Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrog door garage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedrog door garage

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Katalisatoren zijn nogal gevoelig bij wagens die korte afstanden afleggen. Ik weet niet of dit bij jou het geval is. Een gekend probleem dus. Als men weinig km rijdt en er dan nog bovenop vooral kleine afstanden doet, is men beter af met benzinemotoren.
    Wij hadden onze wagen net gekocht toen er door omstandigheden plots weinig mee gereden zou worden. Een diesel dus wel te verstaan.
    De auto gaat naar zijn zes jaar en heeft 20.000km, dus niet echt veel gereden per jaar.
    Katalisator is nog in goede staat en geen problemen tot nu toe.
    Een kennis dat identiek dezelfde wagen heeft en op 5 jaar al 220.000 km gereden heeft zit nu aan zijn vijfde katalisator!
    Reden ... katalisator is uit te dun metaal gemaakt en aan de plooien die erin gemaakt zijn scheurt die telkens door. Hij heeft er al 4 onder garantie gekregen en was nu bezig met de aanvraag van de vijfde garantie!
    Het is dus niet altijd bij een klein km-aantal dat die stukken defect geraken.
    Het klopt wel dat een katalisator goed warm moet worden alvorens correct te werken maar dit is ook zo met een benzinemotor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poezemarieke Bekijk bericht
      Heb ik de laatste paar weken ook gedaan, dacht ook als het een verstopping ergens is, moet die zo wel loskomen. enkele malen autostrade opgegaan, al was dat best een hachelijke bedoening. Daarom dat ik het zo onwaarschijnlijk vind dat die zo zwaar verstopt kan zijn. Volgens mij zit het probleem totaal ergens anders.
      Ik heb dat ook al eens voor gehad. Autosnelweg rijden om het probleem op te lossen heeft niet echt zin. Van mijn garagist had ik een product gehad om in mijn dieseltank te doen. Ik moest met mijn wagen rondrijden en hoog in toeren gaan, tot net niet in het rood. (De snelheid speelt dus niet echt een rol). Mijn probleem was snel verholpen zo. De naam van het product weet ik echter niet meer...

Veel succes!

Mvg,
      Frederic

Comment

ja autosnelweg doen dat is nu niet perse hoog in toeren gaan hé, tenzij je 150 in 3e doet .
        Net niet tot in't rood is juist genoeg ;-)

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ik rijd met een benzine ford mondeo 1600, heb de laatste paar weken regelmatig autostrade gedaan, dan toch geprobeerd om minstens 100 te rijden, normaal haal ik 120, wat soms lukte , dan weer amper 70 en een enkele keer op de pechstrook moeten stoppen omdat hij echt niet meer dan 40 meer wou. is dat van die katalisator dan niet van toepassing op mijn auto? Heb daar niet bij stil gestaan, tot ik enkele van jullie reacties las. Moet hier ook bij vertellen dat ze aan de telefoon eerst vroegen of die koplampschakelaar mocht vervangen worden, iets wat totaal niet ter sprake was gekomen en ook niet op de brief die ik in mijn wagen achtergelaten had met uitleg over het probleem.
          Groetjes Marieke
          Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
          - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Probleem is dat je je auto voorlopig niet terugkrijgt eh.
            Dat heeft een naam, maar het schiet me even niet te binnen. Het is gewoon wettelijk verboden om de auto niét vrij te geven ook al is de factuur niet voldaan.

Comment

Marieke, dat is misschien de ontsteking? 1 cilinder die niet zo goed meer mee wil?
              Maar aangezien hij al in de garage geweest is zouden die pipo's het toch wel moeten weten

Comment

Ik ga dat allemaal niet lezen, ge blijft bezig en iedereen heeft wel "een mening". De feiten : ik rij van 1976 met de auto. Ik heb nog NOOIT klachten gehad over wélke garagist dan ook. Ik heb gereden met Opel, Renault, Citroen, Honda, Audi, Chevrolet, Cadillac, Chrysler, Mercedes, etc (ik vergeet er waarschijnlijk een paar...Ja : Peugeot !). Ik kan dus nog niet eens "aanhalen" dat ik een onwaarschijnlijk trouwe klant was. Och, sommige mensen hebben altijd klachten, ik heb nooit problemen. Het zegt misschien meer over die mensen dan over de garagisten die zich hier ook niet kunnen verdedigen.

Comment

ik rijd van 1978 en ook nooit ergens klachten gehad tot vandaag, het kan dus iedereen overkomen.
                  Groetjes Marieke

Comment

Ik heb vroeger met mijn audi met benzinemotor ook eens zo'n probleem gehad.
                    Bleek een sonde in de katalysator te zijn die vuil was.
                    Deze is vervangen en nadien reed de auto terug normaal.

Comment

• Re: Bedrog door garage

Ge moet daar wel naft in doen hé.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

@Jeroen, bedankt voor de tip
                        @Bereboot, ik we gaan dat testen, hopelijk lukt het bij mijn auto ook :-)
                        @Verseg flauwe plezante :-) een mens moet nu eenmaal met zijn miserie kunnen lachen hé, je hebt het in ieder geval klaar gespeeld om een glimlacht op mijn gezicht te toveren, gelijk een stuk stress weg :-)
                        Last edited by poezemarieke; 15 april 2010, 09:32. Reden: boodschap was niet volledig
                        Groetjes Marieke

Comment

update:
                          auto laten testen in andere garage. Blijkt de sproeikop (die de benzine verdeelt) te zijn die slecht werkt, soms begint die te borrelen i.p.v. te sproeien, met het gevolg dat de auto tijdelijk verzuipt en raar gedrag vertoont. Moet een nieuwe sproeikop plaatsen en het euvel zou verholpen zijn. Hebben niets gezegd over een nieuwe uitlaat, strange toch?!
                          Hiermee sluit ik deze discussie af.
                          nogmaals bedankt voor jullie reacties.
                          Groetjes Marieke

Comment

Vergeet de ruitenwissers niet.
                            Toch als je Touring laat komen.
                            Mijn vader stond ooit eens in panne (lang geleden), wagen wou niet starten ... belt die Touring en die gast begint direct de motor van de ruitenwisser te demonteren want volgens hem kwam het probleem daar van.
                            Na enkele minuten zei die dat hij het nodige materiaal niet bij had en dat de wagen moest gesleept worden.
                            Dit was het einde van het Touring-abonnement.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X