Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
    Wanneer een Eerste Minister zo'n verklaring doet en de regering daarmee verbindt, gaat hij een verbintenis aan en daardoor zal er sprake zijn van overheidsaansprakelijkheid wanneer men zijn woord toch niet houdt. M.a.w. de verklaringen van de regeringleiders/medewerkers kunnen toch wel rechtsgevolgen teweegbrengen.
    En waar staat die verbindenis? En zo ook, welk geloof moeten we nog hechten aan deze regering?
    Woord niet houden.... met een woord ben je niets als het erop aan komt!!! Laat ze het maar eens eerst in een wetteskst gieten en dan pas zal ik ze geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
      En waar staat die verbindenis? En zo ook, welk geloof moeten we nog hechten aan deze regering?
      Woord niet houden.... met een woord ben je niets als het erop aan komt!!! Laat ze het maar eens eerst in een wetteskst gieten en dan pas zal ik ze geloven.

Een verbintenis kan mondeling of stilzwijgend ontstaan. Voor het bestaan van een verbintenis is dat voldoende en men kan zich beroepen op vertrouwensleer wanneer men schade lijdt, zeker in deze tijd van economische crisis. Natuurlijk biedt een wet de volledige zekerheid en laat de uitvoering toe, maar de overheid kan niet zomaar van alles en nog wat beloven zonder enige aansprakelijkheid.

Comment

en zelfs die crisis levert foto momenten op

Is fotografie nu geen zalige hobby
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          en zelfs die crisis levert foto momenten op

Is fotografie nu geen zalige hobby
          Prachtige reeks... vooral ongeveer 2/3 op de pagina, waar je de reflectie hebt van de negatieve getallen op het kledingstuk
          Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

wij(Nederlanders) hebben trouwens ook nog een appeltje te schillen met die IJslanders vanavond.
            misschien een extra motivatie, als er een paar spelers geld op die IJslandse bank hadden staan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wij(Nederlanders) hebben trouwens ook nog een appeltje te schillen met die IJslanders vanavond.
              misschien een extra motivatie, als er een paar spelers geld op die IJslandse bank hadden staan.
              grt,bouk.
              lol véél succes daarin
              foto als spiegel of als venster?

Comment

.... en het feesten gaat door!
                Naast Fortis heeft ook Dexia donderdagavond een feest georganiseerd in Monaco.
                In 'Hôtel de Paris', de duurst mogelijke verblijfplaats in Monte Carlo,
                werd een viergangendiner en een optreden voorzien voor meer dan 200 genodigden.

Het 'Hôtel de Paris' ligt naast het restaurant Louix XV,
                waar Fortis voor zijn beste vertegenwoordigers een party organiseerde met een
                prijskaartje van 50.000 euro.

bron: de goede media.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  .... en het feesten gaat door!
                  Naast Fortis heeft ook Dexia donderdagavond een feest georganiseerd in Monaco.
                  In 'Hôtel de Paris', de duurst mogelijke verblijfplaats in Monte Carlo,
                  werd een viergangendiner en een optreden voorzien voor meer dan 200 genodigden.

Het 'Hôtel de Paris' ligt naast het restaurant Louix XV,
                  waar Fortis voor zijn beste vertegenwoordigers een party organiseerde met een

bron: de goede media.
                  Sorry maar dit vind ik echte vuilspuiterij. Deze "feestjes" zijn noch voor klanten, noch voor personeelsleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Sorry maar dit vind ik echte vuilspuiterij. Deze "feestjes" zijn noch voor klanten, noch voor personeelsleden.
                    Wie zou de rekening betaald hebben Pol?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Wie zou de rekening betaald hebben Pol?
                      Wat heeft dat er nu mee te maken? Deze engagementen zijn al màànden geleden aangegaan, in tempore non suspecto. Ze niet honoreren zou daarenboven nog veel duurder geweest zijn.

Dergelijke cafépraat is bovendien echt niet wat we nu nodig hebben. Wat VTM hierover in het "nieuws" gedaan heeft is schandalige uit de context gerukte desinformatie. Het is trouwens al erg genoeg dat iedere onnozelaar die ergens een klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt dank zij internetfora nog olie op het vuur kan gooien. Je moet de onnozeliteiten maar eens gaan lezen op de website van de Tijd.

Comment

Het was trouwens geen 50.000 maar 150.000 .

Comment

Wat heeft dat er nu mee te maken? Deze engagementen zijn al màànden geleden aangegaan, in tempore non suspecto. Ze niet honoreren zou daarenboven nog veel duurder geweest zijn.

Dergelijke cafépraat is bovendien echt niet wat we nu nodig hebben. Wat VTM hierover in het "nieuws" gedaan heeft is schandalige uit de context gerukte desinformatie. Het is trouwens al erg genoeg dat iedere onnozelaar die ergens een klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt dank zij internetfora nog olie op het vuur kan gooien. Je moet de onnozeliteiten maar eens gaan lezen op de website van de Tijd.
                          Neenee,we moeten vertrouwen hebben,steeds maar vertrouwen in loze beloften.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Beste Pol, het kan me echt niet veel schelen of deze engagementen al maanden
                            geleden zijn aangegaan.
                            Feit is dat we het nu weten.
                            Het zal ook wel niet de eerste keer zijn maar in goede tijden zwijgt daar iedereen over.
                            Ik vind het ongepast, zowel in goede en zeker in slechte tijden.
                            Iets minder was ook goed geweest niet?
                            Zo ga je niet om met geld, nu niet en nooit niet.

Vergis je niet in bepaalde mensen Pol.
                            Ik ben redelijk goed op de hoogte
                            Net zoals jij zou ik hier een en ander beter kunnen uitleggen maar dan zijn we een paar bladzijden bezig.

Het ergste vind ik dat men alles heeft toegelaten.
                            Er werd zo goed als niet gecontroleerd.
                            Mag ik een vergelijking maken?
                            Elke eitje, zelfs in den Aldi, heeft een stempel of een nummer.
                            Elke Belgische koe heeft tot twee nummerplaatjes in de oren.
                            Maar als het op geld aankomt dan is blijkbaar alles mogelijke of werd alles toegelaten.

Ik vraag me ook af welk advies de banken, of hun feestvierdende agenten, aan hun klanten
                            hebben gegeven als die klanten hun geld 'met zekerheid' wilden beleggen.
                            Kunnen wij hier in België een bank of agent aanklagen wegens vals advies?
                            In Duitsland bijvoorbeeld, kan dat, tot en met drie jaar na de feiten.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Neenee,we moeten vertrouwen hebben,steeds maar vertrouwen in loze beloften.
                              Je vergeet nog iets Macro....
                              De banken moeten terug vertrouwen vinden.
                              Zodat ze elkaar weer geld kunnen lenen...

En van vertrouwen gesproken: het waren de mensen die veel geld hadden (véél he) die hun
                              centen gingen afhalen...en daardoor ontstond er paniek.
                              Het gaat niet over de spaarders of het "gewone" volk.

Nog iets interessants, voor mij toch
                              Als banken failliet gaan dan moeten beloften nagekomen worden.
                              In 1930 o.a. heeft men dit laten gebeuren, nu niet.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Het was trouwens geen 50.000 maar 150.000 .
                                Joma Pol, ik wilde jou al tegemoet komen

Ik durf het haast niet zeggen maar in feite is het "leuk" dat sommige dikkoppen
                                het flink op hunne appel hebben gekregen
                                Het is ook zo zoals collega Leonidas het hier vertelde: die arrogantie en de omgang met klanten, mensen...
                                (je werd gekl... met jouw eigen geld eigenlijk)

Je moet ook eens luisteren naar de taal, de uitspraken en vooral het accent van die heren
                                die je op tv bezig ziet of verklaringen hoort afleggen.
                                Ties erk dat ik et moet seg, he Pol

Misschien is er een tweede "Brugse Metten" nodig.
                                Last edited by theokus; 11 oktober 2008, 23:26.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X