Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrog door garage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedrog door garage

Op mijn wagen staan 100.000 km en ik heb nog nooit een bougie laten vervangen
    Enkel de distributie riem is door de vrije garage vervangen op 90.000
    Het onderhoud laat ik doen door een erkende monteur van wagens die geen merk heeft en dus alles repareerde.
    Veel goedkoper dan de merk garages, en je word daar perfect op de hoogte gebracht als die denkt dat er iets mis is en vervangen moet worden
    Via telefoon of ie dat al of niet moet vervangen, jij beslist want het is uw wagen
    Tijdens vervanging distriebutie riem belde hij dat de multie riem en de remmen ook aan vervanging toe was, wel ik vroeg de prijs en gaf hem dan de goedkeuring om deze ook maar te vervangen.
    Maar zo maar iets geen vervangen zonder de klant op de hoogte te brengen vind ik ontoelaatbaar.

Comment

Ze zien "een moeder" afkomen met haar ottoke en die gaan we weer eens goed in het zak kunnen zetten...

Waar komt me dit bekend in de oren
      Moest jij die wagen binnengedaan hebben was het iets anders geweest zene... (alé, hangt dan weer van enkele factoren af....)
      -=- Light is the key...

Comment

een garage mag toch geen reparaties uitvoeren, zonder dat daar een opdracht voor is gegeven.
        een APK in Nederland is meestal een vast bedrag, maar alle bij komende reparatiekosten, om een goedkeuring van van APK te bekomen, moeten wel van te voren worden afgesproken.
        denk dat het bij een TC ook het geval zal zijn.
        voor je het weet, heb je vier nieuwe banden onder je auto(van 300 euro per stuk), om dat de garage dat nodig vond.
        geen opdracht....geen reparatie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Inderdaad, dat is de jaarlijkse afzetterij van de staat
          Gelukkig dat dit bestaat. Je zou anders wat zien rondrijden...
          Mvg Tim

Comment

Tiens, in een ander topic zeg je dat je eerst moet informeren voor je een deal afsluit en nu kom je met dit af. Niet zo leuk he als je zelf in het zak gezet wordt?
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Tiens, in een ander topic zeg je dat je eerst moet informeren voor je een deal afsluit en nu kom je met dit af. Niet zo leuk he als je zelf in het zak gezet wordt?
              Het lijkt er toch op dat niet VerSeg zelf het slachtoffer is geworden van bedrog:

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Straf verhaal ...

Mijn moeder heeft een Ford Focus dat .......

Comment

Raar, maar hoe zou het komen dat ik een gelijkaardige reactie wou plaatsen? Ik vind het echt waar sneu voor je moeder (ze had waarschijnlijk eerst bij jou eens moeten komen informeren naar de prijzen voor een dergeijk onderhoud), maar is dit niet hetgene wat wij bedoelden met het "beschermen van leden"??

No hard feelings, he. Ik vind het alleen maar grappig dat jij nu juist met dit verhaaltje bent afgekomen.

Comment

Hoe ik het zou doen:

- politie bellen (ze zijn verplicht om uw auto mee te geven, zie ook de discussies die al geweest zijn over de takelbedrijven) en uw auto meenemen met de belofte dat je het factuurbedrag binnen de 30 dagen zal betalen via overschrijving

- aangetekende brief met uw volledig relaas (+ kopie naar invoerder en merk)

- wachten op antwoord en in tussentijd het bedrag betalen waarover er geen discussie is (TK)

Laat ze dan maar om de rest van het geld komen. Voor de vrederechter (want bedrag is te laag voor andere rechtbank) zullen ze waarschijnlijk ongelijk halen, gezien jij je 'goede wil' getoond hebt en de niet betwiste bedragen hebt betaald. Hangt natuurlijk ook af van de inhoud van uw aangetekende brief e.d.

Enfin, zo zou ik het toch doen
                  sven
                  --
                  Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                    Raar, maar hoe zou het komen dat ik een gelijkaardige reactie wou plaatsen? Ik vind het echt waar sneu voor je moeder (ze had waarschijnlijk eerst bij jou eens moeten komen informeren naar de prijzen voor een dergeijk onderhoud), maar is dit niet hetgene wat wij bedoelden met het "beschermen van leden"??

No hard feelings, he. Ik vind het alleen maar grappig dat jij nu juist met dit verhaaltje bent afgekomen.
                    [MOD OFF]

Wat een reactie

Heb je de openingspost gelezen?
                    Er werd hier om iets werd gevraagd en die afspraak werd niet nagekomen.

De TS klaagt niet over de prijs van het gevraagde (Nazicht TC + Aanbieden TC), maar wel over de zaken die gedaan werden en niet moesten worden gedaan.

Dat is heel iets anders dan je vooraf informeren...dit is pure afzetterij.

Ik vraag me af hoe je je op voorhand kan informeren als er zaken worden uitgevoerd die je niet hebt gevraagd
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      [MOD OFF]

Dat is heel iets anders dan je vooraf informeren...dit is pure afzetterij.
                      Je kan vooraf ook informeren wat ze gaan doen en afspraken maken dat ze niets anders mogen uitvoeren zonder uw toestemming. Gewoon kwestie van informeren en afspraken maken.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Topaaz Bekijk bericht
                        Het lijkt er toch op dat niet VerSeg zelf het slachtoffer is geworden van bedrog:
                        Had ik wel gelezen, maar hij zal het gevoel nu ook wel snappen.

Comment

- politie bellen (ze zijn verplicht om uw auto mee te geven, zie ook de discussies die al geweest zijn over de takelbedrijven) en uw auto meenemen met de belofte dat je het factuurbedrag binnen de 30 dagen zal betalen via overschrijving

zal toch bij de meeste garages niet werken hoor, gezien de reparatie(contant) en leveringvoorwaarden.
                          als de Politie al komt!!!!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            geen opdracht....geen reparatie.
                            Het hangt er maar net van af wat de opdracht was. Als die opdracht luidt: "nazicht voor de TC met aansluitend TC", dan is het te verdedigen dat de auto klaar gemaakt moet worden voor de keuring, inclusief eventuele reparaties. Da's gewoon niet handig afgesproken.

Bougies die vervangen moeten worden lijkt me logisch als er zo weinig met de wagen gereden wordt - de motor zal zelden echt op temperatuur komen bij korte ritjes en je bougies verkolen dan waar je bij staat.

Los daarvan is het natuurlijk van de zotte dat een lampunit die gewoon goed was voordat'ie door de garage gesloopt werd in rekening gebracht wordt. Maar ja, het bewijs dat de lamp voordien niet stuk was is wellicht wat moeilijk te leveren.

Dit lijkt me een typisch gevalletje voor een geschillencommissie. Is er niet zoiets als een overkoepelende organisatie in Belgie die de autobranche controleert? In Nederland is er de BOVAG, die ook een geschillencommissie heeft - zoiets dus?

Comment

Je kan vooraf ook informeren wat ze gaan doen en afspraken maken dat ze niets anders mogen uitvoeren zonder uw toestemming. Gewoon kwestie van informeren en afspraken maken.
                              Als ge uw auto binnen doet bij Ford moet je een opdrachtbon ondertekenen waar de gevraagde werken op vermeld staan. Op die bon staat :
                              • Nazicht technische controle
                              • Aanbieden technische controle

En zoals je zelf ook wel weet krijg je NOOIT een dubbel van die bon.
                              Er is dus geen enkele reden om te twijfelen wat de uit te voeren werken zijn.
                              Het is de garage dat er misbruik van maakt om deze woorden en tekst anders toe te passen.
                              Zij zeggen "achteraf" dat nazicht voor TC een groot onderhoud inhoudt.

Nazicht voor technische controle is bij elke eerlijke garage :
                              • Controle staat banden en bandendruk
                              • Controle werking lichten en afstelling
                              • Controle staat remmen en afstelling
                              • Controle algemene staat van het chassis en ophanging
                              • Controle van de ruiten en ruitenwissers
                              • Controle van de motorafstelling (uitstoot)
                              Last edited by VerSeg; 1 oktober 2008, 11:44.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                                Wat het onderhoud op 60000km betreft zal je vrees ik bakzeil moeten halen, de meeste merken voorzien een groot onderhoud per jaar als de km-stand te laag blijft. De kapotte lamp met het afgebroken onderdeel kan je opeisen als bewijs.
                                Daarna: een andere garagist zoeken
                                De meeste merken voorzien 1 onderhoud per jaar, maar dat is zeker geen groot onderhoud, die zijn normaal volgens de kilometerstand, en voor mensen die zeer weinig rijden, kan dat ook per leeftijd zijn, maar een groot onderhoud elk jaar is gezever...
                                De bougies zou ik er persoonlijk ook geen 4 jaar laten inzitten, maar dat is geen reden om die om de 6000 kilometer te vervangen.
                                Wagens die veel korte ritjes doen, hebben inderdaad meer last van slijtage (motor heeft nooit echt warm), maar ze moeten ook niet overdrijven hé.
                                Nu en dan eens een langer ritje maken, zodat het water uit de uitlaat is, of het stof van de turbo (als het een diesel is, maar dat zal wel niet ;-)), is heel gezond voor een auto...

In mijn garage betaal ik nooit contant. Ze hebben me dat trouwens ook nog nooit gevraagd. Je krijgt de factuur, en je betaalt binnen de 7 dagen met een overschrijving. Het is nochtans ook een merkgarage (VW)...

Betaal inderdaad de niet betwiste zaken, met de rest zou ik ook wachten.

Van mij zou die invoerder ook een vlammende klacht over die merkgarage krijgen...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X