Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrog door garage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedrog door garage

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ga jij ook beginnen?

Ik heb helemaal mijn eigen standpunt niet in de grond geboord. Als je iets wil kopen en je vergelijkt niet dan hebt ge dat grotendeels aan uzelf te danken. Als ge een opdracht geeft en ze doen iets anders wat meer kost dan hebben ze misbruik van u gemaakt.

In het andere topic haal ik aan det de koper VOORAF weet wat het hem gaat kosten en KAN vergelijken. Je kan de aankoop weigeren als je elders vergelijkt.

Hier haal ik aan dat ze NADIEN afkomen dat het meer kost en je niet ander KAN dan betalen.
    Je kan niet vergelijken met een ander want je gaat naar de garage waar je al klant bent en waar ze u in het zak zetten NA je een overeenkomst tekende.

In het andere topic kan je als klant zeggen dat je niet betaalt en dan heb je niets maar ook niets verloren.

Hier MOET je betalen of ge krijgt uw eigendom niet eens terug ... da's een heel andere zaak.

En lees tenminste eens het hele verhaal, ge haalt zaken dooreen wat niks met elkaar te maken heeft.
    Ge krijgt hier van een paar mensen een serieus antwoord en een paar zitten gewoon te reageren om u ne kl**t af te draaien. Bende pubers!

En aan de mods, sluit dit topic a.u.b. want er wordt meer op de man gespeeld dan op de inhoud van het topic!
    De serieuze mensen hebben al geantwoord en de rest is toch maar zever.
    Volgende keer zelf mee gaan VerSeg en bij de auto blijven in de garage.
    Het is dus kiezen: een dag verlof opofferen of een week (?) ergernis zoals nu.

Ik heb dit mijn leven lang moeten doen....
    Altijd een dag verlof kwijt.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      De auto klaarmaken voor de autokeuring én met de auto naar de keuring rijden.
      Klopt maar voor de keuring moet je geen nieuwe luchtfilter hebben, moet je geen nieuwe bougies hebben, moet je geen nieuwe oliefilter hebben, moet je geen nieuwe benzinefilter hebben, moet je geen anti-vries in je ruitensproeier hebben, moet je geen verse olie hebben, moet er geen nieuwe pakking op de oliedop zitten, ... dat heeft geen enkele invloed op een goedkeuring door de TC.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Klopt maar voor de keuring moet je geen nieuwe luchtfilter hebben, moet je geen nieuwe bougies hebben, moet je geen nieuwe oliefilter hebben, moet je geen nieuwe benzinefilter hebben, moet je geen anti-vries in je ruitensproeier hebben, moet je geen verse olie hebben, moet er geen nieuwe pakking op de oliedop zitten, ... dat heeft geen enkele invloed op een goedkeuring door de TC.
        Haha neen neen, sorry dat ik lach VerSeg.
        Weet ge, die afsluiting van de oliedop heeft mij ook altijd de ogen uitgestoken
        op mijn facturen. Onnoemelijk duur voor zo'n prul.
        Mijn vader maakte die zelf van een binnenband.....

Nog iets: voor mij klinkt dit onderhoud als normaal.
        Omdat ik slechts één keer per jaar in de garage kom en dit om idd. de auto na te zien
        voor de autokeuring. Ik "maak" ook geen kilometers.

De vorige keer werden de bougies ook vervangen aan mijn auto en dit was mij ook niet
        gevraagd vooraf. Ik kreeg dit te horen voor ik de factuur betaalde.
        Dit was dus bij 20.000 km en voor de 1-ste keer dus.

In het onderhoudsboekje staat beschreven welk onderhoud er moet gebeuren en bij welke
        kilometerstand.
        Ik snap dus niet dat onderhoud bij 60.000 zoals bij u.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Je zou beter eens je eigen topic lezen want:
          • Ik was als eerste begonnen.
          • Ik ga ermee akkoord dat dit afzetterij is.
          • Het gaat over het principe van misbruik maken van vertrouwen

Eentje om het af te leren:
          dat ze NADIEN afkomen dat het meer kost
          Het staat de koper vrij om VOORAF een lijst van specifieke taken af te spreken en een offerte te laten maken.
          Het gaat mij om het principe mijn beste. Niet het specifieke geval.

Zoals ik al vroeger in de discussie zei: (maar dat heb je duidelijk niet gelezen)
          Winstmaximalisatie, iedereen doet het, ook de TS
          Ook al is het niet ok, we proberen het maar en tenzij de klant stevig in zijn schoenen staat komen we er waarschijnlijk wel mee weg.

Ik ben het ook eens tegengekomen. Eerlijk gezegd dacht ik toen aan Marcellus Wallace en dat de middeleeuwen ook hun voordelen hadden.

Daarom ook dat je standpunt in het vorige topic mij uitermate ergert.
          Voor mij klaag je dat je eigen principes tegen je moeder gebruikt worden.
          Ik vindt het zeer jammer voor je moeder.
          Jeroen

Comment

Dat is niet helemaal waar.
            De eerste controle die bij de autokeuring wordt uitgevoerd, is het meten van de CO aan de uitlaat.
            Alle elementen die invloed hebben op de verbranding moeten dus in orde zijn. Daar horen zeker luchtfilter, ontstekingskaarsen en benzinefilter bij.

Stuur een volgende keer maar iemand mee met moedertje. Iemand die een beetje op de hoogte is.
            Naar een ándere garage, dat spreekt vanzelf.
            Last edited by Jos Vanhengel; 1 oktober 2008, 17:52.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              De eerste controle die bij de autokeuring wordt uitgevoerd, is het meten van de CO aan de uitlaat.
              Alle elementen die invloed hebben op de verbranding moeten dus in orde zijn. Daar horen zeker luchtfilter, onstekingskaarsen en benzinefilter bij.
              Klopt inderdaad wat je zegt maar je weet ook zogoed als ik dat als dit op 18000 km al drie keer gedaan wordt, dit overdreven is.
              Stuur een volgende keer maar iemand mee met moedertje. Iemand die een beetje op de hoogte is.
              Wees daar maar zeker van.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hoe is 'nu afgelopen? Hebben jullie de wagen al terug?

Nog een tip , als je heisa maakt in de garage, doe dit in de toonzaal en liefst tijdens het Week-end als er veel volk rondloopt...

Ik heb zo ooit eens bij een elektro-zaak mijn gelijk gekregen op een piekmoment ( hadden geprobeerd een van de kinderen af te poeieren ivm garantie)
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                  Hoe is 'nu afgelopen? Hebben jullie de wagen al terug?

Nog een tip , als je heisa maakt in de garage, doe dit in de toonzaal en liefst tijdens het Week-end als er veel volk rondloopt...

Ik heb zo ooit eens bij een elektro-zaak mijn gelijk gekregen op een piekmoment ( hadden geprobeerd een van de kinderen af te poeieren ivm garantie)
                  De wagen had ze direct terug, het was net voor sluitingstijd en ze kon anders niet naar huis. Ze heeft dus wel moeten betalen.
                  En lawaai maken helpt niet veel als ze net sluiten.
                  Eens op een zaterdag tot daar gaan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

dit verhaal doet me denken aan een man die altijd trouw zijn dieselwagen laat nazien in zijn garage. Maar door een toeval was de garage gesloten en ging hij voor een klein onderhoud naar een Auto 5. Toen hij de factuur kreeg verschoot hij omdat het zo weinig kostte. Zijn grootte bekomernis was waarom de bougies niet vervangen werden. Stond die man even verstelt als hij te horen kreeg dat een diesel geen bougies heeft, maar hij toch in zijn officieel erkende garage altijd vervangen bougies kreeg aangerekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      dit verhaal doet me denken aan een man die altijd trouw zijn dieselwagen laat nazien in zijn garage. Maar door een toeval was de garage gesloten en ging hij voor een klein onderhoud naar een Auto 5. Toen hij de factuur kreeg verschoot hij omdat het zo weinig kostte. Zijn grootte bekomernis was waarom de bougies niet vervangen werden. Stond die man even verstelt als hij te horen kreeg dat een diesel geen bougies heeft, maar hij toch in zijn officieel erkende garage altijd vervangen bougies kreeg aangerekend.
                      Gloeikaarsen durven ook nog wel eens gemakkelijkheidshalve bougies genoemd worden.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Elk nazicht (groot en klein) is nauwkeurig vastgelegd (in prijs en tijd die men er aan besteedt). Dus, voor het gedeelte van het nazicht zou ik de details opvragen en een klacht indienen bij Ford Brussel. Deze kunnen nazien of er wel volgens het boekje gewerkt is en desgevallend de consessiehouder op de vingers tikken....en u eventueel laten vergoeden.
                        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

een garage mag in geen geval uw wagen achterhouden, om geen enkele reden , dat is uw eigendom en daarom is het diefstal, 2 jaar geleden ook iets gelijkaardigs voorgehad en heb de politie erbij gehaald, nen helen tamtam maar mijn wagen kreeg ik terug ze moesten wel en heb geen euro betaald!
                          ik kreeg dagvaarding om voor het vredegerecht te verschijnen ivm de betwiste factuur
                          een heel gedoe maar nooit een cent moeten betalen
                          merkvertegenwoordigers zijn de grootste afzetters die je kan vinden
                          en de facturen die ze aanrekenen zijn buiten proportie!!

tegenwoordig is het zo (en niet alleen als het over autos gaat ) dat je je beter laat vergezellen door iemand die meer kennis van zaken heeft

vertrouwen mag je echt niet meer hebben in deze tijd want dat kan je duur te staan komen!
                          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Alle elementen die invloed hebben op de verbranding moeten dus in orde zijn. Daar horen zeker luchtfilter, onstekingskaarsen en benzinefilter bij.
                            Een luchtfilter wordt niet slechter door de ouderdom, maar wel door de hoeveelheid stof dat de doorlaat vermindert. Op de normale wegen kan je gemakkelijk 60.000km met hetzelfde luchtfilter blijven rijden.
                            Een auto die niet perfect draait omdat er wat roet in de bougies zit, die draait weer perfect na 10-20km snelweg tegen 120km/h. Tegen die snelheid is de verbrandingstemperatuur hoog genoeg om de bougies zuiver te branden.
                            Na dat ritje over de snelweg zal ook de CO-meting weer in orde zijn.

Als ze op vier jaar en 18.000km al drie keer de bougies hebben vervangen, dan is dat alleen maar om extra winst te maken, en dan is dat volgens mij al voldoende reden om die garage te mijden...

Toen ik de eerste keer de olie van mijn Clio liet verversen (die was toen nog in garantie), toen hingen ze in de auto ook een labeltje dat de olie minstens drie keer per jaar ververst moet worden. In de gebruiksaanwijzing staat dat die er 2 jaar of 30.000km in mag blijven zitten, en dan zien ze mij geen drie keer per jaar in de garage. (Als je telkens extreem korte afstanden doet, waarbij de motor nooit op temperatuur komt, dan moet de olie wel sneller ververst worden.)

Nog zo'n zaak, elke keer rekenden ze een busje ruitensproeiervloeistof aan (voor de prijs van die 250cl heb ik een bus van 5 liter), ook al zat het reservoir helemaal vol (het busje lag dan in de auto).

Mijn Clio is op 7 jaar maar 3 keer in de garage geweest, de eerste keer voor een olieverversing, omdat die nog in garantie was.
                            De tweede keer zat er een achterrem geblokkeerd (toen hebben ze veel meer vervangen dan nodig, en moesten ze ook dat kontaktje nakijken van de ventilator), en veertien dagen later, toen ze dat kontakje gingen vervangen (ze hadden de eerste keer niet gevonden waar het probleem zat, en ze hadden geen tijd meer), toen was plots de koppakking stuk (de motor is nooit te warm geweest terwijl ik ermee reed, ze hebben die volgens mij gewoon laten draaien met het defecte kontakje tot de motor begon te koken). Toen hebben ze ook de waterpomp vervangen die lek zou geweest zijn, maar na 7 jaar stond het koelvloeistofpeil nog even hoog als in het begin)

Ik HAD dus ook zo'n garagist die altijd probeert om het maximum-bedrag aan te rekenen, volgende keer ga ik wel ergens anders....
                            Olie verversen heb ik altijd zelf gedaan, alleen tijdens de garantieperiode niet.
                            Last edited by Black B@ndit; 1 oktober 2008, 18:13.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              merkvertegenwoordigers zijn de grootste afzetters die je kan vinden
                              en de facturen die ze aanrekenen zijn buiten proportie!!
                              Er zijn echt wel merkvertegenwoordigers te vinden die het wel correct doen. Veralgemenen is altijd de gemakkelijkste manier om af te breken. Of het correct is, is heel iets anders...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Bougies van een auto op loodvrije benzine gaan normaal tussen de 60000 en 100000 km mee. Ze op 18000km al drie keer vervangen is wel een klein beetje overdreven hé.
                                Dat is wel veel inderdaad, maar op een koude motor vervuilen bougies nu eenmaal heel erg snel. En 18000km in vier jaar tijd, dat is nog geen 5000 km per jaar - dat is ook wel echt weinig he... ik snap wel dat ze die dingen zo vaak vervangen. Daarnaast zorgt een vuile bougie ook voor een slechte verbranding en dat kan een oorzaak zijn van afkeur voor de TC.

Veel belangrijker vind ik de rest van de rekening - die koplamp met name. Walgelijk!

Anyway, bestaat er geen geschillencommissie voor de auto industrie in Belgie?

Comment

Working...
                                X