Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To IMAC or not to IMAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: To IMAC or not to IMAC?

groovbird & co: alsjeblief hé, toon jullie eens de verstandigste en probeer niet steeds het laatste woord te hebben in een zinloze discussie. Topicstarter is daar niks mee. Het zou leuk zijn mocht het vanaf hier terug ontopic gaan. Dank u!
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Je gaat hier binnen kort is een maagdelijke uitleg krijgen of Imac nu beter is of niet zie...maar je moet er eerst ene vast krijgen! Ik ben ooit gestart met een comodore 64kb en overgestapt naar Atari..omdat dat een supermachien was van ...hou u vast....128 kb aan geheugen.

Nog steeds in blijde verwachting!

Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
        groovbird & co: alsjeblief hé, toon jullie eens de verstandigste en probeer niet steeds het laatste woord te hebben in een zinloze discussie. Topicstarter is daar niks mee. Het zou leuk zijn mocht het vanaf hier terug ontopic gaan. Dank u!
        Idem dito.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
          met smcfancontrol kan je de minimum snelheid van de ventilatoren verhogen, door die een 150 a 200 rpm te verhogen krijg je quasi geen extra geluid, maar wel een 5 tot 10 tal graden minder op je componenten. koele komponenten gaan iets langer mee dan warme dus heb ik dit gedaan.

Hoi, even terug naar dit topic, ik zie dat je drie sliders hebt, ODD, HDD en CPU, mij staat er slechts eentje, master. Enig idee wat dat kan zijn?
          nieuwe Imac 24 / 2,8 / 4Gb met de laatste versie van smcfancontrol.
          Groetjes
          Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Hoi, even terug naar dit topic, ik zie dat je drie sliders hebt, ODD, HDD en CPU, mij staat er slechts eentje, master. Enig idee wat dat kan zijn?
            Groetjes
            Rudy
            Geen idee! Bij mij ziet het er trouwens nog anders uit dan in de screenshot die jij (kurrywurry) toont:

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
              Dank je wel Lesc.

Het is inderdaad niet te doen die mooie computerkast af te breken om er de 24" in te parkeren.
              Ik besef ineens ook dat de kast maar 60 cm breed is, en dat de CD-DVD's aan de rechterkant van het 56,9 cm brede scherm moeten ingebracht worden.

Wreed hé, alsof je een Mercedes kan kopen na je oud Japannerke, maar de oprit is te smal.

Dan maar over naar de volgende vraag: waarom zou ik 1299 euro geven voor de ene 20" in plaats van 999 voor de andere als die alleen maar een beetje vlugger gaat. Iets grotere harde schijf is verwaarloosbaar; heb trouwens een externe.
              Zou het niet voldoende zijn de kleinste te kopen, maar wel 1GB geheugen te laten bijsteken?
              Het gaat hier niet om games of video-bewerkingen. Het zwaarste wat ik doe is een beetje photoshoppen.

Nog iets. Nu kan ik op mijn PC-laptop met TV-kaart tegelijk TV-kijken en andere computertoepassingen gebruiken.
              De verkoper die ik vandaag aansprak in de Applewinkel te X toonde een soort externe TV-kaart via USB dacht ik, maar hij kon niet bevestigen of ook nu de combinatie mogelijk was tussen TV-kijken in een hoekje van het scherm en voor de rest bijvoorbeeld internetten. Iemand?

En ja, de prijs. Als Fnac-lid krijg ik vandaag 10 procent, maar ik vernam in die Applewinkel dat zij 8 procent geven voor een lerarenkaart (ik niet hé, mijn echtgenote staat in het onderwijs!) en dat zij wél onmiddellijk klein onderhoud kunnen doen, en bijvoorbeeld al bij de aankoop direct die 1GB kunnen bijsteken.

Maar wat mij nog het meest verbaasde is dat er, en dat in Europa, maar één jaar waarborg is. En dat er wel pakketjes bestaan om dat uit te breiden naar 3 jaar. Dat is toch niet wettelijk, minder dan 2 jaar?

Een gek kan blijkbaar meer vragen stellen dan... Bedankt alvast.
              Ik ga proberen hier kort te antwoorden of commentaar te geven op enkele van je vragen.
              1. Jammer dat je niet naar de 24inch kunt gaan. Hoe reusachtig dat scherm ook lijkt, als je b.v. met Photoshop bezig bent, staat het echt vol!
              2. Klopt dat je naast de hoogte, ook de breedte in de gaten moet houden. De optische drive bevindt zich inderdaad aan de rechterkant.
              3. Ik ben destijds (nou ja, zo lang heb ik dit toestel ook niet) voor "de grootste, de snelste" gegaan, omdat ik wist dat er rond de hoek alweer een snellere, grotere klaar stond.
              4. Maar RAM is het belangrijkste. Ik heb meteen het maximum aan RAM laten steken, maar zoals gezegd, niet door Apple. Des te meer RAM, des te sneller je Mac zal zijn.
              5. Je kunt inderdaad korting krijgen als student of leerkracht.
              6. Geen ervaring met TV-kijken via de Mac. Misschien is er hier een andere Mac-ker die daarop kan antwoorden.
              7. Eén jaar waarborg, dat klopt. Ik zal waarschijnlijk, in de maand voor mijn toestel één jaar wordt, AppleCare Protection Plan nemen, waarmee ik de garantie met twee jaar verleng. Da's bij Apple normale procedure. In hoeverre dat het echter wettelijk is?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Ik lees dagelijks mee, had wel dit soort reacties niet verwacht...
                Ik wist dat er Nikon/Canon vetes bestonden maar dit

Grts Jan
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Groetjes
                  Rudy
                  Gevonden, gewoon een profieltje toevoegen, en ze verschijnen..

Comment

En het verschil tussen mijn screenshot en die van kurrywurry ligt wellicht aan het feit dat de applicatie bij mij op een iMac draait en bij kw op een laptop.

Comment

Prachtige uitleg LesC.
                      Bedankt.

Nu nog iemand: kan je TV-kijken (mits externe 'TV-kaart')?

Zo te zien wel met een soort stick van Pinnacle. Ik begrijp dat je digitaal kan via DVBT, maar dat is niet veel of nog helemaal niets in België, maar dus wel alle analoge zenders uit de kabel.

Is dat een beetje te doen? Of is dat analoog op dat schitterend iMac-scherm ook zo slecht als analoog op een grote plasma HD-TV?

En hoe dan ook, kan je meerder dingen tegelijk doen? Wellicht is TV-kijken via Pinnacle toch een vorm van een computerprogramma gebruiken, tegelijk met vele andere.

Peter

Comment

Prachtige uitleg LesC.
                        Bedankt.

Nu nog iemand: kan je TV-kijken (mits externe 'TV-kaart')?

Zo te zien wel met een soort stick van Pinnacle. Ik begrijp dat je digitaal kan via DVBT, maar dat is niet veel of nog helemaal niets in België, maar dus wel alle analoge zenders uit de kabel.

Is dat een beetje te doen? Of is dat analoog op dat schitterend iMac-scherm ook zo slecht als analoog op een grote plasma HD-TV?

En hoe dan ook, kan je meerder dingen tegelijk doen? Wellicht is TV-kijken via Pinnacle toch een vorm van een computerprogramma gebruiken, tegelijk met vele andere.

Peter
                        Bij mij staat er een Elgato eye-tv 250 aangesloten, dit werkt prima.
                        Gaat via usb, en geeft een processorbelasting tussen de 7 en 30% bij mij, naargelang of ik hem live laat recorden of niet. Je kan er mee opnemen, weergeven, even terugspoelen terwijl je live speelt, kortom veel mogelijkheden.
                        Beeld is zeer goed in het kleine venstertje, maar als je full screen gaat, kom je in de problematiek zoals de analoge tv op enn full-hd scherm, het staat er, er is naar te kijken, maar verwacht dan geen top meer. Vergeet ook niet, dat een gewoon tv uitzending maar een fraktie is van de resolutie van de imac. Dus de upsampeling is niet zo mooi.
                        Je kan gerust eens hier komen kijken hoor, dan zie het het zoals het is.
                        Oh, simultaan is absoluut geen enkel probleem, ik heb er echt nog nooit hinder van ondervonden.

Comment

Dank je Rudy,

Intussen vind ik dat de jongste versie van die Elgato ook al kan omzetten naar Mpeg4 en/of H.264, waardoor ik de programma's al meteen op den iPod kan zetten blijkbaar.

Apple blijft me verbazen. Ik geef mezelf nog 24 uur en hier staat een iMac. Maar waarom is die kast toch te klein zodat ik geen 24" kan kopen?

Peter

Comment

Dank je Rudy,

Intussen vind ik dat de jongste versie van die Elgato ook al kan omzetten naar Mpeg4 en/of H.264, waardoor ik de programma's al meteen op den iPod kan zetten blijkbaar.

Apple blijft me verbazen. Ik geef mezelf nog 24 uur en hier staat een iMac. Maar waarom is die kast toch te klein zodat ik geen 24" kan kopen?

Peter
                            Da's een kwestie van prioriteiten he.
                            Gooi die kast eruit, zet er een imac 24" en bouw er een gepaste kast rond, je probleem is zo opgelost.

Comment

Apple heeft een VESA mount adapter voor de 24" iMac. Als je dan de iMac op zo'n zwenkarm monteert is het probleem van de hoogte en breedte misschien opgelost. Je heb 10tallen merken maar kijk alvast hier eens bij de "small" uitvoeringen.
                              Last edited by DigiCam; 6 juni 2008, 14:22.
                              DigiCam

Comment

En nog een klein detail: het superdun toetsenbord van de Imac is een plezier om mee te werken, super gewoonweg !
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X