Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
    Mijn interesse gaat alleen uit naar de Belgische tak van ABN Amro. Wat is daar het lot van?
    Mijn mening over FORTIS : ten onder gegaan aan pure hoogheidswaanzin die begonnen is met de overname van de Generale Bank. Toen al zijn er intern beslissingen genomen die de bank veel geld hebben gekost en vele klanten ( periode 2000 +2001). Maar je praatte er tegen een muur.
    Als ik het nieuws en de gazet goed begrepen heb IS er geen ABN Amro België omwille het verkocht is

Het enige wat over blijft in BE is Fortis, Lux (wat wel zal verdwijnen) en AG verzekeringen... dus geen ABN Amro

Comment

Europa werkt niet meer, iedereen denkt aan hun eigen belangen. Nederlanders hebben het wel slim en sluw gespeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
        Hij KRIJGT zijn premie niet: de Fransen gunnen het hem niet.
        Ik gun hem het ook niet
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Zelf doe ik wel pc-banking bij o.a. de nu hyperbefaamde Fortis-bank, maar ik wist niet dat al die oudere mensen die niet via een PC hun rekeningen kunnen beheren of zelfs helemaal geen PC hebben maar 2% zouden krijgen. FOEI
          ER zou er al mijn centen moet weghalen, maar ja, daarmee wordt het nog slechter in de huidige context.

Groetjes,
          Pol.
          ING is niet veel beter. Mijn moeder zou haar spaarboekje (1.75%) moeten overzetten naar een e-spaarrekening maar ze heeft geen computer laat staan een internetverbinding....
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Volgens mij is de meest logische oplossing voor Fortis BE de nationalisering, net
            zoals de Nederlanders gedaan hebben.
            Toch ben ik er bijna van overtuigd dat de politici Fortis Be zullen verkopen.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Zelf doe ik wel pc-banking bij o.a. de nu hyperbefaamde Fortis-bank, maar ik wist niet dat al die oudere mensen die niet via een PC hun rekeningen kunnen beheren of zelfs helemaal geen PC hebben maar 2% zouden krijgen. FOEI
              ER zou er al mijn centen moet weghalen, maar ja, daarmee wordt het nog slechter in de huidige context.

Groetjes,
              Pol.
              't is bij dexia hetzelfde, maja 't gaat daar ook slecht. Ik heb er ook geen zichtrekening, dus ook geen pcbanking, dus 'k kan ook geen internetrekening openen.... of ik moet de kosten van een zichtrekening met pc banking erbij pakken, ze hebben u altijd bij uw kl......
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                Europa werkt niet meer, iedereen denkt aan hun eigen belangen. Nederlanders hebben het wel slim en sluw gespeeld.
                Dit is, naar mijn mening toch, de kern van de zaak.
                Maar mag ik het anders uitdrukken: "Europa werkt niet mee"
                Voor Europa was er de Benelux en wat daar eventueel van over is gebleven werkt helemaal
                niet meer en mee

Angela Merkel heeft gelijk: "De verantwoordelijken moeten nu hun deel bijdragen".

De paniek (is wat sterk maar ok) kwam er toen eigenaars van grote kapitalen hun geld
                uit Fortis trokken.
                Ik vermoed dat o.a. Leterme dit niet had verwacht....: de kleine spaarder moest toen gered worden.
                Ja, je werd gered tot 20.000 euro.
                Ik dacht dat Europa een heel ander bedrag voorschrijft.
                En waarom komt dit pas NU aan de orde??

Men heeft nooit gedacht aan de kleine spaarders, aan dat klein grut.
                Voor de banken was dit klein grut meer overlast dan wat anders.
                Banken waren bezig met echte "business"...
                Intussen verdwenen jobs in de banken, zag je nauwelijks nog mensen achter een loket.
                Leve de computer dus en hiep hiep hoera voor het internet met 4% rente
                De enige bank die dit anders oploste was de KBC: iedereen 4%.

Het is oneerbiedig maar er is nog een andere maatschappij dan die van computers en internet.
                Kijk maar af en toe naar Man bijt Hond op tv

Het wordt hoog tijd dat men idd. terug naar basics gaat.
                En geef managers, waar die ook moge werken, géén pak aandelen in het bedrijf waarvoor ze werken.
                Dat loopt nooit goed af.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Waarom dan bij je bank blijven en niet overstappen naar een spaarrekening bij een andere bank waar je ook 4% krijgt zelfs zonder e-banking etc.

Je kan ook kiezen voor een echte kleine bank zoals een VDK die niet meedoet met de megalomane collega's zoals een Fortis maar waar je niet de 4% krijgt zoals een grootbank dit kan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    't is bij dexia hetzelfde, maja 't gaat daar ook slecht. Ik heb er ook geen zichtrekening, dus ook geen pcbanking, dus 'k kan ook geen internetrekening openen.... of ik moet de kosten van een zichtrekening met pc banking erbij pakken, ze hebben u altijd bij uw kl......
                    Ik denk dat bij KBC bijv. er geen lijken uit de kast zullen vallen.
                    Laat heel uw boeltje overslaan he jdm.
                    Opgelost. Een korte pijn
                    Ben er zelf klant sinds mijn euh... 20 ste ongeveer.

Maar ja, KBC is ook niet zonder zonden.
                    Er is ooit een probleem geweest met beleggingen die 100% veilig waren....
                    Is uitgebreid op tv geweest bij Jan van Rompaey destijds.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Waarom dan bij je bank blijven en niet overstappen naar een spaarrekening bij een andere bank waar je ook 4% krijgt zelfs zonder e-banking etc.

Een simpel antwoord, te tam en openingsuren van een bank die me niet echt liggen. Ik zeg dit al weken aan een stuk (lang van voor er de problemen waren), 'k ga mijn spaarrekening verhuizen, en iedere week komt er wel iets tussen. Laten we het zo zeggen, 'k ga deze week nog eens wat extra moeite doen om er te geraken, maar je zal zien 't zal weer te laat zijn, (als ze al failliet zijn), en dan zal het weer zagen en kreften worden, waarom ben ik er niet eerder naar toe gegaan. Maja pakt daar maar eens verlof voor

Comment

Je kan ook kiezen voor een echte kleine bank zoals een VDK die niet meedoet met de megalomane collega's zoals een Fortis maar waar je niet de 4% krijgt zoals een grootbank dit kan doen.
                        Juist ja.
                        Maar een reden is: veel geloops weer denk ik. Alles moet weer aangepast worden.
                        Je zal zeker instellingen of andere mensen moeten op de hoogte brengen: extra last?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Opgelost. Een korte pijn
                          Ik ben daar ook al sinds mijn jeugd klant geweest , alhoewel met mijn lening kon ik daar de boom in, jaren klant, en ze hebben zelfs geen moeite gedaan... veel te duur en dan heb ik daar praktisch alles weggehaald naar banken, die me toen wel goed geholpen hebben zoals fortis en dexia. En om tegenwoordig nog al uw geld aan 1 bank toe te vertrouwen, goed zot zou ik zo zeggen.... Ik blijf erbij, sabena kon ook nooit failliet gaan
                          Last edited by jdm; 5 oktober 2008, 17:21.

Comment

KBC: 4% tot 40.000 euro. Erboven zakt de intrest toch tot 2,5%.
                            Bij Rabobank 4,20 % tot 1 miljoen euro.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Opgelost. Een korte pijn
                              Ben er zelf klant sinds mijn euh... 20 ste ongeveer.

Maar ja, KBC is ook niet zonder zonden.
                              Er is ooit een probleem geweest met beleggingen die 100% veilig waren....
                              Is uitgebreid op tv geweest bij Jan van Rompaey destijds.
                              Iedereen maakt al eens fouten hé. En dat moet nu toch al jaren geleden geweest zijn.
                              Ik ben klant bij KBC sinds 92 en nooit probs gehad moet ik zeggen.
                              En een bank die zich ook bezig houdt op wereldvlak maar kiest voor kleinere banken in groeimarkten (Oost-Europa).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                KBC: 4% tot 40.000 euro. Erboven zakt de intrest toch tot 2,5%.
                                Bij Rabobank 4,20 % tot 1 miljoen euro.
                                Dan moet je wel al 40.000 euro of 1 000 000 hebben, en 't was weer -1 euro dit weekend op de lotto

Comment

Working...
                                X