Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrog door garage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedrog door garage

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
    Bougies die vervangen moeten worden lijkt me logisch als er zo weinig met de wagen gereden wordt - de motor zal zelden echt op temperatuur komen bij korte ritjes en je bougies verkolen dan waar je bij staat.
    Bougies van een auto op loodvrije benzine gaan normaal tussen de 60000 en 100000 km mee. Ze op 18000km al drie keer vervangen is wel een klein beetje overdreven hé.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Had ik wel gelezen, maar hij zal het gevoel nu ook wel snappen.
      Dit is een heel andere zaak jongen, ge wilt gewoon uw gelijk bewijzen in een ander topic dat met dit helemaal niets te maken heeft. Daar gaat het erover dat je de prijs weet "voor" je iets aankoopt, hier gaat het erom dat er veel meer uitgevoerd werd dan overeengekomen werd.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
        Moest jij die wagen binnengedaan hebben was het iets anders geweest zene... (alé, hangt dan weer van enkele factoren af....)
        Ik heb de test gedaan ... andere wagen en ander merk maar allé.
        Ook onze wagen is net 4 jaar en ik ben er na het verhaal van mijn moeder mee naar de garage gegaan om eens te vergelijken wat zoiets mij zou kosten.
        Ik dus naar de officiële dealer (BMW) zonder afspraak en gezegd "Ik zou graag naar de keuring gaan maar wil zeker zijn dat alles in orde is".
        Het antwoord was "We zullen dit voor u nazien, mag ik even de sleutel a.u.b.?"
        Die roept direct ne gast (tijdens de middagpauze) en zegt "Zet die eens in orde voor de TC".
        Ik zie dat ze direct de wagen binnen rijden en op de brug zetten, ze controlleren de onderkant van de wagen, de staat van de banden en de bandendruk.
        Nadien wordt die op de remmentest gezet en de handrem wat bijgeregeld.
        Dan volgt de controle van de lichten (stonden goed).
        Ruitenwissers eens bekijken.
        Even oliepeil nazien en wagen terug buiten.
        Een kwartier erna konden we dus verderbollen.
        Wij naar de kassa om af te rekenen ... "Voor zoiets klein gaan we u toch niks aanrekenen zeker? Het is in orde mijnheer, uw auto is goed voor de TC."
        Wij naar de TC en een half uur later hadden we een geldig bewijs voor twee jaar in ons handen ... heeft me net de prijs van de TC gekost en ik was er met 36,5€ vanaf.
        En de wagen heeft ook maar 17000km en hier geen gezever van onderhoud voor dit of dat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dit is een heel andere zaak jongen, ge wilt gewoon uw gelijk bewijzen in een ander topic dat met dit helemaal niets te maken heeft. Daar gaat het erover dat je de prijs weet "voor" je iets aankoopt, hier gaat het erom dat er veel meer uitgevoerd werd dan overeengekomen werd.
          Als ik vroeger met mijn eigen auto naar de garage ging wist ik ook "voor" ik hem achter liet wat er zou gebeuren, kwamen ze iets onverwacht tegen had ik de afspraak dat ze mij belde.
          Dat zijn even goed zaken die je kan afspreken en op voorhand kan weten.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Als ik vroeger met mijn eigen auto naar de garage ging wist ik ook "voor" ik hem achter liet wat er zou gebeuren, kwamen ze iets onverwacht tegen had ik de afspraak dat ze mij belde.
            Leedvermaak is een lelijke vorm van vermaak....hoewel ik in het andere topic eerder uw standpunt deel...

bovendien gaat het hier over de wagen van een (vermoed ik) iets oudere dame met waarschijnlijk weinig kennis over auto's en motoronderhoud, da's puur misbruik van vertrouwen... Dit gecombineerd met de intimidatie ivm met achterhouden van de wagen (Ik wil ze dat eens zien doen met een jonge gast van 1m90) maakt van deze garagehouder een pure crimineel....
            Last edited by Lucas1711; 1 oktober 2008, 12:35.
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Stop met zeveren a.u.b.! Je bent helemaal niet serieus meer bezig, je blijft gewoon off-topic verder doen om uw gelijk te halen in een andere discussie. Wie in de andre discussie gelijk heeft doet niet ter zake, het heeft niets te maken met deze zaak!
              En als je een werkbon tekent met vermelding van specifiek uit te voeren werken, dan is er wel degelijk afgesproken wat mag en niet mag.
              Het probleem is dat ze het hier dus wel gedaan hebben en dat ge uw auto niet krijgt als ge niet betaalt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                Leedvermaak is een lelijke vorm van vermaak....hoewel ik in het andere topic eerder uw standpunt deel...

bovendien gaat het hier over de wagen van een (vermoed ik) iets oudere dame met waarschijnlijk weinig kennis over auto's en motoronderhoud, da's puur misbruik van vertrouwen... Dit gecombineerd met de intimidatie ivm met achterhouden van de wagen (Ik wil ze dat eens zien doen met een jonge gast van 1m90) maakt van deze garagehouder een pure crimineel....
                Dat is juist wat ik bedoel, hier kunnen ook oudere mensen zitten met weinig kennis van toestellen en dus ter goeder trouw naar hier komen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                  Mijn moeder is inderdaad een alleenstaande zieke vrouw, mijn vader is al 22 jaar dood en ze moet het dus alleen redden.
                  Ze kent inderdaad niets van mechaniek en als ze haar zouden zeggen dat je om de 20000 km de nokkenas moet vervangen dan zou ze dat in vertrouwen ook laten doen ... als je het niet kent dan ga je er vanuit dat als een garagist dit zegt dit ook zo moet zijn.
                  Een auto kopen doe je in vertrouwen en dat vertrouwen moet verdergezet worden bij het latere onderhoud ervan.
                  Er wordt inderdaad maar al te snel misbruik gemaakt van zwakkere mensen, zeker als ze zien dat je er niet veel van afweet en niet anders durft dan betalen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dat is juist wat ik bedoel, hier kunnen ook oudere mensen zitten met weinig kennis van toestellen en dus ter goeder trouw naar hier komen.
                    Zever daar dan verder over in het andere topic dat je daarvoor startte, daar is het ten minste on-topic!
                    Hier reageer je alleen om de mensen een loer te draaien omdat in het andere topic een andere mening gedeelt wordt dan je zelf verdedigt.
                    Trouwens spreekt ge uw eigen tegen ... ge zegt in uw ander topic dat de niets wetende koper moet beschermd worden door de verkoper aan te pakken en hier blijf je maar aanhalen dat mijn moeder als klant verkeerde overeenkomsten gesloten heeft en ze maar beter moet opletten. (Komt hierop neer)
                    Last edited by VerSeg; 1 oktober 2008, 13:10.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Geen reden tot paniek,

klacht neerleggen bij de politie of eventueel met een deurwaarder de wagen gaan ophalen. De garagist mag die wagen nooit als chantage middel achterhouden. Ik weet niet in hoever dit waar is, maar ik heb zelfs al gehoord dat zulke praktijken ervoor kunnen zorgen dat de de rekening als nietig kan worden verklaard (het heeft iets te maken met het feit dat er een misdrijf wordt gepleegd, maar de exacte details over zo'n regeling weet ik niet)

Als je al dan niet de rekening voor de herstelling moet betalen is een ander zaak. Maar daarvoor zou ik eventueel contact opnemen met de hoofdzetel van het automerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zever daar dan verder over in het andere topic dat je daarvoor startte, daar is het ten minste on-topic!
                        Hier reageer je alleen om de mensen een loer te draaien omdat in het andere topic een andere mening gedeelt wordt dan je zelf verdedigt.
                        Trouwens spreekt ge uw eigen tegen ... ge zegt in uw ander topic dat de niets wetende koper moet beschermd worden door de verkoper aan te pakken en hier blijf je maar aanhalen dat mijn moeder als klant verkeerde overeenkomsten gesloten heeft en ze maar beter moet opletten. (Komt hierop neer)
                        Klopt, maar jij zegt dat het niet waar is dat de niets wetende koper beschermt moet worden tot u of uw moeder iets overkomt en dan moet het ineens wel zo zijn?
                        Je zegt zelf dat het mens ter goeder trouw iets koopt en daardoor in het zak gezet is, als ik dan zeg dat je dat moet voorkomen is dat volgens u niet waar iedereen moet zelf maar informeren en zijne plan trekken zeg je. Maar nu ineens niet meer?

Comment

VerSeg:
                          Er wordt inderdaad maar al te snel misbruik gemaakt van zwakkere mensen, zeker als ze zien dat je er niet veel van afweet
                          Je hebt zojuist je eigen standpunt in de andere discussie de grond in geboord. ROLF
                          Jeroen

Comment

je garage mag enkel de taken utivoeren waar ze een werkopdracht voor hebben, Als mijn garage zou besluiten een nieuwe moter te zetten als ik vraag naar de TC te gaan, is dat hun goed recht maar moet ik dat niet betalen, daar had ik geen opdracht voor gegeven.

je kan de factuur (deels) protesteren, zeker niet betalen, want betalen (zelf gedeeltelijk) kan gezien worden als aanvaarden van de factuur. Verder kan je de garage in gebreke stellen voor elke dag dat je zonder wagen zat na de TC doordat ze weigerden de wagen mee te geven en hier een "dervings" vergoeding voor vragen.

als je de factuur deels protesteerde, kan je het niet geprotesteerde bedrag wel betalen, als ze dan de wagen wel meegeven.

Om de wagen versneld terug te krijgen, kan je daana ook naar de politie gaan en klacht indienen omdat ze de wagen niet teruggeven en zoals hoger aangehaald, zeker ook klacht indienen bij de economische inspectie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                              Je hebt zojuist je eigen standpunt in de andere discussie de grond in geboord. ROLF
                              Ga jij ook beginnen?

Ik heb helemaal mijn eigen standpunt niet in de grond geboord. Als je iets wil kopen en je vergelijkt niet dan hebt ge dat grotendeels aan uzelf te danken. Als ge een opdracht geeft en ze doen iets anders wat meer kost dan hebben ze misbruik van u gemaakt.

In het andere topic haal ik aan det de koper VOORAF weet wat het hem gaat kosten en KAN vergelijken. Je kan de aankoop weigeren als je elders vergelijkt.

Hier haal ik aan dat ze NADIEN afkomen dat het meer kost en je niet ander KAN dan betalen.
                              Je kan niet vergelijken met een ander want je gaat naar de garage waar je al klant bent en waar ze u in het zak zetten NA je een overeenkomst tekende.

In het andere topic kan je als klant zeggen dat je niet betaalt en dan heb je niets maar ook niets verloren.

Hier MOET je betalen of ge krijgt uw eigendom niet eens terug ... da's een heel andere zaak.

En lees tenminste eens het hele verhaal, ge haalt zaken dooreen wat niks met elkaar te maken heeft.
                              Ge krijgt hier van een paar mensen een serieus antwoord en een paar zitten gewoon te reageren om u ne kl**t af te draaien. Bende pubers!

En aan de mods, sluit dit topic a.u.b. want er wordt meer op de man gespeeld dan op de inhoud van het topic!
                              De serieuze mensen hebben al geantwoord en de rest is toch maar zever.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                een garage mag toch geen reparaties uitvoeren, zonder dat daar een opdracht voor is gegeven.
                                een APK in Nederland is meestal een vast bedrag, maar alle bij komende reparatiekosten, om een goedkeuring van van APK te bekomen, moeten wel van te voren worden afgesproken.
                                denk dat het bij een TC ook het geval zal zijn.
                                voor je het weet, heb je vier nieuwe banden onder je auto(van 300 euro per stuk), om dat de garage dat nodig vond.
                                geen opdracht....geen reparatie.
                                grt,bouk.
                                Wat was de opdracht bouk?
                                De auto klaarmaken voor de autokeuring én met de auto naar de keuring rijden.
                                Deze auto was niet in orde en men heeft reparaties uitgevoerd.
                                Gevolg: een geslaagde keuring.
                                Opdracht geslaagd

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de klant alle rechten kwijt is.
                                Geeft die garagist niet het recht alles uit te voeren naar eigen goeddunken.
                                De garagist kon zeggen: "Ik heb een veilige wagen afgeleverd...."

Dat zo gezegde ongeval heeft de factuur geen goed gedaan....
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X