Re: Bedrog door garage
Onze eerste BMW kochten we in een bepaalde garage en na enkele jaren verhuisden we ... toevallig heel kort bij een andere garage.
De auto was toen 3 jaar en half en op een morgend wou die niet starten, de batterij zo dood als een pier.
Vlug even naar die nieuwe garage gereden met de andere wagen en gaan vragen of ze ons konden helpen. Awel 10 minuten nadien stond een mechanieker bij ons met een startbatterij (kregen hem anders niet uit de garage), de auto startte en hij vroeg om hem direct naar hun garage te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Een kwartier later waren we daar al buiten met een nieuwe batterij. Aan de kassa kregen we te horen "Da's niet normaal dat die nu al stuk is met zo weinig km, het is garantie".
Nadien zijn we daar blijven gaan voor het onderhoud en we hebben er nooit een cent te veel betaald.
Het gevolg hiervan is dat we de volgende wagen ook bij hen gekocht hebben waardoor ze dus door hun service een klant erbij hebben.
En die nieuwe bestellen ging ook vlot, even model en opties bekijken en bonneke tekenen.
Drie weken later werd de auto afgeleverd, gewoon op een avond gaan afhalen.
In het buitengaan zei ik tegen de verkoper "Het geld zal wel op uw rekening komen" en zijn antwoord was "Daar maak ik mij geen zorgen over".
Tot op dat moment had die van ons nog geen cent gevraagd, geen voorschot bij de bestelling en geen contante betaling bij afhaling.
Als we op onderhoud gaan is dat juist hetzelfde, de factuur geven ze mij en zeggen al lachend "We zullen dat wel eens krijgen".
En je moet niet denken dat we er zo'n regelmatige klant zijn, door de weinige km's dat we doen komen we er eens om de twee jaar.
Waar alles om draait is vertrouwen, vertrouwen dat er in beide richtingen moet zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
Bekijk bericht
De auto was toen 3 jaar en half en op een morgend wou die niet starten, de batterij zo dood als een pier.
Vlug even naar die nieuwe garage gereden met de andere wagen en gaan vragen of ze ons konden helpen. Awel 10 minuten nadien stond een mechanieker bij ons met een startbatterij (kregen hem anders niet uit de garage), de auto startte en hij vroeg om hem direct naar hun garage te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Een kwartier later waren we daar al buiten met een nieuwe batterij. Aan de kassa kregen we te horen "Da's niet normaal dat die nu al stuk is met zo weinig km, het is garantie".
Nadien zijn we daar blijven gaan voor het onderhoud en we hebben er nooit een cent te veel betaald.
Het gevolg hiervan is dat we de volgende wagen ook bij hen gekocht hebben waardoor ze dus door hun service een klant erbij hebben.
En die nieuwe bestellen ging ook vlot, even model en opties bekijken en bonneke tekenen.
Drie weken later werd de auto afgeleverd, gewoon op een avond gaan afhalen.
In het buitengaan zei ik tegen de verkoper "Het geld zal wel op uw rekening komen" en zijn antwoord was "Daar maak ik mij geen zorgen over".
Tot op dat moment had die van ons nog geen cent gevraagd, geen voorschot bij de bestelling en geen contante betaling bij afhaling.
Als we op onderhoud gaan is dat juist hetzelfde, de factuur geven ze mij en zeggen al lachend "We zullen dat wel eens krijgen".
En je moet niet denken dat we er zo'n regelmatige klant zijn, door de weinige km's dat we doen komen we er eens om de twee jaar.
Waar alles om draait is vertrouwen, vertrouwen dat er in beide richtingen moet zijn.

Comment