Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tommeke Tommeke Tommeke...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tommeke Tommeke Tommeke...

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Ok makkelijk.

Dan koop ik mij een vervallen hut/stal in Monaco en stel daar mijn hoofdverblijfplaats.
    Ik blijf in België wonen.
    Sorry, zo werkt dat niet in Monaco
    Je moet daar met (veel) centen over de brug komen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Sorry, zo werkt dat niet in Monaco
      Je moet daar met (veel) centen over de brug komen.
      Ah gelukkig.
      Weet ik eindelijk waar ik naartoe moet met mijn fortuin.
      Mvg Tim

Comment

Inderdaad:

Buitenlanders die zich in het prinsdom willen vestigen, krijgen een verblijfsvergunning als ze over een bepaald kapitaal beschikken. Ze hebben geen recht op de Monegaskische nationaliteit, maar kunnen wel genieten van het voordelig fiscaal regime. Uitgezonderd de Franse onderdanen die in hun land belastingen betalen, zijn de Europese burgers die over een verblijfsvergunning beschikken, vrijgesteld van belasting op hun inkomsten en kapitaal. De vergunningen worden afgeleverd, door de veiligheidsdiensten van het prinsdom, aan alle personen die een attest kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze over voldoende bestaansmiddelen beschikken om er te kunnen leven.
        Wonen in Monaco is uiterst duur. Een studio van 20 m² kost 235.000 euro, voor een appartement van 140 m² wordt 2.780.000 euro gevraagd en voor de aankoop van een appartement van 200 m² in het centrum van de stad moet men ruim 5.700.000 euro neertellen.

Quote uit: http://www.gva.be/dossiers/-h/justinehenin/19.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Inderdaad:

Buitenlanders die zich in het prinsdom willen vestigen, krijgen een verblijfsvergunning als ze over een bepaald kapitaal beschikken. Ze hebben geen recht op de Monegaskische nationaliteit, maar kunnen wel genieten van het voordelig fiscaal regime. Uitgezonderd de Franse onderdanen die in hun land belastingen betalen, zijn de Europese burgers die over een verblijfsvergunning beschikken, vrijgesteld van belasting op hun inkomsten en kapitaal. De vergunningen worden afgeleverd, door de veiligheidsdiensten van het prinsdom, aan alle personen die een attest kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze over voldoende bestaansmiddelen beschikken om er te kunnen leven.
          Wonen in Monaco is uiterst duur. Een studio van 20 m² kost 235.000 euro, voor een appartement van 140 m² wordt 2.780.000 euro gevraagd en voor de aankoop van een appartement van 200 m² in het centrum van de stad moet men ruim 5.700.000 euro neertellen.

Quote uit: http://www.gva.be/dossiers/-h/justinehenin/19.asp
          Dat is toch te triest voor woorden.
          Mvg Tim

Comment

Ah gelukkig.
            Weet ik eindelijk waar ik naartoe moet met mijn fortuin.
            Jong ik lig er wakker van soms....
            Ben gene minuut gerust maar ik laat niets merken
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dat is toch te triest voor woorden.
              Idd.
              Met 20m² ben je uit de brand.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Idd.
                Met 20m² ben je uit de brand.
                Dat bedoel ik niet Theo.

Wat me stoort is dat de wet het toelaat om aan 'belastingsontuiking' te doen als je centen genoeg hebt.
                Je moet er zelfs niet wonen.
                Mvg Tim

Comment

Dat bedoel ik niet Theo.

Wat me stoort is dat de wet het toelaat om aan 'belastingsontduiking' te doen als je centen genoeg hebt.
                  Jaja, ik kan volgen.
                  En zo zie je weer wie deze wetten maakt en wie ervan kan "genieten".

En dan maar jagen op mensen die een paar muren gaan behangen bij een zieke,
                  of de moestuin een beurt geven...

Ik wacht nog op die cdrom uit Liechtenstein.
                  Zal niks van in huis komen net zoals in Duitsland.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

Maar ik geef toe, ik heb iets tegen BV's, zéker als ze stompzinnige TV maken .

Ongelofelijk als je de mensen hun helden durft bekritiseren hé, dan worden ze precies zelf persoonlijk aangevallen.
                    Helden? Ik probeer te leven volgens het motto "behandel mensen, zoals je zelf behandeld wil worden ... wens een ander niet toe, wat je zelf niet graag zou meemaken". Vanuit die manier van denken is er weinig plaats voor "heldendom". Er zijn vanzelfsprekend mensen die ik bewonder omwille van hun kennis of vaardigheden, maar daarom sluit ik mijn ogen nog niet hun "mindere kantjes" (Zo was mijn favoriete schilder als mens nauwelijks genietbaar ... maar dat maakt zijn werk niet minder subliem ). Onvolmaaktheid is des mensen, alleen de goden zijn daarvan gevrijwaard ... maar daar kan ik als atheïst weinig mee

Laat het duidelijk zijn dat de ondraaglijke lichtheid van veel TV-bv's mij niet kan bekoren ... maar het staat mij vrij om de andere kant uit te kijken/weg te zappen. Vreten ze iets uit wat niet kan, dan neem ik daar acte van en ik probeer het hoe en waarom te bevatten.
                    ... Wellicht is het een "beroepsafwijking" om in neergang en verloedering toch nog enige schoonheid te ontdekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Wonen in Monaco is uiterst duur.
                      Blijkbaar nog altijd goedkoper dan in België belastingen betalen gelijk wij .

In Duitsland zou 't geen waar zijn, kijk maar eens wat er destijds gebeurd is met Boris Becker.

De voormalige toptennisser kreeg twee jaar voorwaardelijk en moest ruim twee miljoen euro betalen aan de Duitse Belastingdienst. Met de schikking voorkwam Becker de celstraf die hem lange tijd boven het hoofd hing. De Duitse tennisser beweerde dat hij tussen 1991 en 1993 voornamelijk in belastingparadijs Monaco woonde. In werkelijkheid was hij de meerderheid van zijn tijd in Duitsland en had hij dus daar belasting moeten betalen (vrij uit www.accountingweb.nl).

Trouwens net gelezen in De Morgen : "Pfaff geeft al tien jaar inkomsten niet meer aan"

Komaan zeg, hoe kan je nu nog een greintje respect opbrengen voor die profiteurs
                      Last edited by hvr_oosterzele; 18 juni 2008, 21:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

Trouwens net gelezen in De Morgen : "Pfaff geeft al tien jaar inkomsten niet meer aan"
                        Hahaha en hierbij ook de mop van de dag.
                        10 jaar??
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Hahaha en hierbij ook de mop van de dag.
                          10 jaar??
                          Ja, ik ga dat ook eens proberen zie .

Staat effectief wel in alle kranten.
                          Last edited by hvr_oosterzele; 18 juni 2008, 22:15.

Comment

Je belastingen niet invullen voor 10 jaar is van een andere grootorde als verblijven in Monaco die perfect in de Belgische wetgeving past ...

Comment

Wettelijk moet je min 6 maand per jaar daar verblijven of je kan het land uitgezet worden.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Wettelijk moet je min 6 maand per jaar daar verblijven of je kan het land uitgezet worden.
                                ... en als je dan een agenda hebt zoals deze sporters?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X