Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    We zijn nu 1x te klein om van belang te zijn en LH heeft een reputatie om zijn "dochters" fair te behandelen wat van andere (verre) buren niet gezegd kon worden.

Wait and see, ik ben altijd wantrouwig als de Duitsers iets overnemen.
    Al moet er hier bij gezegd worden dat Sabena indertijd al naar de knoppen was voordat Swissair het volledig leegzoog. Misschien moeten we achteraf gezien de Zwitsers wel dankbaar zijn. Sabena was toch niet meer dan een verfranst, politiek vehikel met schulden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Lenen voor een auto is echt geen uniek VS fenomeen hoor. Dit is ook hier in ons Vlaanderen goed ingeburgerd. .
      Nogal logisch , een gezinswagen kost nu eenmaal een behoorlijk kapitaal en autoleningen zijn goedkoop. Er is zelfs een tijd geweest dat je (in goede beursjaren) je geld beter kon beleggen en daarnaast lenen voor je auto omdat je ombrengst duidelijk hoger was dan de rente die je voor die autolening moest betalen. Het geld ontwaart nu bovendien zo snel dat lenen zeker geen slechte zaak is....maar wel je balans (inkomen/ vermogen <> schulden ) in 't oog houden
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
        Zelfde redenering gevolgd en vandaag 175 Fortis aandelen gekocht Ik doe dat gewoon via de website van Deutsche Bank, heel makkelijk. Hopelijk gaan ze niet meer omlaag, anders..pech gehad
        Als je het wil volgen met een interval van 15 minuten of zelf refreshen: http://www.nieuwsblad.be/extra/tijdb...spx?page=11766

En ja, hoe doe je het, binnenstappen bij de bank en doorleuk vragen... zoveel aandelen? Wil daar wel ook eens het fijne van weten
        Last edited by Blue Point; 30 september 2008, 11:08.

Comment

gaat u allen rustig slapen, het komt wel weer goed.
          deja vu.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            gaat u allen rustig slapen, het komt wel weer goed.
            deja vu.
            grt,bouk.

Zijt gij zo oud al ? Dat je nu deja vu gevoelens hebt vanin ' 29
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Zijt gij zo oud al ? Dat je nu deja vu gevoelens hebt vanin ' 29
              Kijk, dat gevoel heb ik nu ook.
              De laatste keer dat het zo'n vaart liep, was extreem-rechts ook zo populair, en nadat de beurzen écht in elkaar gevallen waren, viel Duitsland tien jaar daarna het grootste deel van Europa binnen. Na '29 had je ook verschillende dictaturen, waarvan Duitsland, Italië en Spanje de vuilste voorbeelden waren. Ik zie al een aantal jaren parrallellen met toen, en dit debacle met de banken is daar gewoon maar een onderdeel van.
              Als nu alle VB-stemmers met een klein beetje intelligentie (ik durf me over het percentage niet uit te spreken) even de geschiedenis erop naslaan, dan kunnen we wellicht hopen dat het deze keer allemaal zo ver niet komt. 'De mens' is echter zo dom, dat de geschiedenis zich ongetwijfeld weer herhaalt, zoals altijd, en dat betekent nog een hele tijd onrust, en met een beetje meer ongeluk dan verhoopt, een verregaande verrechtsing van de maatschappij en de politiek. Het VB is opgericht door regelrechte nazi's, ze hebben onderhuids hetzelfde gedachtengoed (of dacht u soms dat ze zich openlijk blootgeven...) en wees maar zeker dat ze een grote potentiële militie hebben. Waarvan sommige potentiële leden zich al publiekelijk hebben laten gelden, dat spreekt. Nobody's perfect, nietwaar. Geen reden om ze uit de partij te gooien.
              Deze situatie is trouwens spek naar hun bek. Wedden dat ze binnenkort weer op de voorgrond treden?
              En ondertussen trappen er zovelen in. Ik kan dat niet anders dan dom noemen. Of misschien ben ik gewoon bovengemiddeld intelligent, dat kan ook.

Enfin: het komt wel weer goed, maar niet meteen. Alles komt altijd goed, al maken wij dat niet noodzakelijk meer mee.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                De laatste keer dat het zo'n vaart liep, was extreem-rechts ook zo populair, en nadat de beurzen écht in elkaar gevallen waren, viel Duitsland tien jaar daarna het grootste deel van Europa binnen. Na '29 had je ook verschillende dictaturen, waarvan Duitsland, Italië en Spanje de vuilste voorbeelden waren. Ik zie al een aantal jaren parrallellen met toen, en dit debacle met de banken is daar gewoon maar een onderdeel van.
                .... 'De mens' is echter zo dom, dat de geschiedenis zich ongetwijfeld weer herhaalt,.....een verregaande verrechtsing van de maatschappij en de politiek.
                En ondertussen trappen er zovelen in. Ik kan dat niet anders dan dom noemen. Of misschien ben ik gewoon bovengemiddeld intelligent, dat kan ook.....
                Het gaat niet zo zeer over "dom" eerder over onwetend... , het eerste kan je niet verhelpen het tweede daar is wel iets aan te doen. Als je het niveau en de waarden bekijkt die in vele populaire programma's bejubeld worden dan kan je niet verwonderd zijn over zoveel gebrek aan kennis. Infotainment is belangrijker dan degelijke duiding, spektakel boven opvoeding. In het Vlaamse medialandschap gaat het vnl. over kijkcijfers en reclameblokken. De "iconen/idolen" van deze tijd zijn veelal walgelijk overbetaalde popsterretjes, voetballers of beroepssloeri' s ... . Voor wetenschappers, filosofen of kunstenaars is er nauwelijks belangstelling, over hen kan je op Canvas na middernacht nog eens een docu-tje bekijken...
                Ik heb hier twee pupers in huis en het is ontstellend hoe weinig deze van geschiedenis of maatschappijleer kennen en hoe onverdraagzaam en vele jongeren tegenwoordig denken. Wat wil je met één (1!) uurtje geschiedenisles per week?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                  Het gaat niet zo zeer over "dom" eerder over onwetend... , het eerste kan je niet verhelpen het tweede daar is wel iets aan te doen. Als je het niveau en de waarden bekijkt die in vele populaire programma's bejubeld worden dan kan je niet verwonderd zijn over zoveel gebrek aan kennis. Infotainment is belangrijker dan degelijke duiding, spektakel boven opvoeding. In het Vlaamse medialandschap gaat het vnl. over kijkcijfers en reclameblokken. De "iconen/idolen" van deze tijd zijn veelal walgelijk overbetaalde popsterretjes, voetballers of beroepssloeri' s ... . Voor wetenschappers, filosofen of kunstenaars is er nauwelijks belangstelling, over hen kan je op Canvas na middernacht nog eens een docu-tje bekijken...
                  Ik heb hier twee pupers in huis en het is ontstellend hoe weinig deze van geschiedenis of maatschappijleer kennen en hoe onverdraagzaam en vele jongeren tegenwoordig denken. Wat wil je met één (1!) uurtje geschiedenisles per week?
                  True, true en nog eens true... kan er niets aan toevoegen

Comment

Als nu alle VB-stemmers met een klein beetje intelligentie (ik durf me over het percentage niet uit te spreken) even de geschiedenis erop naslaan, dan kunnen we wellicht hopen dat het deze keer allemaal zo ver niet komt. 'De mens' is echter zo dom, dat de geschiedenis zich ongetwijfeld weer herhaalt, zoals altijd, en dat betekent nog een hele tijd onrust, en met een beetje meer ongeluk dan verhoopt, een verregaande verrechtsing van de maatschappij en de politiek. Het VB is opgericht door regelrechte nazi's, ze hebben onderhuids hetzelfde gedachtengoed (of dacht u soms dat ze zich openlijk blootgeven...) en wees maar zeker dat ze een grote potentiële militie hebben. Waarvan sommige potentiële leden zich al publiekelijk hebben laten gelden, dat spreekt. Nobody's perfect, nietwaar. Geen reden om ze uit de partij te gooien.
                    Deze situatie is trouwens spek naar hun bek. Wedden dat ze binnenkort weer op de voorgrond treden?
                    En ondertussen trappen er zovelen in. Ik kan dat niet anders dan dom noemen. Of misschien ben ik gewoon bovengemiddeld intelligent, dat kan ook.

Enfin: het komt wel weer goed, maar niet meteen. Alles komt altijd goed, al maken wij dat niet noodzakelijk meer mee.
                    De USA heeft zo'n crisis meegemaakt die 18 maanden duurde.
                    (gisteren gehoord via CNN)
                    De oorzaken van toen zijn dezelfde als nu.
                    Leren van of uit de geschiedenis? Neen dus.
                    Domme mensen, slimme mensen: tja ik spreek er niet graag over
                    Dat is jou uitsloven zonder dat er werkelijk interesse is...
                    De maatschappij verandert en kinderen van deze tijd zullen anders zijn dan die van in onze tijd.
                    Waarden en normen veranderen ook en dat is een spijtige trend.
                    Toch is het eigenaardig dat in de USA er geen sprake is van verrechtsing.
                    Blijkt meer een Europees fenomeen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                      Het gaat niet zo zeer over "dom" eerder over onwetend... , het eerste kan je niet verhelpen het tweede daar is wel iets aan te doen.
                      Lucas, Lucas toch.....
                      Lees eens goed wat je hier zelf schrijft

Een mens is een "product" van opvoeding en milieu.
                      (de twee belangrijkste factoren toch)

Ik ben het er mee eens dat de school de opvoeding thuis moet verder zetten
                      maar je zegt zelf dat het onvoldoende blijkt... en daar is wel iets aan te doen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De verrechtsing een EU fenomeen? Hoe rechts wil je de VS nog?
                        Prive firma's die Mexicanen moeten betrappen bij het binnentreden van de VS en eventueel geweld te gebruiken.
                        Om de VS binnen te komen hebben ze zowaar 1 van de strengste regels van de wereld en dan heb ik het nog niet over een verblijfsvergunning.
                        Hoe te denken over hun diep christelijke waarden waarbij men zichzelf als gonds afgezanten ziet om de wereld te regeren en het de plicht is van de VS en als dank men het land US krijgt.

Hoe moet men de onvoorwaardelijke steun aan Israel interpreteren en het bashen (al dan niet terecht) op Syrie,Palestijnen, Iran, etc etc

Dan is onze ruk naar rechts toch van een ander soort maar waar ik me hier op BD echt niet wil over uitspreken om een politieke discussie te vermijden. Ben al blij dat men hier het topic Fortis laat doorgaan
                        Zo zie je maar dat chit-chat niet meer het kruisvat is van enkele jaren terug waar men meerdere keren moest ingrijpen om de orde te herstellen maar er nu gerust toch voorzichtig enkele maatschappelijke thema's kunnen aangesneden worden.
                        Als dit toch moest escaleren zal ik dan ook de strenge beslissing van de mods respecteren uiteraard maar we zijn op goeie weg tov sommige topics bij Camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Toch is het eigenaardig dat in de USA er geen sprake is van verrechtsing.
                          Blijkt meer een Europees fenomeen.
                          Dat lijkt zo, maar 't is er zo rechts als het maar zijn kan.
                          Amerikanen zijn all but free. Ze worden aan alle kanten in de gaten gehouden. Elk excuus is goed om de bevolking onder de knoet te houden, onder het mom van terrorismebestrijding (cfr. in Nazi-Duitsland heette dat bescherming tegen de communisten), en mensen met een Arabisch uiterlijk worden in het beste geval scheef bekeken en in elk geval gediscrimineerd (moet ik nu nog een vergelijking maken of is het duidelijk genoeg?).

In de twintig jaar sinds ik de middelbare school verliet, is de kwaliteit van ons onderwijs ontstellend snel naar beneden gedoken.
                          Maar je kan het onderwijs niet alleen verantwoordelijk houden voor de toenemende desinteresse van de aanstormende generaties. Daar draagt de hele maatschappij toe bij, en niet in het minst de ouders. We hebben tegenwoordig zo veel, dat we de waarde van zowel materiële als andere dingen niet meer kennen.
                          Je ziet het alleen al hier op BD: een toestel moet na x maanden vervangen worden door een ander, want het 'oude' toestel is niet goed meer, er bestaat beter.
                          Analoog daarmee lopen twee op de drie huwelijken binnen de vijf jaar op de klippen. Er moeite voor doen is er niet meer bij, want relaties zijn tegenwoordig ook consumentenproducten: bevalt de één niet meer, dan maar een ander. Er is altijd beter, er is altijd meer.
                          En op den duur kunnen mensen niet meer kiezen. Deze boter, die boter, of toch één van de twintig andere variéteiten?
                          Deze lens, die lens, of toch maar deze? Zie de vele topics daarover. Het komt allemaal op hetzelfde neer: we worden overspoeld met producten en (des)informatie. Zo veel, dat het voor de meesten niet meer haalbaar is om er structuur in te zien en zich een eigen mening te vormen. Vaak is 'niet meer haalbaar" gelijk aan "heb er geen zin in, kost teveel moeite".

Ik vind het allemaal een beetje zorgwekkend, eerlijk gezegd.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

'De mens' is echter zo dom, dat de geschiedenis zich ongetwijfeld weer herhaalt, zoals altijd, .....
                            En, ......, vergeet niet: "De domheid heeft de kracht van een pletwals!"
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

De verrechtsing een EU fenomeen? Hoe rechts wil je de VS nog?
                              Prive firma's die Mexicanen moeten betrappen bij het binnentreden van de VS en eventueel geweld te gebruiken.
                              Om de VS binnen te komen hebben ze zowaar 1 van de strengste regels van de wereld en dan heb ik het nog niet over een verblijfsvergunning.
                              Hoe te denken over hun diep christelijke waarden waarbij men zichzelf als gonds afgezanten ziet om de wereld te regeren en het de plicht is van de VS en als dank men het land US krijgt.

Hoe moet men de onvoorwaardelijke steun aan Israel interpreteren en het bashen (al dan niet terecht) op Syrie,Palestijnen, Iran, etc etc
                              Tja, hier zitten dus ook duidelijk elementen in die ondersteunen wat ik bedoelde.
                              Waarmee ik niet wil zeggen dat onze ruk naar rechts van een andere orde is.
                              In Amerika gebeurt het openlijk, hier meer in het geniep en heimelijk en dus minder merkbaar, maar wee als dat tuig ooit aan de macht komt. Dan is onze ruk naar rechts van een totaal andere orde dan jij op dit moment in je hoofd hebt.
                              Het erge daarbij is dat degenen die nu op hen stemmen, niet beseffen wat ze zichzelf aandoen. Of dacht je soms dat er dan nog vrijheid van meningsuiting zou zijn, of dat je je kinderen elk mogelijk boek kan laten lezen? Dat je nog vrij op straat kan lopen en tegen je gouwleider kan zeggen dat hij een onnozelaar is? Wie dat denkt, is naief, en wie zegt dat het wel niet zo'n vaart zal lopen, maakt dezelfde fout als zij die indertijd Hitler legaal verkozen hebben. Zij konden toen niet weten wat er zou gebeuren, maar wij kunnen dat wél. Deze partij is opgericht door Nazi's, rasechte Oostfrontsoldaten, en die afkomst zal nooit veranderen, en hun gedachtengoed ook niet, hoe vaak ze ook beweren van wel.
                              Zo, en nu heb ik gezegd wat ik te zeggen heb. Nog meer en ik word er zelf rottig van.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Lucas, Lucas toch.....
                                Lees eens goed wat je hier zelf schrijft

Een mens is een "product" van opvoeding en milieu.
                                (de twee belangrijkste factoren toch)

Ik ben het er mee eens dat de school de opvoeding thuis moet verder zetten
                                maar je zegt zelf dat het onvoldoende blijkt... en daar is wel iets aan te doen.
                                Je hebt wel gelijk, de school mag/ kan niet alleen verantwoordelijk gesteld worden voor de opvoeding van de jongeren.
                                We doen ons best ...maar je mag je rol als ouder ook niet overschatten: volgens velen is op deze leeftijd de invloed van vrienden en media sterker dan die van de goedmenende ouder, bovendien is "zich afzetten" wel eigen aan het opgroeien. Neemt niet weg dat het wel effe schrikken is als je je 13jarige zoon bv een vurig pleidooi voor de doodstraf hoort afsteken....
                                Nu, beter een mening op deze leeftijd dan geen, dit wil dan toch zeggen dat ze ermee bezig zijn ...beter dan onverschilligheid.

Comment

Working...
                                X