Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Parkeerboete...

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Als je iets fout gedaan hebt kun je nooit bewijzen dat je het 'goed' gedaan hebt, anders konden we de hele rechtspraak wel afschaffen...
    Wie zegt dat ik iets fout gedaan heb ? De politie stelt dat. Waar is het bewijs hiervan ?
    Bewijzen zijn nog altijd de basis van de rechtspraak.

Een politieman die dus iemand wil viseren, kan dat dus zondermeer doen. Bewijzen moet hij toch niet leveren... DAT IS DE BASIS VAN RECHTSPRAAK.

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Politieagenten zijn beëdigde ambtenaren. Ik heb onlangs nog een discussie gehad bij ons op het bureel over vaststellingen van overtredingen. Bij parkeerovertredingen voegen de mensen van 't team verkeer voortaan altijd een foto bij. Ik zie daar 't nut niet van in. De loutere vaststelling is genoeg. De vaststellingen van overtredingen op het verkeersreglement gelden nu éénmaal tot het tegendeel bewezen is, en al goed...
    Met deze post geef je dus duidelijk aan dat er ook bij de politie diskussie is als het over parkeerovertredigen gaat. Velen vinden het veiliger om wel bewijzen te verzamelen, zelfs als ze het niet moeten doen blijkbaar. Is het dan vreemd dat ik dezelfde argumenten gebruik ???
    Nogmaal : IK HEB HET ENKEL OVER PARKEEROVERTREDINGEN binnen de verkeerswet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lol ????
    Last edited by polleke_cgc; 30 november 2008, 10:35.
    Groeten,

Polleke

Comment

Tiens, 4 posts binnen de 6 minuten en nu plots niets meer...
      Geen inspiratie meer jongens, of zit er ergens toch iets waar in mijn betoog ???
      Groeten,

Polleke

Comment

Ik denk dat alles gezegd is.

- Je maakt een overtreding;
        - Je krijgt een boete;
        - Je bent niet tevreden;
        - Ofwel betaal je de boete;
        - Ofwel weiger je de minnelijke schikking;

Je kan hier nog over bezig blijven, maar dat zal niet veel helpen.

Dat het niet plezant is om een boete in de bus te krijgen, versta ik (Ik verwacht me ook aan eentje de komende dagen).
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Geen inspiratie meer jongens, of zit er ergens toch iets waar in mijn betoog ???
          Ik heb eens een mooie uitspraak gelezen en die luidde: vechten tegen de bierkaai heeft geen zin. Dat gevoel heb ik nu ook. Als je denkt dat je gelijk hebt huur je een goede advocaat in en dan lezen we het resultaat wel. Het alternatief is je nog dagenlang lopen opwinden over 100 euro.

Comment

Wat wil je...? Van iedere tegenargumentatie die gegeven wordt en niet past in je kraam, ga je meteen afschilderen omdat je heilig overtuigd bent van je gelijk. De meesten hebben daar geen zin meer om oeverloos verder daarover te gaan palaberen...

Anders, er zijn nog 1000-den fora te vinden op het internet. Misschien kan je je iedere week op een ander forum registreren en daar telkens die discussie heropnieuw starten tot je geen reacties meer krijgt. Zo ben je gerust nog wel enkele jaren zoet. Veel succes

Mvg,
            Frederic

Comment

Ik heb al veel parkeerboetes gekregen voor mindere vergrijpen en heb ze zonder gezaag betaald.
              100 euro is het eind van de wereld toch niet? Er zijn miljarden mensen op deze wereld die dagelijks moeten rondkomen met 1 euro per dag en proberen dagelijks aan eten te komen.
              En dan zit er een rijke Westerling te zagen over een boete.
              Ik heb er geen woorden voor.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Wat wil je...? Van iedere tegenargumentatie die gegeven wordt en niet past in je kraam, ga je meteen afschilderen omdat je heilig overtuigd bent van je gelijk. De meesten hebben daar geen zin meer om oeverloos verder daarover te gaan palaberen...

Anders, er zijn nog 1000-den fora te vinden op het internet. Misschien kan je je iedere week op een ander forum registreren en daar telkens die discussie heropnieuw starten tot je geen reacties meer krijgt. Zo ben je gerust nog wel enkele jaren zoet. Veel succes

Mvg,
                Frederic
                Welke argumentatie hebben jullie al gegeven ? Ik lees enkel dit : tegen een boete kan je niets doen, dus betaal en houdt uw bakkes.
                Dergelijke slaafse mentaliteit hoef ik er niet op na te houden...

Ik raad je bv. aan om eens te gaan praten met die restauranthouder. Misschien zou je dan iets meer begrip op brengen voor deze situatie. Als je denkt dat het gewoon over een boetje gaat van 100€ heb je het verkeerd voor...

Hier heb je de contactgegevens :

Den Conijnsberg
                Konijnenbergstraat 2
                2530 Boechout

T 03 454 40 91
                F 03 454 40 92

info@denconijnsberg.be
                Groeten,

Polleke

Comment

Je schiet op de verkeerde zondebok (politie).
                  Het is de wetgever die bepaald heeft dat je niet mag parkeren waar de vrije doorgang minder dan 3 m is of wordt door er te parkeren. Je hebt zelf laten nameten dat de rijbaan minder dan 3 m breed is waar je stond. Je geeft ook toe dat je er geparkeerd stond, dus wat valt er nog te bewijzen? Bovendien zijn de bewijsregels ook door de wet geregeld. Niet alleen voor verkeersovertredingen wordt de bewijslast omgekeerd. Dura lex, sed lex.......
                  Als je de regel niet opportuun vindt, moet je je tot de wetgever richten. Niet tot de politie.

Pestgedrag omdat de politie daar regelmatig verbaliseert? Weer eens de wet (art. 15 wet op het politieambt en art. 29 van het wetboek van strafvordering) zegt dat een politieambtenaar elk misdrijf, en daar vallen ook verkeersovertredingen onder, aan de bevoegde instanties (procureur) moet melden via de voorgeschreven middelen (proces-verbaal). Dus elke keer dat een politieambtenaar een overtreding van het verkeersreglement vaststelt en geen proces-verbaal opstelt, zondigt hij tegen de Belgische wetten.

En tenslotte, het zijn de gerechtelijke en de politieke overheden die bepalen op welke fenomen de politiediensten zich moeten richten (federaal en lokaal veiligheidsplan). Dus het zijn deze overheden die sturen en bepalen op welke manier politiemiddelen aangewend moeten worden. Als de restauranthouder en zijn cliënten het verbaliseren in dat doodlopend straatje als pesten ervaren, moeten ze zich naar het lokale of zelfs federale bestuur richten en niet naar de politie.
                  Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                    Je schiet op de verkeerde zondebok (politie).
                    Het is de wetgever die bepaald heeft dat je niet mag parkeren waar de vrije doorgang minder dan 3 m is of wordt door er te parkeren. Je hebt zelf laten nameten dat de rijbaan minder dan 3 m breed is waar je stond. Je geeft ook toe dat je er geparkeerd stond, dus wat valt er nog te bewijzen? Bovendien zijn de bewijsregels ook door de wet geregeld. Niet alleen voor verkeersovertredingen wordt de bewijslast omgekeerd. Dura lex, sed lex.......
                    Als je de regel niet opportuun vindt, moet je je tot de wetgever richten. Niet tot de politie.

Pestgedrag omdat de politie daar regelmatig verbaliseert? Weer eens de wet (art. 15 wet op het politieambt en art. 29 van het wetboek van strafvordering) zegt dat een politieambtenaar elk misdrijf, en daar vallen ook verkeersovertredingen onder, aan de bevoegde instanties (procureur) moet melden via de voorgeschreven middelen (proces-verbaal). Dus elke keer dat een politieambtenaar een overtreding van het verkeersreglement vaststelt en geen proces-verbaal opstelt, zondigt hij tegen de Belgische wetten.

En tenslotte, het zijn de gerechtelijke en de politieke overheden die bepalen op welke fenomen de politiediensten zich moeten richten (federaal en lokaal veiligheidsplan). Dus het zijn deze overheden die sturen en bepalen op welke manier politiemiddelen aangewend moeten worden. Als de restauranthouder en zijn cliënten het verbaliseren in dat doodlopend straatje als pesten ervaren, moeten ze zich naar het lokale of zelfs federale bestuur richten en niet naar de politie.
                    Daar is die restauranthouder en ikzelf mee bezig...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Daar is die restauranthouder en ikzelf mee bezig...
                      Waar jullie je mee bezig houden zeg...

Ik hoop, dat die restauranthouder dan maar eens zelf voor parkeergelegenheid zorgt (hoort toch ook bij de welness van zijn klanten), in plaats van ons zuurverdiende gemeenschapsgeld te moeten investeren in het uitsturen van politieagenten, om mensen te verbaliseren, die de basic regels niet wensen te respecteren.
                      Het zou hier nogal wat worden zeg, als ieder zijn eigen regeltjes wil gaan afdwingen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Waar jullie je mee bezig houden zeg...

Ik hoop, dat die restauranthouder dan maar eens zelf voor parkeergelegenheid zorgt (hoort toch ook bij de welness van zijn klanten), in plaats van ons zuurverdiende gemeenschapsgeld te moeten investeren in het uitsturen van politieagenten, om mensen te verbaliseren, die de basic regels niet wensen te respecteren.
                        Het zou hier nogal wat worden zeg, als ieder zijn eigen regeltjes wil gaan afdwingen...
                        De restauranthouder mag op zijn eigen grond geen parking uitbouwen, omdat dat gebied ligt in een beschermde zone. Van de stad kan hij dus onmogelijk een bouwvergunning hiervoor krijgen. Daarnaast botert het niet tussen 1 van de bewoners en die restauranthouder, die er dus continu de politie op afstuurt bij de minste overtreding.

Dat laatste mag je letterlijk nemen : er is onlangs iemand beboet waarvan 15 cm van z'n auto buiten de parkeerzone stond.

Nogmaals : als je de situatie niet kent (want ze is effectief compleet belachelijk), houden jullie beter jullie mond. Ik heb onlangs professioneel ook zo'n situatie meegemaakt, die we enkel hebben kunnen oplossen door met onze firma daar op te krassen. Het ging andermaal over 1 bewoner in die hele buurt, maar die politiek gezien wel een lange arm had. Ik kan dus wel wat sympathie opbrengen voor deze restauranthouder. Iets wat jullie blijkbaar niet kunnen.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Zou een moderator dit topic trouwens willen afsluiten ? We krijgen hier toch enkel reacties van mensen die de situatie niet kennen.

Er was er 1 die blijkbaar daar wel van op de hoogte was (Control-Z).
                          De rest mag van mij beginnen zwijgen, dus sluit dit handeltje maar...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Hey juppekes

Dat is toch heel simpel

Als iedereen doet wat mag en niet doet wat niet mag dan is er toch geen probleem

Verkeerd is verkeerd en daarmee uit
                            Bootjes

Comment

De restauranthouder mag op zijn eigen grond geen parking uitbouwen, omdat dat gebied ligt in een beschermde zone. Van de stad kan hij dus onmogelijk een bouwvergunning hiervoor krijgen. Daarnaast botert het niet tussen 1 van de bewoners en die restauranthouder, die er dus continu de politie op afstuurt bij de minste overtreding.

Dat laatste mag je letterlijk nemen : er is onlangs iemand beboet waarvan 15 cm van z'n auto buiten de parkeerzone stond.
                              Tja dat is dan pech. Ik hoop dat het hem ooit lukt om een toelating te krijgen. Maar daar had ie maar vroeger aan moeten denken.
                              Kijk, ik ken de buurt zeer goed, de molen is nog ons favoriet speeldomein geweest. En ja, de hele buurt is er zowat beschermd. Mensen betalen daar belachelijk veel centen om een stekje in de rustige dreef te kopen. En dat die dan gaan reageren op de foutparkeerders, is maar een beetje normaal.
                              Je kan hier nog zoveel palaberen als je wilt, of je gaat naar het gerecht, of je betaald.
                              1 ding is zeker, volgende keer ga je wel een legale parkeerplaats zoeken.

Comment

Zou een moderator dit topic trouwens willen afsluiten ? We krijgen hier toch enkel reacties van mensen die de situatie niet kennen.

Er was er 1 die blijkbaar daar wel van op de hoogte was (Control-Z).
                                De rest mag van mij beginnen zwijgen, dus sluit dit handeltje maar...
                                Misschien kunnen we afsluiten met Antwerpen is West-Vlaanderen niet?

Comment

Working...
                                X