Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Tja, hier zitten dus ook duidelijk elementen ...
    .... Deze partij is opgericht door Nazi's, rasechte Oostfrontsoldaten, en die afkomst zal nooit veranderen, en hun gedachtengoed ook niet, hoe vaak ze ook beweren van wel.
    ....

Je mag m.i. Oostfrontsoldaten niet zomaar over een kam scheren met Nazi's , vergeet niet dat velen hiervan als tieners werden opgejut door "Meneer Pastoor" en vertrokken zijn om het "Goddeloze Rode Gevaar" te stoppen.

Wat niet wegneemt dat het ware gelaat van deze partij in die jaren zijn wortels heeft, maar onrustwekkend is veeleer dat als je mensen in je omgeving hierop wijst ze reageren met een "en dan..".
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      De verrechtsing een EU fenomeen? Hoe rechts wil je de VS nog?
      Prive firma's die Mexicanen moeten betrappen bij het binnentreden van de VS en eventueel geweld te gebruiken.
      Om de VS binnen te komen hebben ze zowaar 1 van de strengste regels van de wereld en dan heb ik het nog niet over een verblijfsvergunning.
      Hoe te denken over hun diep christelijke waarden waarbij men zichzelf als gonds afgezanten ziet om de wereld te regeren en het de plicht is van de VS en als dank men het land US krijgt.

Hoe moet men de onvoorwaardelijke steun aan Israel interpreteren en het bashen (al dan niet terecht) op Syrie,Palestijnen, Iran, etc etc

Dan is onze ruk naar rechts toch van een ander soort maar waar ik me hier op BD echt niet wil over uitspreken om een politieke discussie te vermijden. Ben al blij dat men hier het topic Fortis laat doorgaan
      Zo zie je maar dat chit-chat niet meer het kruisvat is van enkele jaren terug waar men meerdere keren moest ingrijpen om de orde te herstellen maar er nu gerust toch voorzichtig enkele maatschappelijke thema's kunnen aangesneden worden.
      Als dit toch moest escaleren zal ik dan ook de strenge beslissing van de mods respecteren uiteraard maar we zijn op goeie weg tov sommige topics bij Camera
      Ben ik helemaal mee eens.
      Je voelt ook dat de Amerikanen een nieuw of beter buitenlands beleid willen.
      Ze willen een beter imago in de wereld maar of dat gelijk staat met hun nieuwe visie op een
      beter beleid?
      Nu ik zie ook liever Sarah Palin op bezoek komen dat Henry Kissinger van vroeger
      Vergeet die laatste zin maar.

Heb ooit een religie gezien op tv in de USA waarbij de beet van een adder bepaalde of het Gods
      wil was of niet.

In de USA wonen er meer Joden dan in Israël.... en ze hebben veel centen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
        Je mag m.i. Oostfrontsoldaten niet zomaar over een kam scheren met Nazi's , vergeet niet dat velen hiervan als tieners werden opgejut door "Meneer Pastoor" en vertrokken zijn om het "Goddeloze Rode Gevaar" te stoppen.

Wat niet wegneemt dat het ware gelaat van deze partij in die jaren zijn wortels heeft, maar onrustwekkend is veeleer dat als je mensen in je omgeving hierop wijst ze reageren met een "en dan..".
        Voilà Lucas.
        En een reden te meer om onze geschiedenis te leren en te leren begrijpen
        Ik denk ook niet dat ik helemaal fout zit door te beweren dat tijdens WOII de mensen op
        het platte land, de dorpen enz. meer hebben afgezien van eigen volk dan van de Duitsers.
        Als je ooit de kans hebt kijk dan maar eens naar die reeks documentaires van Maurice Dewilde.
        Afgunst en nijd als oorzaak of reden nemen om andere mensen het leven zuur te maken.

Je hebt ook nog het verhaal over "zwarten" en "witten".
        Totaal verschillend ook van streek tot streek.
        Kan daar over vertellen tot morgenvroeg

Ik blijf er graag bij dat Vlaming zijn een slechte stiel is...
        Deze zin heb ik geleend van goeie vriend Louis Verbeek
        Ik kan er ook niet goed tegen dat politieke partijen gebruik en misbruik maken van
        Vlaamse waarden. Ik ga hierbij stoppen.
        Weet je, tegenwoordig zingt iedereen de Vlaamse Leeuw....en achter de schermen
        zijn ze met heel andere dingen bezig.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Je hebt wel gelijk, de school mag/ kan niet alleen verantwoordelijk gesteld worden voor de opvoeding van de jongeren.
          We doen ons best ...maar je mag je rol als ouder ook niet overschatten: volgens velen is op deze leeftijd de invloed van vrienden en media sterker dan die van de goedmenende ouder, bovendien is "zich afzetten" wel eigen aan het opgroeien. Neemt niet weg dat het wel effe schrikken is als je je 13jarige zoon bv een vurig pleidooi voor de doodstraf hoort afsteken....
          Nu, beter een mening op deze leeftijd dan geen, dit wil dan toch zeggen dat ze ermee bezig zijn ...beter dan onverschilligheid.
          Lucas, je hebt een goeie daad verricht.
          Ik zit hier blij te wezen

Kahlil Gibran zou je eens moeten lezen.

En lees dat stukje eens: :"Over Kinderen".
          Vooral de zin: "Je kinderen zijn je kinderen niet." zegt al iets he.
          Het komt misschien iets melig over maar er zit waarheid in.

Een eigen mening hebben, redeneren en nadenken over de dingen, zichzelf 100 vragen stellen
          en alles (of toch zo goed als alles) in vraag stellen is een stuk van het leven.
          Jou zelf in de plaats stellen van iemand anders en (leren) begrijpen...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Voor de liefhebbers:
            Rich Flanders seeks more autonomy.

BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service

Het ligt blijkbaar aan de flitspalen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Damned, aandelen fortis zijn al naar omhoog aan het gaan, en 'k moet er nog kopen ..... 'k zal weer te laat zijn, voor ik naar de bank geraak
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Damned, aandelen fortis zijn al naar omhoog aan het gaan, en 'k moet er nog kopen ..... 'k zal weer te laat zijn, voor ik naar de bank geraak
                Gebruik toch den iPhone

Ne mens moet hier aan alles denken he... hm hm.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Gebruik toch den iPhone

Ne mens moet hier aan alles denken he... hm hm.
                  En gij denkt dat ik geld heb voor een data connectie op die iphone, als ik geen "free hotspot" tegenkom, geraak ik niet naar de bank
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

banken hebben een andere logica dan de rest van de business.
                    Het grootste risico voor een bank is een bank run, waarbij alle spaarders tegelijkertijd hun geld komen ophalen.
                    Een bank heeft niet zoveel geld beschikbaar als het totaal van alle spaartegoeden. Decennia geleden wel, toen moest elke uitgave gedekt worden door een overeenkomstige inleg, maar dat was weinig efficient, omdat toch nooit iedereen op hetzelfde moment zijn geld ging ophalen. Daarom zijn er regels afgesproken dat een bank maar een bepaald percentage van zijn uitstaand krediet (ttz jouw spaarboekje) als onderpand moet hebben. Dit impliceert bijvoorbeeld dat als jij één euro naar je bank brengt, de bank hiervoor voor 10 euro kredieten kan verlenen, wat de prijs van het geld dus doet dalen, waardoor ondernemingskredieten vlotter gegeven kunnen worden. De laatste decennia was dat percentage 10%, maar de heren deregulatoren in de states hebben dat percentage voortdurend latern afkalven, én ze hebben zaken als onderpand aanvaard die vroeger nooit aanvaard werden omwille van zeer speculatief. De kern van het huidige probleem is begonnen met de subprime-crisis in de states, toen veel amerikanen hun lening niet meer konden afbetalen wegens stijgende rente wegens inflatie wegens stijgende olieprijzen. In deze markt vonden meer en meer (gedwongen) verkopers geen kopers meer. De waarde van het onderpand dat geboekt stond (nl de speculatieve waarde van die te verkopen woningen) daalde dus omdat de speculatieve waarde niet werd geraliseerd, waardoor banken steeds minder eigen vermogen hadden ten opzichte van hun uitstaande kredieten. Het vertrouwen in de banken slonk dus, met als eerste consekwentie een verminderde beurswaarde, en als tweede consekwentie het opdrogen van onderlinge kredieten. Het financieel systeem is dus de laatste weken volledig aan het vastlopen, wegens gebrek aan smeerolie (voorhandig geld); dat is de reden waarom de centrale banken de laatste weken gigantische sommen in de markt hebben gepompt, om de machine weer aan te zwengelen. De grootste ramp die zou kunnen gebeuren is dan dat een groter percentage dan normaal van de spaarders hun geld tegelijk komt afhalen, waardoor een bank in akuute geldnood komt. De overheidsinterventies van de laatste dagen zijn dus in de eerste plaats psychologisch: als leterme zegt dat de belgische staat absoluut gerandeert dat de spaarders al hun spaargeld gaan terugzien en niet moeten vrezen dat het kwijtraakt, is dat in de allereerste plaats om te vermijden dat we met zijn allen ons geld zouden ophalen in de banken, want dat zou het fiancieel systeem totaal op de knieën brengen. Een staat is de enige geldbron die per definitie niet failliet kan gaan, en dus de laatste totaal betrouwbare geldbron in onze huidige crisis. Vandaar dat het initiatief van de regering het juiste was: de spaarmarkt kalmeren door te beloven dat geen frank (euro) zou verloren gaan voor spaarders. Dat moet het vertrouwen in de banken opkrikken, een bankrun vermijden, en zal hun beurskoersen laten stijgen tot meer realistische waarden dan we nu zien, want er is geen enkele relatie meer tussen de beurskoers en de reële waarde van een bank (onderwaardering) - het tegengestelde als enkele jaren geleden toen er een totale overwaardering was van de dotcom aandelen. Merk hierbij op dat de interventies van de regering technisch gezien die beloftes NIET hardmaken: er is geen enkele VASTE geschreven belofte dat inderdaad de regering alle spaargeld beschermt. Wat ze wel doet is krachtig interveniëren om de liquiditeit van de banken te bevorderen, hun zeer korte termijn-lasten te verlagen, en zo de wereld (de spaarders, de andere banken) ervan OVERTUIGEN dat ze alles ZAL doen wat nodig is om het spaargeld te behoeden. Dus, als leterme één nu pluimpjes krijgt, heeft ze dat zeker verdiend, want het verschil tussen onze regering die de stier krachtdadig bij de horens gevat heeft en de goeie maatregelen genomen heeft, en de amerikanen, die eindeloos mekaar aan het afkatten zijn, is gigantisch.
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ja, de mededeling van de regering heeft zijn effect niet gemist maar zoals men ook zei: niet te vroeg victorie kraaien. Ping An trekt zich hoogst waarschijnlijk terug uit een eerder gemaakte deal (die echter nog niet rond was voor de Chinezen) en hangt ervan af hoe de markt vandaag hierop reageert. Ik hoop voor alle spaarders en beleggers dat dit allemaal ten goede mag verlopen.
                      Zelf heb ik mijn verzekeringspakket bij Fortis (gewaarborgd inkomen, auto, brand, BA, ...) wat niet zo'n groot probleem is om deze bij een andere maatschappij onder te brengen maar hoop ten stelligste dat alles voor iedereen een happy end krijgen mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                        Ja, de mededeling van de regering heeft zijn effect niet gemist maar zoals men ook zei: niet te vroeg victorie kraaien. Ping An trekt zich hoogst waarschijnlijk terug uit een eerder gemaakte deal (die echter nog niet rond was voor de Chinezen) en hangt ervan af hoe de markt vandaag hierop reageert. Ik hoop voor alle spaarders en beleggers dat dit allemaal ten goede mag verlopen.
                        Zelf heb ik mijn verzekeringspakket bij Fortis (gewaarborgd inkomen, auto, brand, BA, ...) wat niet zo'n groot probleem is om deze bij een andere maatschappij onder te brengen maar hoop ten stelligste dat alles voor iedereen een happy end krijgen mag.
                        En ik krijg het weer op mijn heupen: bepaalde politieke partijen willen géén onderzoek naar
                        verantwoordelijkheden.
                        Over happy-end gesproken...

En Miller (ex-Dexia) wil zijn oprotpremie.

Jean-Paul Votron, ex- CEO van de Belgisch-Nederlandse bank-verzekeraar Fortis,
                        heeft een bonus van 2,5 miljoen euro gekregen voor de overname van de Nederlandse bank ABN-Amro. Dat staat in het jaarverslag van Fortis.
                        Het basissalaris van Votron steeg ook van 750.000 naar 1,5 miljoen euro.
                        Allemaal "voorzieningen" voor een eventueel happy end.
                        Waarschijnlijk zit "polleke" nu aan de bar met een exotisch drankje: "Happy hour"

Vorig jaar nam een consortium van Fortis, Santander en Royal Bank of Scotland de Nederlandse bank ABN-Amro over. Fortis deed daarvoor een beroep op de Chinese bank Ping An.
                        En Ping An heeft geen zin meer
                        Happy end?

Intussen kreunt de Belgische begroting.
                        Men kon geen geld vinden om deze rond te krijgen.
                        Maar voor de banken was dit zo gepiept.
                        Happy end?

Gemeenten en andere regio's (Dexia) krijgen een extra belasting op hun nek
                        en de goegemeente zal dit weer kunnen oplossen.
                        Happy end?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                          Merk hierbij op dat de interventies van de regering technisch gezien die beloftes NIET hardmaken: er is geen enkele VASTE geschreven belofte dat inderdaad de regering alle spaargeld beschermt.
                          Ze doen dus ahw een placeboke
                          Een grote klomp tekst om te lezen maar wel verhelderend
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Merk hierbij op dat de interventies van de regering technisch gezien die beloftes NIET hardmaken: er is geen enkele VASTE geschreven belofte dat inderdaad de regering alle spaargeld beschermt.
                            bankbescherming in België: voor spaargeld tot 20.000€ per spaarder per rekening. In woord ging de regering nu verder (tot 100%) maar dit is wat de wetgever voorziet. Ook voor effecten geld een dergelijke bescherming maar weet niet tot welk bedrag.
                            Let op: buitenlandse banken in België actief vallen onder der regels van hun land!
                            Verzekeringsspaarvormen zijn nauwelijks gewaarborgd maar heel vaak worden noodlijdende verzekeringsmaatschappijen overgenomen inclusief de ganse omzet.
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Let op: buitenlandse banken in België actief vallen onder der regels van hun land!
                              Hoogtijd dus dat Europa dit oplost.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                En ik krijg het weer op mijn heupen: bepaalde politieke partijen willen géén onderzoek naar
                                verantwoordelijkheden.

En Miller (ex-Dexia) wil zijn oprotpremie.

Jean-Paul Votron, ex- CEO van de Belgisch-Nederlandse bank-verzekeraar Fortis,
                                heeft een bonus van 2,5 miljoen euro gekregen voor de overname van de Nederlandse bank ABN-Amro. Dat staat in het jaarverslag van Fortis.
                                Het basissalaris van Votron steeg ook van 750.000 naar 1,5 miljoen euro.
                                Allemaal "voorzieningen" voor een eventueel happy end.
                                Waarschijnlijk zit "polleke" nu aan de bar met een exotisch drankje: "Happy hour"

Vorig jaar nam een consortium van Fortis, Santander en Royal Bank of Scotland de Nederlandse bank ABN-Amro over. Fortis deed daarvoor een beroep op de Chinese bank Ping An.
                                En Ping An heeft geen zin meer
                                Happy end?

Intussen kreunt de Belgische begroting.
                                Men kon geen geld vinden om deze rond te krijgen.
                                Maar voor de banken was dit zo gepiept.
                                Happy end?

Gemeenten en andere regio's (Dexia) krijgen een extra belasting op hun nek
                                en de goegemeente zal dit weer kunnen oplossen.
                                Happy end?
                                ik ben het helemaal met je eens dat dit weerzinwekkend is, theokus.

Anderzijds moet je wel bedenken dat (1) het niet makkelijk zal zijn om strafrechterlijk of burgerrechterlijk hard te maken dat de heren inderdaad strafbare feiten hebben gepleegd, want hoe weerzinwekkend ook, gokken met het geld van een ander is de dagelijkse business van banken (denk ook aan de gigantische bedragen die in swaps rondgaan en waar banken op minuten tijd duizelingwekkende bedragen winnen én verliezen, denk aan die eenzame trader van de Barings Bank die enkele jaren gelden op zijn eentje zijn bank de nek omwrong), en (2) dat de beurswaakhond een droppingsplaats is voor de partijen aan de macht om hun mannetjes een vaste goedbetaalde stek te geven. Onderzoek riskeert dus enerzijds op niks uit te draaien voor de heren CEOs (en reken maar dat die gehaaid genoeg zijn om dat perfekt te weten, anders word je niet CEO van een grootbank), en anderzijds de politiek in gevaar te brengen. Het enige wat misschien echte leverage heeft bij Lippens zou kunnen zijn dat de 16 en Laeken de wenk geven dat hij persona non grata zou zijn en geostraciseerd zou worden indien hij zijn parachute opentrekt.

Ben je nog steeds verwonderd dat de politiek (en in het bijzonder de meerderheid) zegt 'liever niet' ?
                                erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Working...
                                X