Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Ik ben daar ook al sinds mijn jeugd klant geweest , alhoewel met mijn lening kon ik daar de boom in, jaren klant, en ze hebben zelfs geen moeite gedaan... veel te duur en dan heb ik daar praktisch alles weggehaald naar banken, die me toen wel goed geholpen hebben zoals fortis en dexia. En om tegenwoordig nog al uw geld aan 1 bank toe te vertrouwen, goed zot zou ik zo zeggen.... Ik blijf erbij, sabena kon ook nooit failliet gaan
    jdm, ik heb er totaal geen last gehad met een bouwlening....
    Op 10 oktober 2008 is dit 20 jaar geleden, dus je weet hoe ik er voor sta
    Een bank vraagt gewoonlijk of altijd(?) een borg he.
    Mijn loon en wat spaarcentjes was blijkbaar voldoende.
    Je kon toen ook nog een goede "relatie" opbouwen of reeds hebben met een bank.

Zonder vast werk of zonder vast inkomen sta je nergens...
    En als je zag hoe men de laatste jaren met geld heeft gesmeten: persoonlijke leningen bijv. voor
    mensen die deze in de verste verte nooit konden terug betalen....
    Je kan dit idd. niet vergelijken met een bouwlening maar het gaat hier meer over de mentaliteit
    van sommige banken.

En Sabena?
    D'r zijn er daar die héél veel geld hebben verdiend J*.
    Niet de gewone werknemers hoor.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Iedereen maakt al eens fouten hé. En dat moet nu toch al jaren geleden geweest zijn.
      Ik ben klant bij KBC sinds 92 en nooit probs gehad moet ik zeggen.
      En een bank die zich ook bezig houdt op wereldvlak maar kiest voor kleinere banken in groeimarkten (Oost-Europa).
      Voilà!
      Denk ook aan Cera

ps. wellicht gaan de Duitsers Dexia nekken....

En waar het niemand over heeft.
      Wie over werk en bedrijven spreekt heeft het graag over concurrentie,
      de moordend concurrentie. Personeel wordt afgedankt, er gebeurt reorganisatie,
      loonmatiging, langer gaan werken enz. enz.
      Nu gaat onze staat 2 banken redden, wellicht zal er nog meer gebeuren.
      Hoe zit het hier met de 'oneerlijke' concurrentie?
      Hoe zit het met die geroemde vrije markt?
      En al wat blauw is, is zo stil
      Last edited by theokus; 5 oktober 2008, 18:15.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Als TS ben ik nog altijd niet gerustgesteld.
        Eén week verder ziet de situatie er nog altijd niet zo denderend uit.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Voilà!
          Denk ook aan Cera

ps. wellicht gaan de Duitsers Dexia nekken....
          Ja, in '92 was ik bij Cera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Volgens mij is de meest logische oplossing voor Fortis BE de nationalisering, net
            zoals de Nederlanders gedaan hebben.
            Toch ben ik er bijna van overtuigd dat de politici Fortis Be zullen verkopen.
            Daar heb ik zo ook de schrik voor...want er komt nu al een bericht van Leterme zelf (de belastingbetaler kan niet de dupe worden....bla bla bla)... dan stel ik me de vraag waarom een injectie uitvoeren vorig weekend?

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Nope, totaal niet en we zullen moeten afwachten wat er uit de bus komt in de komende uren en voor de Beurs morgenochtend terug open gaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Ik kan je gerust stellen: het zal langer dan een week duren
              De uiteindelijke totale kosten gaan we nog véél langer voelen.
              Mag ik het platjes zeggen: degenen die veel geld verdiend hebben aan deze mistoestand
              zijn zéér stil.

En let op: er is een groot verschil tussen mensen bang maken en realistisch zijn
              En wie van de collega's hier is ten onder gegaan door deze affaire?

Morgen maandag zal het weer anders zijn.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

TS heeft nu een bankrekening bij BNP Paribas, 1 van de grootste banken in de wereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  TS heeft nu een bankrekening bij BNP Paribas, 1 van de grootste banken in de wereld.
                  Hahaha jaja.
                  En hoe hebben ze de overname betaald?
                  Met aandelen.

Stelt dat België zijn centen opvraagt.

Aandeel Fortis is geschorst.
                  De Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA) schorst de handel in het aandeel Fortis
                  tot "de markt de nodige tijd gehad heeft" om de deal met BNP Paribas te verwerken.
                  Dat meldt de CBFA vanochtend.

"Minister van Financiën Reynders sprak zich niet uit over hoe lang de Belgische regering de bankaandelen zal aanhouden."
                  Last edited by theokus; 6 oktober 2008, 06:42.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

TS weet dat Fortis al genaaid is door de Hollanders en betrouwt onze Zuiderburen al evenmin.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

bah, ik denk dat we er nog niet zo slecht vanaf komen. Als ik bekijk dat fortis holland voor een dikke 15 miljard is weggegaan en fortis belgië ook voor zo'n 15 miljard, en luxemburg 2 miljard, dan is de huidige evaluatie van fortis een dikke 30 miljard euro, veel meer dan de laatste beurswaarde van zo'n 10 miljard euro. Ik denk dat 30 miljard dicht tegen de reële waarde zit, halfweg tussen de beurswaarde van 70 miljard van anderhalf jaar geleden en die van 10 miljard voor het einde van fortis vorig weekend. Het zit nu natuurlijk wel in buitenlandse handen. merci, monsieur le compte (lippens).
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                        bah, ik denk dat we er nog niet zo slecht vanaf komen. Als ik bekijk dat fortis holland voor een dikke 15 miljard is weggegaan en fortis belgië ook voor zo'n 15 miljard, en luxemburg 2 miljard, dan is de huidige evaluatie van fortis een dikke 30 miljard euro, veel meer dan de laatste beurswaarde van zo'n 10 miljard euro. Ik denk dat 30 miljard dicht tegen de reële waarde zit, halfweg tussen de beurswaarde van 70 miljard van anderhalf jaar geleden en die van 10 miljard voor het einde van fortis vorig weekend. Het zit nu natuurlijk wel in buitenlandse handen. merci, monsieur le compte (lippens).
                        Dream on ! We zijn genaaid door de Nederlanders dat het niet mooi meer is ! Lees de beurscommentaren vandaag in zowat alle kranten .. je reinste geval van lijkenpikkerij .. De nederlanders hebben de beste stukken van het Fortis lijk opgepeuzeld voor een habbekrats en dan verteld dat de rest van het lijk puur vergif was zodat Fortis nog verder gedestabiliseerd geraakte en dan is de rest aan het vilbeluik van parisbas verkocht voor een schijntje waarbij er voor de Belgen helemaal niets meer overblijft dan een lege doos ... tel uit je winst ! de sappige stukken naar Nederland en de afval naar Frankrijk .. wat heb je dan nog over voor La Belgique ? juist ja .. een kater ! .. of om de oude literatuur, vrij, te parafraseren "Vertrouw geen Nederlanders, zelfs als ze met geschenken komen" ?? (juicy detail, de Nederlanders waren de dag na de afgesproken reddingsplannen al niet meer bereid om de afspraken na te komen, ze hebben nooit een cent gestort voor de "redding" van Fortis haha wat een Europese klucht !)

Comment

Een serieuze vraag !!!!
                          Hoelang moet een mens de kat nog uit de boom kjiken ivm z'n spaarrekeningen bij fortis?
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Dream on ! We zijn genaaid door de Nederlanders dat het niet mooi meer is ! Lees de beurscommentaren vandaag in zowat alle kranten .. je reinste geval van lijkenpikkerij .. De nederlanders hebben de beste stukken van het Fortis lijk opgepeuzeld voor een habbekrats en dan verteld dat de rest van het lijk puur vergif was zodat Fortis nog verder gedestabiliseerd geraakte en dan is de rest aan het vilbeluik van parisbas verkocht voor een schijntje waarbij er voor de Belgen helemaal niets meer overblijft dan een lege doos ... tel uit je winst ! de sappige stukken naar Nederland en de afval naar Frankrijk .. wat heb je dan nog over voor La Belgique ? juist ja .. een kater ! .. of om de oude literatuur, vrij, te parafraseren "Vertrouw geen Nederlanders, zelfs als ze met geschenken komen" ?? (juicy detail, de Nederlanders waren de dag na de afgesproken reddingsplannen al niet meer bereid om de afspraken na te komen, ze hebben nooit een cent gestort voor de "redding" van Fortis haha wat een Europese klucht !)
                            De Nederlanders hebben er wel dik voor betaald. Ga maar na
                            4 miljard voor 49% in Fortis Nederland

Wordt vervangen door
                            16,6 miljard voor 100% Fortis NL

Als 4 miljard de helft van de waarde vertegenwoordigd, dan is fortis NL 8 miljard euro waard.
                            Wat vertegenwoordigde de beurswaarde ook al weer?
                            Dan heeft de Nederlandse belastingbetaler een hele dikke overname premie betaald met 16,6 miljard
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Dream on ! We zijn genaaid door de Nederlanders dat het niet mooi meer is ! Lees de beurscommentaren vandaag in zowat alle kranten .. je reinste geval van lijkenpikkerij .. De nederlanders hebben de beste stukken van het Fortis lijk opgepeuzeld voor een habbekrats
                              En sinds wanneer zijn we in België zó naïef geworden dat we geloven wat een politicus vertelt (en zéker zo één als W. Bos) ? Als er één land is dat toch kritisch mag genoemd worden ivm politici is het toch België... ieder politicus vertelt wat hem het best uitkomt - of het nu juist is of niet, dat maakt hem niet uit, de schijn is wat telt. Erg vergelijkbaar met wat de Fortis-top de voorbije 2 uitstak (maar dan om andere redenen). Zou je die ook nog geloven?

(juicy detail, de Nederlanders waren de dag na de afgesproken reddingsplannen al niet meer bereid om de afspraken na te komen, ze hebben nooit een cent gestort voor de "redding" van Fortis haha wat een Europese klucht !)
                              Dat is niet helemaal juist. In de week tussen de twee "Fortis-conclaven" kwamen de Nederlanders met een alternatief plan op de proppen. Zij waren steeds bereid dat eerder afgesproken bedrag op tafel te leggen, maar dan wilden zij plots méér dan dat op tafel leggen (uiteraard ook voor een groter deel in de Fortis groep). Als die deal ivm de uitkoop van Fortis NL er niet zou uitgekomen zijn, zouden zij nog steeds hun 4 mia EUR op tafel leggen. Eeen beetje simplistisch om te denken dat zij gewoon terugkomen op hun woord. Ze hebben m.i. woord gehouden, alleen zijn ze nog vérder gegaan dan initieel afgesproken .
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                                En sinds wanneer zijn we in België zó naïef geworden dat we geloven wat een politicus vertelt (en zéker zo één als W. Bos) ? Als er één land is dat toch kritisch mag genoemd worden ivm politici is het toch België... ieder politicus vertelt wat hem het best uitkomt - of het nu juist is of niet, dat maakt hem niet uit, de schijn is wat telt. Erg vergelijkbaar met wat de Fortis-top de voorbije 2 uitstak (maar dan om andere redenen). Zou je die ook nog geloven?

Dat is niet helemaal juist. In de week tussen de twee "Fortis-conclaven" kwamen de Nederlanders met een alternatief plan op de proppen. Zij waren steeds bereid dat eerder afgesproken bedrag op tafel te leggen, maar dan wilden zij plots méér dan dat op tafel leggen (uiteraard ook voor een groter deel in de Fortis groep). Als die deal ivm de uitkoop van Fortis NL er niet zou uitgekomen zijn, zouden zij nog steeds hun 4 mia EUR op tafel leggen. Eeen beetje simplistisch om te denken dat zij gewoon terugkomen op hun woord. Ze hebben m.i. woord gehouden, alleen zijn ze nog vérder gegaan dan initieel afgesproken .
                                Sorry maar een minister hoort ten allen tijde of de waarheid te zeggen of zijn (smerige in dit geval) bek te houden. Dat een politicus zonder mandaat uit zijn nek kletst, daar heeft niemand problemen mee.

Comment

Working...
                                X