner of Citroën, of middenklasser met moderne dieselmotor en roetfilter (kostprijs buiten beschouwing gelaten) en diesel moet niet veel onderdoen voor benzine.
      Ga dan eerder naar een bekend en hier veel aangevallen Duits merk ... die zijn op dit moment de betere op de markt wat uitstoot en al betreft.
      Ahhh neen sorry, dat mocht niet gezegd worden want die Duitse wagens is toch alleen maar voor gestemannekes zeker en dat moeten de anderen automatisch afbreken. (Niet op u bedoeld, algemeen bezien).

      Neen, ik ben volledig pro uitwerken en uitbreiden van het openbaar vervoer, is veel efficienter en veiliger. Rekening houdend met mensen die op de baan moéten natuurlijk.
      Ik rij veel in de file om naar mijn werk te gaan en da's niet plezant ... 's morgens 1u30 à 2 uur en 's avonds +- 1u30 à 1u45. Twaalf jaar geleden deed ik dat op 50 minuten ... een groot verschil en dat geef ik toe maar ... als je dan het verschil bekijkt wat het openbaar vervoer betreft voor dezelfde rit.
      Met het openbaar vervoer zou ik bijna vier (4) uur onderweg zijn om dezelfde rit te doen ... en ik spreek uit enkele rit hé (niet op en af). Op die 12 jaar tijd is daar geen knijt in veranderd, geen enkele mogelijkheid is er bijgekomen om dit te verbeteren.
      En dan spreek ik nog niet van hun vele spontane stakingen ... je zal er maar mooi staan op 100km van huis.
      Als ik op tijd op mijn werk wil zijn moet ik in het midden van de nacht opstaan, te voet naat Leuven want er rijden dan nog geen bussen en dan sta ik een paar uur later op een paar kilometer van mijn werk waar geen busverbinding is en waar ik nog eens te voet verder kan.

      Meer met de bus en trein rijden ... zal met de jaren nog moeilijker worden voor de mensen ... bussen en treinen rijden op vaste tijdstippen (allé, een beetje dan toch) maar meer en meer bedrijven vragen flexibiliteit en daar houden bussen nu echt geen rekening mee.

      Het enige dat echt kan helpen is een wet dat bedrijven ertoe verplicht werknemers zo kort mogelijk bij hen thuis tewerk te stellen. En er zijn er meer dan je denkt die onnodige km's moeten doen hoor. Bedrijven met verschillende filialen bijvoorbeeld.

      Een bijkomend ding zou zijn om de ministeries uit Brussel te halen ... dan is de file naar Brussel al maar half zo groot meer.
      Het centreren van alles dateert uit de tijd zonder internet en waar ze alles met bodes van de ene dienst naar de andere lieten brengen.
      Als ik zie dat eens voorbij Brussel de weg leeg is en dat er tientallen km's zijn zonder één gebouw tegen te komen dan zouden ze beter om de 5 km een afrit maken en een ministerie of twee plaatsen. Zo kunnen de werknemers uit Wallonië ook naar daar zonder te moeten pendelen naar Brussel en is alles niet meer zo gecentreerd in een stad.
      Met een betere verdeling zouden ook veel meer mensen kort bij huis kunnen werken ... ik spreek dan voornamelijk voor wat Brussel betreft omdat daar het grootste probleem zit.

      PS 1 Mijn reacties zijn niet persoonlijk bedoeld hé ... da's maar een mening als een andere.

      PS 2 En nu gaan we proberen het jaar goed te eindigen se (zonder file want ik blijf thuis) zodat we een nieuw jaar goed kunnen beginnen en veel met BMW's rondbollen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: 90km per uur bij smog = pesterij

        Oorspronkelijk geplaatst door fly-stefan Bekijk bericht
        Mijn oude Landrover (1990) rijd ook op LPG of Benzine dus zoals hierboven aangehaald een pak milieuvriendelijker als die stadsmazoutstovekes, als opkuisprojectje is het een mooie hobby en zo moet hij niet ergens staan oproesten.

        Een roetfilter geraakt ook vol en dan moeten die ook vervangen worden, als ik me niet vergis is daar nog altijd geen milieuvriendelijke verwerking voor

        Zo een commentaren doen mij altijd denken aan de buurman van mijn schoonouders: altijd maar sakkeren op mijn terreinwagens als ik der weer eens op bezoek stond; maar rara bij wie gingen ze eerst bellen toen hunne kleinen in de gracht stak met zijnen buikschuiver
        Allemaal mooi, maar hoeveel Range Rovers, X5's en Q7's rijden er dan op LPG? De overgrote meerderheid? En omdat mensen dan toch 4x4takelwagens bellen als ze hulp nodig hebben.... is dat reden om alle 4x4's te toleren? Ik zie toch niemand met brandweertrucks of ambunce rondrijden.

        Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
        Ik merk dat hier veel mensen van gedachte zijn dat een kleine auto volstaat, en dat die grote 4x4;s, suv's etc voor niets nodig zijn en enkel maar onnodig vervuilen.

        Of sommige mensen deze grote auto's al dan niet nodig hebben laat ik even in het midden, maar bekijk het eens anders:
        Als die mensen nu zo'n auto willen, hoeven ze dat toch voor niemand te rechtvaardigen?

        We worden als mens al op zo veel vlakken op onze vrijheid beperkt, daarom vind ik dat iedere persoon de vlakken waar hij of zij nog vrij in is (zoals de aankoop van een wagen), ook vrij moet gelaten worden.
        4x4's kan je rechtvaardigen als je:
        -regelmatig offroad gaat
        -werkt in de jungle
        -een gigantische aanhangwagen of trailer moet trekken, zonder alternatief
        -...

        Als je dat niet doet, en de nieuwste modellen kunnen dat vaak al niet meer deftig (!), dan rij je daarmee om redenen die toch een niet echt positief zijn. Status, persoonlijkheid, arrogantie, aggressie, compensatie, ongegrond onveiligheidsgevoel ...
        En zeg nu niet dat 4x4's gekocht worden om de mooie carrosserie of het hoger-op-zitten.

        In een maand (30 dagen) zijn er 720 uren, waarvan ik er 160 werk, 240 slaap, 40 in de auto voor woon-werk zit, en er dus 280u vrije tijd overblijven.
        Dus ik eigenlijk kan ik maar 40% van mijn tijd doen wat ik wil (ervanuitgaande dat ik 8u per dag probeer te slapen).

        Het geld dat ik in die 160 uren verdien gaat sowieso al voor de helft naar de staat, dus eigenlijk werk ik al 80 uren per maand voor de staat. Mocht dit niet zo zijn en ik zoals in America bijna mijn volledig bruto loon zou overhouden, zou ik 80u per maand meer vrije tijd hebben, dus eigenljik beroofd de staat mij 11% van mijn vrije tijd.
        Of deze 11% die ik inlever, als volwaardige tegendienst terugbewezen wordt door de staat, laat ik nu even in het midden.
        Maar, als ze dadelijk mij nog meer gaan beperken, in het sowieso al weinige, dat ik in de 40% tijd gedaan krijg, dan begin ik toch stilaan te koken
        Ja Amerika is wel hemel op aarde en dé referentie qua samenleving. Kijk je alleen naar films dan? Of wil je de gigantische kloof tussen arm & rijk, ziek en niet ziek, geld voor ziekteverzekering of geen geld voor ziekteverzekering niet zien? Ga gerust in Amerika tuffen met een 4x4, maar kom niet klagen als je plots ziek wordt en je 4x4 en je huis moet verkopen.

        Ik ben van mening dat het oplossing van het millieuprobleem niet in de 1ste plaats door de simpele burger moet gebeuren.
        Ik ben ervan overtuigd dat als er globaal voldoende middelen zouden vrijgemaakt worden voor onderzoek naar alternatieve brandstoffen, we binnen de kortse keren een goed alternatief zouden hebben. Maar nee, zolang er nog zware taxen kunnen gehoffen worden op fosiele brandstoffen, gaat er niemand wiens inkomsten hiervan af hangen direct iets aan willen veranderen. Dus proberen ze ons in de plaats maar de schuld in de schoenen te schuiven...
        Uw eerste zin en laatste zin spreken elkaar toch serieus tegen. De oplossing ligt bij de burger, maar de overheid mag ze niet teveel in de schoenen schuiven...


        Zonder hiervan weer een anti-4x4 topic van te maken, maar in mijn ogen is het asociaal om een 4x4 te kopen zonder die redenen die ik hierboven al vermelde. 'Hij wil een 4x4 kopen met z'n geld, laat hem dan die vrijheid". Ten koste van de anderen?
        Want 4x4 zijn niet de sympathiekste autootjes om onzacht mee in contact te kopen op de weg. Voetgangers maken geen kans, kleine auto's, fietsers en motors schuiven eronder door. En een LPG tank hebben ze al helemaal niet allemaal.
        Maar nog meer dan gewone bestuurders, wanen ze zich misschien onaantastbaar, denked dat de 2,5 ton, ABS en etc... wel alles kan voorkomen.

        Met een 4x4 rijden op de weg... het is als een scheet laten in een volle lift. Het is niet bij wet verboden, maar toch beetje asociaal. Maar sommigen doen het omdat het een goed gevoel geeft.

        Maarja, alles is al eens gezegd geweest. Er zijn er voor & tegen. En iedereen blijft bij zijn gedacht, ook in 2009. Dus ik ook

        Comment


        • #49
          Re: 90km per uur bij smog = pesterij

          Snel rijden kan toch niet zo'n groot probleem zijn voor de vorming van smog. Er is smog in Antwerpen... Daar kan je niet rapper dan 30 per uur op de ring

          Ik weet er eerlijk gezegd niet veel van en geloof dan maar als ze het zeggen dat 90 km rijden beter is.

          Om terug te komen op het openbaar vervoer. Het is inderdaad gemakkelijk. Geen parkeerplek moeten zoeken (alles is toch betalend), alle 8 à 10 minuten een trammetje, nog 10 minuutjes stappen naar het werk of naar huis, 12 minuutjes op de tram. Ik ben beter af met de tram dan met de auto naar werk en probeer dat zo veel mogelijk te doen. Maar ik kan u garanderen, met alles wat ik nodig heb om les te geven is dat niet zo evident om het openbaar vervoer te nemen. Je zit erop als sardientjes, als je wilt afstappen moet je jezelf er uit gooien of de mensen die opstappen blokkeren de deuropening en kijken dan nog vies ook als je vraagt om aub uit te mogen stappen.
          Voor materiaal dat je vast hebt is er al helemaal geen respect. En als je dan na een dag lang gewerkt te hebben gaat zitten omdat je moe bent en zere voeten hebt, wordt je vies bekeken door de madammekes met hun zakske van den inno die op het drukste uur de tram terug naar huis willen nemen.
          (Ben kleuterjuf voor het geval dat ik het nog niet gezegd heb , 25 3-jarigen zorgen ervoor dat je moe bent op het einde van de schooldag )

          Ma ja, wat valt er aan te doen? Gewoon op je tanden bijten en genieten van de ipod en daarna even stoom aflaten op BD.

          Comment


          • #50
            Re: 90km per uur bij smog = pesterij

            Lees het volgende eens goed 'believers':

            Ongeveer 5% van alle smog komt van het verkeer.
            Bij 90km/h ipv 120km/h is er ongeveer 30% minder fijn stof uitstoot.
            MAAR!!!: De auto rijd er wel 25% langer over hetzelfde traject!
            Dit geeft dus een verminderde uitstoot van 5% fijn stof.
            Dus 5% winst op 5% van het totaal is 0,25%!!! minder uitstoot!

            We moeten dus 25% trager rijder voor 0,25% minder smog!
            Er zijn 3019 bestuurders met een boete van € 120(rijden 120km/h de normale snelheid).
            Dit is dus een winst van 3019x€120 = € 38.280 op 1 DAG

            Zeg nu nog eens dat dit geen geldkwestie is!

            Comment


            • #51
              Re: 90km per uur bij smog = pesterij

              Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
              Snel rijden kan toch niet zo'n groot probleem zijn voor de vorming van smog. Er is smog in Antwerpen... Daar kan je niet rapper dan 30 per uur op de ring

              Ik weet er eerlijk gezegd niet veel van en geloof dan maar als ze het zeggen dat 90 km rijden beter is.

              Om terug te komen op het openbaar vervoer. Het is inderdaad gemakkelijk. Geen parkeerplek moeten zoeken (alles is toch betalend), alle 8 à 10 minuten een trammetje, nog 10 minuutjes stappen naar het werk of naar huis, 12 minuutjes op de tram. Ik ben beter af met de tram dan met de auto naar werk en probeer dat zo veel mogelijk te doen. Maar ik kan u garanderen, met alles wat ik nodig heb om les te geven is dat niet zo evident om het openbaar vervoer te nemen. Je zit erop als sardientjes, als je wilt afstappen moet je jezelf er uit gooien of de mensen die opstappen blokkeren de deuropening en kijken dan nog vies ook als je vraagt om aub uit te mogen stappen.
              Voor materiaal dat je vast hebt is er al helemaal geen respect. En als je dan na een dag lang gewerkt te hebben gaat zitten omdat je moe bent en zere voeten hebt, wordt je vies bekeken door de madammekes met hun zakske van den inno die op het drukste uur de tram terug naar huis willen nemen.
              (Ben kleuterjuf voor het geval dat ik het nog niet gezegd heb , 25 3-jarigen zorgen ervoor dat je moe bent op het einde van de schooldag )

              Ma ja, wat valt er aan te doen? Gewoon op je tanden bijten en genieten van de ipod en daarna even stoom aflaten op BD.
              Ik neem ook dagelijks het openbaar vervoer, en als ik af en toe eens met de wagen ga werken vind ik dat meestal veel aangenamer... Met de wagen verlies ik tijd in de file, met het openbaar vervoer op het perron. En met de wagen zit ik ook neer (en moet ik mijn rug niet laten afzien met een laptop aan mijn schouder). Daarenboven zit ik in de wagen ook alleen, wat ik zelf een pluspunt vind, maar misschien ben ik asociaal. Zelf vind ik het openbaar vervoer "den aldi van het vervoer" (goedkoop, maar nix extra).
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

              Comment


              • #52
                Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                Effe luchten.

                Liever dan doortastende structurele maatregelen op lange termijn ter voorkoming van smog (roetfilters !, lagere accijns op benzine !, fiscale voordelen voor LPG !), vindt onze regering het nodig ons te pesten met een halfslachtige pleister-op-de-wond maatregel 90km/u bij smog.

                Awel, ze kunnen mijn k*%ten k$ssen.

                Als je tegen 120 gepasseerd wordt op de E19 tussen Brussel en Halle, veel kans dat ik het ben.

                Tom.
                beetje late reply, maar volledig akkoord. Ik rijd ook netjes 120 trouwens Wel oppassen aan de flitspalen he, want die digitale zijn niet te vertrouwen
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                Comment


                • #53
                  Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                  Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                  Lees het volgende eens goed 'believers':

                  Ongeveer 5% van alle smog komt van het verkeer.
                  Bij 90km/h ipv 120km/h is er ongeveer 30% minder fijn stof uitstoot.
                  MAAR!!!: De auto rijd er wel 25% langer over hetzelfde traject!
                  Dit geeft dus een verminderde uitstoot van 5% fijn stof.
                  Dus 5% winst op 5% van het totaal is 0,25%!!! minder uitstoot!

                  We moeten dus 25% trager rijder voor 0,25% minder smog!
                  Er zijn 3019 bestuurders met een boete van € 120(rijden 120km/h de normale snelheid).
                  Dit is dus een winst van 3019x€120 = € 38.280 op 1 DAG

                  Zeg nu nog eens dat dit geen geldkwestie is!
                  Die anti-SMOG maatregel is één van vele en kleine beetjes maken (hopelijk) een verschil.

                  En daarbij... Bij de olympische spelen heeft men grote beperkingen gelegd (of zelf gewoon verboden) op autoverkeer, dit om te zorgen dat de luchtkwaliteit op acceptabel niveau zou zitten tijdens de spelen. Een grote stad vol stilstaande auto's (of 4x4s ) of een stad met paar auto's en veel openbaar vervoer heeft wel degelijk een verschil. En geen 5%. Gewoon eens diep ademhalen.

                  Zo'n actie komt ook op tv en zorgt voor sensibilisering, zorgt ervoor dat mensen weer eens stilstaan bij de problematiek. Veel efficiënter dan wéér een folder in de bus.

                  90km/u beperking, strenge maatregelingen voor bedrijven, roetfilters op bussen, uitbreiding openbaar vervoer, EURO-norm, subsidies, .... als we alle dingen terug weer afschaffen omdat één of andere partij er "last" van heeft, schiet er niéts meer over, als we allemaal béétje inboeten schiet er op lange termijn misschien iéts meer over. Want ja, stel dat ik subsidie krijg voor zonnepanelen. Mijn buurman wil dat niet plaatsen "wegens zijn eigen keus en vrijheid", maar hij vind de subsidie niet fair en "zonnepanelen nutteloos" en gaat protesteren en betogen...

                  Enja, sommige acties lijken onnozel. En ja China & VS vervuilen 10000x meer en zijn niet van plan te stoppen... maar dat is geen reden om zelf maar lekker verder te doen. Tijden veranderen, de mensen kweken gelijk konijnen. In 1950, toen er misschien 100 auto's reden op de autosnelweg, waren we maar met half zoveel (2.5 miljard)... als de trend doorgaat, zijn we binnenkort met 12miljard...

                  Want velen redeneren niet door, dat er na ons nog moeten komen. En in tegenstelling tot de schuldenput die de CVP maakte in de jaren 80 op de schouders van de huidige generatie, zijn die niet meer te recuperen.

                  Als we alles vanuit ikke ikke ikke bekijken is eer straks gene wij wij wij meer ook.

                  Comment


                  • #54
                    Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Die anti-SMOG maatregel is één van vele en kleine beetjes maken (hopelijk) een verschil.

                    En daarbij... Bij de olympische spelen heeft men grote beperkingen gelegd (of zelf gewoon verboden) op autoverkeer, dit om te zorgen dat de luchtkwaliteit op acceptabel niveau zou zitten tijdens de spelen. Een grote stad vol stilstaande auto's (of 4x4s ) of een stad met paar auto's en veel openbaar vervoer heeft wel degelijk een verschil. En geen 5%. Gewoon eens diep ademhalen.

                    Zo'n actie komt ook op tv en zorgt voor sensibilisering, zorgt ervoor dat mensen weer eens stilstaan bij de problematiek. Veel efficiënter dan wéér een folder in de bus.

                    90km/u beperking, strenge maatregelingen voor bedrijven, roetfilters op bussen, uitbreiding openbaar vervoer, EURO-norm, subsidies, .... als we alle dingen terug weer afschaffen omdat één of andere partij er "last" van heeft, schiet er niéts meer over, als we allemaal béétje inboeten schiet er op lange termijn misschien iéts meer over. Want ja, stel dat ik subsidie krijg voor zonnepanelen. Mijn buurman wil dat niet plaatsen "wegens zijn eigen keus en vrijheid", maar hij vind de subsidie niet fair en "zonnepanelen nutteloos" en gaat protesteren en betogen...

                    Enja, sommige acties lijken onnozel. En ja China & VS vervuilen 10000x meer en zijn niet van plan te stoppen... maar dat is geen reden om zelf maar lekker verder te doen. Tijden veranderen, de mensen kweken gelijk konijnen. In 1950, toen er misschien 100 auto's reden op de autosnelweg, waren we maar met half zoveel (2.5 miljard)... als de trend doorgaat, zijn we binnenkort met 12miljard...

                    Want velen redeneren niet door, dat er na ons nog moeten komen. En in tegenstelling tot de schuldenput die de CVP maakte in de jaren 80 op de schouders van de huidige generatie, zijn die niet meer te recuperen.

                    Als we alles vanuit ikke ikke ikke bekijken is eer straks gene wij wij wij meer ook.
                    Ik ben ook helemaal niet tegen maatregelen maar wel tegen onnozele.
                    Beter is verplichten van roetfilters, beter openbaar vervoer enz.
                    Maar die maatregelen kosten geld. En daar wringt het schoentje.

                    Comment


                    • #55
                      Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      En om het beetje ruimer te zien...
                      Koning auto is toch ten dode opgeschreven, binnen 30jaar zitten we met dubbel zoveel auto's op de baan. Probeer dan nog maar eens die 'vrijheid' te voelen om met je eigen wagen te rijden.
                      Als er nog voldoende petroleum is tegen die tijd. Wat gaan die testosteron bommetjes dàn wel moeten doen? Ach ja, ze kunnen dan nog altijd een koude douche nemen. Of komen klagen op chit-chat.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #56
                        Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                        Ik heb vandaag heel wat kilometers gedaan tegen 90km/h, maar het is jaren geleden dat ik zo snel in Oostduinkerke geraakte (toen reed ik nog met de motor, en had ik niet zoveel last van de files).
                        Volgens mij zijn veel automobilisten thuisgebleven omdat ze niet graag tegen 90km/uur over de snelweg rijden, en ook omdat er veel controles aangekondigd waren.

                        Er stonden ook niet overal borden "90km/h SMOG", dus heb ik toch bijna de helft van de afstand tegen 120km/h kunnen rijden (ik hoop dat ik die snelheidsbeperkingen toch overal op tijd opgemerkt heb, anders zal het veel geld kosten).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                          Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                          Lees het volgende eens goed 'believers':

                          Ongeveer 5% van alle smog komt van het verkeer.
                          Bij 90km/h ipv 120km/h is er ongeveer 30% minder fijn stof uitstoot.
                          MAAR!!!: De auto rijd er wel 25% langer over hetzelfde traject!
                          Dit geeft dus een verminderde uitstoot van 5% fijn stof.
                          Dus 5% winst op 5% van het totaal is 0,25%!!! minder uitstoot!
                          Neen, het probleem wordt niet opgelost met deze maatregel (alleen). Maar maatregelen worden wel onnozel als je de cijfers verkeerd interpreteert.

                          Ongeveer 5% van alle fijn stof is afkomstig van het binnenlands verkeer. Dat is een gemiddelde. Bij de huidige weersomstandigheden loopt dat percentage al snel op tot 30%. En vraag je je dan maar eens af hoe hoog dat percentage momenteel in (de buurt van) de autostrades ligt.
                          Uitstoot van fijn stof van een wagen wordt bij mijn weten nog altijd uitgedrukt in (m)g per km ipv per uur. Anders heeft vergelijken natuurlijk geen zin. Stel je voor dat het verbruik van je brandstof per uur rijden zou uitgedrukt worden .


                          Groetjes
                          K@rel
                          Is this the real life? Is this just fantasy?
                          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                          Comment


                          • #58
                            Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                            2 dagen op de ring rondgecrost

                            man man die 90, no thanks

                            de eerste kilometers denk ja.. 90 ik zal't maar doen.. maar dan wordt je door zowat elke 20 tonner voorbij gestoken, enfin, dat proberen ze toch na eerst in uw koffer te zitten.

                            serieus, als ik relax wil rijden dan is dat tegen 111 - 130, das men ondervinding
                            of je tuft op je gemakje rond de 110 op de rechter rijstrook, of je komt effe tegen 120 a 130 op de middenrijstrook

                            dat 90 gedoe :s
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #59
                              Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                              Hier ook voorgehad de vorige dagen ... op de E40 in Bertem mooi tegen 90 aan het rijden en komt er zo'n dikke oplegger aan uw bumper kleven. Iets later probeert hij u dan tegen 0,1 km/u meer voorbij te steken en blijft dus de ganse tijd naast u rijden omdat het bijna niet lukt. Als hij het zelf beu is komt die gewoon terug naar rechts en kan jij alles dichtgooien om hem er weer tussen te laten.
                              Die mannen rijden gewoon tot hun begrenzer en alles wat maar een ietsje stiller rijdt dan hen moet uit de weg.
                              Levensgevaarlijk gewoon.
                              Als het 90 is voor smog dan zouden vrachtwagens maar 70 mogen doen om dit probleem te voorkomen maar dit zullen ze spijtig genoeg ook nooit respecteren, net als het inhaalverbod bij bepaalde weersomstandigheden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Hier ook voorgehad de vorige dagen ... op de E40 in Bertem mooi tegen 90 aan het rijden en komt er zo'n dikke oplegger aan uw bumper kleven. Iets later probeert hij u dan tegen 0,1 km/u meer voorbij te steken en blijft dus de ganse tijd naast u rijden omdat het bijna niet lukt. Als hij het zelf beu is komt die gewoon terug naar rechts en kan jij alles dichtgooien om hem er weer tussen te laten.
                                Als jij heel eventjes (15 seconden) je voet even van het gaspedaal zou halen, is die 'dikke oplegger' -zoals je hem kleinerend noemt- zo voorbij je...
                                Maar dat is waarschijnlijk een hele grote moeite voor jou...

                                Mvg,
                                Frederic

                                Comment

                                Working...
                                X