Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrog door garage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedrog door garage

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Misschien ben jij wel een zeer regelmatige klant in die garage...
    Ik weet verschillende garages die die regel hanteren bij eerder toevallige of zeer onregelmatige klanten, en eigenlijk kan je hen geen ongelijk geven. Er zijn al genoeg zelfstandigen die bijna hemel en aarde moeten verzetten om aan hun centen te geraken, ongeacht hoe correct ze met die klant waren!
    Onze eerste BMW kochten we in een bepaalde garage en na enkele jaren verhuisden we ... toevallig heel kort bij een andere garage.
    De auto was toen 3 jaar en half en op een morgend wou die niet starten, de batterij zo dood als een pier.
    Vlug even naar die nieuwe garage gereden met de andere wagen en gaan vragen of ze ons konden helpen. Awel 10 minuten nadien stond een mechanieker bij ons met een startbatterij (kregen hem anders niet uit de garage), de auto startte en hij vroeg om hem direct naar hun garage te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Een kwartier later waren we daar al buiten met een nieuwe batterij. Aan de kassa kregen we te horen "Da's niet normaal dat die nu al stuk is met zo weinig km, het is garantie".
    Nadien zijn we daar blijven gaan voor het onderhoud en we hebben er nooit een cent te veel betaald.
    Het gevolg hiervan is dat we de volgende wagen ook bij hen gekocht hebben waardoor ze dus door hun service een klant erbij hebben.
    En die nieuwe bestellen ging ook vlot, even model en opties bekijken en bonneke tekenen.
    Drie weken later werd de auto afgeleverd, gewoon op een avond gaan afhalen.
    In het buitengaan zei ik tegen de verkoper "Het geld zal wel op uw rekening komen" en zijn antwoord was "Daar maak ik mij geen zorgen over".
    Tot op dat moment had die van ons nog geen cent gevraagd, geen voorschot bij de bestelling en geen contante betaling bij afhaling.
    Als we op onderhoud gaan is dat juist hetzelfde, de factuur geven ze mij en zeggen al lachend "We zullen dat wel eens krijgen".
    En je moet niet denken dat we er zo'n regelmatige klant zijn, door de weinige km's dat we doen komen we er eens om de twee jaar.
    Waar alles om draait is vertrouwen, vertrouwen dat er in beide richtingen moet zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Onze eerste BMW kochten we in een bepaalde garage en na enkele jaren verhuisden we ... toevallig heel kort bij een andere garage.
      De auto was toen 3 jaar en half en op een morgend wou die niet starten, de batterij zo dood als een pier.
      Vlug even naar die nieuwe garage gereden met de andere wagen en gaan vragen of ze ons konden helpen. Awel 10 minuten nadien stond een mechanieker bij ons met een startbatterij (kregen hem anders niet uit de garage), de auto startte en hij vroeg om hem direct naar hun garage te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Een kwartier later waren we daar al buiten met een nieuwe batterij. Aan de kassa kregen we te horen "Da's niet normaal dat die nu al stuk is met zo weinig km, het is garantie".
      Nadien zijn we daar blijven gaan voor het onderhoud en we hebben er nooit een cent te veel betaald.
      Het gevolg hiervan is dat we de volgende wagen ook bij hen gekocht hebben waardoor ze dus door hun service een klant erbij hebben.
      En die nieuwe bestellen ging ook vlot, even model en opties bekijken en bonneke tekenen.
      Drie weken later werd de auto afgeleverd, gewoon op een avond gaan afhalen.
      In het buitengaan zei ik tegen de verkoper "Het geld zal wel op uw rekening komen" en zijn antwoord was "Daar maak ik mij geen zorgen over".
      Tot op dat moment had die van ons nog geen cent gevraagd, geen voorschot bij de bestelling en geen contante betaling bij afhaling.
      Als we op onderhoud gaan is dat juist hetzelfde, de factuur geven ze mij en zeggen al lachend "We zullen dat wel eens krijgen".
      En je moet niet denken dat we er zo'n regelmatige klant zijn, door de weinige km's dat we doen komen we er eens om de twee jaar.
      Waar alles om draait is vertrouwen, vertrouwen dat er in beide richtingen moet zijn.
      Alles draait inderdaad om vertrouwen, maar ik denk dat wat jij hier verteld toch een redelijke uitzondering zal zijn. Ik betaal het liefst direct met banccontact als ik mijn garage verlaat. Kwestie van het nadien niet te vergeten, want ik ken mijn zelf. En mijn vrouw werkt bij een erkend dealer van een groot merk, en daar wil men ook directe betaling, wegens teveel slechte ervaringen met slechte of niet betalers. Ik had het daarnet nog met haar over dit topic, en zij zegt ook dat de garagehouder waarover dit topic gestart werd wel degelijk in de fout ging. Teveel keer een onderhoud, en herstellingen zonder de eigenaar te verwittigen. Een herstelling die is uitgevoerd zonder toestemming, daarvan kun je gewoon eisen dat ze de originele toestand herstellen, zonder kosten. Met andere woorden, het defecte licht terugplaatsen, en dan doe je wat je wil.
      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        Misschien ben jij wel een zeer regelmatige klant in die garage...
        Ik weet verschillende garages die die regel hanteren bij eerder toevallige of zeer onregelmatige klanten, en eigenlijk kan je hen geen ongelijk geven. Er zijn al genoeg zelfstandigen die bijna hemel en aarde moeten verzetten om aan hun centen te geraken, ongeacht hoe correct ze met die klant waren!

Mvg,
        Frederic
        Toch niet, het was mijn eerste wagen bij BMW en ook mijn eerste bezoek.
        Het zal wellicht ook voorkomen zoals u zegt dat de garage hun vertrouwen misbruikt word en dat ze op hun geld moeten wachten, maar krijgen zullen ze toch hoor!

In ieder geval vertrouwen ze toch voldoende bij nieuwe klanten zolang er geen reden is tot wantrouwen, niet alle klanten zijn niet/wanbetalers.

Maar in VerSeg 's geval kan je het ook anders zien, dat de garage eerst wil betaald worden omdat ze weten dat ze gefoefeld hebben met de uitgevoerde werken, eens dat geld binnen bij hen.... Begin dan maar uw geld terug te eisen, misschien speelt dat mee voor die garage!
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

Comment

een koplamp waarvan de hoogteregeling is afgebroken is niet noodzakelijk om te vervangen, ze kunnen die perfect manueel regelen (op mijn wagen is dit zo omdat daar een nieuwer model opzit en niet met de hoogteregeling met motor te fixen is)
          Dus daar hebben ze al geen punt voor om een nieuwe koplamp aan te rekenen.

Vooraf ze andere zaken herstellen/vervangen dienen ze de klant op de hoogte te houden en wachten op goedkeuring er van.
          Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Ik heb al haar facturen eens opgevraagd, ze heeft op die 18000km +- 900€ aan onderhoud betaald.
            Eerste onderhoud op 1000km
            Groot onderhoud op 5518km
            Groot onderhoud op 11348km
            Groot onderhoud op 18000km

Ze weet nu hoe ze handelen en de volgende keer zal het wel anders gebeuren.
            Ze is in elk geval al niet meer van plan daar ooit nog een wagen te kopen.
            Er is een manier van doen en de klant correct te informeren, dat ze nu gelijk hebben of niet.

Ik wil hier toch ook eens op inpikken.
            Zeer begrijpelijk de frustratie van Verseg, maar de tijdspannes tussen 2 onderhoudsbeurten kunnen toch ook een groot onderhoud "triggeren" ? Zoals het hierboven staat is het een beetje kort door de bocht. In een onderhoudsboekje staat och altijd XXXX km OF xx maand, wat je het eerste tegenkomt.
            Bougies, en dat weet ik uit ervaring, kunnen door het vele korte ritjes rijden, meer slijten of vervuilen, dan met pakweg 40000km / jaar snelweg. Olie neemt vocht op en degradeert vooral tijdens de afkoelfase, en moet zowel periodiek dan op km's vervangen worden.
            Rendement van eee onderhoudsbeurt is het hoogste als je veel rijd, en minimaal als je weinig rijd. spijtig, maar dit is gewoon zo.
            Die koplampafstelling, ik kan me zo wel indenken dat die afgebroken is tjdens het regelen. Wie is er dan verantwoordelijk? Je kan zeggen de garage, maar ja, dan krijg je weer de situatie, als die zou moeten betalen, dat ze geen vijs meer gaan los / vastzetten, want dat gebeurt nu eenmaal. Of denken we dat garages vzw's zijn misschien?
            Blijft rot, dergelijke faktuur voor dergelijk klein gebruik, maar het bewijst eens te meer, dat een nieuwe auto kopen, en er te weinig meer rijden, duur is en duur blijft (té duur)
            En ook, maak goede afspraken rond het onderhoud.
            Ik rij veel km's, met een lease auto (full), maar toch word ieder uit te voeren taak door mij besproken. Ik laat de garage niet zomaar doen. Kwestie van controle.
            Hoe zeggen ze dat? Vertrouwen is goed, kontrole is beter?

Comment

Die van ons heeft dit jaar 3920km gereden met haren auto

Mag ook binnen voor een klein onderhoud...

Ze zou beter de cirque verkopen en nen taxi nemen, ma ja, we zitten op ne km of 10 van het stad en dan hebben die mannen al minder goesting voor u rap te komen halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Hoe zeggen ze dat? Vertrouwen is goed, kontrole is beter?
                Trust but verify
                of
                First we try then we trust (entrapment)
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik wil hier toch ook eens op inpikken.
                  Zeer begrijpelijk de frustratie van Verseg, maar de tijdspannes tussen 2 onderhoudsbeurten kunnen toch ook een groot onderhoud "triggeren" ? Zoals het hierboven staat is het een beetje kort door de bocht. In een onderhoudsboekje staat och altijd XXXX km OF xx maand, wat je het eerste tegenkomt.
                  Klopt volledig maar als je geen onderhoud vraagt moeten ze er ook geen doen?
                  Als jij je wagen binnen doet voor nieuwe banden en die zet er zonder vragen meteen ook nieuwe schokdempers onder omdat het best is dat deze om de 30.000km vervangen worden.
                  Ga jij dan ook zeggen "ok volgens de km mocht dat wel"?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Klopt volledig maar als je geen onderhoud vraagt moeten ze er ook geen doen?
                    Als jij je wagen binnen doet voor nieuwe banden en die zet er zonder vragen meteen ook nieuwe schokdempers onder omdat het best is dat deze om de 30.000km vervangen worden.
                    Ga jij dan ook zeggen "ok volgens de km mocht dat wel"?
                    nee, schokdempers zomaar niet. Maar onderhoud, tja, als ik naar de tandarts ga, doet die toch ook tandsteen verwijderen tenzij ik het uitdrukkelijk zeg om het niet te doen.
                    Let op, ik geef je gelijk, meestal ligt de waarhied ergens in het midden, en de meeste frustratie in het leven komt door geen of slechte afspraken, ook hier denk ik.

Comment

nee, schokdempers zomaar niet. Maar onderhoud, tja, als ik naar de tandarts ga, doet die toch ook tandsteen verwijderen tenzij ik het uitdrukkelijk zeg om het niet te doen.
                      Let op, ik geef je gelijk, meestal ligt de waarhied ergens in het midden, en de meeste frustratie in het leven komt door geen of slechte afspraken, ook hier denk ik.
                      Tandarts krijg je dan ook voor een groot deel terugbetaald é... was het maar voor garagisten ook zo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
                        Tandarts krijg je dan ook voor een groot deel terugbetaald é... was het maar voor garagisten ook zo...
                        Oh ja?
                        Ik betaal dat netjes bij met de belastingen hoor ;-) RSZ enzovoort...

Comment

Ben ook juist van een kale reis thuis gekomen. Belde vorige week naar een ford garage om een afspraak. Ze konden pas de daaropvolgende maandag eraan werken, dus zo de afspraak vastgelegd, zondagavond auto gaan afzetten, omdat ik maandag moest werken. Maandagnamiddag rond 16uur naar garage gebeld naar de stand van zaken. Kreeg te horen dat het hen niet lukte naar de auto te kijken , dat ze pas dinsdag er gingen aan werken. Rond 10uur krijg ik telefoon van garage, stuk van uitlaat tussen auto en katalisator verstopt, moet vervangen worden, kostenraming 146euro voor wisselstuk en 300euro werkuren. Achterste deel was pas een 2-tal maanden eerder vernieuwd. Dinsdag rond 16uur lieten ze weten dat de auto klaar was. Nu deze morgen rond 9uur de auto gaan halen en betaald, probleem moest opgelost zijn, maar ik moest er wel rustig mee rijden !? Was nog geen 2km verder toen ik merkte dat het probleem nog precies hetzelfde is, stilvallen bij het terugschakelen en schokken en verlies van snelheid tijdens het rijden.Nog een paar km verder gereden, toen aan de kant gaan staan en de garage opgebeld, kreeg te horen dat het achterste deel dan ook moet vervangen worden, want dat ze ook wel gezien hadden dat die ook verstopt zit, maar om de kosten te dempen en omdat die nog nieuw was dit niet hadden gedaan. Hier heb ik toch vragen bij, kan een katalisator op 2 maand tijd zo verstopt geraken dat er haast niet meer mee te rijden is? Er is op die tijd misschien hooguit 4 à 500 km mee gereden.
                          Ben wel mijn geld kwijt 436euro, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem!
                          Groetjes Marieke
                          Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
                          - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

je moet af en toe eens VEEEEEEL gas geven om katalisator uit te blazen.
                            En als't een broodje aap is, is't wel eens leuk om te doen.

Comment

Heb ik de laatste paar weken ook gedaan, dacht ook als het een verstopping ergens is, moet die zo wel loskomen. enkele malen autostrade opgegaan, al was dat best een hachelijke bedoening. Daarom dat ik het zo onwaarschijnlijk vind dat die zo zwaar verstopt kan zijn. Volgens mij zit het probleem totaal ergens anders.
                              Groetjes Marieke
                              Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
                              - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Katalisatoren zijn nogal gevoelig bij wagens die korte afstanden afleggen. Ik weet niet of dit bij jou het geval is. Een gekend probleem dus. Als men weinig km rijdt en er dan nog bovenop vooral kleine afstanden doet, is men beter af met benzinemotoren.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X